Reginald Puhl: regie en productie.
Er zijn 3 films gevonden.

Hurra, wir werden aufgeklärt

1989 | Erotiek

Duitsland 1989. Erotiek van Reginald Puhl. Met o.a. Beate Uhse, Eberhard Kronhausen, Klaas Ackermann, Phyllis Kronhausen en Freddy Quinn.

Met deze compilatie van scenes uit voorlichtingsfilms van de jaren 1960-1970 wordt geprobeerd in te haken op het succes van die andere compilatiefilm, ALS DIE LIEBE LAUFEN LERNTE. Maar die was goed en origineel, en dat kan van deze film niet gezegd worden. Er moet een betere keuze te maken zijn uit het archiefmateriaal, en daarbij was de montage wel erg onbeholpen.

Sarah

1987 | Drama

Duitsland 1987. Drama van Reginald Puhl. Met o.a. Jane Murray, Gunhild Branchart, Maria Schulenberg, Ralph Winkler en Monica Burrasch.

Een jonge Engelse in Hamburg wordt door financiële moeilijkheden gedwongen tot prostitutie. In het begin heeft zij geen moeite met deze rol, maar in de loop van de tijd raakt zij in een diepe crisis. De film is bedoeld als portret van het harde leven van prostituées, maar dat lukt slechts af en toe. Veel scènes komen eerder voyeuristisch en afstandelijk over.

Was Männer nicht wissen müssen

1964 | Documentaire, Erotiek

Duitsland 1964. Documentaire van Reginald Puhl.

Voorloper van de z.g. Aufkl[KA3]arungs-film, die in de daarop volgende zes jaar de Duitse bioscopen zouden overspoelen, op de voet gevolgd door z.g. REPORT-films. Brave, belachelijke kost uit de kring der Zonnevrienden, de Duitse natuuraanbidders die aan naaktloperij deden (tegenwoordig spreekt men van nudisten). Het stilde evenwel de geweldige seksuele honger van de swinging sixties - ieder land in Europa deed dat op zijn eigen manier en dertig jaar dato is de V.S. er nog steeds niet over heen. De 'rolverdeling' bestaat uit welwillende amateurs. Uitsluitend geschikt voor serieuze vorsers op het gebied van de seksualiteit, maar ook zij zullen heel snel tot de conclusie komen dat het verschrikkelijk onbenullig en super saai is. Het scenario wordt toegeschreven aan Sophie Blum, maar anderen beweren dat het Eberhard Buntrock en Herr Puhl waren. Over de camerabemanning bestaat concensus: Joachim Laubisch en Axel von Koss. Er werd op 35 mm gedraaid en dat feit alleen al verhief het tot bioscoopfilm.