Robert Russell Bennett: muziek.
Er zijn 6 films gevonden.

The Story of Vernon and Irene Castle

1939 | Musical, Biografie, Romantiek

Verenigde Staten 1939. Musical van H.C. Potter. Met o.a. Fred Astaire, Ginger Rogers, Edna May Oliver, Walter Brennan en Lew Fields.

Laatste vooroorlogse Astaire-Rogers-musical is ongewoon vanwege zijn biografische inhoud en sombere einde. Hier ook kan het duo meer laten zien dan 'slechts' virtuoze dansnummers. Het succesverhaal over het echtpaar Vernon en Irene Castle, beroemde ballroomdansers vóór WO I, slaat door het dodelijk vliegongeluk van Vernon in 1917 om in een tragedie. In Parijs waren de Castles, aanvankelijk vrijwel berooid, van de een op de andere dag sterren geworden. Ze populariseerden muziekstijlen als ragtime en dansten op composities van onder meer Irving Berlin. Voor deze RKO-productie was Irene Castle adviseur.

Fifth Avenue Girl

1939 | Komedie

Verenigde Staten 1939. Komedie van Gregory La Cava. Met o.a. Ginger Rogers, Walter Connolly, Verree Teasdale, James Ellison en Tim Holt.

Vermoeiende 'sociale komedie' met Rogers als dakloos meisje, dat in huis wordt opgenomen door de ongelukkige miljonair Connolly. Zelfs Ginger is levenloos in deze film, die als boodschap heeft dat arm beter is dan rijk als je maar flink en gezond bent.

Carefree

1938 | Musical, Komedie, Romantiek

Verenigde Staten 1938. Musical van Mark Sandrich. Met o.a. Fred Astaire, Ginger Rogers, Ralph Bellamy, Luella Gear en Jack Carson.

Omdat hij zich afvraagt waarom Amanda (Rogers) maar geen huwelijksdatum wil prikken stuurt haar verloofde Stephen (Bellamy) haar naar de psychiater (Astaire). Als die besluit haar te hypnotiseren, en zich later realiseert dat hij verliefd op haar is geworden, zijn de rapen gaar. Het luchtige scenario gaf Rogers alle gelegenheid haar kwaliteiten als comédienne te tonen. De achtste samenwerking van Astaire en Rogers, met prachtige (dans)nummers als 'I Used To Be Color Blind', 'The Yam' (deels in slow motion) en 'Change Partners'.

Shall We Dance

1937 | Musical, Romantiek

Verenigde Staten 1937. Musical van Mark Sandrich. Met o.a. Fred Astaire, Ginger Rogers, Edward Everett Horton, Eric Blore en Jerome Cowan.

Uit publicitaire overwegingen verspreidt de manager van de Russische balletdanser Peters (Astaire) het gerucht dat Peters in het geheim is getrouwd. Iedereen denkt dat tapdanseres Keene (Rogers) de gelukkige is. Maar dat is natuurlijk onzin. Toch? In deze zevende film van het legendarische duo zijn de dansnummers (waaronder een tapdans-nummer op rolschaatsen) weer briljant. Het Gershwin-liedje 'They Can't Take That Away From Me', gezongen door Astaire, kreeg een Oscarnominatie. Zeker niet de beste film van het tweetal, maar toch de moeite waard.

A Damsel in Distress

1937 | Musical, Romantiek, Komedie

Verenigde Staten 1937. Musical van George Stevens. Met o.a. Fred Astaire, Joan Fontaine, George Burns, Gracie Allen en Constance Collier.

Lady Alyce Marshmorton (Fontaine) moet van haar tante trouwen met een Brit, maar heeft zelf haar zinnen gezet op een Amerikaanse skiër die ze in Zwitserland ontmoette. Het personeel van het landhuis waar ze woont, gokt onderling op wie de gelukkige zal worden en door hun bemoeienissen komt een Amerikaanse danser (Astaire) als derde kandidaat in beeld. Eerste film die Astaire maakte na zijn iconische werk met Ginger Rogers werd commercieel geen succes, wellicht omdat Fontaine niet danst. Toch best leuk, vanwege het malle script van P.G. Wodehouse en de Oscarwinnende danschoreografie.

Swing Time

1936 | Musical, Romantiek

Verenigde Staten 1936. Musical van George Stevens. Met o.a. Fred Astaire, Ginger Rogers, Victor Moore, Helen Broderick en Eric Blore.

Het verhaal eromheen is een excuusgammeltje, maar de choreografieën van Hermes Pan en Astaire zijn een pièce de résistance in deze vooroorlogse RKO-musical. Dansende gokker Lucky (Astaire) arriveert te laat voor z'n bruiloft met Margaret (Betty Furness). Haar geschoffeerde pa eist dat Lucky 25.000 dollar ophoest als blijk van goede intenties. Platzak in de Big Apple met kompaan Pop (Moore), komt onze geluksvogel pittige danslerares Penny (Rogers) tegen en: boem. De scène waarin Fred, in Al Jolson-vermomming, op 'Bojangles of Harlem' danst met zijn drie reuzenschaduwen is een ragtimefeestje.