Emily Lloyd: cast.
Er zijn 13 films gevonden.

Welcome To Sarajevo

1997 | Drama, Oorlogsfilm

Verenigd Koninkrijk​/​​Verenigde Staten 1997. Drama van Michael Winterbottom. Met o.a. Stephen Dillane, Woody Harrelson, Marisa Tomei, Emira Nusevic en Emily Lloyd.

'Indrukwekkend' is wel het minste dat over Welcome to Sarajevo gezegd kan worden. De film toont in alle toonaarden het onrecht, de onmacht, onzin, waanzin, het leed, de puinhopen, de dood, de hoop en het onbegrip van de oorlog in voormalig Joegoslavië. De Brit Winterbottom laat hiervoor in semi-documentairestijl door de camera's kijken van een oorlogscorrespondent uit Engeland en een uit Amerika. De journalisten Henderson (Dillane) en Flynn (Harrelson) zien elkaar aanvankelijk als concurrenten in de strijd om pakkende beelden en verhalen, maar zoeken wederzijds gaandeweg steeds meer toenadering. Het besef groeit dat professionele concurrentie, en zelfs onpartijdige journalistiek, onbetekenend is vergeleken bij de oorlog zelf. Henderson gaat zelfs zo ver in zijn mentale ommezwaai, dat hij een kind adopteert uit een gebombardeerd weeshuis. Welcome to Sarajevo is het sterkst in de scènes en sequenties waarin, soms ondersteund door authentiek beeldmateriaal, de verscheurende oorlog in flarden voorbijsnelt. De verhaallijn, met verder een producer (Fox), een hulpverlener (Tomei) en een chauffeur (Visnjic, 'de Kroatische Tom Cruise'), komt daarbij vergeleken kunstmatig en futiel over. (IdH/VPRO Gids)

Livers Ain't Cheap

1997 | Misdaad, Komedie, Thriller

Verenigde Staten 1997. Misdaad van James Merendino. Met o.a. James Russo, Jeremy Piven, Fabrizio Bentivoglio, Robert LaSardo en Ashley Laurence.

'Indrukwekkend' is wel het minste dat over Welcome to Sarajevo gezegd kan worden. De film toont in alle toonaarden het onrecht, de onmacht, onzin, waanzin, het leed, de puinhopen, de dood, de hoop en het onbegrip van de oorlog in voormalig Joegoslavië. De Brit Winterbottom laat hiervoor in semi-documentairestijl door de camera's kijken van een oorlogscorrespondent uit Engeland en een uit Amerika. De journalisten Henderson (Dillane) en Flynn (Harrelson) zien elkaar aanvankelijk als concurrenten in de strijd om pakkende beelden en verhalen, maar zoeken wederzijds gaandeweg steeds meer toenadering. Het besef groeit dat professionele concurrentie, en zelfs onpartijdige journalistiek, onbetekenend is vergeleken bij de oorlog zelf. Henderson gaat zelfs zo ver in zijn mentale ommezwaai, dat hij een kind adopteert uit een gebombardeerd weeshuis. Welcome to Sarajevo is het sterkst in de scènes en sequenties waarin, soms ondersteund door authentiek beeldmateriaal, de verscheurende oorlog in flarden voorbijsnelt. De verhaallijn, met verder een producer (Fox), een hulpverlener (Tomei) en een chauffeur (Visnjic, 'de Kroatische Tom Cruise'), komt daarbij vergeleken kunstmatig en futiel over. (IdH/VPRO Gids)

When Saturday Comes

1996 | Drama, Komedie

Verenigd Koninkrijk​/​​Verenigde Staten 1996. Drama van Maria Giese. Met o.a. Sean Bean, Emily Lloyd, Pete Postlethwaite, John McEnery en Craig Kelly.

De jonge Jimmy Muir (Bean) woont in een van de ruigste buurten in Sheffield, Engeland. Op zijn laatste schooldag krijgt hij twee keuzes voor de toekomst voorgelegd: in de mijn of in de fabriek werken. Maar Jimmy droomt ervan een professionele voetballer te worden. Als Jimmy 25 jaar oud is werkt hij nog steeds in een bierbrouwerij waar hij onder grote druk moet presteren om zijn bonus te krijgen. Maar hij voert ook een andere race tegen de klok: de hoop een carrière als professionele voetballer heeft hij al bijna opgegeven. Thuis is het een hel: zijn vader, een gokker, is een verbitterde man die zijn dromen nooit heeft kunnen waarmaken. Hij misgunt zijn zoon elke verbetering. De dagelijkse sleur wordt slechts onderbroken door zuippartijen met vrienden die allemaal in dezelfde situatie zitten en voetbal spelen met het kroegteam. Jimmy leeft voor de zaterdag, als hij weer kan spelen. Dan krijgt Jimmy een relatie met de knappe en ondernemende Annie Doherty (Lloyd). Als haar oom Ken Jackson (Postlethwaite), de trainer van het lokale team Hallam United, Jimmy ziet spelen, is hij danig onder de indruk van zijn talent. Ken vraagt hem om bij zijn semi-professionele team te komen spelen. Jimmy doet het heel erg goed en een tijdje lijkt alles mee te zitten: hij is gelukkig met Annie en ze willen gaan samenwonen. Bovendien nodigt de scout van Sheffield United hem uit om een keer met het eredivisieteam te spelen. Zal het de arbeidersjongen lukken om zich te bewijzen, terwijl eigenlijk alles in zijn omgeving tegenzit. (IdH/VPRO Gids)

Under The Hula Moon

1995 | Komedie, Actiefilm

Verenigde Staten 1995. Komedie van Jeff Celentano. Met o.a. Stephen Baldwin, Emily Lloyd, Musetta Vander, Edie McClurg en Pruitt Taylor Vince.

Buzzard en Betty Wall wonen in een trailer in de uitgedroogde Cactus Gulch. Ze dromen allang van een kind en een eigen hutje op een paradijselijk, zonovergoten eiland. Een komisch bedoelde, maar niet te volgen chaotische rolprentdie voor de argeloze kijker een straf is.

The Real Thing

1995 | Misdaad

Verenigde Staten 1995. Misdaad van James Merendino. Met o.a. James Russo, Emily Lloyd, Gary Busey, Rod Steiger en Patrick Gallagher.

In de gevangenis hoort kruimeldief James (Perlich) twee gangsters, Dexter (Gallagher) en Collin (Morales), praten over een overval op de club van de oude Victor (Steiger) op oudejaarsavond. Eens vrij begint hij dit idee rond te bazuinen. Gevolg de terug op vrije voeten gestelde Collin schiet hem neer. Zwaar gewond belandt hij in het hospitaal. Zijn lever is verbrijzeld en zijn enige kans is een levertransplantatie. Zijn broer Rupert (Russo) wil de operatie bekostigen, maar levers zijn duur. Samen met zijn vriend John (Piven) plant hij de overval op de nachtclub. Maar Dexter kan ontsnappen en wil de geplande kraak eveneens uitvoeren. Gewelddadige gangsterfilm die op het einde helemaal verdrinkt in het bloed. De stijl van deze kleine onafhankelijke productie werd duidelijk geïnspireerd door Quintin Tarantino. Menselijkheid is onbestaande en alles wordt gesmoord in het geweld. Merendino baseerde zijn scenario op een verhaal van Rustram Branaman. Niet voor gevoelige zielen, maar zeker de moeite waard van het bekijken. Fotografie van Gregg Littlewood. Op video ook te vinden als LIVERS AIN'T CHEAP.

Home for the Holidays

1995 | Komedie, Drama, Experimenteel

Verenigde Staten 1995. Komedie van Jodie Foster. Met o.a. Holly Hunter, Anne Bancroft, Charles Durning, Dylan McDermott en Geraldine Chaplin.

Hunter die kunstwerken restaureert in een museum in Chicago, wordt ontslagen net voordat zij huiswaarts keert om Thanksgiving te vieren. Haar ouders, Bancroft en Durning, vallen haar lastig met domme vragen over haar vrijgezellenbestaan. Stevenson is Hunter`s zus die bezeten is van calorieën. Downey, Jr. komt onverwacht opdagen op de gezinsreünie als de homofiele broer. Bancroft die in beslag wordt genomen om het feestelijke eten voor te bereiden, zorgt met de nodige subtiliteit voor op-en aanmerkingen, die doel treffen. Durning is een komische, stuntelende vader. Regisseuse Foster (haar tweede film na LITTLE MAN TATE) maakt er een soort anti-vakantiefilm van, allicht bitterder dan gepland door de scenarist W.D. Richter, die zich baseerde op een kort verhaal van Chris Radant. Met een gelukkig, romantisch einde, dat geen verband houdt met de eerste, eerder grimmige helft van de film slaat Foster de plank mis. De fotografie van Lajos Koltai legt gepast de nadruk op de uniformiteit van het leven van de Amerikaanse middenklasse. Muziek van Mark Isham. Dolbygeluid.

Les cent et une nuits de Simon Cinéma

1994 |

Verenigd Koninkrijk​/​​Frankrijk 1994. Agnès Varda. Met o.a. Michel Piccoli, Marcello Mastroianni, Henri Garcin, Julie Gayet en Mathieu Demy.

Ter gelegenheid van Honderd Jaar Film maakte Varda een compilatie in combinatie met een filmverhaal met gastoptredens. Piccoli is de honderd jaar oude monsieur Simon Cin[KA1]ema, die een eenzaam bestaan voert in zijn kasteel. Hij is aan zijn rolstoel gekluisterd. Jonge schoonheid Gayet, studente aan de filmacademie wordt door hem ingehuurd om gedurende 101 dagen, telkens een dagje te besteden aan zijn herinneringen en bespiegelingen. Ze wordt overrompeld door alles wat met film te maken heeft: posters, memorabilia, (korte en lange) filmfragmenten (w.o. L`AGE D`OR, LADRI DI BICICLETTI, THE THIEF OF BAGDAD, ORPH[KA1]EE, UN CHIEN ANDALOU, THE WIND uit 1928, etc. etc.). Zijn vriend is Mastroianni, Garcin is zijn butler, Demy (de zoon van Varda en Jacques Demy) een produktie-assistent, die een romance beleeft met Gayet. Tot en met de naam op de credits van Schygulla langere optredens van de `acteur of actrice van de dag` en erna (vanaf Azema tot en met Toscan Du Plantier) cameo's, de z.g. 'steelse en stralende verschijningen'. Muziek van o.a. Max Steiner, Bernard Herrmann, Maurice Jarre, Michel Legrand, George Delarue, Francis Lai en Henri Mancini. Varda heeft in de prent al haar passie voor- en al haar ervaring met het filmvak gestopt van de laatste veertig jaar. Haar keuze is typisch continentaal Europees en zal bij haar eigen landgenoten de hartstochten het meeste doen oplaaien, al kan geen enkele cinefiel om dit eerbetoon aan de Tiende Muze heen. Camerawerk van Eric Gautier.

A River Runs Through It

1992 | Drama, Biografie

Verenigde Staten 1992. Drama van Robert Redford. Met o.a. Craig Sheffer, Brad Pitt, Tom Skerritt, Brenda Blethyn en Emily Lloyd.

Halverwege jaren zeventig publiceerde gepensioneerd literatuurprofessor Norman Maclean met succes zijn memoires. Regisseur Redford verfilmde ze, met veel gevoel voor romantiek. De wat serieuze Norman (Sheffer) en zijn losbolliger broer Paul (Pitt), opgegroeid in het lege, groene Montana van begin vorige eeuw, zetten hun eerste volwassen stappen. Vliegvissen, een hobby die ze delen met hun vader (Skerritt), speelt een blijvende grote rol op de achtergrond: de kunst van het vissen staat als het ware symbool voor de kunst van het leven. De mooie plaatjes zijn van cameraman Philippe Rousselot.

Scorchers

1991 | Drama

Verenigde Staten 1991. Drama van David Beaird. Met o.a. Faye Dunaway, Denholm Elliott, James Earl Jones, Emily Lloyd en Leland Crooke.

De bruiloft van Lloyd en Wilder start al onder een slecht gesternte. Ten eerst komt de dominee te laat; ten tweede blijkt Lloyd helemaal niet bereid haar bed te delen met haar kersverse echtgenoot, zelfs niet wanneer haar vader Crooke tussenbeide komt. Ergens anders in het broeierige slaapstadje Bayou La Teche, ergens in Louisiana, brengt de stevig drinkende mislukte acteur Elliott de avond door in gezelschap van barman Jones en de plaatselijke hoer Dunaway. Twee totaal verschillende verhalen, verteld in een sterk tegengestelde stijl - van de humoristische trouwpartij tot de zwaar dramatische gebeurtenissen in de kroeg. Een beeld van mislukkelingen voor wie het leven geen uitzicht meer biedt. Het scenario van Beaird begint totaal onbegrijpelijk en chaotisch maar groeit naar het einde toe naar die unieke sfeer die we kennen uit de werken van Tennessee Williams. In beeld gebracht door Peter Deming. Dolby Stereo S.R.

In Country

1989 | Drama

Verenigde Staten 1989. Drama van Norman Jewison. Met o.a. Bruce Willis, Emily Lloyd, Joan Allen, Kevin Anderson en John Terry.

Een teleurstellende, slecht gemaakte film. Willis heeft voor de afwisseling eens een dramatische rol als Vietnamveteraan. Lloyd is zijn nichtje. Ze wonen ergens in Kentucky en proberen de oorlog te verwerken. Willis is goed als cynische kluizenaar met een trauma van het slagveld, maar het scenario van Frank Pierson en Cynthia Cidre naar de roman van Bobbie Ann Mason vertoont barsten: de verhoudingen tussen de personages zijn onevenwichtig en te veel vragen blijven onbeantwoord (zoals de gezondheidstoestand van Willis). De slotscènes waarin een bezoek wordt gebracht aan het veteranenmonument in Washington, zijn prachtig in beeld gebracht, maar de film wordt hierdoor niet goedgemaakt. Het camerawerk is van Russell Boyd.

Cookie

1989 | Komedie

Verenigde Staten 1989. Komedie van Susan Seidelman en Nora Ephron. Met o.a. Peter Falk, Dianne Wiest, Emily Lloyd, Michael V. Gazzo en Brenda Vaccaro.

Amusante komedie over een brutale tiener die voor de eerste keer haar gangstervader ontmoet, wanneer deze na lange tijd uit de gevangenis vrijkomt. Geen vuurwerk in deze film, maar het is heerlijk om de acteurs bezig te zien, met name Wiest als de adembenemende ma[KA4]itresse van Falk (en moeder van Lloyd). Geschreven door Nora Ephron en Alice Arlen, die tevens uitvoerend producent waren net zoals Seidelman.

Chicago Joe and the Showgirl

1989 | Misdaad, Romantiek, Film noir, Thriller

Verenigd Koninkrijk 1989. Misdaad van Bernard Rose. Met o.a. Kiefer Sutherland, Emily Lloyd, Patsy Kensit, Keith Allen en Liz Fraser.

Het verhaal speelt tijdens WO II in Londen. Een be[KA3]invloedbaar meisje (Lloyd) ontmoet de gedeserteerde Amerikaanse soldaat Sutherland en samen leven ze hun, voornamelijk misdadige, Hollywood-fantasi[KA3]en uit. Hij krijgt de doodstraf. Een prachtig gegeven (de waar gebeurde 'Moordzaak Cleft Chin'), dat hier helaas totaal wordt verziekt. Een vervelende, slecht gemaakte film, waarin niet eens geprobeerd wordt dieper te graven. In het veel melodramatischer GOOD TIME GIRL wordt ditzelfde gegeven heel wat intelligenter uitgewerkt. Tweede film van videoclip-regisseur Rose; afkomst verloochent zich niet. Het scenario is van David Yallop en het camerawerk is van Mike Southon. Snel doorspoelen!

Wish You Were Here

1987 | Komedie, Drama, Familiefilm

Verenigd Koninkrijk 1987. Komedie van David Leland. Met o.a. Emily Lloyd, Tom Bell, Clare Clifford, Barbara Durkin en Geoffrey Hutchings.

Een tienermeisje probeert zich te uiten door zich aanstootgevend te gedragen, zonder de gevolgen daarvan direct te begrijpen. Een bitterzoete film die speelt in Engeland rond 1952. Prachtig spel van de zestien-jarige Lloyd. Een sterk regiedebuut van scenarioschrijver Leland, die zich baseert op zijn eigen roman, Personal Services, over de jeugd van deze jonge 'madam'.