José María Civit: camera.
Er zijn 2 films gevonden.

A House In The Hills

1993 | Thriller, Romantiek

Verenigde Staten​/​​Luxemburg 1993. Thriller van Ken Wiederhorn. Met o.a. Michael Madsen, Helen Slater, James Laurenson, Elyssa Davalos en Jeffrey Tambor.

Om zich voor te bereiden op een auditie neemt actrice in spe Alex Weaver (Slater) het aanbod van een vriendin Susie (Barry) aan om in haar plaats een weekend op een luxe villa in de bergen te letten. Veel rust is haar niet gegund, want een zekere Mickey (Madsen) komt op de proppen net als ze alleen is. Hij doet zich voor als termietenverdelger, maar in werkelijkheid heeft hij totaal andere bedoelingen. De kijker wordt getrakteerd op een weekendje terreur met de jonge, belaagde maagd. Het loopt echter geheel anders af dan verwacht, maar de finale is zo geforceerd en met de haren erbij gesleept dat je denkt dat de film een griezelpersiflage is. Het is echter allemaal heel ernstig bedoeld. Over acteursprestaties praten we liever niet want Madsen zowel als Slater hebben veel meer talent dan ze hier doen laten zien. Wiederhorn die tevens medeproducent was, schreef samen met Miguel Tejada-Flores het scenario. Josep Civit zette op de gevoelige laag. Met Ultra Stereo-geluid.

Sur la terre comme au ciel

1992 | Drama, Fantasy

Frankrijk​/​​België​/​​Nederland​/​​Spanje 1992. Drama van Marion Hänsel. Met o.a. Carmen Maura, Didier Bezace, Samuel Mussen, Jean-Pierre Cassel en André Delvaux.

Spaanse muze van regisseur Almodovar, Maura, speelt de rol van een vrouw op het hoogtepunt van haar briljante loopbaan als tv-journaliste. Haar onverhoopte maar niet onverwachte zwangerschap wordt voor haar een nachtmerrie omdat zij bezeten wordt door de overtuiging dat foetussen soms zelf beslissen om niet geboren te worden en liever doodgaan. Filosofisch relaas verpakt in weinig overtuigend sociaal engagement. Het scenario, van Hänsel zelf en van Paul Le, is duidelijk beïnvloed door Le contrat naturel van de filosoof Michel Serres.