Sady Rebbot: cast.
Er zijn 15 films gevonden.

Nestor Burma et le monstre

1994 | Mysterie

Frankrijk​/​​Zwitserland 1994. Mysterie van Alain Schwarzstein. Met o.a. Guy Marchand, Pierre Tornade, Géraldine Cotte, Michel Fortin en Patrick Guillemin.

Inspecteur Burma (Marchand) heeft de avond doorgebracht met zijn mooie assistente Cotte. Burma is dronken als ze de dancing verlaten, dus zij moet rijden. De wagen is nog maar nauwelijks in beweging, als zich plotseling een bebloede man op de voorruit werpt. Een getuige die het ongeluk op afstand zag gebeuren, komt toesnellen. De zaak is duidelijk. Burma en Cotte worden beschuldigd van doodslag. Een moeilijke zaak voor de Franse Marlowe, die ditmaal zelf van moord verdacht wordt. Zoals te verwachten, zorgt hij voor een bevredigende oplossing. Marchand voelt zich duidelijk in zijn element als Burma, ook al is het scenario, dat Pascal Bancou en Schwarzstein onttrokken aan de roman van Léo Malet, niet bepaald origineel. Toch goed voor een avondje pretentieloze onstpanning.

Antoine Rives, le juge du terrorisme : L'affaire Akbari

1993 | Thriller, Misdaad

Frankrijk 1993. Thriller van Philippe Lefebvre. Met o.a. Jacques Weber, Jean-Pierre Bisson, Jean-François Balmer, Michel Galabru en Jean-Pierre Kalfon.

Na een moordaanslag in Parijs wordt de Irani[KA3]er Feridoun Akbari (Vergas) gearresteerd door onderzoeksrechter Rives (Weber). Gevolg: in Iran worden Fransen gegijzeld en de diplomatieke druk vanuit Teheran wordt ondraaglijk. Ondanks het protest van anti-terreur rechter Rives wordt Akbari vrijgelaten. Kort daarop wordt in Iran een gegijzelde Fransman vermoord. Commissaris Bellec (Bisson) arresteert een aantal sympathisanten van de Hezbollah zodat geleidelijk een beeld ontstaat van de terroristische aanslag. We zien Rimbaud wederom als de Franse minister van Buitenlandse Zaken en Galabru als lid van de vaste bezetting in de rol van minister van Binnenlandse Zaken. Een interessante tv-film over de gespannen verhouding tussen Parijs en Teheran, terrorisme, geheime onderhandelingen om gijzelaars uit te wisselen en gemanipuleer tot op het hoogste niveau. Een spannende politieke thriller naar een scenario van Lefèbvre, Norbert Saada en Jean-Gérard Imbar, gebaseerd op politieke verwikkelingen die in 1987 de relatie tussen Parijs en Teheran explosief maakte. Het camerwerk is van François Lartigue. De vijfde aflevering uit een reeks van zes. Mono.

Le microcrocus petroleum

1991 | Misdaad

Frankrijk 1991. Misdaad van Claude Barma. Met o.a. Pierre Michael, Mireille Audibert, Sady Rebbot en Bob Askloff.

Onder deze onmogelijke titel gaat een zeer klassieke detectivefilm schuil. 's Nachts proberen onbekenden de fabriek van de firma Sotax, gevestigd in een van de Parijse voorsteden, in brand te steken. Als ze betrapt worden, vluchten ze per auto en komen om het leven bij een afschuwelijk ongeluk. Dit laatste lijkt vreemd en er wordt dan ook een onderzoek naar ingesteld. Eersteklas werk voor Barma, een oude rot in het vak, die honderden zo niet meer produkten als deze heeft gemaakt. Hij weet ten minste hoe hij de spanning erin moet houden.

L'ami de Pauline

1991 | Misdaad

Frankrijk 1991. Misdaad van Jacques Cornet. Met o.a. Nathalie Nell, Joséphine Chaplin, Philippe Rouleau, Fred Personne en Sady Rebbot.

Uit de indrukwekkende detective-serie [KL]Le Masque[KLE] (Librarie des Champs-Elys[KA1]ees). De vier voornaamste personages: een voormalige directeur en eigenaar van een bank, die dertig jaar geleden bij een ongeluk verlamd is geraakt, zijn twee dochters, van wie er een, Pauline (Chaplin), hem verzorgt, terwijl de andere, Marjorie (Nell), directrice van de bank is geworden, en de psychiater bij wie Pauline de laatste tijd regelmatig over de vloer komt. Laatstgenoemde haalt diep weggestopte herinneringen naar boven, onder meer over het ongeluk van haar vader: wat is er eigenlijk precies gebeurd? De regie is correct maar slaagt er niet in de subtiliteit die Ruth Rendell in haar novelle Divided we stand ontplooit helemaal op het scherm over te brengen, al geeft Chaplin de ontreddering en de gemoedstoestanden van haar personage heel goed weer. Dankzij haar tamelijk

Renseignements généraux: Jeux dangereux

1990 | Misdaad

Frankrijk 1990. Misdaad van Philippe Lefebvre. Met o.a. Victor Lanoux, Anny Duperey, Sady Rebbot, Catherine Rich en Jean-Jacques Moreau.

Uit de serie Renseignements généraux met deze keer als mede-scenarioschrijver Victor Lanoux. Een somber verhaal over onenigheid in spelerskringen, inclusief sleutelmoord en bloedwraak. Op het visuele vlak schommelt de film heen en weer tussen de film noir en de niet minder zwarte humor. Degelijk geregisseerd en goede acteurs, die deze zeer ingewikkeld gemaakte geschiedenis bijna geloofwaardig weten te maken.

Navarro : Le cimetière des éléphants

1990 | Misdaad, Familiefilm

Frankrijk​/​​Zwitserland 1990. Misdaad van Patrick Jamain. Met o.a. Roger Hanin, Sam Karmann, Jacques Martial, Christian Rauth en Daniel Rialet.

Commissaire Navarro (Hanin) is bezig met de zaak van een drugsdealertje in de buurt van de Bastille als hij opgeroepen wordt om de moord op een dubieuze priv[KA1]e-detective te onderzoeken. Tussen diens documenten vindt Navarro een dossier over zijn eigen vrouw (Lenoir), die tien jaar geleden spoorloos is verdwenen! Tot zijn niet geringe verbazing komt Navarro erachter dat zij een nieuwe identiteit heeft aangenomen. Zij is als Rosalie gehuwd met de bekende chirurg Loeffer (Rebbot). Gedragen op een lekker lopend ritme bevat deze episode een eigenaardigheid: voor het eerst maakt een zekere ex-mevrouw Navarro haar opwachting. Hanin trekt enkele sentimentele registers open maar verliest daarbij zijn spreekwoordelijke koelheid niet. Het scenario is van Tito Topin, die het personage van Navarro bedacht. Aflevering 6 van het tweede seizoen, nummer 9 van 104.

Mes nuits sont plus belles que vos jours

1989 | Komedie, Erotiek, Drama

Frankrijk 1989. Komedie van Andrzej Zulawski. Met o.a. Jacques Dutronc, Sophie Marceau, Sady Rebbot, Myriam Mézières en Laure Killing.

Verfilming van de roman met dezelfde prachtige titel van Rapha[KA3]elle Billetdoux. De moeilijke liefdesverhouding tussen twee mensen, die zijn getekend door hun jeugd. Ze gaan van elkaar houden, maken elkaar kapot, ontvluchten elkaar en vinden elkaar uiteindelijk weer. Zulawski overtreft zichzelf in het vastleggen van een hoogtepunt, in de overdrijving (dialogen waar geen touw aan vast te knopen valt om de communicatiestoornis tussen de twee geliefden 'aan te tonen'), de gezwollenheid, opgeblazenheid en hysterie. Dan zijn er nog enkele bijfiguren, waaronder mondaine, verslaafde en ontspoorde types. Bijna twee uur lang vaag surrealistisch gedoe is echt wat teveel van het goede. Wat rest zijn een paar inspirerende momenten, zoals het opmerkelijke optreden van Jacques Dutronc en Sophie Marceau.

Le Sang des Atrides

1980 | Misdaad

Frankrijk 1980. Misdaad van Sam Itzovitch. Met o.a. Julien Guiomar, Jacques Spiesser, Eva Swann, Renee Faure en Joelle Larivieère.

In een klein dorpje in de Franse Alpen gebeuren vreemde misdaden met dodelijke afloop. Een commissaris en een onderzoeksrechter nemen de zaak op. Vlot gemaakte televisiefilm riekt naar Maigret-achtig drama, maar mist de charme.

Brigade mondaine: la secte de Marrakech

1979 | Avonturenfilm, Misdaad, Erotiek

Frankrijk 1979. Avonturenfilm van Eddy Matalon. Met o.a. Patrice Valota, Jacques Bouanich, Carole Chauvet, Christian Marquand en Robert Hoffmann.

Meisje ontvlucht het ouderlijk gezag in een religieuze sekte waarvan de volgelingen gedwongen worden om zich 'voor God' te prostitueren en ongehoorzaamheid wordt afgestraft met martelingen en uiteindelijk een rituele executie. De neef van het meisje die inspecteur van de zedenpolitie is, volgt haar spoor naar Marokko en weet haar nog net op tijd te redden. Deel 2 uit een serie naar flut-romans van Gerard de Villiers is weer hypocriet en lamlendig geacteerd en een gefilmd mengsel van seks, sadismie en quasi- moralisme.

Friends

1971 | Romantiek

Verenigd Koninkrijk 1971. Romantiek van Lewis Gilbert. Met o.a. Sean Bury, Anicée Alvina, Pascale Roberts, Sady Rebbot en Ronald Lewis.

Het veertien-jarige weesmeisje Alvina ontmoet in Parijs de zoon (Bury) van een zakenman. Pa heeft nooit tijd voor zoonlief. De jongen maakt met het meisje een ritje in de auto en uit angst voor zijn vader vlucht hij met haar naar een huisje in de Camargue. Hij gaat werken in de wijngaarden en het meisje wordt zwanger. Poëtisch maar gekunsteld melodrama van twee jonge mensen die de wereld der volwassenen trachten te ontvluchten. De film werd degelijk gemaakt, maar kan geen ogenblik overtuigen. Toen bijzonder populair vooral dank zij de muziek van Elton John, maar zelfs dat element is nu zijn charme verloren. Het kunstmatige scenario is het werk van Jack Russell en Vernon Harris, die zich baseerden op een verhaal van regisseur Lewis. Andrew Winding stond aan de camera. Kreeg in 1974 een vervolg: PAUL AND MICHELLE.

Trop petit, mon ami

1970 | Misdaad, Komedie

Frankrijk 1970. Misdaad van Eddy Matalon. Met o.a. Michael Dunn, Jane Birkin, Bernard Fresson, Claude Brasseur en André Pousse.

Een dwerg die als bediende in een casino werkt, bereidt sinds jaren een coup voor, als wraak tegen de mensheid. De dochter van de bankier die hij wil beroven, wordt van haar kostschool gehaald, gewurgd en vervangen door een dubbelgangster. De roman van James Hadley Chase kreeg een chaotische scenariobewerking waarop de debuterende regisseur geen enkele greep heeft, zodat de acteurs moedeloos aanmodderen en het publiek heel snel de draad en de interesse kwijtraakt. Jammer voor Dunn, die in de hoofrol beter verdiende.

Le dernier saut

1970 | Misdaad, Drama, Thriller

Frankrijk 1970. Misdaad van Edouard Luntz. Met o.a. Maurice Ronet, Michel Bouquet, Cathy Rosier, Eric Penet en André Rouyer.

Een paratrooper in Indo-China breekt stiekem uit zijn garnizoen om de nacht door te brengen bij zijn autochtone echtgenote die hij betrapt op ontrouw en wurgt. Hij heeft een waterdicht alibi en wordt enige tijd later door een Franse commissaris geconfronteerd met een verdachte. Psychologisch duel tussen de moordenaar en de politieman weet dank zij de acteurs zeer te boeien, terwijl de deformerende invloed van de koloniale oorlog ook treffend reliëf krijgt. Nadrukkelijke symboliek maakt de film soms onnodig zwaar en pretentieus. Antoine Blondin, Jean Bolvary en regisseur Luntz bewerkten de roman Le baptême de la mort van Bartolomé Bennassar tot scenario. Achter de camera stond Jean Badal.

Le Bluffeur

1963 | Misdaad, Actiefilm

Frankrijk 1963. Misdaad van Sergio Gobbi. Met o.a. Paul Guers, Dany Carrel, Félix Marten, Pascale Roberts en Roland Lesaffre.

Na een celstraf wil een gangster een nieuwe slag slaan, maar hij wordt tegengewerkt door zijn vroegere medeplichtigen die hij in de steek had gelaten. De politie verdenkt hem van door hèn gepleegde inbraak, maar kan niets bewijzen en gebruikt de rivaliteit om de nog overlevenden van de gangsteroorlog te arresteren. Deze low-budget gangster-film heeft een vlot begin, maar dan slaat het scenario onbegrijpelijk op hol. De opnamen in de straten van Parijs geven de scènes de suggestie van realiteit, die door soms bar slechte spelprestaties weer teniet wordt gedaan.

Vivre sa vie

1962 | Drama

Frankrijk 1962. Drama van Jean-Luc Godard. Met o.a. Anna Karina, Sady Rebbot, Gérard Hoffman, Gilles Quéant en Brice Parain.

Vroeg werk uit het oeuvre van de Franse nouvelle vague-meester Godard (1930), kort na zijn grote doorbraak À bout de souffle gemaakt. Nana (Karina, destijds Godards geliefde en favoriete actrice) verlaat haar man en kind en zoekt haar eigen weg in Parijs. In twaalf hoofdstukken zien we hoe ze werkt in een platenzaak, gedoe heeft met de politie en in de prostitutie terecht komt. Fascinerend mooie film rond een vrouw in wier innerlijk we geen inzicht krijgen. Nana rookt, drinkt in bars, en danst, heel even lachend, bij een jukebox.

Les Distractions

1960 | Misdaad, Drama

Italië​/​​Frankrijk 1960. Misdaad van Jacques Dupont. Met o.a. Jean-Paul Belmondo, Alexandra Stewart, Claude Brasseur, Sylva Koscina en Eva Damien.

Een persfotograaf ontdekt dat een voortvluchtige autodief zijn oude dienstmakker is. Hij bezorgt hem een schuilplaats, maar terwijl de fotograaf de ontsnappingsmogelijkheden naar Spanje onderzoekt, denkt de misdadiger in de steek te zijn gelaten en raakt in paniek. Deze onhandige debuutfilm met een warrig scenario lonkt - niet alleen door de aanwezigheid van Belmondo - te duidelijk naar A BOUT DE SOUFFLE en blijft daar nòg duidelijker ver bij achter. Alleen curieus om de bezetting in jongere jaren.