Alexandre Tcherednik: cast.
Er zijn 2 films gevonden.

Robert et Clara

1995 | Biografie, Romantiek

Frankrijk​/​​Duitsland​/​​Rusland 1995. Biografie van Jacques Cortal. Met o.a. Thomas Langmann, Isabelle Carré, Bulle Ogier, Andrei Tolubejev en Véra Klioutcheva.

Leipzig 1828. De jonge Robert Schumann (Langmann) voelt zich zeer gelukkig in de muzieksalon van dokter Carus (Orlov) en diens vrouw Agn[KA2]es (Starykh). Robert is verliefd op haar, terwijl Agn[KA2]es hem aanmoedigt om te componeren en piano te spelen. Zijn moeder (Ogier) echter maakt zich zorgen over zijn toekomst en laat hem inschrijven op de faculteit voor rechten van de universiteit. Robert gaat tegen zijn zin in studeren. Hij komt pas tot ontplooiing als hij Clara (Carré) ontmoet. Literaire verfilming van de jonge jaren van Schumann, waarin de romantiek een grote rol speelt. Langmann, de zoon van regisseur/producent/scenarioschrijver Claude Berri, portretteert de jonge componist op een geloofwaardige manier met uitstekend spel. Het scenario is van Jean-Jacques Senart en regisseur Cortal naar La musique et l'amour van Jacques Otmezguine, die het baseerde op de correspondentie van Clara en Robert Schumann. Prachtige luxueuze decors van Lena Joukova en kostuums van Natacha Zamakchina. Het camerawerk van Serguei Astakchov is schitterend. 16/9, Nicam Stereo.

Histoires russes : La salle d'attente

1993 | Drama

Rusland​/​​Frankrijk 1993. Drama van Rosa Ozynbassarova. Met o.a. Alexandre Tchabane, Alexandre Tcherednik, Veronika Bielskaya, Svetlana Smirnov en Era Ziganchina.

Sint-Petersburg 1992. Na de val van het communisme is de stad in de greep van een kapitalistische goudkoorts. Tegen deze bruisende achtergrond ontmoeten twee jeugdvrienden elkaar. Hun vroegere idealen zijn totaal uit elkaar gegroeid. Karatschow (Tcherednik) is een dynamische zakenman die een kantoorgebouw bemachtigt. Hier ziet hij voor het eerst sinds jaren Wolkow (Tchabane) weer die het maar niet gewoon kan worden in deze nieuwe maatschappij. Reflecties over voor- en nadelen van het communisme, erg literair gebracht, met meer aandacht voor sfeerschepping dan voor spanning of effectenjagerij. De acteurs zetten hun personage zeer geloofwaardig neer. Een film die tot nadenken aanzet. Orynbassarova en Alexandre Bielsky baseerden hun scenario op een novelle van Andrej Bitow. Voor de fotografie tekende Serguei Lando.