James Farley: cast.
Er zijn 11 films gevonden.

Frontier Law

1943 | Western

Verenigde Staten 1943. Western van Elmer Clifton. Met o.a. Russell Hayden, Fuzzy Knight, Jennifer Holt, Dennis Moore en Jack Ingram.

Een goede western met Hayden als de man die tegen veedieven vecht en een onschuldige uit de gevangenis weet te redden. Onbegrijpelijk dat Universal Hayden niet voor een hele serie westerns onder contract nam, maar series ging maken met Rod Cameron en Kirby Grant. Oliver Drake leverde het scenario en muziek was er ook van Johnny Bond and His Red River Valley Boys. Bond heeft de laatste jaren een serie L.P.'s op de markt gebracht met liedjes uit films van o.a. Roy Rogers, Gene Autry, Rex Allen, Eddie Dean e.a.

The Californian

1937 | Western

Verenigde Staten 1937. Western van Gus Meins. Met o.a. Ricardo Cortez, Marjorie Weaver, Katherine DeMille, Nigel De Brulier en Morgan Wallace.

Een Zorro-achtige film waarin Cortez de held is. Hij komt terug uit Spanje om in Californië vast te stellen dat de Spaanssprekende bewoners van hun land worden gepest. Als een soort Zorro neemt Cortez de verdediging op zich.

The California Mail

1936 | Western

Verenigde Staten 1936. Western van Noel Smith. Met o.a. Dick Foran, Linda Perry, Edmund Cobb, Tom Brower en James Farley.

Foran, een postkoetsrijder, wint een contract, maar niet voordat men alles geprobeerd heeft om dat te verhinderen. Het bekende westernthema wordt hier routinematig uitgewerkt. The Sons of the Pioneers met Roy Rogers, zijn ook van de partij.

Lucky Larkin

1930 | Western

Verenigde Staten 1930. Western van Harry Joe Brown. Met o.a. Ken Maynard, Nora Lane, James Farley, Harry Todd en Paul Hurst.

Maynards vierde Universal-western en de laatste die deels zwijgend was. Daarna zou Ken alleen nog sprekende films maken. Het scenario van Marion Jackson toont de botsing tussen paardenrancher Clary en de broers Farley en Hurst. Ken zorgt ervoor dat ze hun gerechte straf niet ontgaan. Camerawerk van Ted McCord.

Courtin' Wildcats

1929 | Western

Verenigde Staten 1929. Western van Jerome Storm. Met o.a. Hoot Gibson, Eugenia Gilbert, Harry Todd, Joseph Girard en Monty Montague.

Hoot en Gilbert spelen beiden in een Wild West Show; zij is Calamity Jane, en ze heeft een hekel aan mannen sinds een man haar en haar vader van hun kapitaal wist te beroven. Op een dag ziet ze de schurk en schiet ze. Hoot helpt haar de politie voor te blijven en dan beseft ze dat ze van Hoot houdt. Gebruikelijke stijl van de Hooter in dit verder luchtige verhaal van Dudley McKenna, gebaseerd op COURTIN' CALAMITY van William Dudley Pelley. Harry Neumann was de vaste cameraman. Het was de tweede en laatste film van Hoot die deels stom en deels sprekend was.

Mating Call

1928 | Avonturenfilm, Drama

Verenigde Staten 1928. Avonturenfilm van James Cruze. Met o.a. Thomas Meighan, Renée Adorée, Evelyn Brent, Cyril Chadwick en Luke Cosgrave.

Een soldaat keert terug naar huis en haard, maar zijn echtgenote is hertrouwd en hij raakt betrokken bij een moordzaak. Een goed gespeeld drama, uitgebracht door Paramount.

A Son of His Father

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van Victor Fleming. Met o.a. Bessie Love, Warner Baxter, Raymond Hatton, Walter McGrail en Carl Stockdale.

In deze western komt de ranch van de Morgans, tot wie Baxter behoort, onder controle te staan van een bende gokkers en andere negatieve elementen. Tót Love op de proppen komt. De climax volgt spoedig en Baxter haalt er het leger bij. Anthony Coldeway bewerkte een verhaal van Harold Bell Wright. C. Edgar Schoenbaum was de vertrouwde cameraman voor de Paramount-westerns uit die tijd.

Wild Bill Hickok

1923 | Western

Verenigde Staten 1923. Western van Clifford S. Smith. Met o.a. William S. Hart, Ethel Grey Terry, Kathleen O'Connor, James Farley en Jack Gardner.

Een magere verfilming van Hickoks leven: de actie is te langzaam en de historische feiten worden door Hart met een korreltje zout genomen omdat hij te veel romantiek in de film wilde brengen. Terry is Calamity Jane en Gardner is Bat Masterson. Hart had ook zijn oude ploeg niet om zich heen: Smith regisseerde in plaats van Lambert Hillyer. Hij maakte bij Hart zijn debuut, enkele jaren eerder, als assistent-regisseur. Hij werd geboren in 1894 en zou jong sterven, in 1937. De western- serial WILD WEST DAYS was zijn laatste werkstuk. In plaats van cameraman Joe August waren Dwight Warren en Arthur Reeves aangetrokken. J.G. Hawks -die in het verleden veel scenario's deed voor Hart - bewerkte Harts eigen verhaal.

Travelin' On

1922 | Western

Verenigde Staten 1922. Western van Lambert Hillyer. Met o.a. William S. Hart, James Farley, Ethel Grey Terry, Brinsley Shaw en Mary Kane Irving.

Cowboy Hart en priester Shaw krijgen het aan de stok met salooneigenaar Farley. Shaw omdat Farley in hem een bedreiging voor zijn zaak ziet, en Hart omdat beiden achter Shaws vrouw Terry aanzitten. Hart redt haar van Farley en krijgt zijn kans als de priester een postkoets wil overvallen om met dat geld de kerk af te bouwen. Maar dan gaat Hart bij zichzelf te rade: mag hij hiervan profiteren? Te langzaam, te weinig actie en dat terwijl Harts concurrent Tom Mix met luchtige westerns bezig was Harts positie aan de top van de westernmarkt te ondermijnen. Hillyer schreef dit westerndrama naar Harts verhaal J.B. The Unbeliever. Joe August was de cameraman.

The One-Man Trail

1921 | Western

Verenigde Staten 1921. Western van Bernard J. Durning. Met o.a. Buck Jones, Beatrice Burnham, Helene Rosson en James Farley.

Een conventionele western, door William Howard geschreven naar een verhaal van Jack Strumwasser en Clyde Westover, over een cowboy (Buck Jones) die thuiskomt en zijn vader vermoord vindt. De schurk is gokker James Farley, die nu een saloon heeft en Bucks zuster Helene Rosson heeft meegenomen. Momenteel laat hij haar echter stikken voor Beatrice Burnham. Buck stelt orde op zaken. Frank B. Good was de cameraman.

Bar Nothin'

1921 | Western

Verenigde Staten 1921. Western van Edward Sedgwick. Met o.a. Buck Jones, Ruth Renick, Arthur Carew, James Farley en William Buckley.

Buck Jones wordt voorman op de ranch van Ruth Renick en haar invalide broer William Buckley. En een harde vent is nodig, want Carew en Farley stellen pogingen in het werk hen van hun bezit te ontdoen. Frank B. Good was de cameraman; Jack Strumwasser en Clyde Westover schreven deze acceptabele western.