María Barranco

1961 Acteur

María Barranco (1961) is acteur.
Er zijn 27 films gevonden.

El viaje de Carol

2002 | Drama, Familiefilm, Oorlogsfilm

Spanje 2002. Drama van Imanol Uribe. Met o.a. Clara Lago, Juan José Ballesta, Álvaro de Luna, Rosa Maria Sardà en Lucina Gil.

Ingetogen, bij tijd en wijlen grimmig en onderkoeld jeugddrama over de jonge Carol die in 1938 met haar moeder en Amerikaanse vader naar geboorteland Spanje trekt. Papa wordt piloot voor de Internationale Brigade die vecht tegen de fascisten van Franco, mama blijkt ongeneeslijk ziek en sterft vlak na aankomst. Maar Carol is te sterk - en te verliefd - om zich door alle pech uit het veld te laten slaan. (KT)

Gaudi Afternoon

2000 | Drama

Spanje 2000. Drama van Susan Seidelman. Met o.a. Christopher Bowen, María Barranco, Lili Taylor, Marcia Gay Harden en Judy Davis.

Ingetogen, bij tijd en wijlen grimmig en onderkoeld jeugddrama over de jonge Carol die in 1938 met haar moeder en Amerikaanse vader naar geboorteland Spanje trekt. Papa wordt piloot voor de Internationale Brigade die vecht tegen de fascisten van Franco, mama blijkt ongeneeslijk ziek en sterft vlak na aankomst. Maar Carol is te sterk - en te verliefd - om zich door alle pech uit het veld te laten slaan. (KT)

La niña de tus ojos

1998 | Drama

Spanje 1998. Drama van Fernando Trueba. Met o.a. Penélope Cruz, Antonio Resines, Jorge Sanz, Karel Dobry en Loles León.

In 1938 wordt een groepje filmmakers uit Franco's Spanje naar nazi-Duitsland gehaald om een vrolijke musical op te nemen - of eigenlijk twee: een Spaanse en een Duitse versie tegelijk. De operatie wordt geleid door propagandaminister Goebbels, die zijn oog laat vallen op de mooie hoofdrolspeelster Macarena (Cruz). De filmploeg gaat aanvankelijk met naïef enthousiasme aan de slag, maar beseft al snel dat het klimaat in Duitsland minstens zo verstikkend is als de dictatuur thuis. Vermakelijk, tamelijk lichtvoetig drama is gebaseerd op ware gebeurtenissen, die plaatsvonden tijdens het filmen van de films Carmen, la de triana en Andalusische Nächte.

99.9

1997 | Horror

Spanje 1997. Horror van Agustín Villaronga. Met o.a. María Barranco, Terele Pávez, Ruth Gabriel, Angel De Andrés Lopez en Gustavo Salmerón.

Lara (Barranco) is de presentatrice van de occulte tv-show `99.9`. Tijdens een van haar uitzendingen krijgt ze een telefoontje waarin de dood gemeld wordt van Victor (Salmerón), een oude vriend die onder mysterieuze omstandigheden om het leven kwam op het kerkhof van een klein stadje dat Jimena de la Sierra heet. Om klaarheid in de zaak te brengen gaat Lara naar Jimena. In de eenvoudige, maar macabere omgeving van het stadje komt Lara terecht in een wereld van waanzinnige geheimen en onbeantwoorde vragen. Achter elke hoek kan een verschrikkelijk geheim verborgen zijn dat zijn oorsprong vindt in het hiernamaals. Een huiveringwekkende duik in een ijzingwekkende hel waaruit geen ontsnappen mogelijk is. Thematisch is de film verwant aan de X-FILES, maar Villaronga gaat veel verder dan de tv-serie ooit zou durven gaan. Een film die je met klamme handen van de schrik uitkijkt. De mooie Barranco levert een prachtige prestatie als de jonge vrouw. Villaronga schreef het scenario samen met Lourdes Iglesias en Jesús Regueira. Schitterende fotografie vol koele blauwe tinten van Javier Aguirresarobe. Ondertitel: EL MIEDO TIENE UN NUMERO.

Bwana

1996 | Komedie, Drama

Spanje 1996. Komedie van Imanol Uribe. Met o.a. Andrés Pajares, María Barranco, Emilio Buale, Alejandro Martínez en Andrea Granero.

Gestresste taxichauffeur Antonio (Pajares) uit Madrid besluit met zijn pinnige vrouw Dori (Barranco), dochter Jessy (Granero) en stiefzoon Ivan (Martinez) een paar dagen naar het strand te gaan om bij te komen. Onderweg ontstaat er een gekibbel van jewelste, waarbij Dori voor Ivan partij kiest. Na het eten in een afgelegen wegrestaurant worden ze bedreigd door een dronkaard, die er vervaarlijker uitziet dan hij in werkelijkheid is. Antonio heeft een afkeer van risico`s en geeft geld zodat ze ongemoeid kunnen weggaan. Na de nodige omzwervingen komen ze eindelijk aan zee en gaan ze schaaldieren zoeken. Op het strand ontmoeten ze de zwarte Ombasi (Buale), een Afrikaanse bootvluchteling. Hij is verdrietig over het verlies van zijn vriend Yambo (Nang) die tijdens de tocht is omgekomen. Omdat hij geen Spaans spreekt, denken Dori en Antonio dat ze met een wilde uit de rimboe te maken hebben. Als ze hun snor willen drukken, kan Antonio de bougies van zijn Citroën BX, die hij uit voorzorg tegen diefstal had verwijderd, niet meer vinden. Ondertussen is de duisternis ingevallen en is het kil geworden. Ombasi heeft een vuur op het strand gemaakt en de familie gaat zich warmen. Het ijs wordt gebroken en als Dori in slaap gesukkeld is, heeft zij zelfs een heerlijke seksdroom waarin ze in opperste extase gebracht wordt door een mooie man met een donker gekleurde huid... De volgende morgen worden ze echt bedreigd door een drietal Britse skinheads, die met hun motoren Ombasi opjagen. Antonio heeft zijn BX weer startklaar gemaakt en spurt weg zonder Ombasi mee te nemen... De film wordt gedragen door de uitstekende hoofdrollen en regisseur Uribe zorgt voor een goed tempo dat nog eens versterkt wordt door het feit dat alles zich vrijwel op één plaats binnen 24 uur afspeelt. Een fraai staaltje van domme vooroordelen en ongemotiveerde vreemdelingenhaat met de nodige ironie vastgelegd. Het scenario is van regisseur Uribe, Joan Potau, Francisco Pino en Ignacio del Moral. Het camerawerk is van Javier Aguirresarobe. De titel is ontleend uit de Tarzan-verhalen van Edgar Rice Burroughs, waarin een blanke zich als Bwana voorstelt. Een film die beslist de moeite waard is.

El seductor

1995 | Komedie

Spanje 1995. Komedie van José Luis Garcia Sanchez. Met o.a. Santiago Ramos, Antonio Hortelano en María Barranco.

Gestresste taxichauffeur Antonio (Pajares) uit Madrid besluit met zijn pinnige vrouw Dori (Barranco), dochter Jessy (Granero) en stiefzoon Ivan (Martinez) een paar dagen naar het strand te gaan om bij te komen. Onderweg ontstaat er een gekibbel van jewelste, waarbij Dori voor Ivan partij kiest. Na het eten in een afgelegen wegrestaurant worden ze bedreigd door een dronkaard, die er vervaarlijker uitziet dan hij in werkelijkheid is. Antonio heeft een afkeer van risico`s en geeft geld zodat ze ongemoeid kunnen weggaan. Na de nodige omzwervingen komen ze eindelijk aan zee en gaan ze schaaldieren zoeken. Op het strand ontmoeten ze de zwarte Ombasi (Buale), een Afrikaanse bootvluchteling. Hij is verdrietig over het verlies van zijn vriend Yambo (Nang) die tijdens de tocht is omgekomen. Omdat hij geen Spaans spreekt, denken Dori en Antonio dat ze met een wilde uit de rimboe te maken hebben. Als ze hun snor willen drukken, kan Antonio de bougies van zijn Citroën BX, die hij uit voorzorg tegen diefstal had verwijderd, niet meer vinden. Ondertussen is de duisternis ingevallen en is het kil geworden. Ombasi heeft een vuur op het strand gemaakt en de familie gaat zich warmen. Het ijs wordt gebroken en als Dori in slaap gesukkeld is, heeft zij zelfs een heerlijke seksdroom waarin ze in opperste extase gebracht wordt door een mooie man met een donker gekleurde huid... De volgende morgen worden ze echt bedreigd door een drietal Britse skinheads, die met hun motoren Ombasi opjagen. Antonio heeft zijn BX weer startklaar gemaakt en spurt weg zonder Ombasi mee te nemen... De film wordt gedragen door de uitstekende hoofdrollen en regisseur Uribe zorgt voor een goed tempo dat nog eens versterkt wordt door het feit dat alles zich vrijwel op één plaats binnen 24 uur afspeelt. Een fraai staaltje van domme vooroordelen en ongemotiveerde vreemdelingenhaat met de nodige ironie vastgelegd. Het scenario is van regisseur Uribe, Joan Potau, Francisco Pino en Ignacio del Moral. Het camerawerk is van Javier Aguirresarobe. De titel is ontleend uit de Tarzan-verhalen van Edgar Rice Burroughs, waarin een blanke zich als Bwana voorstelt. Een film die beslist de moeite waard is.

El palomo cojo

1995 | Komedie

Spanje 1995. Komedie van Jaime de Armiñan. Met o.a. Francisco Rabal, Carmen Maura en María Barranco.

Gestresste taxichauffeur Antonio (Pajares) uit Madrid besluit met zijn pinnige vrouw Dori (Barranco), dochter Jessy (Granero) en stiefzoon Ivan (Martinez) een paar dagen naar het strand te gaan om bij te komen. Onderweg ontstaat er een gekibbel van jewelste, waarbij Dori voor Ivan partij kiest. Na het eten in een afgelegen wegrestaurant worden ze bedreigd door een dronkaard, die er vervaarlijker uitziet dan hij in werkelijkheid is. Antonio heeft een afkeer van risico`s en geeft geld zodat ze ongemoeid kunnen weggaan. Na de nodige omzwervingen komen ze eindelijk aan zee en gaan ze schaaldieren zoeken. Op het strand ontmoeten ze de zwarte Ombasi (Buale), een Afrikaanse bootvluchteling. Hij is verdrietig over het verlies van zijn vriend Yambo (Nang) die tijdens de tocht is omgekomen. Omdat hij geen Spaans spreekt, denken Dori en Antonio dat ze met een wilde uit de rimboe te maken hebben. Als ze hun snor willen drukken, kan Antonio de bougies van zijn Citroën BX, die hij uit voorzorg tegen diefstal had verwijderd, niet meer vinden. Ondertussen is de duisternis ingevallen en is het kil geworden. Ombasi heeft een vuur op het strand gemaakt en de familie gaat zich warmen. Het ijs wordt gebroken en als Dori in slaap gesukkeld is, heeft zij zelfs een heerlijke seksdroom waarin ze in opperste extase gebracht wordt door een mooie man met een donker gekleurde huid... De volgende morgen worden ze echt bedreigd door een drietal Britse skinheads, die met hun motoren Ombasi opjagen. Antonio heeft zijn BX weer startklaar gemaakt en spurt weg zonder Ombasi mee te nemen... De film wordt gedragen door de uitstekende hoofdrollen en regisseur Uribe zorgt voor een goed tempo dat nog eens versterkt wordt door het feit dat alles zich vrijwel op één plaats binnen 24 uur afspeelt. Een fraai staaltje van domme vooroordelen en ongemotiveerde vreemdelingenhaat met de nodige ironie vastgelegd. Het scenario is van regisseur Uribe, Joan Potau, Francisco Pino en Ignacio del Moral. Het camerawerk is van Javier Aguirresarobe. De titel is ontleend uit de Tarzan-verhalen van Edgar Rice Burroughs, waarin een blanke zich als Bwana voorstelt. Een film die beslist de moeite waard is.

El efecto mariposa

1995 | Romantische komedie

Spanje/Frankrijk/Verenigd Koninkrijk 1995. Romantische komedie van Fernando Colomo. Met o.a. Coque Malla, María Barranco, Rosa Marie Sardà en Peter Sullivan.

Luis, een Spaanse student, gaat in Londen economie studeren. Hij deelt er een flat met Oswald, de buurman van zijn tante Olivia. Luis en Olivia zijn zowat elkaars tegengestelden: Luis is ernstig en verlegen, terwijl z'n tante geen blad voor de mond neemt en altijd vrolijk lijkt. Maar wanneer Olivia een punt zet achter haar stormachtige relatie met een acteur, groeien beiden dichter naar elkaar toe.

Todos los hombres sois iguales

1994 | Romantiek, Komedie

Spanje 1994. Romantiek van Manuel Gómez Pereira. Met o.a. Imanol Arias, Antonio Resines, Cristina Marcos, María Barranco en Pastora Vega.

Drie mannen zijn gescheiden. Hun echtgenotes hebben uit wraak de kinderen tegen hen opgezet en zitten hen constant achterna voor de alimentatie. Ze hopen hun leven zoveel mogelijk te verzuren uit zoete wraak. Een vrolijke en onderhoudende relatiekomedie die qua sfeer doet denken aan AY CARMELA! en JAMON JAMON.

Sçlvate si puedes

1994 |

Spanje 1994. Joaqu´n Trincado. Met o.a. Fernando Guillen, María Barranco en Imanol Arias.

Drie mannen zijn gescheiden. Hun echtgenotes hebben uit wraak de kinderen tegen hen opgezet en zitten hen constant achterna voor de alimentatie. Ze hopen hun leven zoveel mogelijk te verzuren uit zoete wraak. Een vrolijke en onderhoudende relatiekomedie die qua sfeer doet denken aan AY CARMELA! en JAMON JAMON.

Moriras en chafarinas

1994 | Drama

Spanje 1994. Drama van Pedro Olea. Met o.a. Oscar Ladoire, María Barranco en Jorge Sanz.

Drie mannen zijn gescheiden. Hun echtgenotes hebben uit wraak de kinderen tegen hen opgezet en zitten hen constant achterna voor de alimentatie. Ze hopen hun leven zoveel mogelijk te verzuren uit zoete wraak. Een vrolijke en onderhoudende relatiekomedie die qua sfeer doet denken aan AY CARMELA! en JAMON JAMON.

Una vida normal

1993 |

Portugal 1993. Joaquim Leitao. Met o.a. Margarida Marinho, María Barranco en Joaquim de Almeida.

Drie mannen zijn gescheiden. Hun echtgenotes hebben uit wraak de kinderen tegen hen opgezet en zitten hen constant achterna voor de alimentatie. Ze hopen hun leven zoveel mogelijk te verzuren uit zoete wraak. Een vrolijke en onderhoudende relatiekomedie die qua sfeer doet denken aan AY CARMELA! en JAMON JAMON.

La ardilla roja

1993 | Fantasy, Drama

Spanje 1993. Fantasy van Julio Medem. Met o.a. Nancho Novo, Carmelo Gómez, María Barranco, Karra Elejalde en Helena Iruteta.

Nu zijn muze hem verlaten heeft wil de depressieve rockster Novo een einde maken aan zijn leven. Deze gedachte wordt echter verstoord door een ongeval, waarvan de mooie Suarez het slachtoffer is. Ze blijkt haar geheugen verloren te hebben en Novo maakt van deze gelegenheid gebruik om zich uit te geven als haar vriend. Hij projecteert zijn ex-vriendin op haar en samen trekken ze naar een camping voor een lekkere vakantie. Daar blijkt echter, dat het meisje een vreemd verleden met zich meesleept. Een vrije interpretatie van het thema van SVENGALI, maar aangevuld met enkele verfrissende en verrassende wendingen. Een stijlvolle, romantische thriller die evolueert tot een spel van leugens en obsessies. Medem schreef zelf het scenario. Grote aantrekkingskracht van het verhaal is het dubbelzinnige van de opzet. Mooie fotografie van Gonzalo Berridi.

Todo por la Pasta

1991 | Misdaad

Spanje 1991. Misdaad van Enrique Urbizu. Met o.a. María Barranco, Kiti Manver, Antonio Resines en Pepe Amezola.

Weinig originele film over corruptie bij de politie en de buit van een overval, die per ongeluk in de verkeerde, resp. de goede handen valt. Kan men bekijken.

El rey pasmado

1991 | Komedie, Historische film, Drama

Portugal/Spanje/Frankrijk 1991. Komedie van Imanol Uribe. Met o.a. Gabino Diego, Laura del Sol, Joaquim de Almeida, Juan Diego en Fernando Fernán Gómez.

Spanje 1620: de jonge koning (Diego) heeft een schitterende gade (Roussel), maar door gekonkel van zijn raadsheren en de oppermachtige Inquisitie, heeft hij nooit seksuele voorlichting gekregen en nog nooit een vrouw naakt gezien, ook gemalin (Roussel) niet. Een vriend zorgt ervoor dat hij een lesje krijgt van een weelderige prostitu[KA1]ee (Del Sol), met als gevolg dat de koning de smaak te pakken krijgt. Het hoofd van de Inquisitie (Gomez) stelt alles in het werk om zedelijk verval van zijne majesteit te voorkomen en wordt aardig in verlegenheid gebracht als de vorst in het openbaar roept om het naakte lichaam van de vorstin. De vrome, maar o'zo hypocriete Gomez onderhoudt trouwens zelf een bloeiende relatie met Del Sol! Humoristische, maar wat trage film over de veranderende moraal in Spanje, weelderig gefotografeerd door Hans Burrmann, die het nodige bloot fraai heeft vastgelegd. Naar de roman Crónica de un rey pasmado van Gonzalo Torrente Ballester, door hemzelf en Juan Potau tot scenario bewerkt. Meervoudig bekroond in Spanje en Frankrijk op festivals.

El juego de los mensajes invisibles

1991 |

Spanje 1991. Juan Pinzas. Met o.a. María Barranco, Eusebio Poncela en Antonio Ferrandis.

Spanje 1620: de jonge koning (Diego) heeft een schitterende gade (Roussel), maar door gekonkel van zijn raadsheren en de oppermachtige Inquisitie, heeft hij nooit seksuele voorlichting gekregen en nog nooit een vrouw naakt gezien, ook gemalin (Roussel) niet. Een vriend zorgt ervoor dat hij een lesje krijgt van een weelderige prostitu[KA1]ee (Del Sol), met als gevolg dat de koning de smaak te pakken krijgt. Het hoofd van de Inquisitie (Gomez) stelt alles in het werk om zedelijk verval van zijne majesteit te voorkomen en wordt aardig in verlegenheid gebracht als de vorst in het openbaar roept om het naakte lichaam van de vorstin. De vrome, maar o'zo hypocriete Gomez onderhoudt trouwens zelf een bloeiende relatie met Del Sol! Humoristische, maar wat trage film over de veranderende moraal in Spanje, weelderig gefotografeerd door Hans Burrmann, die het nodige bloot fraai heeft vastgelegd. Naar de roman Crónica de un rey pasmado van Gonzalo Torrente Ballester, door hemzelf en Juan Potau tot scenario bewerkt. Meervoudig bekroond in Spanje en Frankrijk op festivals.

¡Átame!

1990 | Drama, Komedie, Romantiek, Thriller

Spanje 1990. Drama van Pedro Almodóvar. Met o.a. Antonio Banderas, Victoria Abril, Loles León, Julieta Serrano en María Barranco.

Wanneer Ricky (Banderas) wordt ontslagen uit een psychiatrisch ziekenhuis, hervat hij zijn obsessie voor pornosterretje Marina (Abril). Hij neemt haar in gijzeling en eist haar liefde, waar zij nog min of meer gehoor aan geeft ook - het kan zomaar verkeren in het bonte universum van Almodóvar (Hable con ella, La mala educación). De eigenaardige mix van seks en geweld neigt geregeld naar wansmaak, maar de Spaanse cineast relativeert met zwarte humor (een glurende grijsaard, betrapt terwijl hij naar het bijna ontblote achterwerk van Marina kijkt brengt te berde dat hij 'niet staart maar aanbidt') en over the top melodrama.

Las edades de Lulú

1990 | Drama, Erotiek

Spanje 1990. Drama van Bigas Luna. Met o.a. Francesca Neri, Oscar Ladoire, Javier Bardem, María Barranco en Fernando Guillén Cuervo.

De Spaanse regisseur Bigas Luna, werkzaam in uiteenlopende genres (met Angustia maakte hij slasher, Jamón, jamón was een zwoel drama) richt zich ditmaal op seks. Las edades de Lulú, naar het boek van Almudena Grandes, is een soort coming of age verhaal over de rusteloze Lulu die blijft houden van Pablo, haar eerste vriendje, maar ook allerlei seksuele avonturen met anderen heeft. Ze begeeft zich daarbij steeds meer in de duistere kringen van Madrid. In de Italiaanse hoofdrolspeelster Francesca Neri herkennen we de operaminnende vrouw van de Florentijnse rechercheur, die Hannibal in de gelijknamige film dwars zit.

Don Juan, mi querido fantasma

1990 | Komedie, Misdaad

Spanje 1990. Komedie van Antonio Mercero. Met o.a. Juan Luis Galiardo, María Barranco, Verónica Forqué en Luis Escobar.

Don Juan Tenorio, de beroemde verleider uit de 16e eeuw, komt weer tot leven in het Sevilla van 1990, juist als er een musical over zijn leven voorbereid wordt. Hoewel dit op zichzelf legio mogelijkheden biedt, is een komedie ontstaan die zich slechts onderscheidt door de ongepaste grofheid van de grappen en de aanwezigheid van bekende Spaanse acteurs die zichzelf op een onanistische manier voor de zoveelste keer imiteren.

Zugzwang

1989 | Drama

Duitsland 1989. Drama van Mathieu Carrière. Met o.a. Michael Marwitz, Viktoria Tennant, María Barranco, Stuart Wilson en Clayton George.

Een pianist zonder succes, raakt verslaafd aan gokken. Het debuut van de bekende toneelspeler Mathieu Carrière als filmregisseur heeft een spannende film opgeleverd, waarin op indrukwekkende wijze de innerlijke strijd en het verval van de pianist in beeld wordt gebracht. ook bekend als FOOL'S MATE.

Una Sombra en el jardín

1989 | Drama, Thriller

Spanje 1989. Drama van Antonio Chavarrías. Met o.a. Mathieu Carrière, María Barranco, Fermi Reixach en Montserrat Salvador.

Een botanicus die pas van zijn vrouw gescheiden is en naar een andere woning verhuist, wordt smoorverliefd op de vorige huurster van zijn nieuwe appartement. Een psychologische thriller die aan Polanski en Bigas Luna doet denken, maar er desondanks in slaagt een eigen stijl en karakter te behouden. Deze goed geregisseerde en gefotografeerde film met schitterende muziek is het fortuinlijke regiedebuut van Antonio Chavarrías, vroeger assistent-regisseur en maker van korte films.

Las cosas del querer

1989 | Drama, Musical

Spanje 1989. Drama van Jaime Chávarri. Met o.a. Ángela Molina, Manuel Bandera, Angel de Andrés López, María Barranco en Amparo Baró.

Aan het eind van de Spaanse burgeroorlog onstaat er een vriendschap tussen een homoseksuele zanger, een pianist en een meisje dat ervan droomt om succes te hebben als artieste. Deze film is een eerbewijs aan de folkloristische, Spaanse film van de jaren 1940-1960, maar schroomt niet om ook een zekere mate van kritiek die periode van filmerij te uiten. Een twijfelachtig en gebrekkig geheel, ofschoon de film aardig wat commercieel succes had.

La mujer de tu vida: La mujer inesperada

1989 |

Spanje 1989. Fernando Trueba. Met o.a. Miguel Rellçn, María Barranco en Antonio Resines.

Aan het eind van de Spaanse burgeroorlog onstaat er een vriendschap tussen een homoseksuele zanger, een pianist en een meisje dat ervan droomt om succes te hebben als artieste. Deze film is een eerbewijs aan de folkloristische, Spaanse film van de jaren 1940-1960, maar schroomt niet om ook een zekere mate van kritiek die periode van filmerij te uiten. Een twijfelachtig en gebrekkig geheel, ofschoon de film aardig wat commercieel succes had.

El baile del pato

1989 | Komedie

Spanje 1989. Komedie van Manuel Iborra. Met o.a. Antonio Resines, María Barranco, Enrique San Francisco en Verónica Forqué.

Een journalist scheidt van zijn vrouw ondanks het feit dat hij nog steeds van haar houdt. Hij voert ook in zijn beroepsleven een aantal veranderingen door en verhuist ook nog eens. Pijnlijke, Spaanse poging om een komedie te maken met een moderne 'look', een tomeloos ritme en eentonige sociologische noten. De hoofdrol wordt vertolkt door twee acteurs die zeer beroemd zijn in Spanje, maar dat is geen kwaliteitsgarantie. Derde speelfilm van deze regisseur.

Don Juan mi querido fantasma

1989 |

Spanje 1989. Antonio Mercero. Met o.a. Loles León, María Barranco en Juan Luis Galiardo.

Een journalist scheidt van zijn vrouw ondanks het feit dat hij nog steeds van haar houdt. Hij voert ook in zijn beroepsleven een aantal veranderingen door en verhuist ook nog eens. Pijnlijke, Spaanse poging om een komedie te maken met een moderne 'look', een tomeloos ritme en eentonige sociologische noten. De hoofdrol wordt vertolkt door twee acteurs die zeer beroemd zijn in Spanje, maar dat is geen kwaliteitsgarantie. Derde speelfilm van deze regisseur.

Mujeres al borde de un ataque de nervios

1988 | Drama

Spanje 1988. Drama van Pedro Almodóvar. Met o.a. Carmen Maura, Antonio Banderas, Julieta Serrano, María Barranco en Rossy de Palma.

De Spaanse cineast Almodóvar (Volver, Hable con ella) werd bekend met fantastische drama's over kleurrijke zelfkant-types, van drugsverslaafde nonnen tot giftige reality-tv presentatrices. 'Vrouwen op de rand van een zenuwinzinking' is ook zo'n film. Madrileense penthousebewoner Pepa (Maura) is ten einde raad als haar minnaar Iván per antwoordapparaat afscheid neemt. Vriendin Candela verergert de stress als ze bij Pepa onderduikt vanwege contact met een sjiitische terrorist. De komst van Iváns psychisch zieke ex-vrouw Lucía (Serrano) maakt de waanzin compleet. Iváns zoon Carlos (een opmerkelijke rol van twintiger Banderas) probeert ondertussen de onvermijdelijke schade te beperken. Intelligente hilariteit.

Aqui, el que no corre... vuela

-1 |

Spanje. Ramon Fernandez. Met o.a. Alfredo Landa, María Barranco en José Coronado.

De Spaanse cineast Almodóvar (Volver, Hable con ella) werd bekend met fantastische drama's over kleurrijke zelfkant-types, van drugsverslaafde nonnen tot giftige reality-tv presentatrices. 'Vrouwen op de rand van een zenuwinzinking' is ook zo'n film. Madrileense penthousebewoner Pepa (Maura) is ten einde raad als haar minnaar Iván per antwoordapparaat afscheid neemt. Vriendin Candela verergert de stress als ze bij Pepa onderduikt vanwege contact met een sjiitische terrorist. De komst van Iváns psychisch zieke ex-vrouw Lucía (Serrano) maakt de waanzin compleet. Iváns zoon Carlos (een opmerkelijke rol van twintiger Banderas) probeert ondertussen de onvermijdelijke schade te beperken. Intelligente hilariteit.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer María Barranco op televisie komt.

Reageer