Obba Babatundé

1951 Acteur

Obba Babatundé (1951) is acteur.
Er zijn 20 films gevonden.

Black Dynamite

2009 | Komedie

Verenigde Staten 2009. Komedie van Scott Sanders. Met o.a. Michael Jai White, Tommy Davidson, Salli Richardson-Whitfield, Byron Minns en Kevin Chapman.

Liefdevolle parodie op de Blaxploitationfilms. Als de broer van Black Dynamite wordt vermoord, gaat de koele vechtjas en vrouwenverslinder op onderzoek uit. In Black Dynamite werden ook alle slordigheidsfoutjes van de slechtere blaxploitationfilms overgenomen: een microfoon bungelt zichtbaar in beeld en als iemand te hard wordt geslagen is hij – net onhandig gemonteerd – in het volgende shot vervangen door een ‘body double’.

After the Sunset

2004 | Komedie, Actiefilm, Misdaad, Avonturenfilm

Verenigde Staten 2004. Komedie van Brett Ratner. Met o.a. Pierce Brosnan, Salma Hayek, Woody Harrelson, Don Cheadle en Naomie Harris.

After the Sunset is losjes gebaseerd op Hitchcocks To Catch a Thief, waarin Cary Grant als gepensioneerde juwelendief in de verleiding komt zijn oude ambacht weer op te pakken. Daarmee houdt de vergelijking op. Ex-James Bond Pierce Brosnan is geen Grant, al doet hij een aardige poging zijn komisch talent te bewijzen. Regisseur Brett Ratner (Rush Hour) is de juiste man voor het type lol dat After the Sunset beheerst. De plot kent verrassingen, maar de film draait om melige grappen en zorgeloze actie. Daarbij bewijst Ratner dat flauwigheid best leuk kan zijn.

Redeemer

2002 | Drama

Verenigde Staten 2002. Drama van Graeme Clifford. Met o.a. Matthew Modine, Obba Babatundé, Michele Greene, Stephanie Biddle en Pascale Coulombe.

De uitgebluste schrijver Paul Freeman geeft in de gevangenis een cursus creatief schrijven. Hij ontmoet Charles, die al 24 jaar ten onrechte voor moord zit. De zus van het slachtoffer verzet zich al jaren tegen de vervroegde vrijlating van Charles. Paul besluit haar op te zoeken.

How High

2001 | Komedie, Fantasy, Horror, Drama

Verenigde Staten 2001. Komedie van Jesse Dylan. Met o.a. Method Man, Redman, Obba Babatundé, Mike Epps en Anna Maria Horsford.

Nietsnut Silas (Method Man) uit Staten Island kweekt voor zijn hobby marihuanaplanten. Zijn beste klant en vriend is Ivory (Davis), die als hij flink high is, een fataal ongeluk krijgt. Na zijn crematie strooit Silas zijn as als kunstmest over het plantenbed uit. Komt op het toneel Jamal King (Redman) uit Jersey, die door zijn moeder (Horsford) flink achterna wordt gezeten om niet te lanterfanten, maar zijn schooldiploma te halen en naar de universiteit te gaan. Jamal wil van dat gezeur eens flink uit de bol gaan met de stuff van Silas. Als het tweetal flink aan het blowen slaat, verschijnt in de rook als een soort geest uit de fles Ivory, die hen gaat bijstaan om goede cijfers voor het einddiploma te behalen. Zo belandt dit duo op het poepchique Harvard, waar ze de dolste avonturen beleven en de keurige, stijve zwarte decaan Cain (Babatund[KA1]e) spacecake te eten geven en ontdekken dat blanke professor Jackson (Gray), die gespecialiseerd is in de geschiedenis van de zwarte mens, een masochist is. Silas krijgt een romance met de oogverblindende anthropolgiestudente Lauren (Voorhies), terwijl Jamal fuifnummer Jamie (Atkins), de dochter van de Amerikaanse vice-president, aan de haak slaat. Dustin Lee Abraham, die het weinig originele scenario met stereotiepe personages schreef, steekt met snelle dialogen heerlijk de draak met upperclass Amerika. Debuterend regisseur Dylan, die uit het wereldje van de muziekvideo's komt - vandaar de rappers Method Man en Redman in de hoofdrol, houdt er de vaart in en zorgt voor genoeg kluchtige situaties. Hoewel Redman en Method Man niet echt acteren, doen ze het leuk genoeg, en wordt het echte werk heel goed opgevangen door Elizondo als coach, Willard als Huntley en Babatundé. Het productiebudget bedroeg twaalf miljoen dollar en de film leverde in Amerika bijna 31 miljoen op, maar daarbuiten flopte de rolprent volledig. Een film voor kijkers die genoten van DUDE, WHERE'S MY CAR of DEUCE BIGALOW, MALE GIGOLO en een goed gevoel voor Americana hebben. Het camerawerk is van Francis Kenny. Deluxe color, Dolby Digital/SDDS/DTS.

Life

1999 | Drama, Komedie

Verenigde Staten 1999. Drama van Ted Demme. Met o.a. Eddie Murphy, Martin Lawrence, Obba Babatundé, Nick Cassavetes en Anthony Anderson.

Ten tijde van de drooglegging moeten New Yorkers Claude (Lawrence) en Ray (Murphy), een bankbediende en een klein boefje, een lading drank ophalen in het diepe zuiden van de VS. Het gaat mis, ze belanden (onschuldig) in de bajes in Mississippi, waar ze dwangarbeid moeten verrichten. Gedurende de decennia die volgen proberen ze de moed erin te houden en te ontsnappen. Uitstekende chemie tussen de twee komieken, in een film die regelmatig grappig is, maar soms ook serieus, en die ook nog wat te zeggen heeft over het racisme in de VS. Onderschat.

Introducing Dorothy Dandridge

1999 | Biografie, Drama

Verenigde Staten 1999. Biografie van Martha Coolidge. Met o.a. Halle Berry, Brent Spiner, Obba Babatundé, Loretta Devine en Cynda Williams.

Halle Berry speelt de hoofdrol in deze biografische film over het leven van de zangeres en actrice Dorothy Dandridge. Berry kreeg een Golden Globe voor haar prestatie. De film belicht de hoogtepunten en de dieptepunten van de carrière van Dandridge. Zo was ze in 1955 als eerste Afro-Amerikaanse vrouw genomineerd voor haar rol in Carmen Jones. Haar leven ging echter zeker niet over rozen. Hollywood was in de jaren vijftig nog niet klaar voor Afro-Amerikaanse filmsterren. Dandridge is telkens weer het slachtoffer van racisme. Moe van het vechten, zoekt Dandridge troost in drugs. In 1965 sterft ze op 42-jarige leeftijd aan een overdosis.

The Temptations

1998 | Drama, Biografie, Muziek

Verenigde Staten/Duitsland 1998. Drama van Allan Arkush. Met o.a. Charles Malik Whitfield, DB Woodside, Christian Payton, Terron Brooks en Obba Babatundé.

Detroit 1958. Otis Williams (Whitfield) is zeventien en bezeten van rockmuziek. In Motown heeft hij twee vooruitzichten, de lopende band in een autofabriek of de muziek. Hij vormt het bandje `Otis Williams And The Siberians`, maar op de high school hebben ze nauwelijks succes. Dan komt bassist Melvin Franklin erbij en als manager Johnnie Mae Matthews die hun naam verandert in `Otis Williams And The Distants`. Tijdens een optreden komt Otis in contact met platenbons Berry Gordy, die net Motown Records heeft opgericht. Johnnie vreest dat hij buitenspel raakt en wil niet langer het bandje promoten. De onthutste bandleden willen daarop hun gitaar aan de wilgen hangen; alleen Otis en Melvin weten niet van ophouden. David Ruffin (Leon), Paul Williams en Eddie Kendricks voegen zich bij het duo en ze noemen zich voortaan `The Elgins`. Gordy neemt hen onder contract op voorwaarde dat ze hun naam veranderen in `The Temptations`. Onder het management van Shelly Berger (Rosenberg) bereiken ze als zwarte popgroep regelmatig de top in de jaren 1960-70. Routineuze biopic over het groepje dat met de gebruikelijke tegenslagen, ruzies en successen te maken kreeg. Van regisseur/specialist Arkush een teleurstellend werkje dat bol staat van de clichés. Dit is waarschijnlijk niet helemaal aan hem te wijten, want zanger Williams en manager Berger waren de medeproducenten van deze film en hebben ongetwijfeld hun de kool en de geit sparende eisen gesteld. Doch voor de fans goed nieuws: bijna alle hits van de band zijn op de soundtrack te horen. Robert Johnson en Kevin Arkadie baseerden het scenario op het boek Temptations van Otis Williams en Patricia Romanowski. Het camerawerk is van Jamie Anderson. Wordt meestal in twee delen of vier delen uitgezonden. Dolby Surround.

Miss Evers' Boys

1997 | Drama

Verenigde Staten 1997. Drama van Joseph Sargent. Met o.a. Alfre Woodard, Laurence Fishburne, Craig Sheffer, Joe Morton en Obba Babatundé.

In 1932 besloot de Amerikaanse regering in Macon County in Alabama tot een medisch experiment onder lijders van de gevreesde geslachtsziekte syfilis, die in driekwart van de gevallen de dood tot gevolg heeft als de aandoening niet tijdig behandeld wordt. Het experiment was helemaal geen experiment maar een nutteloos statistisch onderzoek, dat eerder grensde aan kwakzalverij. Overigens was dit pseudowetenschappelijk ge[KA3]experimenteer iets dat geheel in het licht van de tijd was: immers de proefkonijnen waren allen zwarten, die in die dagen door de meerderheid van de Amerikanen als minderwaardig beschouwd werden. Het geknoei in naam der wetenschap werd ook in Europa gedaan door Zweedse geleerden (sterilisatie van geestelijk gehandicapten tot in de jaren 1960) en in het extreme door Duitse medici in de concentratiekampen der nazi`s. Slechts enkele nazidoktoren moesten zich na 1945 voor gerechtshoven verantwoorden voor hun wandaden. Het Amerikaanse gesol met mensen liep door tot 1972! De lijders werd wijsgemaakt dat ze een experimentele behandeling kregen, maar ze werden gewoon belogen, want de pillen die ze slikten waren nep en de drankjes die ze innamen waren net zoiets als Haarlemmer Olie, ordinaire glijmiddelen. Men wilde gewoonweg volgen hoe lang iemand iets uithield en wie er omviel. Temidden van deze zondaars (buitenechtelijk geslachtsverkeer was immers een zonde) was er een zwarte verpleegster, Eunice Evers (Woodard), die perfect op de hoogte was van de `behandeling` maar zich het lot van haar pati[KA3]enten aantrok. Waar zij kon, gaf zij hen veel warmte, troost en bijstand. Een drietal zieke entertainers deed een act die zij de titel van de film meegaven, omdat ze voor haar zoveel waardering hadden. Miss Evers kreeg een relatie met een van haar pati[KA3]enten, waar die werd nooit geconsumeerd omdat haar `minnaar` in dienst ging - de oorlog was inmiddels uitgebroken -en hij werd behandeld met penicilline, waarmee je syfilis moeiteloos geneest. De Amerikaanse senaat maakte na hoorzittingen, waarin ook Miss Evers gevraagd werd te getuigen, een einde aan dit infame onderzoek dat bekend stond als de [KL]Tuskegee Study[KLE] en stelde de 127 overlevenden schadeloos. In dit opzicht is de Amerikaanse maatschappij opener en eerlijker tegenover zijn eigen onderdanen (maar niet daarbuiten!) dan bijv. de Franse. Deze goed in elkaar gezette film werd met open armen ontvangen en niemand legde hem een strobreed in de weg en hij werd wellicht meer om zijn durf dan om het artistieke niveau veelvuldig bekroond, inclusief de Oscars voor de tv-films, een aantal Emmy Awards. Het spel van de hoofdrollen is echter heel geloofwaardig. In Frankrijk zou je met een dergelijk project voor de rechter eindigen (het boek over de medische toestand van wijlen Mitterand door zijn lijfarts werd verboden, de oorlogsmisdaden in Algerije worden officieel ontkend, enz.) en iedereen van extreem links tot extreem rechts zou je verguizen. Wellicht geeft de Franse republiek honderd jaar later schoorvoetend toe gedwaald te hebben (het leger in het geval van Albert Dreyfus bijvoorbeeld, die weliswaar in 1906 gerehabiliteerd was, maar nooit bij zijn leven de officiële excuses ontving). Het scenario is van David Feldshuh en Walter Bernstein. Het camerawerk is van Donald M. Morgan.

The Cherokee Kid

1996 | Western, Actiefilm

Verenigde Staten 1996. Western van Paris Barclay. Met o.a. Sinbad, James Coburn, Gregory Hines, A Martinez en Ernie Hudson.

De bekende stand-up comedian Sinbad speelt de hoofdrol in deze film die het midden houdt tussen de hilarische komedie BLAZING SADDLES van Mel Brooks uit 1974 en een klassieke western. De personage uit de titel is een aankomende revolverheld, die dwars door Texas en Oklahoma trekt om wraak te nemen op een spoorwegondernemer (Coburn), die zijn ouders liet vermoorden. Het duizelingwekkende verhaal laat hem allerlei vreemde lieden ontmoeten, inclusief Reynolds in een grappig rolletje als vermaarde trapper uit de bergen, die bedreven is in het vangen en verdelgen van otters... Tegen de finale ben je nog versufter dan de onverdroten held en heb je verstomd gestaan van de soms smakeloze grappen. Deze film is opgedragen aan de zwarte cowboys, 'de helden uit het Westen die in het epos meestal vergeten werden', hoewel deze film verder niet ingaat op hun discriminatie en slechts op een zeer bescheiden schaal het racisme aansnijdt. Het scenario is van Tim Kazurinsky en Denise DeClue. Het camerawerk is van Jack Conroy.

That Thing You Do!

1996 | Muziek, Komedie

Verenigde Staten 1996. Muziek van Tom Hanks. Met o.a. Tom Everett Scott, Liv Tyler, Johnathon Schaech, Steve Zahn en Ethan Embry.

Lichtvoetig regiedebuut van Tom Hanks verhaalt over opkomst en afgang van een popgroepje in het midden van de jaren '60. Onder de naam Oneders (door outsiders uitgesproken als Oh-needers) nemen ze in eigen beheer hun eerste plaatje op, waarna talentenjager Phil Horace (Chris Ellis) een contract voor ze ritselt bij platenmaatschappij Play-Tone. De ontwikkelingen in That Thing You Do! (genoemd naar een nummer dat wel een hit móet worden) blijven overzichtelijk. Én spannend, een verdienste van Hanks, die verrassend routineus z'n snelle verhaal vertelt.

Soul of the Game

1996 | Sportfilm, Drama

Verenigde Staten 1996. Sportfilm van Kevin Rodney Sullivan. Met o.a. Delroy Lindo, Mykelti Williamson, Edward Herrmann, Blair Underwood en R. Lee Ermey.

Spike Lee wilde al tijden een film maken over Jackie Robinson, de eerste zwarte in de witte Baseball League van Amerika, maar terwijl de fans op Lee's epos wachtten maakte ene Sullivan over de sportheld een sterk tv-docudrama. De mooie 'sleeper' maakt duidelijk hoe omstreeks 1945 pitcher Satchel Paige (Lindo) en catcher Josh Gibson (Williamson) wellicht logischer keuzes waren, maar dat de jonge, college-opgeleide Robinson (Underwood) het eerste de Negro League verliet. En ook wat voor oneerlijk en belachelijk maatschappelijk verschil er was tussen zwart en wit. (IdH/VPRO Gids)

Carpool

1996 | Komedie

Verenigde Staten 1996. Komedie van Arthur Hiller. Met o.a. Tom Arnold, David Paymer, Rhea Perlman, Rod Steiger en Kim Coates.

Precies op de dag dat Daniel Miller (Paymer) een belangrijke presentatie moet houden op zijn werk is zijn vrouw ziek en moet hij de kinderen naar school brengen. Niet alleen zijn eigen kroost, maar ook hun klasgenootjes: de Millers zijn aan de beurt in de carpool-regeling. En als dan zijn MPV vol kinderen zit, worden ze ook nog eens gegijzeld door een sukkelige bankrover (Arnold). Arnold kreeg een Razzie, voor zijn rol in deze matige komedie en voor zijn andere films uit 1996.

The Tomorrow Man

1995 | Sciencefiction, Thriller

Verenigde Staten 1995. Sciencefiction van Bill D'Elia. Met o.a. Julian Sands, Giancarlo Esposito, Craig Wasson, Obba Babatundé en Ray Baker.

Hoed u voor het jaar 2600: een meteoorregen zal de Aarde vernietigen. Gelukkig proberen geleerden (in de toekomst, ergens in de ruimte) hier wat aan te doen; ze sturen Kent (Sands) een andro[KA3]ide v[KA1]o[KA1]or die tijd (rond 2000) naar de aarde, die het noodlot van onze planeet moet afwenden.

A Reason to Believe

1995 | Drama, Familiefilm, Erotiek

Verenigde Staten 1995. Drama van Douglas Tirola. Met o.a. Jay Underwood, Allison Smith, Danny Quinn, Georgia Emelin en Kim Walker.

Deze onbekend gebleven eersteling van regisseur Tirola, die zijn eigen scenario schreef, gaat over de vraag wanneer er sprake is van verkrachting en wanneer niet. Geeft het slachtoffer aanleiding en stemt het slachtoffer toe als het zich niet verzet? Juridisch gezien een hellend vlak, dat iedere maatschappij anders ziet. Zo is de ritssluiting in een spijkerbroek voldoende voor de Italiaanse rechter om aan te nemen dat de vrouw aanleiding gaf tot seskueel contact, maar in Amerika, waar men graag een wipje maakt op de achterbank van de auto, denkt men er heel anders over. Niet onknap high school leerlingetje Charlotte Byrne (Smith), vast verbonden aan Wesley (Quinn), gaat een avondje dansen en laat zich door Jim Curran (Underwood) na afloop opvrijen, waarop hij haar aanrandt. Achteraf schaamt Charlotte zich voor het gebeurde, verwijt zij zichzelf dat ze zich niet met hand en tand verzet heeft. Ze dreigt te bezwijken onder de druk van de gebeurtenissen en als ze er met anderen over praat, weten die wel beter. Het gaat om een regelrechte verkrachting, maar Jim is zich van geen kwaad bewust, omdat hij dacht dat het zijn 'heerlijk' recht was. Het conflict is geboren en de zaak is rijp voor een maatschappelijke beschouwing over zeden en gewoontes, die dringend veranderd moeten worden. De medeleerlingen raken verdeeld in kampen. Regisseur Tirola gaat amateuristisch te werk, maar wie zich interesseert voor dergelijk drama, is bij hem aan het goede adres en moet er eens voor gaan zitten en kan intens meeleven met de voor -en tegenstanders. Het camerawerk is van Sarah Cawley.

MANTIS

1994 | Actiefilm, Fantasy

Verenigde Staten 1994. Actiefilm van Eric Laneuville. Met o.a. Carl Lumbly, Bobby Hosea, Gina Torres, Steve James en Obba Babatundé.

Wetenschappelijke genie Dr. Miles Hawkins (Lumbly), die een dwarslaesie heeft is MANTIS. Het is een acroniem voor Mechanically Augmented Neuro Transmitter System, een al te serieuze superheld die slechterikken bewusteloos slaat en als visitekaartje een gemummificeerde bidsprinkhaan achterlaat. Hij is verlamd geraakt, toen hij in de val van een oneerlijke politieagent en zijn trawanten liep. Nu heeft deze zich kandidaat gesteld voor een openbare functie met een slogan over het handhaven van orde en wet. Intussen plegen zijn handlangers de ene misdaad na de andere. Dan verschijnt MANTIS met zijn voertuig, een vliegend, nautisch, hoge-snelheids apparaat. De fictieve plaats heet Ocean City. Er zijn te weinig actiescènes en het script van Sam Hamm maakt alles nog trager door de zedeprekende dialoog, doorspekt met boodschappen. Over het geheel is de film indrukwekkend en het camerawerk van William Dill legt alles goed vast. De visuele en speciale effecten zijn prima. De regie van Laneuville is solide, maar wordt gehinderd door het script van Hamm. Lumbly's hoofdfiguur houdt de interesse van de kijkers vast door zijn gecontroleerde, maar ijzige vertolking. De bijrollen zijn redelijk. De muziek van Joseph Lo Duca is te luid en irritant.

Undercover Blues

1993 | Komedie, Actiefilm, Thriller

Verenigde Staten 1993. Komedie van Herbert Ross. Met o.a. Kathleen Turner, Dennis Quaid, Fiona Shaw, Stanley Tucci en Larry Miller.

Deze aardige komische thriller, die tegelijk een parodie op het genre is, moet het voornamelijk hebben van de charismatische hoofdrolspelers Turner en Quaid, die zich met kennelijk plezier door het magere verhaal kickboksen. De film doet denken aan [KL]The Thin Man[KLE]-films uit de jaren 1930-40, alleen heeft het op boeven jagende echtpaar nu een baby in plaats van een hondje. Als superieure vechtersbaasjes bestrijden zij blijmoedig, voortdurend grijnzend en knuffelend de geflipte mevrouw Novacek (Shaw), die hoogwaardig dynamiet heeft gestolen uit een legerdepot. De jacht eindigt met een moddergevecht tussen de beide dames. Running gag is de kleine crimineel Muerte (Tucci), die steeds faalt in zijn pogingen de echtelieden om zeep te helpen. Hier en daar herken je ook een glimp van een James Bond- parodie maar het scenario van Ian Abrams is te summier en te clichématig. Camerawerk van Donald E. Thorin.

Philadelphia

1993 | Drama

Verenigde Staten 1993. Drama van Jonathan Demme. Met o.a. Tom Hanks, Denzel Washington, Antonio Banderas, Jason Robards en Mary Steenburgen.

Eerste mainstream film over aids. Advocaat Andrew Beckett (Hanks) wordt op staande voet ontslagen wegens een 'attitude problem'. Hij vermoedt dat zijn homoseksualiteit en zijn aids-diagnose een rol spelen en klaagt met hulp van de homofobe advocaat Joe Miller (Washington) zijn bedrijf aan. Een van de bijrolacteurs mocht bijna niet meespelen in de film: de verzekering van de productiemaatschappij lag dwars omdat de man ­hiv-positief getest was. Hanks kreeg een Oscar voor zijn rol, Bruce Springsteen kreeg er een voor de song 'Streets of Philadelphia'.

Tales From The Crypt: Maniac At Large

1992 | Horror, Thriller

Verenigde Staten 1992. Horror van John Frankenheimer. Met o.a. Blythe Danner, Salome Jens, Adam Ant, Clarence Williams III en Obba Babatundé.

Uitgerekend op de dag dat er een seriemoordenaar in de stad rondsluipt, vraagt Pritchard (Jens), de directrice van de bibliotheek aan Margaret (Danner) om over te werken. Ze is alleen in het gebouw als Pipkin (Ant) binnenkomt en haar de stuipen op het lijf jaagt met zijn theorieën over de mogelijke motieven van de psychopaat. De angst slaat haar om het hart en als ze een blad hoort vallen, krijgt ze bijna een hartverlamming. Knap opgebouwde suspense die de kijker geen ogenblik rust gunt. Ant is schitterend als de lugubere gluiperd, maar de afloop is net iets te onvoorspelbaar. Het scenario is van Mae Woods. Het camerawerk is van John R. Leonetti. Aflevering 10 van het vierde seizoen, nummer 48 van 93. Dolby Surround.

Miami Blues

1990 | Thriller, Misdaad, Romantiek

Verenigde Staten 1990. Thriller van George Armitage. Met o.a. Alec Baldwin, Fred Ward, Jennifer Jason Leigh, Obba Babatundé en Nora Dunn.

Frederick Frenger (Baldwin) is nog maar net uit de bajes of hij raakt alweer in moeilijkheden. Zijn eerste slachtoffer is een Hare Krishna-aanhanger wiens vinger hij breekt en die daarop van schrik sterft. Frenger krijgt het slome hoertje Susie Waggoner (Leigh) aan zijn zijde en kalme politieman Hoke Moseley (Ward) op z'n nek, nadat hij onder andere diens politiepenning heeft gestolen. De soms wel erg maffe en ook nogal macabere sfeer van Miami Blues is te danken aan producer Jonathan Demme (Something Wild, The Silence of the Lambs).

God Bless the Child

1988 | Drama

Verenigde Staten 1988. Drama van Larry Elikann. Met o.a. Mare Winningham, Grace Johnston, L. Scott Caldwell, Obba Babatundé en Dorian Harewood.

Winningham geeft een prachtig genuanceerd vertolking van een dakloze alleenstaande moeder die samen met haar dochter in de armoede gevangen zit. Sterke geëngageerde film, geschreven door producent Dennis Nemec.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Obba Babatundé op televisie komt.

Reageer