Terry Sanders: regie, scenario en productie.
Er zijn 3 films gevonden.

Return with Honor

1998 | Documentaire, Oorlogsfilm, Drama

Verenigde Staten 1998. Documentaire van Freida Lee Mock en Terry Sanders. Met o.a. Everett Alvarez, Bob Shumaker, Lorraine Shumaker, Jerry Denton en James Stockdale.

The Legend of Marilyn Monroe

1992 | Documentaire, Biografie

Verenigde Staten 1992. Documentaire van Terry Sanders.

Portret van de legendarische actrice (1926-62) vanaf haar jeugd, over de moeilijke relatie met haar moeder en de zware tijd na diens dood. Marilyns eerste echtgenoot doet uit de doeken hoe hun huwelijk `geregeld` werd. Toen ze besloot model te worden kwam het tot een scheiding. We zien haar eerste grote rol in LADIES OF THE CHORUS (1948) van Phil Karlson, maar aanvankelijk wilde haar filmcarrière niet vlotten. Tot ze Johnny Hyde ontmoette. Dit filmische portret is niet altijd even vriendelijk en stelt dat een overmatig drugsgebruik haar dood heeft veroorzaakt. De documentaire bevat een mengeling van overbekende beelden en zeldzaam archiefmateriaal. Haar eerste manager Harry Lipton, haar geronommeerde leraar dramatische vorming Lee Strasberg en Eunice Murray, de psychologe die haar ontdekte toen ze al dood was, praten over haar. In feite is deze film een bewerking ter gelegenheid van de dertigste gedenkdag van haar overlijden van een documentaire uit 1964, die werd voorzien van een inleiding en epiloog van producent David L. Wolpers. Het commentaar werd ingesproken door niemand minder dan John Huston. De research is van Jules North en regisseur Sanders monteerde het materiaal. De algehele supervisie is van Jack Haley, Jr. en Mel Stuart. Het scenario is van Theodore Strauss en regisseur Sanders. Het camerawerk is van Vilis Lapinieks en Jim Crabbe.

The Naked and the Dead

1958 | Oorlogsfilm, Western

Verenigde Staten 1958. Oorlogsfilm van Raoul Walsh. Met o.a. Lili St.Cyr, Cliff Robertson, Barbara Nichols, Aldo Ray en William Campbell.

Norman Mailers' indringende roman over de discipline van soldaten in actie en het gezag van officieren over hun manschappen tijdens WO II, krijgt hier een oppervlakkige maar robuuste behandeling. Een zwak scenario, matige regie, niet al te best gespeeld, waardoor het meer een parodie op oorlogsfilms wordt dan een aanklacht tegen het leger en de oorlog.