Hermann Lause

Acteur

Hermann Lause is acteur.
Er zijn 39 films gevonden.

Der Mörder ist unter uns

2003 | Thriller, Misdaad

Duitsland 2003. Thriller van Markus Imboden. Met o.a. Christoph Waltz, Susanne Schäfer, Thomas Schendel, Hermann Lause en Mirijam Morgenstern.

Hans-Werner Giering (Schendel) kreeg levenslang wegens moord op een jonge vrouw. Hij doet een zelfmoordpoging, waarbij hij een afscheidsbrief schrijft, waarin hij aangeeft dat hij onschuldig zit. Tijdens de detentie van Giering, gebeurt er weer een moord, die als twee druppels water lijkt op het geval, waarvoor Giering werd veroordeeld. Gaat het om een dader, die de moord heeft ge[KA3]imiteerd, was het dezelfde dader of zijn het twee totaal verschillende daders en is Giering inderdaad onschuldig? Officier van justitie Julia Stein (Sch[KA3]afer) besluit de zaak discreet te heropenen. Samen met speurder Martin Bach (Waltz) gaat zij ter plaatse een kijkje nemen en stuit op een hoop ongerijmdheden in het onderzoek van Kriminalhauptkommissar Lorenz (Lause). Bovendien blijkt Giering niet de enige geweest te zijn, die op de moordnacht in het dorp een oogje op het slachtoffer had laten vallen. Als Stein en Bach indirect bedreigd worden, weten zij dat er meer aan de hand moet zijn. Een spannende misdaadfilm over de gesloten dorpsgemeenschap, waarin men 'solidair' is, voor eigen rechter speelt en het gezag probeert te laten stuklopen op een muur van zwijgen en intimidatie. Goed spel over de gehele linie onder de degelijke regie van Imboden. Het scenario van Holger Karsten Schmidt is weliswaar niet origineel, maar zit wel degelijk in elkaar. Het camerawerk is van Rudolf Blahacek.

Club der Träume - Türkei-Marmaris

2003 | Drama

Duitsland 2003. Drama van Berno Kürten. Met o.a. Francis Fulton-Smith, Marita Marschall, Thomas Balou Martin, Felicitas Woll en Erhan Emre.

De titel slaat op een soort [KL]Club Med[KLE] in de Ege[KA3]ische zee voor de Turkse kust. Deze tv-film van omroep ZDF is een variatie op hun langlopende successerie DAS TRAUMSCHIFF dat na ruim vijftien jaar als Duitse [KL]Love Boat[KLE] kielzogvaarder voet aan wal kreeg in Amerika. Dus ook hier weer een aantal belevenissen, het wel en wee van vakantiegangers, in drie of vier korte schetsen, die anderhalf uur vol maken. Het verschil met DAS TRAUMSCHIFF is de vaste plek en deels Turkse personages. Vooral dat eerste vormt een forse beperking, want je bent op den duur op de omgeving uitgekeken, terwijl je met een cruiseschip voortdurend andere locaties aandoet, waar je steeds weer bijna dezelfde avonturen kunt beleven. Het droomeiland wordt bereikt met een watervliegtuigje alsof het [KL]Fantasy Island[KLE] van Ricardo Montalban betreft met zijn irritante dwerg. Ricardo`s job wordt ingevuld door Jan (Fulton-Smith), die zijn gasten ontvangt, maar hen minder opwindends te bieden heeft dan Ricardo. Zo verwelkomt Jan de steenrijke chocoladefabrikant uit Keulen, Bernd Schmidtbauer (Martin), wiens huwelijk op losse schroeven komt te staan als zijn vrouw Lena (Marschall) haar oude vakantievlam uit Tunesi[KA3]e, Hannes (Nindel) weer ontmoet. Intussen maakt dochter Cosima (Woll) het SHIRLEY VALENTINE boottochtje met macho Mehmet (Emre), die `pech` krijgt op volle zee. Cosima is echter lang zo romantisch niet als voornoemde Shirley. Hannes, die goede voornemens had om met zijn zwangere Turkse vriendin Yale ([KA3]uner) te trouwen en een watersportschool te openen, dreigen schipbreuk te leiden door zijn hernieuwde ontmoeting met Lena. Autorijschoolhouder Ernst Kowalski (Lause) uit Remscheid ontdekt dat je met Turkse meiden best kunt lachen als hij Adlaya (Kaufmann) tegen het lijf loopt. Het scenario is van regisseur Kürten. Er kwam in ieder geval een volgend deel: CLUB DER TRÄUME - YUCATAN en het is aan de kijkers of er nog meer komt. Het camerawerk is van Michael Wiesweg en Marco Uggiano.

Club der Träume - Mexiko-Yucatan

2003 | Romantiek, Drama

Duitsland 2003. Romantiek van Berno Kürten. Met o.a. Francis Fulton-Smith, Katja Weitzenböck, Hermann Lause, Leonard Lansink en Melvin Lipke.

`Grote` tv-film voor de zondagavond in de traditie van de langlopende, zeer populaire reeks DAS TRAUMSCHIFF. In deze poging tot verandering van spijs nog steeds hetzelfde menu: drie verhaaltjes, die aan elkaar gekoppeld zijn, de een wat groter dan de ander, die tenslotte samen naar een `conclusie` toegaan. Anna (Weitzenb[KA3]ock) overweegt echtscheiding en gaat met haar zoon Melvin (Lipke) de zaak overpeinzen tijdens een vakantie in de club uit de titel in Mexico. Hoewel de manager van de club Jan (Fulton-Smith) zich voorgenomen heeft om nooit de zaken en het meisje met elkaar te vermengen, laat hij zijn oog vallen op de kwetsbare Anna zonder te weten dat hij de harten breekt van zijn Mexicaanse animatrice en vakantiegangsters Gabi (Philipp) en Simone (Brauner). Melvin wordt door al die aandacht jaloers op zijn moeder, maar vindt in Kowalski (Lause) een surrogaatvader die hem het een en ander bijbrengt over de Maya-cultuur. Om de anderhalf uur op te vullen is er ondernemer Knapp (Lansink), die na twintig jaar hard werken voor het eerst gaat uitblazen. Hij leeft zich uit door een 'big rig' te besturen en naar een schone Mexicaanse te lonken. Anna besluit naar haar liefhebbende echtgenoot terug te keren en Jan wuift in de eindscène haar vliegtuig uit vanaf een door hem sportief beklommen Maya- pyramide... De rolbezetting bestaat uit populaire Duitse tv- acteurs en -actrices, maar het feit dat omroep ZDF de film pas twee jaar na de productie uitzond spreekt boekdelen. Het scenario is van regisseur Kürten. Het camerawerk is van David Slama.

Solino

2002 | Drama, Komedie

Duitsland 2002. Drama van Fatih Akin. Met o.a. Barnaby Metschurat, Moritz Bleibtreu, Antonella Attili, Gigi Savoia en Tiziana Lodato.

Een Italiaans gezin emigreert in de jaren zestig naar het Duitse Ruhrgebied om daar een pizzarestaurant te openen. Zoons Giancarlo (Bleibtreu) en Gigi (Metschurat) weten aardig hun draai te vinden, tot ze als jongvolwassenen verliefd worden op hetzelfde meisje. Er volgt een onherstelbare breuk, waarna Gigi met zijn moeder terugkeert naar Solino. Derde speelfilm van Turkse Duitser Akin, die later internationaal succes oogstte met Gegen die Wand en Auf der anderen Seite, is een nostalgisch, niet al te opzienbarend coming-of-age-verhaal dat aangenaam voortkabbelt.

Der Zimmerspringbrunnen

2001 | Komedie, Drama

Duitsland 2001. Komedie van Peter Timm. Met o.a. Götz Schubert, Simone Solga, Gustav-Peter Wöhler, Hermann Lause en Bastian Pastewka.

Duitsland, net na de Wende. De werkloze, voormalige Oost-Duitse Hinrich Lobek krijgt een baan als vertegenwoordiger voor Panta Rhein, fabrikant van kamerfonteintjes. Na een crashcursus agressief verkopen gaat Hinrich op pad en weet tot ieders verbazing de kitscherige objecten in het oosten van het land nog te verkopen ook - maar dan wel op zijn manier. Zijn eigen ontwerp, waarbij de DDR wordt natgespoten, wordt zelfs een hit. 'Ostalgische' komedie naar het gelijknamige boek van Jens Sparschuh, combineert prima acteurs met een wat flauwe humoristische toon.

Das Glück sitzt auf dem Dach

2001 | Misdaad, Komedie

Duitsland 2001. Misdaad van Claus Strobel. Met o.a. Antoine Manot jr., Eva Haßmann, Martin Feifel, Florian Lukas en Julia Bähre.

Kurt (Manot jr.) wil zijn mooie Mona (Ha[KL29]mann) een rode cabriolet cadeau geven, maar hij heeft de centen niet. Hij laat zich door Mona`s dubieuze broer J[KA3]org (Feifel) een lening aanpraten tegen een woekerrente. Kurt belegt het geld in een wedstrijdduif in de hoop op de grote prijs en groot gewin. De postduif keert nimmer terug op het honk en Kurt zit met een hok vol dure duiven die geen cent waard zijn. Ondertussen laat Mona zich opsmoezen door nachtclubeigenaar Alfi Balthoff (Andreas Hoppe). Kurt moet iets doen om erger te voorkomen en komt op het idee dat de postduiven ingezet kunnen worden om cocaïne uit Nederland over te vliegen; uiterst lucratief, maar ook heel riskant. Gelukkig komt alles letterlijk op zijn pootjes terecht en loopt het hachelijke avontuur voor Kurt met een sisser af. Het scenario voor deze tot zekere hoogte kluchtige film met veel gerij in kleine bestelwagentjes door bos en veld in een grensgebied met Nederland is van regisseur Strobel, die voldoende steun van zijn rolverdeling kreeg. Vooral Haßmann en Manot jr. doen het leuk. Andreas Hoppe is een bekend gezicht als smeris Mario Kopper, de hulp met de paardenstaart van de jongensachtige commissaris Lena Odenthal uit Ludwigshafen in de serie TATORT. Het camerawerk is van Constantin Kesting.

Rote Glut

2000 | Drama

Duitsland 2000. Drama van Mark Schlichter. Met o.a. Robert Knizka, Richy Müller, Meret Becker, Hermann Lause en Michael Degen.

Robert keert na jaren terug naar zijn geboorteplaats, die draait op een grote staalfabriek. Als consultant moet hij onderzoeken of de fabriek nog rendabel is en zijn advies is dat de fabriek moet sluiten. Zijn oude vrienden zijn woedend, ook zijn broer Adam en diens vrouw, Roberts jeugdliefde Judith. Dan ontdekt Robert dat hij door zijn baas gebruikt wordt, want de sluiting was allang beklonken voordat hij op de zaak werd gezet. Robert begint te twijfelen over de motieven van zijn baas en probeert de waarheid te achterhalen, maar daarvoor heeft hij de hulp van zijn broer nodig.

Das gestohlene Leben

2000 | Drama

Duitsland 2000. Drama van Christian Görlitz. Met o.a. Rolf Illig, Nina Petri, Christian Redl, Karl Michael Vogler en Hermann Lause.

De heus niet onaantrekkelijke, sportieve Julia Berger (Petri) uit een vissersdorpje aan de Oostzee in de voormalige DDR zoekt een levenspartner en plaatst een contactadvertentie, waarop zij een stapeltje brieven als reactie krijgt. Een ervan interesseert haar; hij is van Bruno Stein (Redl), een politieman die ouder is dan zijzelf en afkomstig is uit het Westen van het land. Hij komt het plaatselijke politiebureau versterken. Op die dag vindt de onbemiddelde Wilhelm Boden (Illig) zijn rijke broer Anton (Vogler) vermoord in zijn villa. Zowel Wilhelm als Anton waren teruggekeerd naar hun geboorteplaats om er de levensavond door te brengen. Bij Stein, die op Julia valt (hun gevoelens zijn wederzijds), kruipt het bloed waar het niet gaan kan, en hij pluist de ontijdige dood van Anton uit. Hij stuit daarbij op de (zwarte) handel en wandel van Anton en Wilhelm in het verleden, dwangarbeid van Wilhelm en karaktermoord door Anton van Wilhelm, adoptie van diens dochter Ruth (Bleibtreu) en het ontfutselen van Wilhelms a.s. bruid. Pas op Antons begrafenis hoort Ruth, die inmiddels rond de vijftig is, de waarheid en ervaart dat Wilhelm niet haar oom is, maar haar vader. Politieman Stein besluit de doodzieke Wilhelm, die door Julia aanbeden werd als een vader, niet in te rekenen en hem zijn laatste dagen te laten slijten bij Ruth in Hamburg en redt daarmee nog net op tijd zijn verkoelende relatie met Julia. Het Georges Simenon-achtige scenario van Renate Ziemer bevat een aantal onwaarschijnlijke uitgangspunten en nogal wat toevalligheden, maar de film wordt niet slecht gespeeld door de hoofdrollen en biedt aangenaam vertier. Mooi, stemmig camerawerk op locatie van Tomas Erhart. Oplettende kijkers en treinengekken worden getracteerd op fraaie opnames van de stoomtrein Molly, die door de Mollystraße, de hoofdstraat van het plaatsje, rijdt. De DDR-sfeer is ruimschoots aanwezig, men ruikt de a.h.w. de tweetact nog.

Polizeiruf 110: Katz und Kater

1998 | Misdaad, Thriller

Duitsland 1998. Misdaad van Manfred Stelzer. Met o.a. Kurt Böwe, Uwe Steimle, Inga Busch, Karl Kranzkowski en Ulrich Wildgruber.

Een bijzondere afpersingszaak voor Groth (B[KA3]owe) en Hinrichs (Steimle). Iemand doet gif in het kattenvoer van het merk Catfresh en de geliefde huisdieren sterven als vliegen in Schwerin en omgeving. De filiaaldirectie van het bedrijf, dat aan een Amerikaanse firma behoort, vraagt aan Caroline Petersen (Busch), de lieftallige verschijning uit de reclamespotjes, om het chantagegeld te overhandigen, maar verzwijgt dat het de afperser (Kranzkowski) niet om het geld gaat, maar om haar. Ze hopen dat hun beveiligingsdienst de onverlaat op het juiste moment in zijn kladden zal grijpen. Ze willen de politie er buiten houden om een schandaal te voorkomen. Ondertussen zijn Groth en Hinrichs nog aan het puzzelen over het hoge sterftecijfer van de kattenpopulatie. Uiteraard gaat de overhandigingszaak mis en raakt Caroline in de macht van haar belager, een zwijgzame kerel, waarvan ze voorlopig alleen maar te weten komt dat hij Max heet. Ze zit gevangen in een eenzaam gelegen hoeve, en ontdekt dat Max haar reclamefilmpjes kent en vindt dat de boodschappen leugens zijn. Ze ontdekt ook dat er niets over haar ontvoering bekend is. Gelukkig zitten Hinrichs en Groth niet stil en het gifspoor leidt uiteindelijk naar de ontvoeringszaak. Het gaat niet zozeer om het scenario van Gert C. M[KA3]obius en regisseur Stelzer, maar wel om het uitstekende duo (Böwe en Steimle) dat samenwerkt en hele verschillende opvattingen koestert over de voortgang van het onderzoek, maar uiteindelijk samen de zaak oplost. Aflevering 202.

Geiselfahrt ins Paradies

1998 | Misdaad, Komedie, Actiefilm

Duitsland 1998. Misdaad van Hans-Erich Viet. Met o.a. Hans-Erich Viet, Horst Frank, Herbert Adler, Hubertus Hartmann en Gesa Badenhorst.

Wanneer Hubert, een werknemer van een distilleerderij plotseling wordt ontslagen, waardoor zijn voorgenomen huwelijk met een Chinese niet kan doorgaan, besluit hij een lottokantoor te overvallen. Actiefilm van regisseur Viet, in eigen land bekend om documentaires als Luggi L. ist nicht zu fassen en Milch und Honing aus Rotfront en een serie tv-films onder de titel Polizeiruf 110. (RdL/VPRO Gids)

Eine Sünde zuviel

1998 | Drama

Duitsland 1998. Drama van Udo Witte. Met o.a. Gudrun Landgrebe, Heiner Lauterbach, Marion Mitterhammer, Redbad Klynstra en Rolf Hoppe.

Eens moest het ervan komen, wat in de bioscoop maar nauwelijks gelukt was: de verfilmingen voor het kleine scherm van de veel gelezen pulpromans van Heinz Konsalik. Vier boeken om mee te beginnen in opdracht van Duitslands publieke omroep nummer 1, ARD. Deze film is de bewerking van het gelijknamige boek door Thomas Cook en Karin Howard, beiden script-doctors, die een weinig origineel scenario schreven met ongeloofwaardige personages. Hieraan werd een competente cast toegevoegd met een brede ervaring op het kleine scherm en hoofdrollen, die het ook in de Duitse donkere zalen goed gedaan zou hebben. Laura von Manstedt (Landgrebe), erfgename van een pigmentfabriek, die voor de textielververij werkt, raakt blind door een explosie in het laboratorium. Zij was juist bezig een koers uit te zetten naar een milieuvriendelijkere productie. Haar man Bert Feltoff (Lauterbach) is manager en ziet zijn kans schoon zich meer op het gewin te concentreren, nu zijn vrouw uitgeschakeld is. Laura`s jongere zuster Sandra (Mitterhammer) die kunstenares is, zegt haar leven als boh[KA1]emienne vaarwel en kiest voor het gemakkelijke, rijke leven thuis. Ze begint een verhouding met Bert, maar de blinde Laura merkt dat er iets gaande is. In Itali[KA3]e bevindt zich een getalenteerde oogspecialist, dottore Margoni (Di Mauro), die Laura haar gezichtsvermogen teruggeeft, maar ze houdt het geheim voor de familie. Samen met haar beschermeling Marek Zloska (Klynstra), een oosteuropese choreograaf, neemt Laura zoetjes wraak als Bert zich heer en meester wil maken van de onderneming. Genietbare, maar ozo banale ontspanning van de Duitse Harold Robbins voor de tv-kijker. Het talent van Landgrebe is volledig verspild aan dergelijk kijkbuisvoer. Het camerawerk van Jochen Radermacher is heel behoorlijk en de locatie is mooi, maar het nodigt niet uit om naar volgende delen te gaan kijken.

Das Phantom von Bonn

1998 | Drama, Fantasy, Historische film

Duitsland 1998. Drama van Claus Strobel. Met o.a. Hermann Lause, Charles Brauer, Jürgen Schmidt en Loni von Friedl.

Deze film is gemaakt als een dramatische documentaire over de carri[KA2]ere van de diplomaat Edmund F. Dr[KA3]acker, waarvan in de archieven de eerste stukken dateren uit 1937. Dr[KA3]acker zou een afstammeling van Hugenoten zijn en werd kort na WO II (1939- 45) gezuiverd (gedenazificeerd). Hij duikt op in de entourage van bondspresident Heinrich Lübke en schijnt ingezet te zijn in crisisgebieden in de derde wereld. Later zijn er berichten dat hij goeroe geworden zou zijn in Poona. De maker van de film Strobel heeft zijn informatie via de huidige archivaris van BZ in Bonn, die het gestalte van een Duitse James Bond afschilderen. Ooit ondernam in 1967 een actueel weekblad een poging om achter de waarheid te komen. Een hoogst ongebruikelijke tv-film, die v.n.l. Duitse kijkers zal aanspreken. Het camerawerk is van Dragan Rogulj.

Abgehauen

1998 | Drama, Biografie

Duitsland 1998. Drama van Frank Beyer. Met o.a. Peter Lohmeyer, Karoline Eichhorn, Peter Donath, Ann-Kathrin Kramer en Uwe Kockisch.

Manfred Krug is een bekend gezicht van het kleine scherm als TATORT-Kommissar Paul Stoever uit Hamburg, die werkt voor de regionale zender NDR. Wellicht is minder bekend dat deze vaardige acteur afkomstig is uit de voormalige DDR. In feite was hij geen bange kerel: nadat op 17 oktober 1976 de populaire Oostduitse protestzanger Rolf Bierman op onwaardige wijze afgeschoven was naar het Westen, belegde hij in zijn villa (toch een beetje bevoorrecht!) op 20 oktober een bijeenkomst van prominente kunstenaars, schrijvers en andere intellectuelen. Aanwezig waren o.a. de schrijvers Jurek Becker (Kockisch), Stefan Heym (Hentsch), Heiner M[KA3]uller (Kranzkowsi), Ulrich Plenzdorf (Dehler), Frank Beyer (Hermann Beyer) en schrijfster Christa Wolf (Lubosch). Ze stuurden een protestbrief naar de regering, die daarop een schijndialoog aanging met de ondertekenaars om ze weer in het gareel te krijgen. In werkelijkheid betekende het dat Manfred Krug op de zwarte lijst kwam te staan, waardoor hij geen werk meer kreeg. Door het nimmer officieel uitgesproken Berufsverbot, had hij tenslotte geen keuze meer; hij moest naar het Westen. De ontmoetingen bij hem thuis met o.a. Jochen Hoffmann (Junghans), de DDR-minister van cultuur, Werner Lamberz (Lause), lid van het Politburo en de secretaris van het centrale comit[KA1]e van de SED (de Oostduitse `socialistische` - lees: communistische - partij) en Heinz Adameck (Dei[KL29]), voorzitter van de omroepraad, legde hij heimelijk vast op de bandrecorder, hetgeen een moedige daad was. Ook hield Krug een dagboek bij van de gebeurtenissen, dat later onder de titel [KL]Abgehauen[KLE] is verschenen. Tussen de protesterende intelligentia bevonden zich natuurlijk meerdere lieden, die al dan niet onder druk informeerden aan de Stasi, de gehate geheime politie, die het gekunstelde regime trouw hielp in het zadel te blijven zitten. Het bijzondere van deze gedramatiseerde tv-film is dat hij gemaakt is door capabele mensen, die zelf deze politiek-culturele veldslag hebben meegemaakt en nu de geschiedenis de Duitse tv- kijker (gevulgariseerd) voorschotelen. De film steunt uiteraard op heel veel dialoog en hoewel er een poging gedaan is een spanningsboog op te bouwen, is hij toch v.n.l. bedoeld voor Duitse kijkers die kennis willen nemen over wat er zich onder hun ogen afspeelde. Buitenstaanders moeten alleen gaan kijken als ze in het onderwerp geïnteresseerd zijn en die merken dat het goed gedaan is. De toen nog jonge Krug wordt gespeeld door Lohmeyer, die redelijk goed gecast is. Scenario van regisseur Beyer en Ulrich Plenzorf en camerawerk van Eberhard Geick. Rolf Bierman werd in mei 1998 gerehabiliteerd met een prijsverlening door Magdeburg, de stad die hem ooit verstootte.

Liane

1997 | Musical

Duitsland 1997. Musical van Horst Königstein en Frank Gaede. Met o.a. Ina Kling, Anette Uhlen, Horst Krause, Matthias Freihof en Brigitte Janner.

Liane (Kling) die vijftien is, wordt uit duizenden kandidaten uitverkoren om in een jungle-film te spelen. Hoewel de film een draak is, stroomt het publiek in groten getale toe. Het is dan 1956. Haar producent Fritz Gerhardt (Krause) wil van zijn kleine Lolita een volwaardige ster maken en zorgt ervoor dat ze op achttien-jarige leeftijd een opleiding op een finishing school krijgt, maar dat lukt niet helemaal. Tijdens de opnames voor een nieuwe productie krijgen ze samen een auto-ongeluk in Frankrijk. Omdat Fritz aan het stuur zat, moet hij ervoor betalen, wat hem zwaar valt omdat het bioscooppubliek in de jaren 1960 gaat teruglopen door de concurrentie van de tv. Liane is inmiddels twintig en heeft dan al een heel leven achter de rug. Ze ontmoet een spierbundel, Sven Gericke (Pantel), met wie zij zich halsoverkop in het huwelijk stort. Ze glijdt af naar het pornowereldje tot groot verdriet van haar vroegere ontdekker Fritz die in 1972 sterft. Na in de hippietijd in een Berlijnse commune geleefd te hebben en een kind overgehouden te hebben van een Vietnam-deserteur lukt het haar bij een kinderprogramma voor de tv te komen, maar voor de draainede camera`s krijgt ze een inzinking. Daarop gaat ze naar de DDR om bevrijd te worden van de druk van de kapitalistische wereld. Ze wordt echter na een tijdje verpleegd in een psychiatrische inrichting. Door het vallen van de Muur kan ze weer terug naar het Westen. Deze film is interessant omdat het een van die zeldzame tv-musicals is, die in anderhalf uur een verhaal in Hollywoodstijl probeert te vertellen, al moet je het wel met teugen bier, worst en sauerkraut naar binnen slokken. De muziek werd gearrangeerd door Paul Vincent Gunia met composities van Udo Lindenberg (die Hans Albers speelt!), wijlen Queen Freddie Mercury en de onvergankelijke Britse Sting. Veteraan uit de jaren 1950 Tiller speelt een voormalige Ufa-ster. Achtervolgende sensatiejournalist Ziemer (Freihof) zorgt voor de rode draad, als het verhaal tijdssprongen neemt. Scenario van Frank Gaede en regisseur Königstein. Gaat dat zien en oordeel zelf.

Ferkel Fritz

1997 | Familiefilm

Duitsland 1997. Familiefilm van Peter Timm. Met o.a. Klaus J. Behrendt, Barbara Rudnik, Sophie Rois, Jenny Stiebel en Fjodor Olev.

Vader Martin (Behrendt) is makelaar in onroerend goed, moeder Sophie (Rudnik) is kunstenares (ze schildert). Ze kunnen niet zo goed meer met elkaar overweg. Het zijn van die kijvende stadsbewoners. Voor de zomervakantie gaan ze met hun kinderen, Max (Olev) en Vicki (Stiebel) naar de Nordheide om op de boerderij van boer Hartmut (Franke) te logeren. De zeug moet biggen en Vicki en Max maken hun eerste wonder mee, de geboorte van een biggetje, dat ze spontaan Ferkel Fritz noemen. Ze zijn vastbesloten het leuke dier mee naar huis te nemen. Varkens zijn schrandere dieren en de jonge Fritz bevroedt al spoedig dat boer Hartmut voor hem het lot van speenvarken heeft weggelegd. Om niet met z'n kop in de etalage van een slagerij te eindigen en de rest in de koelcel, neemt het jonge dier de benen. Steedse Max en Vicki zijn ontsteld door de verdwijning. Ze besluiten te gaan zoeken. Sophie en Martin maken zich zorgen over de verdwijning van hun kinderen. Ze zetten - ieder op zijn eigen manier - de achtervolging in, maar het is tenslotte de intelligente Fritz, die ze allemaal weer tesamen brengt als vader, moeder en kroost het spoor op de immense heide bijster zijn. Lichtgewicht familiefilmpje, niet ongenietbaar uit het land van Sauerkraut- und-Eisbein, waar varkens thans 'in' lijken te zijn, een beschermde diersoort als het ware. Het scenario van dit niet al te hooggrijpende werk is van Timo Berndt.

Die Männer vom K3 - Zu viele Verdächtige

1997 | Misdaad

Duitsland 1997. Misdaad van Gero Erhardt. Met o.a. Harald Dietl, Hartmut Reck, Wolfgang Müller, Alexander Pelz en Marek Erhardt.

Financieel adviseur Leonardt Berg (Erhardt) heeft het Solea- concern in zijn macht, inclusief de voorzitter van de raad van bestuur Ludwig Portmann (Mues). Tijdens een openbare vergadering verbreekt hij de contracten van twee leveranciers. Hartmut Kr[KA3]oger (Kraeft) is dubbel gedupeerd: zijn bedrijf dreigt nu de afgrond in te storten en Berg heeft bovendien zijn vrouw Brigitte (Kryll) van hem afgepikt. Korte tijd later wordt Berg levenloos aangetroffen in het verlaten Turkse bad van een luxe hotel. De heren uit de titel (Dietl, Reck en M[KA3]uller) merken dat niemand een traan laat, maar geen hond doet een mond open. Ook de vlieger gaat niet op om het hoofd van de receptie (Lause) van het hotel te ondervragen. De zaak komt pas goed in beweging als Portmann verdwijnt. Het scenario van Thorsten Näter is een wie-is-de-dader vol dwaalsporen en afleidingsmanoeuvres, de beproefde formule van de serie. Vaste kijkers zullen er tevreden mee zijn. Het camerawerk is van Wolfgang Treu.

Trügerische Nähe

1996 | Thriller

Duitsland 1996. Thriller van Udo Witte. Met o.a. Ina Weisse, Dirk Martens, Sabine Berg, Hermann Lause en Bettina Redlich.

Annette Weiß wordt verliefd op de charmante Klaus Wegener en trekt al snel bij hem in. Ze voelt echter overal de aanwezigheid van Klaus' ex-vriendin Janine en er gebeuren merkwaardige dingen waardoor ze aan haar eigen verstand gaat twijfelen en pillen gaat slikken. Ze denkt zelfs aan zelfmoord, totdat ze ontdekt dat dat precies is wat Klaus van haar wil. Maar waarom?

Tatort - Der Entscheider

1996 | Mysterie

Duitsland 1996. Mysterie van Martin Buchhorn. Met o.a. Jürgen Wolter, Jochen Senf, Arno Jos Graf, Corinna Barone en Ingrid Braun.

Het lijk van een Turkse exil-journalist, die met een brisante story over zijn vaderland bezig was, wordt niet ver van de Duitse grens in Frankrijk gevonden. Omdat het slachtoffer in Duitsland woonde en werkte, wordt Kommissar Palu (Senf) uit Saarbr[KA3]ucken erbij geroepen. Een politieke moord lijkt de voor de hand liggende conclusie te zijn. Palu stuit op ongerijmdheden. Het slachtoffer had nog maar [KA1]e[KA1]en nier; de andere was kort voordat hij vermoord werd, verwijderd. Intussen wordt de jonge weduwe die net is bevallen, ontvoerd uit de kliniek. Omdat haar kindje alleen is, willen de autoriteiten het uitwijzen; dat gaat Ingrid (Braun), Palu`s vriendin te ver. Ze laat het `verdwijnen` voordat de kinderbescherming de kans krijgt. Palu zit nu in een delicate situatie, temeer hij het hoofd van de vreemdelingendienst Schmitz (Lause) en de toegevoegde vrouwelijke arts (Kr[KA3]uger) zwaar begint te wantrouwen. Palu krijgt sombere gedachten over corruptie en mogelijke orgaantransplantatie. Het scenario van hoofdrol Senf en Michael Seyfried is een spannende psychothriller met enge kantjes. Senf is prima, Pr[KA3]uckner die Marcel speelt, werd in 2001 de opvolger van Hamburgse commissaris Peter Brockm[KA3]oller (gespeeld door Charles Brauer) aan de zijde van Robert Atzorn als opvolger van commissaris Paul Stoever (gespeeld door Manfred Krug). Achtste zaak van Palu. Aflevering 347. Het camerawerk is van Klaus Peter Weber.

Diamanten küsst man nicht

1996 | Mysterie, Komedie

Duitsland 1996. Mysterie van Ulrich Stark. Met o.a. Meret Becker, Martin Lindow, Nicole Heesters, Laszlo Horwitz en Johanna Gastdorf.

Ondanks het feit dat de wee[KA3]en begonnen zijn neemt de hoogzwangere Charlie (Becker) toch deel aan de roof van de Orloff-diamant. De diefstal mislukt en Charlie verliest niet enkel haar man, maar bovendien wordt hun zoontje, Mischa, in de gevangenis geboren. Na zeven jaar brommen ziet ze Mischa, die opgevoed werd door haar tante Ruth (Heesters), voor de eerste keer. Ze is vastbesloten een eerlijk leven te leiden, maar een job vinden is niet eenvoudig voor een ex-bajesklant. Haar misdadig verleden blijft haar achtervolgen. Dan maakt ze kennis met Robert (Lindow), de broer van haar reclasseringsofficier. Ze voelt wel wat voor hem, maar de fonkeling van diamanten raakt ze niet kwijt. Charlie is van plan nogmaals een poging te wagen om de Orloff-diamant te stelen, ook al staat Robert in voor de beveiliging van het kleinood. En wie kan ze beter vragen als baby-sit dan Robert? Voorspelbare, flauwe misdaadkomedie die spannend noch plezierig is. De geloofwaardigheid is helemaal zoek, vooral door de onhandigheid van de dieven. Acteerprestaties staan op een laag pitje. Het scenario is van de hand van Martin Rauhaus. Fotografie van Achim Poulheim.

Auf eigene Gefahr - Belästigungen

1996 | Mysterie

Duitsland 1996. Mysterie van Markus Imboden. Met o.a. Thekla Carola Wied, Walter Kreye, Swetlana Schönfeld, Peter Franke en Hermann Lause.

Tijdens een receptie op het stadhuis van Bonn krijgt een staatssecretaris door een onbekende vrouw beledigingen naar het hoofd geworpen. Hij beweert haar niet te kennen, maar de man staat bekend om zijn vele slippertjes. Eten en drinken dus voor journaliste Wied. Het geboren komt in een heel ander daglicht te staan wanneer de jonge vrouw wat later vermoord gevonden wordt op de parking van een sjiek hotel. Alle bewijzen zijn tegen de staatssecretaris, temeer omdat zijn verlamde vrouw hem geen alibi kan of wil verschaffen. In tegenstelling tot kommissaris Kreye is Wied overtuigd van de onschuld van de politieker. Leuke Krimi die vooral onderhoudend is door het kat en muisspel tussen Wied en kommissaris Kreye. Het scenario van Matthias Herbert is echter alles behalve origineel en het slot is erg doorzichtig. Fotografie van Rainer Klausmann.

Einmal Macht und zurück - Engholms Fall

1995 | Drama, Biografie

Duitsland 1995. Drama van Heinrich Breloer. Met o.a. Burghart Klaußner, Roland Schäfer, Hermann Lause, Wolfgang Schenk en Ernst Jacobi.

Dokudrama over de lastercampagne in Duitsland tegen de SPD- politicus Bj[KA3]orn Engholm (Klau[KL29]ner). Uwe Barschel (Sch[KA3]afer), de toenmalige minister-president van Schleswig- Holstein, beschuldigd van corruptie en machtsmisbruik, was verantwoordelijk voor die lastercampagne. Engholm op zijn beurt probeerde munt te slaan uit het zogenaamde Barschel-schandaal. Regisseur Breloer destilleerde zijn film uit tachtig uur bandmateriaal, dat bestond uit gefilmd onderzoek en interviews met de betrokkenen en mensen uit hun directe omgeving. Gespeelde fragmenten afgewisseld met journaalbeelden, behandelen de periode tussen Barschels vliegtuigongeval op 31 mei 1987 tot Engholms politieke aftreden op 3 mei 1993. Je moet ge[KA3]interesseerd zijn in Duitse politieke geschiedenis om deze film hoog te waarderen. Hij volgde op eerder politiek werk van Breloer, onder andere: KAMPFAUFNAME: WILLY BRANDT (1984) en WEHNER - DIE UNERZ[KA3]AHLTE GESCHICHTE (1993). Breloers grondige werkwijze is tamelijk uniek en beleefde een tweetal hoogtepunten met DIE MANNS - EIN JAHRHUNDERT ROMAN (2001) en SPEER UND ER (2005). Het scenario is van regisseur Breloer.

Der Mann auf der Bettkante

1995 | Komedie, Erotiek

Duitsland 1995. Komedie van Christoph Eichhorn. Met o.a. Götz George, Constanze Engelbrecht, Roland Renner, Dieter Montag en Michael Gwisdeck.

Souteneur George kent sensatiejournalist Gwisdek. Zij ontmoeten Gwisdek`s collega Engelbrecht in een restaurant, die getrouwd is met saaie arts Renner. George is onder de indruk van Engelbrecht. Hij belooft Gwisdek DM 100.000 als hij een ontmoeting met haar arrangeert zodat hij met haar tussen de lakens kan duiken; bovendien krijgt Engelbrecht ook nog eens DM 100.000 van hem. Gwisdeck bedenkt een serie reportages over seks en stelt voor dat Engelbrecht die moet gaan schrijven. Hij geeft haar de raad te beginnen met een interview met pooier George. De list slaagt en George betaalt de niets vermoedende Engelbrecht na de nacht de honderdduizend. Aanvankelijk weigert zij het geld, maar kan het tenslotte gebruiken voor een nieuw medisch apparaat in de praktijk van haar man. Onderwijl schrijft zij de serie artikelen die een groot succes zijn bij de lezers. George helpt haar en van het een komt het ander. Vrolijke klucht, vlot bewerkt voor de tv; de 56-jarige G[KA3]otz is lekker ordinair, wellicht wat oud voor zijn rol, maar de 43-jarige Engelbrecht zit goed in haar (naakte) huid. Naar de gelijknamige roman van Evelyn Holst, die ook het scenario schreef.

Wehner - Die unerzählte Geschichte

1993 | Drama, Biografie, Historische film

Duitsland 1993. Drama van Heinrich Breloer. Met o.a. Ulrich Tukur, Heinz Baumann, Susanne Schäfer, Barbara Nüsse en Esther Hausmann.

Gedramatiseerde documentaire over de vermaarde Duitse SPD-politicus Herbert Wehner (Tukur als jongeman en Baumann als eminence-grise), die het Willy Brandt (Hallwachs) mogelijk maakte om zijn positie als oppositieleider te verruilen voor het ambt van bondskanselier en die, na diens aftreden in verband met een spionageschandaal, de weg vrijmaakte voor Helmut Schmidt (Schäfer) als opvolger. Wehner die de vaardigheden bezat, om zelf bondskanselier te worden kon (toen) deze positie nooit verkrijgen op grond van zijn onduidelijke verleden als lid van de Duitse communistische partij, KPD, voor het uitbreken van WO II (1939-45) en zijn intensieve scholing in Moskou. Vijftig jaar later blijkt er in Europa veel veranderd te zijn, maar dat kwam te laat voor Wehner, die het niet meer mocht meemaken: communisten zitten in de Franse en Italiaanse regering, de 'erven' van Franco besturen Spanje en de helft van het aantal ministers van de Oostenrijkse regering bestaat uit neo-nazi's. Schrijver-regisseur Breloer was een der eersten, die na het vallen van de Muur van Berlijn toegang kreeg tot geheime archieven in Moskou en geeft de kijker inzicht in de persoonlijkheid van Wehner en vertelt een stuk recente Duitse politieke geschiedenis in beelden. Zeer interessant voor historici en geëngageerde kijkers in eigen land. Mooie spelpresaties. Overladen met prijzen. Camerawerk van Achim Poulheim.

Nordkurve

1993 | Sportfilm, Drama, Komedie

Duitsland 1993. Sportfilm van Adolf Winkelmann. Met o.a. Daniel Berger, Renate Krößner, Jochen Nickel, Walter Kreye en Hermann Lause.

Ook al heeft de film van Winkelman de meest geliefde sport van Duitsland als onderwerp, het is toch geen voetbalfilm geworden. In plaats daarvan worden achtergronden en intriges getoond, en de hooligans en de functionarissen van de verenigingen worden onder de loep genomen. Een indringende, groteske milieustudie soms vrolijk, soms tragisch maar altijd de moeite van het bekijken waard. Het scenario is van Michael Klaus. Het camerawerk is van David Slama.

Kollege Otto - die Co-op-Affäre

1991 | Drama

Duitsland 1991. Drama van Heinrich Breloer. Met o.a. Rainer Hunold, Hermann Lause, Udo Wainberger, Gerd Haucke en Dietrich Mattausch.

Regisseur-scenarioschrijver Breloer gaat in semi-documentaire stijl op zoek naar de achtergronden van het beruchte Co-op- schandaal uit 1991. Centraal personage is Bernd Otto, de toenmalige voorzitter van de raad van beheer (gespeeld door Hunold). Deze man maakte een bliksem-carrière in het bedrijf, en toen in april 1991 een aanklacht tegen hem werd ingediend, bleek hoe listig hij de zaak oplichtte: hij vervalste balansen, bedroog de banken en spekte zijn eigen bankrekening. Breloer baseerde zich vooral op materiaal uit het weekblad Der Spiegel. De film is doorspekt met interviews met de mensen die bij de zaak betrokken waren, en in de epiloog wordt het bewijsmateriaal tegen de aangeklaagden op een rijtje gezet. Het is boeiende een tv-film geworden. Klaus Brix deed het camearwerk voor het gedramatiseerde gedeelte, terwijl Reinhard Gossmann, Jürgen Hasenack en Hans-Joachim Theuerkauf verantwoordelijk waren voor de documentaire fragmenten.

Die Bank ist nicht geschädigt

1991 | Misdaad

Duitsland 1991. Misdaad van Hartmut Griesmayr. Met o.a. Fiona Schwartz, Zacharias Preen, Horst Bollmann, Vadim Glowna en Barbara Schöne.

Een harde crimineel (Rech) dwingt een voormalige medegevangene-kruimeldief (Preen) mee te doen aan een bankoverval, die uitloopt op een gijzeling, waarbij Preen het ongelukkige slachtoffer Schwartz in de armen geworpen krijgt en dat laatste mag zo blijven omdat commissaris Krumm (Bollmann) de zaak recht breit. Een krimi die niet meer dan een beetje pretentieloos vermaak is.

Wings of Fame

1990 | Fantasy, Mysterie, Komedie, Thriller

Verenigd Koninkrijk/Nederland 1990. Fantasy van Otakar Votocek. Met o.a. Peter O'Toole, Colin Firth, Marie Trintignant, Andréa Ferréol en Ellen Umlauf.

O'Toole als verwend, arrogant filmacteur wordt tijdens een filmfestival neergeschoten door Firth als jonge schrijver, die op zijn beurt per ongeluk wordt gedood. Beide mannen ontmoeten elkaar opnieuw op een eiland in een luxueus paleis van het hiernamaals. Wiens faam verbleekt, moet naar een eenvoudige kamer verhuizen en wiens roem helemaal verdwijnt moet het eiland verlaten. De gasten zijn bevreesd om in het vergeetboek te geraken. In deze knellende sfeer probeert O'Toole het motief voor de moord te ontdekken, terwijl Firth hem gade slaat. Hun lot zit aan elkaar verbonden. Eerste speelfilm van de Nederlandse Tsjech Votocek, gelauwerd op het festival van Avoriaz. Visueel mooi maar te veel spielerei. Scenario van de regisseur en Herman Koch. Alex Thompson deed het camerawerk.

Kommissar Klefisch - Ein Fall für Onkel

1989 | Misdaad, Mysterie

Duitsland 1989. Misdaad van Ulrich Stark. Met o.a. Willy Millowitsch, Anaid Iplicijan, Dietmar Bär, Janine Münch en Heinz Schubert.

Twee gevallen voor Klefisch (Millowitsch), de gepensioneerde commissaris uit Keuelen. Een ex-bokser, die een uitdragerij had, is vermoord en een zekere Rudi (Schubert) wordt verdacht. Rudi vraagt of `Onkel` Klefisch bij hem kan komen voordat hij de politie wat gaat zeggen. De politie gaat op zijn eis in. Ondertussen is Freya Lugones (Iplicijan) verdwenen, een aantrekkelijke vrouw van tegen de vijftig, en haar baas, een makelaar vermist een grote som gelds. Freya is meer dan een goede kennis van Klefisch, een reden te meer om ook in dit geval te duiken. Wellicht staan beide zaken met elkaar in verband. Het scenario van Hans-Werner Kettenbach biedt ons een onderhoudende misdaadgeschiedenis in het Keulse Eigelstein met een onverwoestbare Millowitsch. Bär speelt Döpper en hij zou later heel bekend worden als Kommissar Freddy Schenk van de afdeling moordzaken in Keulen in de serie TATORT.

Die Staatskanzlei - Barschels Fall

1989 |

Duitsland 1989. Heinrich Breloer. Met o.a. Hermann Lause, Roland Schäfer en Burghart Klaußner.

Twee gevallen voor Klefisch (Millowitsch), de gepensioneerde commissaris uit Keuelen. Een ex-bokser, die een uitdragerij had, is vermoord en een zekere Rudi (Schubert) wordt verdacht. Rudi vraagt of `Onkel` Klefisch bij hem kan komen voordat hij de politie wat gaat zeggen. De politie gaat op zijn eis in. Ondertussen is Freya Lugones (Iplicijan) verdwenen, een aantrekkelijke vrouw van tegen de vijftig, en haar baas, een makelaar vermist een grote som gelds. Freya is meer dan een goede kennis van Klefisch, een reden te meer om ook in dit geval te duiken. Wellicht staan beide zaken met elkaar in verband. Het scenario van Hans-Werner Kettenbach biedt ons een onderhoudende misdaadgeschiedenis in het Keulse Eigelstein met een onverwoestbare Millowitsch. Bär speelt Döpper en hij zou later heel bekend worden als Kommissar Freddy Schenk van de afdeling moordzaken in Keulen in de serie TATORT.

Der Sommer des Falken

1988 | Familiefilm, Avonturenfilm

Duitsland 1988. Familiefilm van Arend Agthe. Met o.a. Andrea Lösch, Janos Crecelius, Hermann Lause, Rolf Zacher en Volker Brandt.

In Tirol leert Rick, een punker uit Berlijn, Marie kennen. Het meisje bezit een tamme valk die de aanleiding wordt van allelei gebeurtenissen, wanneer een misdadige duivenmelker de vogel probeert te stelen. De imposante Alpen vormen het decor van deze spannende avonturenfilm van kinderfilmregisseur Agthe.

Peng! Du bist tot!

1986 | Thriller, Erotiek, Komedie

Duitsland 1986. Thriller van Adolf Winkelmann. Met o.a. Ingolf Lück, Rebecca Pauly, Hermann Lause, Volker Spengler en Rolf Zacher.

Een jonge Amerikaanse die Duits studeert gaat naar Duitsland om aan een germanisten-congres deel te nemen. In het vliegtuig maakt zij kennis met een wat zonderlinge oudere heer, die vertelt computerspelletjes te ontwikkelen. Als deze vlak na aankomst is verdwenen, raakt zij verwikkeld in een spionage-achtige computeraffaire, waarbij er achter terminals dodelijke slachtoffers onder de gebruikers vallen. Met de rechterhand van de firma gaat zij de oude heer opsporen en ze komen terecht in een door de computergestuurde metrotrein, die gemanipuleerd wordt door de verdwenen deskundige. Een misdaadkomedie gecombineerd met een spionage thriller, die het voornamelijk heeft van het goede spel van de jonge hoofdrollen Lück en Pauly. Gemaakt voor de tv met geld van West 3, maar debuteerde in de bioscoop. Het scenario is van Walter Kempley. Het camerawerk is van David Slama.

Super

1984 | Sciencefiction, Misdaad

Duitsland 1984. Sciencefiction van Adolf Winkelmann. Met o.a. Udo Lindenberg, Renan Demirkan, Inga Humpe, Tana Schanzara en Günter Lamprecht.

Vanuit een motel helpt Humpe mensen uit de tot een stinkende vuilnishoop verworden wereld te vluchten naar de Zuidzee. Twee geheimagenten komen de zaak op het spoor en de hele onderneming eindigt op spectaculaire wijze. Rockster Lindenberg speelt de rol van Inga's ex-vriend Alex in deze acceptabele film.

Die Wilden Fünfziger

1983 | Drama

Duitsland 1983. Drama van Peter Zadek. Met o.a. Jurai Kukura, Boy Gobert, Christine Kaufmann, Peter Kern en Nora Barner.

Jacob Formann klimt in twintig jaar op van gauwdief tot grootindustrieel, oftewel: het Wirtschaftswunder in beeld gebracht aan de hand van de geschiedenis van één man. Een éénzijdig en chauvinistisch beeld van het Duitsland van de jaren 1950-'60, waarin volgens deze film slechts 'vrouwen, vreten en grote zaken' een rol zouden hebben gespeeld. Scenario van Wolfgang Bornheim. Vrije bewerking naar ideeën van een roman van Johannes Mario Simmel. Camerawerk van Jost Vacano.

Nach Mitternacht

1981 | Drama

Duitsland 1981. Drama van Wolf Gremm. Met o.a. Nicole Heesters, Hans Peter Hallwachs, Krista Stadler, Brigitte Mira en Wolfgang Jörg.

Een jong meisje en haar vriend besluiten nazi-Duitsland te ontvluchten in een kleurig melodrama van Fassbinder-medewerker Gremm.

Jede Menge Kohle

1981 |

Duitsland 1981. Adolf Winkelmann. Met o.a. Delle Quandt, Eli Heucke, Hermann Lause, Martin Lüttge en Tana Schanzara.

Het vervolg op de publiekstrekker DIE ABFAHRER over een mijnwerker die hogerop wil, maar nog enkele rekeningen te vereffenen heeft. Het is het tweede deel van Winkelmann's geplande Roergebied-trilogie, ditmaal in Cinemascope en Dolby- stereo verfilmd. Camerawerk van David Slama. Bekroond met de Filmband in Silber.

Der Mann im Pyjama

1981 | Komedie

Duitsland 1981. Komedie van Christian Rateuke en Hartmann Schmige. Met o.a. Otto Sander, Elke Sommer, Peter Fritz, Hermann Lause en Erich Schwarz.

De man in de pyjama wilde alleen maar een pakje sigaretten uit de automaat halen en komt nu in een serie avontuurlijke en komische situaties terecht. Een goed gemaakte komedie. Camerawerk van Heinz Hölscher.

Kein Reihenhaus für Robin Hood

1980 | Drama

Duitsland 1980. Drama van Wolf Gremm. Met o.a. Hermann Lause, Jutta Speidel, Isolde Kraus, Brigitte Mira en Rudolf Waldemar Brem.

Volstrekt per ongeluk krijgt een jong stelletje, dat een krantenkiosk uitbaat, het miljoenenlosgeld in handen na de ontvoering van een rijke industriebaron. Maar het loopt mis bij het uitdelen van het geld onder de arme arbeiders, wat geen wonder is omdat het al eerder mis ging in de film zelf.

Fabian

1980 | Drama

Duitsland 1980. Drama van Wolf Gremm. Met o.a. Brigitte Mira, Ivan Desny, Mijanou van Baarzel, Ruth Niehaus en Charles Régnier.

Geslaagde verfilming van Erich Kästners beroemde roman over reclameman Fabian die geliefd is bij de vrouwen, maar toch verliefd wordt op het strebertje Cornelia, waarna hij verpozing zoekt op het platteland, wat hem het leven kost omdat hij niet zwemmen kan. De film had een snel terugverdiend budget van vier miljoen mark (ca twee miljoen euro, toentertijd een gigantische som voor een Duitse film).

Die Abfahrer

1978 | Komedie

Duitsland 1978. Komedie van Adolf Winkelmann. Met o.a. Detlev Quandt, Ludger Schnieder, Anastasios Avgeris, Hermann Lause en Tana Schanzara.

Drie werkloze jongeren gaan joyrijden met een reusachtige verhuiswagen. Een sociale komedie die veel succes had bij het publiek. Naar een idee van de regisseur en Gerd Weiss. Voor tv geproduceerd, maar eerst uitgebracht in de bioscoop.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Hermann Lause op televisie komt.

Reageer