Jochen Radermacher: camera.
Er zijn 8 films gevonden.

Wenn der Vater mit dem Sohne

2005 | Drama

Oostenrijk 2005. Drama van Udo Witte. Met o.a. Erol Sander, Barbara Wussow, Aaron Altaras, Michael Brandner en Susanne Michel.

Waarom een Heinz Rühmann-klassiekertje herverfilmen? Misschien omdat, in dit geval, het verhaal makkelijk naar dat onuitroeibare Duitse burgermansmelodrama valt over te hevelen. Concertpianist Paul (Sander) is de schok van zijn verongelukte echtgenote nog niet te boven. Dan verschijnt de Italiaanse Luisa ten tonele en hij besluit om met zijn zevenjarige adoptiezoon Rico (Altaras) de vakantie bij haar door te brengen. Ondanks de rare onthulling van Luisa's ware identiteit vertrekken pa en de nog onwetende pre-puber richting zuiden. Wat volgt, smaakt naar opgewarmde en zouteloze tv-filmkost uit blik. Wussow is ongeveer zo Italiaans als Turkse pizza.

Mama und der Millionär

2005 | Romantiek

Duitsland 2005. Romantiek van Gloria Behrens. Met o.a. Johanna-Christine Gehlen, Ralf Bauer, Dietz Werner Steck, Jonas Lovis Kemmler en Daniel Friedrich.

Leonie (Gehlen) wordt met haar negen-jarige zoontje Valentin (Lovis) in de steek gelaten door haar vriend, die naar het buitenland is vertrokken, en ook nog eens een hele berg schulden heeft achtergelaten. Ze is vertwijfeld, want ze weet niet hoe ze hier als eenvoudige verkoopster in de parfumerie-afdeling van een groot warenhuis ooit nog bovenuit komt. Haar hartsvriendin Stefanie (Berndt) geeft haar een goede raad: zoek een rijke kerel. Die wordt via een advertentie gevonden. Het is de steenrijke onroerend goed makelaar Kai Wesselmann (Friedrich), die ook nog eens van kinderen houdt. Klein probleempje: Leonie voelt niets voor hem. Ondertussen wordt ze verliefd op de sympathieke Oliver (Bauer), een tijdelijke werkkracht in het warenhuis. In werkelijkheid is hij de erfgenaam van de machtige onderneming. Hij laat haar hartje sneller kloppen, maar haar verstand zegt nee. Het volslagen verrassingsloze scenario van Evelyn Holst is te mooi om waar te zijn. Het wordt naar beste eer en geweten vertolkt door de blonde Gehlen, die een aardig toetje heeft; ze krijgt daarbij oprechte steun van de bijrollen. Helaas is dit romantische sprookje overbekend en al duizendmaal vertoond (en soms veel beter). Het camerawerk is van Jochen Radermacher.

Utta Danella - Die Hochzeit auf dem Lande

2001 | Drama

Duitsland 2001. Drama van Gloria Behrens. Met o.a. Daniel Morgenroth, Gila von Weitershausen, Ilse Neubauer, Siegfried Rauch en Pierre Brice.

Leonie (Gehlen) wordt met haar negen-jarige zoontje Valentin (Lovis) in de steek gelaten door haar vriend, die naar het buitenland is vertrokken, en ook nog eens een hele berg schulden heeft achtergelaten. Ze is vertwijfeld, want ze weet niet hoe ze hier als eenvoudige verkoopster in de parfumerie-afdeling van een groot warenhuis ooit nog bovenuit komt. Haar hartsvriendin Stefanie (Berndt) geeft haar een goede raad: zoek een rijke kerel. Die wordt via een advertentie gevonden. Het is de steenrijke onroerend goed makelaar Kai Wesselmann (Friedrich), die ook nog eens van kinderen houdt. Klein probleempje: Leonie voelt niets voor hem. Ondertussen wordt ze verliefd op de sympathieke Oliver (Bauer), een tijdelijke werkkracht in het warenhuis. In werkelijkheid is hij de erfgenaam van de machtige onderneming. Hij laat haar hartje sneller kloppen, maar haar verstand zegt nee. Het volslagen verrassingsloze scenario van Evelyn Holst is te mooi om waar te zijn. Het wordt naar beste eer en geweten vertolkt door de blonde Gehlen, die een aardig toetje heeft; ze krijgt daarbij oprechte steun van de bijrollen. Helaas is dit romantische sprookje overbekend en al duizendmaal vertoond (en soms veel beter). Het camerawerk is van Jochen Radermacher.

Der Pirat

1998 | Drama

Duitsland 1998. Drama van Bernd Schadewald. Met o.a. Jürgen Vogel, Christiane Paul, Laura Tonke, Sebastian Rudolph en Anna Thalbach.

Leonie (Gehlen) wordt met haar negen-jarige zoontje Valentin (Lovis) in de steek gelaten door haar vriend, die naar het buitenland is vertrokken, en ook nog eens een hele berg schulden heeft achtergelaten. Ze is vertwijfeld, want ze weet niet hoe ze hier als eenvoudige verkoopster in de parfumerie-afdeling van een groot warenhuis ooit nog bovenuit komt. Haar hartsvriendin Stefanie (Berndt) geeft haar een goede raad: zoek een rijke kerel. Die wordt via een advertentie gevonden. Het is de steenrijke onroerend goed makelaar Kai Wesselmann (Friedrich), die ook nog eens van kinderen houdt. Klein probleempje: Leonie voelt niets voor hem. Ondertussen wordt ze verliefd op de sympathieke Oliver (Bauer), een tijdelijke werkkracht in het warenhuis. In werkelijkheid is hij de erfgenaam van de machtige onderneming. Hij laat haar hartje sneller kloppen, maar haar verstand zegt nee. Het volslagen verrassingsloze scenario van Evelyn Holst is te mooi om waar te zijn. Het wordt naar beste eer en geweten vertolkt door de blonde Gehlen, die een aardig toetje heeft; ze krijgt daarbij oprechte steun van de bijrollen. Helaas is dit romantische sprookje overbekend en al duizendmaal vertoond (en soms veel beter). Het camerawerk is van Jochen Radermacher.

Wem gehört Tobias?

1996 |

Duitsland 1996. Gloria Behrens. Met o.a. Gedeon Burkhard, Judy Winter, Raphael Ghobadloo, Marion Mitterhammer en Wolfgang Bübsch.

Leonie (Gehlen) wordt met haar negen-jarige zoontje Valentin (Lovis) in de steek gelaten door haar vriend, die naar het buitenland is vertrokken, en ook nog eens een hele berg schulden heeft achtergelaten. Ze is vertwijfeld, want ze weet niet hoe ze hier als eenvoudige verkoopster in de parfumerie-afdeling van een groot warenhuis ooit nog bovenuit komt. Haar hartsvriendin Stefanie (Berndt) geeft haar een goede raad: zoek een rijke kerel. Die wordt via een advertentie gevonden. Het is de steenrijke onroerend goed makelaar Kai Wesselmann (Friedrich), die ook nog eens van kinderen houdt. Klein probleempje: Leonie voelt niets voor hem. Ondertussen wordt ze verliefd op de sympathieke Oliver (Bauer), een tijdelijke werkkracht in het warenhuis. In werkelijkheid is hij de erfgenaam van de machtige onderneming. Hij laat haar hartje sneller kloppen, maar haar verstand zegt nee. Het volslagen verrassingsloze scenario van Evelyn Holst is te mooi om waar te zijn. Het wordt naar beste eer en geweten vertolkt door de blonde Gehlen, die een aardig toetje heeft; ze krijgt daarbij oprechte steun van de bijrollen. Helaas is dit romantische sprookje overbekend en al duizendmaal vertoond (en soms veel beter). Het camerawerk is van Jochen Radermacher.

Kommt Mausi raus?!

1992 |

Duitsland 1992. Alexander Scherer. Met o.a. Julia Richter, Alexandra Wilcke, Nina Weniger, Inga Busch en Florian Fitz.

Op haar twintigste verlaat Mausi (Richter) haar dorpje en verruilt dat voor de grote stad. Haar seksuele voorkeur geldt de lesbische liefde en zoiets is ondenkbaar in haar geboorteplaats. Toch voelt ze zich onbehaaglijk en eigenlijk wil zij ervoor uitkomen. In een adviesboek staat dat ze terug moet keren naar haar 'roots' en als ze 'het' eenmaal aan haar moeder heeft bekend, is de rest gepiept. De praktijk blijkt anders. Het is zomer, er is kermis en er is een Schützefest. De jonge rokkenjagers kruisen net zoals nieuwsgierige vrouwen haar pad en alles valt bitter tegen, vooral om jezelf te zijn. Aandoenlijke film over het probleem van 'coming out' in de Duitse maatschappij anno 1990. Scherer verfilmde een kort verhaal van Angelina Maccarone die daarmee in 1992 een literaire prijs in Hamburg won. Maccarone schreef het scenario. Camerawerk van Jochen Radermacher.

Tatort - Armer Nanosh

1989 | Mysterie

Duitsland 1989. Mysterie van Stanislav Barabas. Met o.a. Manfred Krug, Charles Brauer, Juraj Kukura, Renate Krößner en Edgar Selge.

Een jonge schilderes wordt dood aangetroffen in haar atelier. Zij blijkt met een mes om het leven gebracht te zijn. Warenhuiseigenaar Sander is sindsdien verdwenen. Is hij schuldig of beschermt hij zijn zoon, die net als hij op de schilderes verliefd was? Ooit werd hij als zigeunerjongen door winkelier Sander geadopteerd, nu zoekt de politie hem temidden van de zigeuners in de stad. Veelbelovende misdaadfilm voor tv, naar een draaiboek van Martin Walser en Asta Scheib. Camerawerk van Jochen Radermacher. Geproduceerd in 1987, elfde zaak van Paul Stoever (Krug) en zijn collega Peter Brockm[KA3]oller (Brauer), aflevering 220.

Tatort - Voll auf Haß

1987 | Mysterie

Duitsland 1987. Mysterie van Bernd Schadewald. Met o.a. Manfred Krug, Charles Brauer, Ulrich Pleitgen, Johanna Liebeneiner en Heike Faber.

Een bende skinheads zet in Hamburg een pas geopend Turks restaurant op stelten. De zoon van de eigenaar die zijn verlovingsfeest viert met een aantrekkelijk Duits meisje (Faber), wordt per ongeluk gedood. Inspecteur Stoever (Krug) en zijn collega Brockmöller komen er pas op het laatst moment achter wie de racistische kaalkoppen tipte maar de doorsnee krimi-kijker weet meteen van wanten. Het scenario is van regisseur Schadewald. Het camerawerk is van Jochen Radermacher. Zevende zaak van Stoever en Brockmöller, aflevering 198.