Barbara Shrier: productie.
Er zijn 3 films gevonden.

Dolly Parton is mijn moeder

2011 | Komedie, Drama

Canada 2011. Komedie van Tara Johns. Met o.a. Julia Sarah Stone, Macha Grenon, Dolly Parton en Gil Bellows.

Met een budget van slechts drie miljoen dollar en dankzij gratis medewerking van Dolly Parton produceerde Canadese filmmaker Tara Johns in 2011 na zes jaar doorzetten haar gekoesterde speelfilmdebuut The Year Dolly Parton Was My Mom. Het semiautobiografische verhaal draait om Elizabeth (Stone), een elfjarig meisje in een Canadees prairiestadje in 1976. Elizabeth meent dat Dolly Parton haar echte moeder is en vertrekt daarom per fiets richting de VS op zoek naar de countryzangeres. De opvoedmoeder laat het er niet bij zitten en zet de achtervolging in. Lieflijke jeugdfilm over een scharniermoment in een tienerleven.

Un été sans point ni coup sûr

2008 | Sportfilm, Drama

Canada 2008. Sportfilm van Francis Leclerc. Met o.a. Pier-Luc Funk, Roy Dupuis, Patrice Robitaille, Jacinthe Laguë en Phillip Jarrett.

In clichématige honkbalfilms ondervinden stuntelende tieners onder leiding van een streberige pief steevast dat het overwinnen van persoonlijke obstakels belangrijker is dan winnen in een competitie. De boekverfilming Un été sans point ni coup sûr doet geen moeite om uit dit keurslijf te breken. Wat de film uitzonderlijk maakt is de tastbare tijdssfeer van verandering anno 1969 in Franstalig Québec, vlak nadat de provincie een ongekend snelle omwenteling had gemaakt van ingedut traditioneel naar opgewekt vooruitstrevend, de zogenaamde Révolution tranquille. Door de combinatie van maatschappelijke én persoonlijke groei ontstijgt Un été het beduimelde genre. Sfeervol vermaak.

Babel

1998 | Fantasy, Familiefilm, Avonturenfilm

Canada​/​​Frankrijk 1998. Fantasy van Gérard Pullicino. Met o.a. Mitchell David Rothpan, Maria de Medeiros, Tchéky Karyo, Michel Jonasz en Bronwen Booth.

In clichématige honkbalfilms ondervinden stuntelende tieners onder leiding van een streberige pief steevast dat het overwinnen van persoonlijke obstakels belangrijker is dan winnen in een competitie. De boekverfilming Un été sans point ni coup sûr doet geen moeite om uit dit keurslijf te breken. Wat de film uitzonderlijk maakt is de tastbare tijdssfeer van verandering anno 1969 in Franstalig Québec, vlak nadat de provincie een ongekend snelle omwenteling had gemaakt van ingedut traditioneel naar opgewekt vooruitstrevend, de zogenaamde Révolution tranquille. Door de combinatie van maatschappelijke én persoonlijke groei ontstijgt Un été het beduimelde genre. Sfeervol vermaak.