Béatrice Altariba: cast.
Er zijn 11 films gevonden.

Le Caïd de Champignol

1965 | Komedie, Sportfilm

Frankrijk 1965. Komedie van Jean Bastia. Met o.a. Jean Richard, Martine Sarcey, Alfred Adam, Denise Benoît en Michel Barbey.

Een simpele landbouwer erft een paard dat over ren-kwaliteiten blijkt te beschikken. De man wordt jockey en wint zelfs de Grand Prix. Een simpele en vriendelijke komedie, waarin op voor de hand liggende wijze het boerenleven tegenover de wereld rond de rennen wordt geplaatst. In de suffe regie krijgen de acteurs een onbeperkte speelruimte, wat aardige momenten oplevert, maar ook veel flauwiteiten.

Le Sette spade del vendicatore

1963 | Avonturenfilm, Historische film

Italië​/​​Frankrijk 1963. Avonturenfilm van Riccardo Freda. Met o.a. Brett Halsey, Béatrice Altariba, Giulio Bosetti, Gabriele Antonini en Mario Scaccia.

Een doodgewaande graaf merkt bij terugkeer uit de oorlog dat zijn bezittingen door een neef zijn overgenomen die bovendien met Frankrijk samenspant tegen koning Filips III van Spanje. Hij voert koningsgetrouwen aan die door hofintriges bandieten zijn geworden. Vindingrijke regie en zorgvuldige keuze van locaties doen deze middeleeuwse schermavonturen er beter uitzien dan gewoonlijk in dit genre.

I Quattro moschettieri

1963 | Avonturenfilm, Historische film, Romantiek

Frankrijk​/​​Italië 1963. Avonturenfilm van Carlo Ludovivo Bragaglia. Met o.a. Aldo Fabrizi, Erminio Maccario, Nino Taranto, Carlo Croccolo en Peppino De Filippo.

Komische variant op de bekende avonturenroman van Alexandre Dumas, waarbij niet de musketiers, maar hun knechten de koningin van de intriges van Richelieu en Milday redden. De bejaardheid van de overigens onbeteugeld acterende Italiaanse komieken en de plichtmatige regie ontnemen de vaart aan deze avonturenkomedie die en passant een aantal andere romantische helden laat opdraven en op de hak neemt. Het uitgangspunt werd later gepikt voor LES QUATRE CHARLOTS MOUSQUETAIRES.

La Voglia matta

1962 | Komedie, Erotiek

Italië​/​​Frankrijk 1962. Komedie van Luciano Salce. Met o.a. Ugo Tognazzi, Catherine Spaak, Gianni Garko, Béatrice Altariba en Jimmy Fontana.

Een veertiger gaat zijn zoon op een kostschool bezoeken en komt onderweg in contact met een groep teenagers. Hij wordt verliefd op een kindvrouwtje en ondanks zijn gebruikelijke succes bij de vrouwen boekt hij bij haar geen resultaat. Bovendien moet hij het opnemen tegen haar leeftijdsgenoten en hij maakt zich ook zo belachelijk. Deze tragikomedie is wat lang uitgesponnen en wordt in het kat-en-muis spel en de grappen op den duur eentonig, maar de tragiek van de situatie wordt treffend in beeld gebracht. Tognazzi en Spaak zijn ideaal voor hun rollen.

Un nommé la Rocca

1961 | Misdaad, Drama

Italië​/​​Frankrijk 1961. Misdaad van Jean Becker. Met o.a. Jean-Paul Belmondo, Christine Kauffmann, Pierre Vaneck, Béatrice Altariba en Michel Constantin.

Een Marseillaanse gangster probeert zijn makker steeds uit de nood te helpen met een gewoonlijk averechts tragisch resultaat, maar de vriendschap blijft intact tot bij een nieuwe coup de op de held verliefde zuster van de vriend om het leven komt. De zoon van de begaafde regisseur kon dankzij zijn voetbalvriendschap met Belmondo zijn filmdebuut maken, maar heeft weinig greep op de structuur en de individuele sc[KA2]enes, waardoor alleen de fotografie van Ghislain Cloquet een suggestieve werking geeft. De geromantiseerde onderwereldvriendschap kwam uit de roman van Jose Giovanni, die z[KA1]o ontevreden was met het resultaat dat hij het als regisseur z[KA2]elf elf jaar later overdeed in LA SCOUMOUNE (met Belmondo in dezelfde rol en Constantin in de plaats van Vaneck).

A porte chiuse

1961 | Komedie, Misdaad

Italië 1961. Komedie van Dino Risi. Met o.a. Anita Ekberg, Ettore Manni, Fred Clark, Béatrice Altariba en Vittorio Caprioli.

Een rijke zakenman wordt in Joegoslavi[KA3]e vermoord. De verdenking valt op zijn aantrekkelijke weduwe, die tijdens het onderzoek bij gebrek aan andere argumenten kwistig gebruik maakt van haar charmes. Ekberg is echter geen com[KA1]edienne, zodat Risi de aandacht verlegt naar het natuurschoon (ook van de Joegoslavische lokaties). Een onderhoudende, maar wat breedsprakige misdaadkomedie.

Les Pique-assiettes

1959 | Komedie

Frankrijk 1959. Komedie van Jean Girault. Met o.a. Darry Cowl, Francis Blanche, Béatrice Altariba, Rolande Ségur en Gérard Séty.

Een vriendenpaar gaat door een reeks uiteenlopende beroepen heen, van beursspeculanten tot hotelbedienden of vari[KA1]et[KA1]e-artiesten; ze zijn afwisselend schatrijk en straatarm. De mooie zuster van [KA1]e[KA1]en van hen zorgt met haar talrijke aanbidders voor extra complicaties; ten slotte zijn ze weer berooid maar tevreden. Kennelijk waren er eerst wat (afgetrapte) losse sketches en gags, die door een uiterst mager verhaal in onderling verband zijn gerangschikt. Het duo heeft kwaliteiten, maar de lamlendige regie maakt hen kansloos.

Les misérables

1957 | Drama, Historische film

Frankrijk​/​​Italië​/​​Duitsland 1957. Drama van Jean-Paul Le Chanois. Met o.a. Jean Gabin, Bernard Blier, Bourvil, Serge Reggiani en Béatrice Altariba.

Armoede brengt een man tot diefstal en jaren in de gevangenis. Later wordt hij onder een andere naam een rijke weldoener, maar steeds weer geconfronteerd en gechanteerd met zijn verleden. Deze zoveelste verfilming volgt trouw alle gebeurtenissen uit Victor Hugo's beroemde roman, maar blijft ondanks de sterke rolbezetting mat en emotieloos en krijgt als spektakel ook nog de reuk van een sociaal epos. Scenario van de regisseur, M. Audiard en R. Barjavel.

Le Triporteur

1957 | Komedie, Sportfilm

Frankrijk 1957. Komedie van Jack Pinoteau. Met o.a. Darry Cowl, Béatrice Altariba, Grégoire Aslain, Pierre Mondy en Jean-Claude Brialy.

Een onhandige broodbezorger wordt ontslagen en maakt van de gelegenheid gebruik om per bakfiets naar Nice te gaan voor een voetbalfinale. Door omstandigheden wordt hij genoodzaakt de keeper te vervangen en - onder de doping - het elftal tot de overwinning te brengen. Voornaamste kwaliteiten van deze komedie zijn het vlotte tempo waarmee de afgekloven grappen elkaar opvolgen. Het succes was groot genoeg om een vervolg te rechtvaardigen: ROBINSON ET LE TRIPORTEUR.

Pardonnez nos offenses

1956 | Film noir

Frankrijk 1956. Film noir van Robert Hossein. Met o.a. Marina Vlady, Pierre Vaneck, Giani Esposito, Béatrice Altariba en Mireille Granelli.

Een jeugdbende droomt van ontsnapping uit het naargeestige wereldje van alledag in de buitenwijken en legt zich `s nachts toe op het smokkelen van whisky. Zigeuners ontdekken bij toeval hun geheime bergplaats en maken zich meester van de inhoud, waarop drie van de jongens uit woede een jonge zigeunerin verkrachten. De zigeuners verkrachten dan D[KA1]ed[KA1]ee (Vlady). Uiteindelijk komen de twee groepen erachter wie de ware schuldige is, die ze vervolgens flink te pakken nemen. Als wraak doodt hij dan Dédée, die op het punt stond met een zigeuner elders het geluk te gaan zoeken. De producent was kennenlijk hevig ontsteld door deze trieste greep uit het leven: hij gooide de montage volledig door elkaar en schrapte scènes. Niettemin, en ondanks de gezwollenheid waaraan regisseur Hossein zich vaker schuldig maakt, zijn er enkele goede scènes overgebleven. Tijdens de wereldpremière was Eddie Constantine de enige uit het geschokte publiek die durfde te applaudisseren. De enige film waarin deze filmer zelf geen rol speelt. De film is ook bekend onder de titel L'HIRONDELLE DU FAUBOURG en werd in België uitgebracht als JEUNESSE DES RUES.

Club des femmes

1956 | Komedie, Erotiek

Frankrijk 1956. Komedie van Ralph Habib. Met o.a. Nicole Courcel, Yvan Desny, Dany Carrel, Jean-Louis Trintignant en Béatrice Altariba.

Meisjesstudenten lossen kamernood op, door samen een leegstaand huis te kraken. De woonsituatie is achtergrond en bindmiddel voor een reeks romances en amoureuze rivaliteiten van de studentes. Weinig oorspronkelijke komedie heeft voordeel van de charme van de actrices, hoewel iets minder aandacht daarvoor en iets meer voor de humor, de film ten goede zou zijn gekomen. Mijanou Bardot is het zusje van Brigitte.