Robert Liebmann: scenario.
Er zijn 3 films gevonden.

Carrefour

1938 | Film noir, Drama

Frankrijk 1938. Film noir van Curtis Bernhardt. Met o.a. Charles Vanel, Jules Berry, Suzy Prim, Tania Fédor en Jean Claudio.

Een rijke industrieel wordt aangeklaagd omdat hij een bedrieger zou zijn. Eigenlijk is hij namelijk een sloeber, die twintig jaar eerder op het slagveld van WO I zijn geheugen kwijt is geraakt en daarna de plaats heeft ingenomen van de topman, denkt de aanklager. Maar hij wordt vrijgepleit door een geheimzinnige getuige, die echter wel wat terug wil voor zijn verklaring. Sterke film noir, dankzij het goede spel van Vanel en Berry en het mooie camerawerk van Léonce-Henri Burel (Napoléon, 1927). Later opnieuw verfilmd als Crossroads (1942) en Dead Man's Shoes (1938).

Der Kongreß tanzt

1931 | Muziek, Musical

Duitsland​/​​Frankrijk 1931. Muziek van Eric Charell en Erik Charell. Met o.a. Lilian Harvey, Willy Fritsch, Conrad Veidt, Otto Wallburg en Lil Dagover.

Charells speciaal voor de film geschreven operette was een schoolvoorbeeld voor honderden navolgers: Schmalz-und-Walzfilms, een typisch Duitse vorm van escapisme. DER KONGRE[KL29] TANZT doet nu verouderd aan, maar `Das gibt`s nur einmal` is nog steeds een hechte schlager. Een door handschoenenverkoopstertje Christel (Harvey) in de tsarenkoets geworpen boeketje wordt voor een aanslag aangezien. Fritsch, Lilians vaste tegenspeler, is natuurlijk de tsaar. Er is tegelijkertijd een Engelse en een Franse versie gedraaid. Harvey had steeds de hoofdrol, maar haar partners wisselden per taal. Scenario van Norbert Falk en Robert Liebmann. Camerawerk van Carl Hoffmann.

Der Blaue Engel

1930 | Drama, Romantiek

Duitsland 1930. Drama van Josef von Sternberg. Met o.a. Marlene Dietrich, Emil Jannings, Kurt Gerron, Rosa Valetti en Hans Albers.

Oscarwinnaar Emil Jannings moest de grote publiekstrekker worden van Der Blaue Engel, maar een onbeduidend actricetje genaamd Marlene Dietrich stal de show en werd 'overnight' een wereldberoemde, gewilde, rijke pin-up. De film werd in latere versies zelfs zo versneden dat Dietrich de laatste scène kreeg. Ze speelt Lola Frohlich, entertainer in de nachtclub Der Blaue Engel. Jannings als respectabele professor valt voor Lola en trouwt met haar, maar Lola is eigenlijk onverschillig en vernedert haar man met graagte. Regisseur Von Sternberg, zelf doorgewinterd cameraman, laat zijn cinematograaf Günther Rittau (Metropolis) lustig de groezelige interbellum-sfeer van Duitsland filmen.