Ethel Reschke (1911-1992): cast.
Er zijn 9 films gevonden.

Siebenmal in der Woche

1957 | Musical, Komedie

Duitsland 1957. Musical van Harald Philipp. Met o.a. Vico Torriani, Germaine Damar, Josef Egger, Hubert von Meyerinck en Ethel Reschke.

Een luchtige muzikale komedie rondom tenor Torriani. Hij doet voor de buitenwereld voorkomen alsof hij getrouwd is met Damar en in de finale huwt hij haar omdat zij op elkaar verliefd zijn geworden. Interessant voor Torriani-liefhebbers, maar als film stelt het weinig voor.

Die fidelen Detektive

1957 | Komedie

Duitsland 1957. Komedie van Hermann Kugelstadt. Met o.a. Joe Stöckl, Beppo Brem, Ernst Waldow, Lucie Englisch en Ethel Reschke.

Een banale klucht over twee gepensioneerde rechercheurs, die tijdens hun werk nooit een vinger uitstaken met Brem (die toen zeer populair was) in de hoofdrol. Ze zetten zich fanatiek in om de beloning van DM 10,000 te bemachtigen voor het oplossen van een antiekdiefstal. Weinig geloofwaardig.

Drei Tage Angst

1952 | Komedie, Mysterie

Duitsland 1952. Komedie van Erich Waschneck. Met o.a. Rudolf Platte, Camilla Spira, Cornelia Froboess, Ethel Reschke en Lotte Rausch.

Een brave kleermaker wordt met een gewelddadige juwelendief en vrouwenmoordenaar verwisseld en kruipt in de rol van een vrouw, om aan de praktijken van de echte misdadiger een einde te maken. Zeer conventionele boevenkomedie met maar weinig grappige scènes, maar Platte is in zijn drievoudige rol het aanzien waard.

Der Onkel aus Amerika

1952 | Komedie, Muziek

Duitsland 1952. Komedie van Carl Boese. Met o.a. Georg Thomalla, Hans Moser, Grethe Weiser, Waltraud Haas en Arno Paulsen.

Ondernemer Hermann Hartung (Paulsen) heeft zijn gehele vermogen gestoken in een oliewinningsproject dat door bankdirecteur Brenner (St[KA3]ockel) was aanbevolen. De aandelen blijken waardeloos, Hartung dreigt het faillissement, zijn vrouw Gertrud (Weiser) is met stomheid geslagen en zijn dochter Elisabeth (Haas) kan een huwelijk met een goede partij op haar buik schrijven. Ook de bank dreigt eraan kapot te gaan. Op dat moment komt het bericht in Groditzkirchen dat oom Thomas Theodor Hoffmann (Moser) uit Amerika terugkeert en het gerucht gaat dat hij aan de overkant van de grote plas miljonair geworden is en zijn geld in Groditzkirchen gaat investeren, hetgeen de redding van Brenners handelsbank zou betekenen. Oom Thomas Theodor heeft in Amerika helemaal niet het grote fortuin gemaakt, maar is teruggekeerd naar de heimat met slechts enkele luttele dollars op zak. Niettemin besluit Bodo Schmidt (Thomalla), een bankbediende, oom Thomas Theodor over te halen zich als miljonair uit te geven, waardoor het vertrouwen in de bank wordt teruggewonnen zodat andere beleggers er hun geld inleggen. Dat gaat goed, zelfs zo goed dat Bodo Elisabeth voor zich kan inpalmen, totdat oom Thomas Theodor met de waarheid voor de dag wil komen. Het wordt dan nog eventjes heel spannend voordat de goede afloop zijn beloop kan krijgen. Er zijn mensen, die zich hebben afgevraagd waarom Boese zijn behoorlijk gemaakte en succesvolle film uit 1931 MAN BRAUCHT KEIN GELD zonodig opnieuw moest maken. Hij had gebrek aan een behoorlijk draaiboek en meende met een aanpassing op de 'huidige' tijd, het na-oorlogse Duitsland, dat hij weer een slag kon slaan. Het is helaas niet gelukt, want deze film is beslist minder dan de vorige, waarin de ongeslagen Heinz Rühmann de rol van Bodo met verve speelde. Het zijn vooral de flauwe satire en de misvattingen vol clichés over Amerika die de film de das om doen. De grappen zijn niet leuk en de parodieën zijn nog erger. Vijftig jaar na dato digitaliseerde omroep ZDF de oorspronkelijke prent zodat de vertoning op tv er heel goed uitziet, maar helaas is de inhoud even slecht gebleven. Het scenario is van Curth Flatow en Peter Paulsen naar het toneelklucht Man braucht kein Geld van Ferdinand Altenkirch. Het camerawerk is van Albert Benitz.

Königin einer Nacht

1951 | Muziek

Duitsland 1951. Muziek van Kurt Hoffmann. Met o.a. Ilse Werner, Hans Holt, Georg Thomalla, Jeanette Schultze en Ethel Reschke.

Een hertog wordt geacht een hem onbekende prinses te trouwen maar voelt daar niet veel voor, totdat blijkt dat hij het goed met haar kan vinden. Een nauwelijks boeiende verfilming van de gelijknamige operette van Will Meisel. Het scenario is van Just Scheu, Ernst Nebuth en Hanns Helmut Fischer. Het camerawerk is van Bruno Stephan.

Man spielt nicht mit der Liebe

1949 | Muziek, Komedie, Familiefilm

Duitsland 1949. Muziek van Hans Deppe. Met o.a. Lil Dagover, Albrecht Schoenhals, Bruni Löbel, Paul Klinger en Georg Thomalla.

Een jonge vrouw wil haar ouders voorstellen aan haar toekomstige echtgenoot, als het gelukkige paar bij uitstek. Hij staat na een mislukt huwelijk sceptisch tegenover een nieuw huwelijk. Bij het bezoek, dat als een verrassing komt, blijkt dat er ook bij de ouders onenigheid is... Lichte filmkost uit de tijd na de oorlog.

Große Freiheit Nr. 7

1944 | Drama, Musical, Romantiek

Duitsland 1944. Drama van Helmut Käutner. Met o.a. Hans Albers, Ilse Werner, Hilde Hildebrand, Hans Söhnker en Gustav Knuth.

De matrozen L[KA3]uders, Knuth en K[KA3]autner lopen met hun klipper Hamburg binnen, en proberen een oude makker over te halen weer met hen op een boot aan te monsteren, maar de `jongen` (Hans Albers natuurlijk) is betrokken in allerlei liefdesgeschiedenissen. Er zit een prachtig liedje in: `Beim erstenmal da tut`s noch Weh`, maar ook voor de rest heeft `der Otto-Otto` (zoals zijn bijnaam bij het publiek luidde) een schitterende rol. Goebbels verbood deze film echter, die oorspronkelijk 'La Paloma' zou gaan heten. Hij mocht wel in het door de nazi's bezette buitenland vertoond worden. In 1945 ging hij na enige coupures in 'première' in het vrije Duitsland. Scenario van de regisseur en Richard Nicolas. Camerawerk van Werner Krien.

Der ungetreue Eckehart

1940 | Komedie

Duitsland 1940. Komedie van Hubert Marischka. Met o.a. Hans Moser, Rudi Godden, Lucie Englisch, Hedwig Bleibtreu en Theo Lingen.

Door een ongelukkige samenloop van omstandigheden wordt Eckehart (Lingen), schoonzoon van chocoladefabrikant Fellner (Moser), verdacht van overspel. De turbulente verwikkelingen die dan volgen, veroorzaken dat ook Fellner zelf en nog een van zijn schoonzoons hetzelfde lot treft. Huize Fellner in rep en roer! Natuurlijk blijkt aan het eind dat alle heren onschuldig zijn en spoedig daarna volgt dan ook de verzoening met hun echtgenotes. Grandioos spel en grappige dialogen zorgen ervoor dat deze film nog steeds lachsalvo's uitlokt.

Mädchen in Uniform

1931 | Drama

Duitsland 1931. Drama van Leontine Sagan. Met o.a. Carl Froelich, Hertha Thiele, Dorothea Wieck, Emilie Unda en Ellen Schwanneke.

De jonge Manuela von Meinhardis (Thiele) wordt, omdat ze wees is, naar een meisjesinternaat gestuurd. Alleen de jonge lerares juffrouw Von Bernburg (Wieck) probeert haar leerlingen wat toewijding te geven. Manuela dweept met haar lerares en wordt verliefd op haar. Wanneer de directrice dit hoort, bestraft ze Manuela met eenzame opsluiting. Manuela probeert zelfmoord te plegen maar wordt op het laatste moment door haar medescholieren gered. Deze film is als meesterwerk de geschiedenis ingegaan. Er spelen uitsluitend vrouwen in mee en de film is ook in scène gezet door een vrouw. Men heeft het aangedurfd het probleem van de lesbische liefde aan te roeren en de toestanden in Pruissische internaten aan de kaak te stellen. Het scenario is van Christa Winsloe en F.D. Andam, die het toneelstuk Gestern un Heute van Christa Winsloe bewerkten. Het camerawerk is van Reimar Kuntze en Franz Weihmar.