Marianne Sägebrecht

1945 Acteur

Marianne Sägebrecht (1945) is acteur.
Er zijn 46 films gevonden.

Omamamia

2012 | Komedie

Duitsland 2012. Komedie van Tomy Wigand. Met o.a. Marianne Sägebrecht, Annette Frier, Miriam Stein, Giancarlo Giannini en Raz Degan.

De 65-jarige Oma is een weduwe. Haar overbezorgde dochter Marie heeft net Oma's huis verkocht en staat op het punt om haar te laten verhuizen naar het schijnbaar perfecte 'Sunshine Home'. Oma vindt dit verschrikkelijk en beslist om om haar droom te volgen en de zegen te vragen van de Beierse paus. Ze springt op een vlucht naar Rome en klopt aan bij Martina, haar kleindochter die als kindermeisje werkt voor een streng katholiek gezin. Oma staat al snel voor vele verrassingen: Want Martina woont samen met haar vriend Silvio (een tatoeagekunstenaar en rocker), de brief van haar priester die haar toegang zou moeten geven voor een audiëntie bij de paus haalt niets uit, een Duits restaurant serveert gerechten die niemand Duits kan noemen en de blinde man Lorenzo die ze helpt, blijkt niet echt blind te zijn.

So ein Schlamassel

2009 | Familiefilm

Duitsland 2009. Familiefilm van Dirk Regel. Met o.a. Marianne Sägebrecht, Hans Peter Hallwachs en Gedeon Burkhard.

Jil en Marc zijn verliefd geworden, echter tot ergernis van Jils joodse familie, want Marc is niet joods. Jil besluit hem een spoedcursusje te geven, maar uitgerekend tijdens een bar mitswa valt hij uit zijn rol.

Immer Wirbel um Marie

2008 | Drama

Duitsland 2008. Drama van Ariane Zeller. Met o.a. Marianne Sägebrecht, Christoph M. Ohrt, Hans-Peter Korff en Eva Haßmann.

Marie is de eigenaresse van een slechtlopende boekhandel en moet noodgedwongen bijklussen in een speelgoedfabriek, die door de nieuwe manager dreigt te worden gesloten. Marie en haar collega's proberen daar echter een stokje voor te steken.

Das geheimnis meiner Schwester

2007 | Drama

Duitsland 2007. Drama van Bettina Woernle. Met o.a. Marianne Sägebrecht, Siegfried Rauch en Isolda Dychauk.

Na de pijnlijke scheiding van haar man Ludwig heeft Antonia Wiedemann een nieuw leven opgebouwd en leidt een dierenpension. Als haar zus Sophia overlijdt neemt zij de voogdij van Sophia's dochter Lisa op zich.

Bezaubernde Marie

2007 | Drama

Duitsland 2007. Drama van Peter Weissflog. Met o.a. Marianne Sägebrecht, Alexander Held en Hans-Peter Korff.

Goedhartige vrouw heeft zelf grote problemen - haar literaire café dreigt falliet te gaan - maar ontfermt zich toch over een jonge astmapatiënt, die zijn moeder heeft verloren.

Charlotte und ihre Männer

2005 | Drama, Romantiek

Duitsland 2005. Drama van Dirk Kummer. Met o.a. Marianne Sägebrecht, Rudolf Kowalski, Peter Franke en Stephanie Gossger.

Fysiotherapeute Charlotte is een alleenstaande moeder met drie kinderen. Na twee relaties wacht ze op man nr. 3. Deze lijkt ze ontmoet te hebben als pr-man Leo Humboldt in haar kliniek wordt opgenomen. Leo krijgt een grote invloed op Charlotte's leven.

Marga Engel gibt nicht auf

2004 | Komedie, Familiefilm

Duitsland 2004. Komedie van Karsten Wichniarz. Met o.a. Marianne Sägebrecht, Gunter Berger, Michael Gwisdek, Anna Böttcher en Ina Paule Klink.

Marga Engel (S[KA3]agebrecht) is kokkin in een kindertehuis. Het gebouw is een prachtige villa, gelijk een modern paleis, en het eigendom van Tobias Meinke (Schubert). Projectontwikkelaar Ohrmann (Berger) wil de villa opkopen om er een kliniek in te vestigen, waar men een verjongingskuur kan ondergaan. Zijn zaken gaan slecht en hij hoopt door deze investering weer boven Jan te komen. Meinke wil wel verkopen, maar laat zich ter elfder ure overhalen door Marga en advocaat Henning G[KA3]ossel (Gwisdek) om als voorwaarde te stellen dat de huur niet opgezegd kan worden: Marga wil met haar weeskinderen in het huis blijven wonen. Ohrmann gaat er op in, want hij wil Marga en de kinderen net zolang pesten totdat ze er vrijwillig uit gaan. Hij verleidt Marga`s collega Emma (Böttcher) om een tegenstandster minder te hebben. Doch Marga en Henning hebben nog een paar noten op hun zang. Het sentimentele scenario van Thomas Kubisch en Stephan Kubisch is voorspelbaar en niet origineel. Wat blijft is het aanvaardbare spel van de uitstekende rolverdeling. Vooral Sägebrecht als warmhartige vrouw is precies wat de kijkers willen. Niets meer en niets minder dan een tijdsvuller, die er overigens bij het publiek in eigen land inging als koek. De derde Marga Engel-aflevering na MARGA ENGEL SCHLÄGT ZURŸCK en MARGA ENGEL KOCHT VOR WUT. Het camerawerk is van Lothar Elias Stickelbruck. Stereo. 16:9.

Marga Engel kocht vor Wut

2003 | Komedie

Duitsland 2003. Komedie van Michael Günther. Met o.a. Marianne Sägebrecht, Gunter Berger, Michael Gwisdek, Eleonore Weisgerber en Ina Paule Klink.

Marga Engel (Sägebrecht) werkt sedert haar dispuut met onroerendgoed-speculant Ohrmann (Berger) in Marga Engel schlägt zurück al meer dan een jaar als kokkin in diens huishouden. Als Ohrmann zijn vrouw Nele (Weisgerber) bedriegt met zijn aantrekkelijke secretaresse Sybille (Wilde), wil Marga hem niet langer verwennen met haar kookkunst en neemt ze uit solidariteit met Nele ontslag. Als Marga zich realiseert dat ze geen dak meer boven haar hoofd heeft, is de redding gelukkig nabij: dochter Olga heeft nog een leegstaand pand op haar naam staan om belastingtechnische redenen. Het is een Gasthof en Marga maakt er snel een bloeiend restaurant van. Dan blijkt dat Ohrmann het wil slopen, omdat hij van het omliggende terrein een vliegveld voor sportvliegtuigjes wil maken en het Gasthof bevindt zich in de aanvliegroute van de start- en landingsbaan. Marga en Ohrmann gaan flink met elkaar bakkeleien. Daarbij is het lot Marga gunstig gezind als er in de bodem vroege Saksische pottenbakkunst wordt gevonden en de bouw gestopt moet worden. De kijkers waren enthousiast over het eerste deel, zodat er een nieuw deel uit de bakoven kwam. Helaas herhaalt Sägebrecht haar personage iets te veel, waardoor wij het opgewarmde kost vinden. Haar fans zullen daarover beslist anders oordelen.

Scheidung auf Amerikanisch

2001 | Drama

Duitsland 2001. Drama van Sherry Hormann. Met o.a. Martina Gedeck, John Corbett, Vyto Ruginis, Marianne Sägebrecht en Rosemarie Fendel.

Aanvankelijk leek het zo mooi: het huwelijk, twee kinderen en het leven in de V.S., maar uiteindelijk werd het een teleurstelling. Sarah (Gedeck) uit Duitsland probeert de schijn van het ideale huwelijk met Bob (Ruginis) op te houden, want een scheiding betekent dat zij de voogdij over de kinderen verspeelt. Om de zaken nog ingewikkelder te maken wordt Sarah verliefd op bioloog David (Corbett), maar in de finale zijn het de kinderen, die de ogen van hun ouders openen. Sägebrecht speelt Betty, Sarah's vriendin en vertrouwelinge. Het scenario is van Gabriela Sperl, die voor de Beierse tv de film meeproduceerde. De regie van Hormann is gedegen net zoals de spelprestaties. In zijn soort geen slecht relatiedrama. Het camerawerk is van Ken Kelsch.

Marga Engel schlägt zurück

2001 | Komedie

Duitsland 2001. Komedie van Helmut Metzger. Met o.a. Marianne Sägebrecht, Gunter Berger, Claudia Messner, Ina Paule Klink en Michael Gwisdek.

Ohrmann (Berger) is een dubieuze projectontwikkelaar, die met een bedriegelijke list het huisje van Marga Engel (S[KA3]agebrecht) in handen krijgt. Hij kent haar niet eens en of ze nu wel of niet op straat staat, laat hem volkomen koud. Marga is kokkin van beroep en vindt een baantje bij Ohrmann als zijn vrouw Nele Ebeling (Messner) haar in dienst neemt. Marga sluit vriendschap met Orhmanns dochter Olga. Dr. Henning G[KA3]ossel (Gwisdek) behartigt haar belangen, want Olga wil een woning. In haar vastberadenheid zet ze Ohrmann zo zeer de voet dwars dat zijn grote bouwbedrijf aan de rand van de afgrond belandt en nu kan het Marga geen lor schelen, als zij haar doel maar bereikt. De minzame afloop in het routine scenario van Knut Boeser laat zich bevroeden. Sägebrecht is heerlijk zichzelf in een rol die we al vaker van haar hebben gezien. Het camerawerk is van Helge Peyker.

Sans famille

2000 | Drama

Duitsland/Frankrijk/Tsjechië 2000. Drama van Jean-Daniel Verhaeghe. Met o.a. Pierre Richard, Jules Sitruk, Stefano Dionisi, Veronica Ferres en Marianne Sägebrecht.

Frankrijk, negentiende eeuw. Nadat hij door zijn adoptievader werd verkocht, trekt de zevenjarige Remy met straatartiest Vitalis door Frankrijk. Remy weet echter niet dat hij de verdwenen zoon van een rijke gravin is. Naar de roman van Hector Malot.

Il ritorno del piccolo lord

2000 | Drama

Italië/Duitsland 2000. Drama van Giorgio Capitani. Met o.a. Francesco De Pasquale, Mario Adorf, Catherine Spaak, Marianne Sägebrecht en Robert Jaboni.

Na de tragische dood van zijn vader trekt de vijftienjarige Christian bij zijn bemiddelde opa Carl in. Als Carl verliefd wordt op de charmante weduwe Veronica, die zich echter ontpopt als oplichtster en er vandoor gaat met zijn vermogen, trekt Christian met zijn opa naar het eiland Ischia, waar zijn moeder als verpleegster werkt. Achter zijn computer zoekt Christian naar een list om het geld weer van Veronica afhandig te maken.

Am Ende siegt die Liebe

2000 | Drama

Duitsland 2000. Drama van Peter Weck. Met o.a. Marianne Sägebrecht, Denise Zich, Rolf Hoppe, Tim Egloff en Elodie Eick.

Anna Linke (S[KA3]agebrecht) heeft twee jaar achter de tralies opgeknapt voor haar knappe, roodharige dochter Lilli (Zich), die een verkeersongeval had veroorzaakt op een provinciale weg in Beieren en was doorgereden. Ondertussen is zij met de hulp van eerzuchtige en harde manager Frank F[KA3]urst (Bauer) als kort geknipt blondje een gevierd fotomodel geworden in Hamburg. Na haar vrijlating trekt Anna in bij haar dochter, die haar liever ziet gaan dan komen. Anna gaat zich weer mengen in het leven van Lilli. Max Sander (Hoppe), Anna`s ongecompliceerde vriend, was speciaal voor Lilli naar Hamburg verhuisd om haar als surrogaatvader te helpen. Hij geeft nog steeds veel om Anna, wat zij eigenlijk te laat beseft. Ondertussen heeft Lilli kennis gemaakt met een rijke uitgever in de hanzestad, en het ziet ernaar uit dat zij zich door hem laat ompraten om haar vriend Tom Grosse (Egloff), een aankomend journalist (een eerzamer beroep dan uitgever!), te laten vallen voor de machtige concernbezitter. Voor Anna is er dus weer veel werk aan de winkel om een volgend ongeluk van haar dochter te voorkomen. Gelukkig loopt alles goed af. Het scenario van Christiane Sadlo is een melodramatische draak, waarin S[KA3]agebrecht haar zegje had, zodat zij (alweer) geportretteerd wordt als de goeiïge vrouw die de lasten van anderen torst en daarbij zichzelf wegcijfert. Dit verhaal, dat van hinderlijk tot ergerlijk is, wordt dan weer gecompenseerd met puik spel van de hoofdrollen onder de vaardige regie van Weck, die meer dan honderd spelleidingen op zijn naam heeft staan. Hoppe speelt voor de verandering nu niet eens de schurk, maar een geschikte pief. Het camerawerk is van Rainer Gutjahr.

Ganz unten, ganz oben

1999 | Komedie, Drama

Duitsland 1999. Komedie van Matti Geschonneck. Met o.a. Marianne Sägebrecht, Dietmar Bär, Thilo Prückner, Katharina Meinecke en Stephan Kampwirth.

Elli Schulze (S[KA3]agebrecht) is kassierster bij een bank en doet haar werk goed. Haar man Thomas (N[KA3]agele) is een nietsnut die schulden maakt en net zoals vele anderen misbruik maakt van haar goedhartigheid, inclusief haar zus Barbara (Meinecke), die getrouwd is met Theo H[KA3]auser (Kampwirth), een spitse, maar ijskouwe advocaat. Haar huwelijk met Thomas loopt fout en ze ontdekt dat hij een gigantische berg schulden heeft. Er wordt bij haar op een harteloze wijze beslag gelegd en ze wordt haar flat uitgezet. Bij de bank ontbreekt een bedrag en Elli krijgt onmiddellijk (zonder bewijs) de schuld en omdat ze dakloos is en schulden heeft, wordt op staande voet ontslagen. Ze is ten einde raad, maar te trots om hulp te vragen. Niet ver van Elli`s flatgebouw wordt gebouwd en er staan een paar zeer hoge kranen; ze klimt er op en is van plan eraf te springen, maar ze wordt op het nippertje gered door kraandrijver Peter Stadler (Bär), die haar d'r spullen in zijn bouwkeetje laat opslaan. Als Elli in een nachtverblijf voor daklozen van haar kleren beroofd wordt, krijgt haar zuster Barbara Theo zover om een kort geding aan te spannen om het ontslag door de bank aan te vechten. Elli wint en niet alleen heeft zij haar baan terug, maar Peter blijkt gescheiden te zijn en daarmee heeft ze een nieuwe levensgezel. De milieuschildering is heel aaardig gelukt en Sägebrecht speelt haar rol uiterst geloofwaardig. Verder geen grote film, maar beslist onderhoudend. Het scenario is van Hannah Hollinger. Het camerawerk is van Hans Grimmelmann. Speelt in München tijdens de zomer - dan ziet alles er toch wat vrolijker uit.

Die Sekretärin des Weihnachtsmanns

1999 | Drama, Familiefilm

Duitsland/Frankrijk 1999. Drama van Dagmar Damek. Met o.a. Marianne Sägebrecht, Roland Giraud, Eric Prat, Thylda Bares en Birgit Doll.

Als de film begint, zien we een gezette vrouw in het historische centrum van een Frans stadje bijna een trap om ver lopen, waarop een man staat, die aan de gevelklok van een horlogezaak prutst. Het is de ongetrouwde Marl[KA2]ene (S[KA3]agebrecht) die het snoepwinkeltje van haar overleden moeder heeft opgedoekt, nadat zij haar tien jaar verpleegd had. Vlak voor de kerst wordt er weer eens gestaakt (typisch Frans) bij de post. Marl[KA2]ene, die op het brievencentrum van het postkantoor de post aan de kerstman sorteert, besluit zich over twee espistels te ontfermen. Eentje is van een zekere S[KA1]ebastien die om een olifant vraagt en werk voor zijn vader. De andere is van C[KA1]eline Rivi[KA2]ere (Bares), een verkeers- slachtoffertje. Ze ligt met een lelijke beenbreuk in het ziekenhuis en bij het ongeluk heeft ze haar moeder verloren. Ze moet weer leren lopen, maar weigert dit te doen totdat haar vader haar komt. Daarom moet de kerstman moet haar vader zoeken en hem vragen haar af te halen, want ze wil niet in een kindertehuis terecht komen. Marl[KA2]ene legt haar een bezoekje af en stelt zich voor als de secretaresse van de kerstman. C[KA1]eline gaat alvast proberen te lopen. Ze wil graag helpen, maar ontdekt dat niemand haar vader kent. Ze heeft intussen een grote olifant van papier en karton gemaakt. S[KA1]ebastien Roche (Giraud) blijkt echter helemaal geen kind te zijn: hij is een werkloze uurwerkmaker met de safari en olifanten als hobby; hij stuurt ieder jaar voor de grap een brief aan de kerstman. Ze besluiten om samen de olifant aan C[KA1]eline te brengen, maar het kind denkt dat de secretaresse van de kerstman is teruggekomen met haar eigen vader. De strenge hoofdzuster, die denkt dat Marl[KA2]ene van de kinderbescherming is, vindt dat het de hoogste tijd is geworden voor C[KA1]eline`s vader dat hij verantwoording op gaat nemen... Zo wordt het voor C[KA1]line een hele gelukkige kerst, maar eerst krijgt zij nog een forse teleurstelling te verwerken, ontvlucht het ziekenhuis en moet de voogdij voor de rechtbank worden behandeld - gelukkig sjoemelt de vrouwelijke rechter in C[KA1]eline`s belang. Ook de eenzame Marl[KA2]ene blijft niet meer alleen en `vader` Sebastien krijgt werk [KA21]en een gezin. Na de succesvolle samenwerking tussen de Franse en de Duitse regionale tv een tweede film met S[KA3]agebrecht in de hoofdrol en wederom bij de post. Opgenomen in Colmar in de Elzas aan de voet van de Vogezen, niet ver van de Duitse grens. Het suikerzoete, aarzelende scenario, dat soms bij het belachelijke af is (de losse moraal van Céline's welgestelde moeder, de illegale immigrant die in de verzegelde woning woont, de woedeuitbarstingen van Marlène, de seksuele frustraties van de oudere benedenbuur en moeders minnaar), van Françoise Dorner voor dit toch wel heel wat wat mindere Sägebracht-vehikel is te Frans en veel te weinig film. Uitstekend camerawerk van Michael Epp.

Astérix et Obélix contre César

1999 | Komedie, Avonturenfilm

Frankrijk/Duitsland/Italië 1999. Komedie van Claude Zidi. Met o.a. Gérard Depardieu, Christian Clavier, Roberto Benigni, Gottfried John en Michel Galabru.

Belastinginner Incorruptus doet goede zaken in Gallië maar krijgt geen cent los in het dorp van Asterix en Obelix (Christian Clavier en Gérard Depardieu). Hoogste tijd voor Caesar om zelf een kijkje te nemen. Zijn plan is om de druïde en de permanent gedrogeerde Obelix te ontvoeren zodat de Galliërs het zonder toverdrank moeten stellen. De listige Destructivus (Roberto Benigni) staat de veldheer bij. Een zeer vermakelijke film die het bronmateriaal eer aandoet. In 1999 goed voor een verdubbeling van het jaarlijkse bioscoopbezoek in Frankrijk.

Spanish Fly

1998 | Romantiek, Drama, Komedie

Frankrijk/Spanje/Verenigd Koninkrijk 1998. Romantiek van Daphna Kastner. Met o.a. Daphna Kastner, Toni Canto, Martin Donovan, Danny Huston en Marianne Sägebrecht.

Nadat er positieve reacties waren gekomen op het artikel van Zoe (Kastner) over macho`s in het damesblad [KL]Vanity Fair[KLE] tekende Zoe een contract om een boek over de machocultuur te schrijven. De bakermat ervan bevindt zich in Spanje. Zoe vertrekt van New York naar Madrid om mannen te interviewen. Omdat ze nauwelijks Spaans spreekt, huurt ze als tolk Antonio (Cant[KA1]o) in. Antonio geeft opzettelijk een draai aan de antwoorden op Zoe`s bitcherige vragen. Zoe zoekt in Madrid haar collegeprofessor Carl (Donovan) op, die een Engelse boekwinkel is begonnen, maar hun relatie loopt op niets uit. Zoe laat zich verleiden door de flamencogitarist Julio (Castro), maar dat is zo`n ijdeltuit dat hij in bed in de spiegel kijkt of zijn haar nog wel goed zit en of zijn tanden wit genoeg zijn. Bovendien denkt hij serieus dat hij de beste minnaar ter wereld is. Een regelrechte ramp. Zoe`s ex-vriendje John (Huston) duikt ook nog even op, maar van het aanhalen van de vriendsschapsbanden is geen sprake. Als Zoe in het gezelschap van Antonio naar de Spaanse Costa del Sol gaat, komt het tot een toenadering en een onthulling over Zoe`s jeugd, die veel verklaart. Op dat punt is de film afgegleden naar een moeder-en-dochter verhaal (per telefoon met de stem van Mary McDonell, want Zoe`s moeder krijg je niet te zien). Het weinig opzienbarende scenario van regisseusse/hoofdrol Kastner (in haar tweede film) is idioot, de humor wordt als zout in de wonden gewreven en de romantiek is ver zoek. In cameo's maken Sägebrecht als Rosa en De Medeiros als Rossy hun opwachting. De film draaide een weekje in de Amerikaanse bioscopen, leverde aan de kassa vijftienduizend dollar op, om daarna geruisloos te verdwijnen. Het camerawerk is van Arnaldo Catinari. Dolby.

Left Luggage

1998 | Drama

België/Verenigde Staten/Nederland 1998. Drama van Jeroen Krabbé. Met o.a. Isabella Rossellini, Maximilian Schell, Marianne Sägebrecht, Jeroen Krabbé en Laura Fraser.

Na het lezen van een boek van Carl Friedman over het na-oorlogse leven van twee joodse families, kon Jeroen Krabbé - zelf van joodse afkomst - het niet laten om zijn debuut als regisseur te maken. Glunderend presenteerde hij zijn project met ster Rossellini aan de binnen- en buitenlandse pers. Die zag Laura Fraser in een oprecht maar weinig subtiel drama als moderne studente pendelen tussen haar trauma's-ontkennende ouders en haar zwaar orthodoxe werkgevers. Left luggage kreeg overal het voordeel van de twijfel.

Eine Frau nach Mass

1998 | Komedie

Frankrijk/Duitsland 1998. Komedie van Detlef Rönfeldt. Met o.a. Gérard Klein, Marie-France Pisier en Marianne Sägebrecht.

Marguerite, een volslanke vrouw die samenwoont met een kunstschilder, wordt ontslagen als postbode vanwege haar proporties. Ze wordt naar een kuuroord gestuurd, waar ze Tony ontmoet, een vrouwelijke impressario die haar zangtalent opmerkt. Ze besluiten samen te stoppen met kuren en verder probleemloos door het leven te gaan

Und plötzlich war alles anders

1997 | Romantiek

Duitsland 1997. Romantiek van Dagmar Damek. Met o.a. Marita Marschall, Hans Werner Meyer, Marianne Sägebrecht, Bettina Hauenschild en Petra Zieser.

Een liefdesgeschiedenis met een goede en gelukkig afloop, waarvan het pad echter niet over rozen ging. Vrederechter Anette Rehlingen (Marschall), die zich met familiedisputen bezig houdt, is door een tragisch verkeersongeval aan een rolstoel gekluisterd. Ze is echter een dappere en vooral gedisciplineerde vrouw, die met haar handicap heeft leren leven. Haar omgeving heeft groot respect voor haar. Op een diner dat ter ere van haar gegeven wordt schuift een late, maar schone gast naast haar aan. Het is Viktor Dursthoff (Meyer), die niets merkt van haar toestand. Tussen die twee ontstaat een genanimeerd gesprek en het is liefde op het eerste gezicht. Als Viktor het later door heeft, wordt Anette wantrouwig - ten lange leste is dat ten onrechte. Het scenario van Brigitte Blobel is wat aan de optimistische kant, waar minder validen toch hoop uit kunnen putten. Marschall is wat te oud voor haar rol, maar over het algemeen is het toch een aannemelijk gespeelde film. Sägebrecht is altijd een plezier om aan het werk te zien. Camerawerk van Lothar Elias Stickelbrucks.

Soleil

1997 | Oorlogsfilm

Italië/Frankrijk/Duitsland 1997. Oorlogsfilm van Roger Hanin. Met o.a. Sophia Loren, Philippe Noiret, Roger Hanin, Marianne Sägebrecht en Nicolas Olczyk.

Door de fascistische regering van Vichy veranderde er ook heel wat in de Franse departementen overzee. Zo mochten bijv. in Algerije joden geen ambtenaar meer zijn en moesten hun kinderen van school, ondanks het feit dat de Duitse bezetter van een deel van het Franse vasteland nog veraf was. Deze film gaat over de jeugdherinneringen van regisseur Hanin, die van joodse afkomst is en in 1925 in Algerije geboren is. Hanin`s salon-communistische oordeel over Vichy moet men met een korrel zout nemen, al is hij natuurlijk volkomen gerechtigd zijn eigen kijk op de geschiedenis te geven. Meyer Levy (Olczyk) is dertien en heeft drie jongere zussen en een oudere broer. Meyer kan goed leren, zit graag op school, maar wordt er bij het uitbreken van de oorlog vanaf gekinkeld. Hij maakt mee hoe zijn vader (Noiret) zonder werk raakt en naar Parijs gaat, waar hij onder een valse naam bij de post een bescheiden baantje heeft. Zijn moeder Titine (Loren) moet zien rond te komen en het hele gezin te eten geven. Ondertussen groeit Meyer op en wordt volwassen (hij doet zijn eerste liefdeservaring op bij een hoer in de kasba). Meyer geeft veel om zijn moeder en tegen het einde van de film komt zijn vader - gelukkig - terug. Olzcyk speelt zijn rol op een geweldige manier, terwijl Loren met haar geringere rol, een statige en waardige vrouw neerzet. Wellicht is deze in Marokko (Algerije was ten tijde van de productie uitgesloten) gedraaide film hier en daar aan de sentimentele kant, maar is en blijft een boeiend tijdsdocument in de trant van Henri Verneuil's MAYRIG, John Boorman's HOPE AND GLORY of Louis Malle's AU REVOIR LES ENFANTS. Vijfde film van Hanin als regisseur en Christine Gouze-Renal, die de film produceerde is zijn vrouw. Uitstekend camerawerk van Robert Alazraki.

La Gazelle

1997 | Komedie

Frankrijk/Duitsland 1997. Komedie van Detlef Rönfeldt. Met o.a. Marianne Sägebrecht, Marie-France Pisier, Gérard Klein, Vanessa Guedj en Joachim Jung.

Het wordt tijd dat de immer opgewekte Marguerite (S[KA3]agebrecht) iets aan haar lijn gaat doen. Door het overgewicht waarmee ze worstelt dreigt ze zelfs haar baan bij de post te verliezen. Ze meldt zich in een kuuroord waar ze de rijke erfgename Tony (Pisier) ontmoet, een anorexiapatiënte. Tony is onder de indruk van Marguerite's zangcapaciteiten en schrijft haar in voor een auditie bij de opera. Sprankelende satire over de lichaamsgesteldheid. De een te dik, de ander te mager, maar twee schitterend ingevulde rollen. De dialogen zijn steengoed en volgen elkaar ritmisch op. Soms lijkt het wel alsof Sägebrechts mentor Percy Adlon de leiding heeft. Het goed in elkaar gestoken scenario is van Françoise Dorner en achter de camera stond Michael Epp. Stereo.

Johnny

1997 | Komedie

Nederland 1997. Komedie van Dylan de Jong. Met o.a. Marianne Sägebrecht, John Lippens, Dylan de Jong en Leander Haaitsma.

Het wordt tijd dat de immer opgewekte Marguerite (S[KA3]agebrecht) iets aan haar lijn gaat doen. Door het overgewicht waarmee ze worstelt dreigt ze zelfs haar baan bij de post te verliezen. Ze meldt zich in een kuuroord waar ze de rijke erfgename Tony (Pisier) ontmoet, een anorexiapatiënte. Tony is onder de indruk van Marguerite's zangcapaciteiten en schrijft haar in voor een auditie bij de opera. Sprankelende satire over de lichaamsgesteldheid. De een te dik, de ander te mager, maar twee schitterend ingevulde rollen. De dialogen zijn steengoed en volgen elkaar ritmisch op. Soms lijkt het wel alsof Sägebrechts mentor Percy Adlon de leiding heeft. Het goed in elkaar gestoken scenario is van Françoise Dorner en achter de camera stond Michael Epp. Stereo.

Eine Frau nach Maß

1997 | Drama, Komedie

Duitsland/Frankrijk 1997. Drama van Detlef Rönfeldt. Met o.a. Marianne Sägebrecht, Gérard Klein, Marie-France Pisier, Vanessa Guedj en Joachim Jung.

Margret (S[KA3]agebrecht) brengt de post rond. Ze is zeer lijvig en eigenlijk te dik. Ze is getrouwd met Arthur (Klein), een kunstschilder die haar aanbidt omdat ze een figuur heeft dat favoriet was bij de door hem zo bewonderde oude Italiaanse meesters. Margret maakt een onbelangrijke, kleine beschadiging aan haar gloednieuwe PTT-bestelwagentje en wordt bij de postdirectie geroepen. De zaak wordt flink opgeklopt en ze moet een vermageringskuur ondergaan, wil ze haar baantje niet verliezen. De gedwongen, zij het tijdelijke, scheiding van Arthur valt haar zwaar. Arthur bedriegt haar ondertussen vrolijk met de slankere plaatsvervangster Ingrid (Guedj). Margret is er zo kapot van dat ze in een opwelling met een verhitte kop haar woonplaats verlaat. Wonder boven wonder komt zij bij het rondtrekkende operettegezelschap van Tony (Pisier), waar ze carri[KA2]ere maakt en zang-collega Antonio (Schwarz) door haar gecharmeerd raakt. Ze mist Arthur echter nog steeds. Als het gezelschap in de buurt van haar dorp is, nodigt ze iedereen uit voor de première, maar Arthur komt niet opdagen. Heel verdrietig gaat ze voor een laatste keer naar het graf van haar vader, want ze wil haar dorp voorgoed vaarwel zeggen. Ze komt Arthur tegen en alles komt in kannen en kruiken. Pretentieloze, maar onderhoudende en charmante film over dik zijn en gediscrimineerd worden. Het kitscherige scenario is van Françoise Dorner naar een idee van Sägebrecht. Competent spel en goed camerawerk van Michael Epp. Gedraaid in en om Parijs en Normandië aan de Atlantische kust.

The Ogre

1996 | Drama

Frankrijk/Verenigd Koninkrijk/Duitsland 1996. Drama van Volker Schlöndorff. Met o.a. John Malkovich, Armin Müller-Stahl, Gottfried John, Marianne Sägebrecht en Agnès Soral.

Abel is een beetje langzaam en houdt erg veel van kinderen. Hij wordt valselijk beschuldigd een pedofiel te zijn, maar hij wil ze alleen beschermen tegen de gemene volwassen wereld. Hij komt in de gevangenis, waar zijn straf wordt omgezet: hij moet vechten in de tweede wereldoorlog. Abel wordt snel gevangen genomen door de Nazi's en hij wordt te werk gesteld in Kasteel Kaltenborn, een elite-trainingskamp voor Duitse jongens. Hij is zeer tevreden met zijn nieuwe baan, hij moet namelijk jongens recruteren voor het kamp voor wie hij zorgt alsof het zijn eigen kinderen zijn en begrijpt niet dat wat hij doet moreel gezien niet kan.

Lorenz im Land der Lügner

1996 | Familiefilm, Fantasy, Avonturenfilm

Luxemburg/Duitsland 1996. Familiefilm van Jürgen Brauer. Met o.a. Marianne Sägebrecht, Rolf Hoppe, Jochen Busse, Holger Kunkel en Volker Prechtel.

Durfal Lorenz (Wien) zakt met een vlot de rivier af en ontdekt een merkwaardig eiland: de koninklijke jagers zitten achterste voren op hun paard, honden miauwen en katten blaffen. Als hij in deze omgekeerde wereld wil betalen met een echt goudstuk in plaats van vals geld, wordt hij beschouwd als een verdacht individu. Hij ontmoet de dikke tante Martha (S[KA3]agebrecht) en haar schone nichtje Elise (H[KA3]onmann), die onmiddelijk voor Lorenz in zwijm valt. Samen met tante Martha, de voddenman (D[KA3]orr) en een kat die verborgen zit in een tekening, en leeft als je er flink op wrijft, ontmaskeren ze een complot waarbij de koning (Hoppe), zijn minister (Busse) en een legerkapitein (Kunkel) betrokken zijn. Ze zorgen er weer voor dat de leugens door de waarheid worden achterhaald. Enigszins moralistisch fantasietje voor jonge kijkers naar het jeugdboek Gelsomino nel paese dei Borgierdi van Gianni Rodari. De stem van 'Kater Hinze' is van Heinz Hoenig. Beate Hanspach, Anne Goßens en regisseur Brauer, die ook de camera hanteerde, schreven het scenario.

Il piccolo lord

1996 | Drama, Familiefilm

Italië/Duitsland 1996. Drama van Gianfranco Albano. Met o.a. Mario Adorf, Marianne Sägebrecht, Antonella Ponziani, Francesco De Pasquale en Giovanni Mauriello.

'Wanneer de Beierse bierbrouwer Carl Schneibel (Adorf) hoort dat hij een kleinzoon heeft die Christian heet, stuurt hij zijn huishoudster (Sägebrecht) naar Italië om hem op te halen voor een vakantie op zijn slot. Christians moeder Gioia (Ponziani) is hier niet blij mee, maar Schneibels leven krijgt ineens weer kleur. Wanneer Gioia haar zoon na de vakantie weer komt ophalen wendt hij daarom een ernstige ziekte voor om Christian bij zich te kunnen houden. Nogal sentimentele tv-film, gebaseerd op de klassieke roman Little Lord Fauntleroy uit 1886 van Frances Hodgson Burnett.

Terrain glissant

1995 | Misdaad, Drama

Frankrijk 1995. Misdaad van Joyce Buñuel. Met o.a. Bernadette Lafont, Isabel Otero, Jean-Claude Adelin, Niels Dubost en Adélaïde Présas.

Otero gaat samen met haar dochtertje, haar vriendinnetje, haar nieuwe vriend Adelin en enkele vriendinnen op vakantie naar de Normandische kust. Ze wil van deze vakantie gebruik maken om in alle rust aan een project te werken. Adelin ontdekt echter dat de burgemeester van het stadje waar ze vertoeven twee mysterieuze 'ongelukken' in de doofpot tracht te stoppen. Twee tieners werden namelijk verkracht en vermoord, waarschijnlijk door een krankzinnige. Onderhoudende tijdsdoder die zo een beetje het midden houdt tussen een sentimenteel drama en een niet al te spannende thriller. Goed vertolkt door vooral Lafont als Otero's zakenpartner en vriendin en Sagebrecht. Het scenario van Buñuel en Elisabeth Rappeneau, naar een verhaal van Buñuel, is weinig origineel. Mooie fotografie van Martial Thury.

Beauville

1995 | Komedie

Nederland 1995. Komedie van Rudolf Mestdagh. Met o.a. Ray Rodriguez, Richard King, Pat Ast, Marianne Sägebrecht en Julien Schoenaerts.

Otero gaat samen met haar dochtertje, haar vriendinnetje, haar nieuwe vriend Adelin en enkele vriendinnen op vakantie naar de Normandische kust. Ze wil van deze vakantie gebruik maken om in alle rust aan een project te werken. Adelin ontdekt echter dat de burgemeester van het stadje waar ze vertoeven twee mysterieuze 'ongelukken' in de doofpot tracht te stoppen. Twee tieners werden namelijk verkracht en vermoord, waarschijnlijk door een krankzinnige. Onderhoudende tijdsdoder die zo een beetje het midden houdt tussen een sentimenteel drama en een niet al te spannende thriller. Goed vertolkt door vooral Lafont als Otero's zakenpartner en vriendin en Sagebrecht. Het scenario van Buñuel en Elisabeth Rappeneau, naar een verhaal van Buñuel, is weinig origineel. Mooie fotografie van Martial Thury.

All Men Are Mortal

1995 | Drama, Komedie

Nederland/Frankrijk/Verenigd Koninkrijk 1995. Drama van Ate de Jong. Met o.a. Stephen Rea, Irène Jacob, Marianne Sägebrecht, Chiara Mastroianni en Derek de Lint.

Jonge, vooraanstaande toneelactrice Jacob doorkruist het Frankrijk van het existentialisme, einde jaren 1940, begin 1950 met een voorstelling van Hamlet. Wanneer zij verliefd wordt op een geheimzinnige en aan geheugenverlies lijdende Rea, stelt zij haar artistieke ambities in vraag. S[KA3]agebrecht is haar loyale kleedster en de Lint loopt in een rampzalige snertrol verloren. Het Frankrijk van het existentialisme (gedraaid in Boedapest!) wordt in Europudding bevolkt door Engelstaligen met een Franse tongval. Gelukkig hoeft de overigens briljante Jacob geen Frans accent te veinzen. De roman van Simone de Beauvoir (Tous les hommes sont mortels, in het Nederlands bekend onder de titel Niemand is onsterfelijk) werd bewerkt door de Jong, Olwen Wymark en Steven Gaydos tot een verhaal waarin de filosofische hoofdbrekens van de 'intello's' van toen hun eigen ego's maskeerden. Hoe ook, de Jong probeert zelfverzekerd en conventioneel een onconventioneel verhaal te vertellen met knap camerawerk van Bruno de Keyser.

Erotique

1994 | Komedie, Romantiek

Duitsland/Brazilië/Hongkong SAR van China/Verenigde Staten 1994. Komedie van Lizzie Borden, Clara Law, Monika Treut en Ana Maria Magalhães. Met o.a. Kamala Lopez-Dawson, Bryan Cranston, Liane Curtis, Kayla Allen en Sunshine Bainbridge.

Vier regisseuses vertellen elk een `sexy` verhaal. In LET`S TALK ABOUT LOVE van de Amerikaanse Borden verdient Rosie (Lopez- Dawson) de kost bij een sekslijn. Ze ontmoet tenslotte een klant (Cranston) die haar opgeilt en ontdekt dat hij een sekstherapeut is. In TABOO PARLOR van de Duitse Treut wordt het zwoele verhaal verteld van een lesbisch stelletje, Claire (Barnes) en Jukia (S[KL23]eberg), die macho Franz (Kern) te grazen nemen voor een one night stand. Het derde verhaal WONTON SOUP van Law voert ons naar Hong Kong waar de Australische Chinees Adrian (Lounibos) en zijn vriendin Ann (Man) uit Hong Kong mijlen moeten overbruggen om tot elkaar te komen. In het vierde segment FINAL CALL van Magalh[KA6]aes gaat een jonge vrouw (Ohana) per trein van de Braziliaanse provincie naar Rio de Janeiro om er een vliegtuig naar New York te nemen. Onderweg proberen twee mannen haar aan te randen, maar ze wordt gered door een fotograaf met wie ze dan een affaire heeft. Dit laatste schuifje werd niet mee gemonteerd in de officiële op het filmfestival van Cannes gepresenteerde versie. Alleen in Brazilië kwam de film integraal uit. Zoals altijd het geval is met korte films bijeen gebracht in één grote bioscoopfilm, variëert de kwaliteit enorm en vreemd genoeg is het minst erotische deel van Law het aangrijpendst. Voor het overige een mooie maar tamelijk zinloze vingeroefening van het kwartet getalenteerde filmmaaksters. De titel slaat op de club van Franz in de derde episode. Het scenario is van Susie Bright en regisseuse Borden voor LET'S TALK ABOUT LOVE, van regisseuse Treut voor TABOO PARLOR, van Eddie Ling-Ching voor WONTON SOUP en van Eloí Calage en regisseuse Magalhães voor FINAL CALL. Het camerawerk is respectievelijk van Larry Banks, Elfi Mikesch en Arthur Wong. Dolby.

Eine Mutter kämpft um ihren Sohn

1994 | Drama

Duitsland 1994. Drama van Karoly Makk. Met o.a. Marianne Sägebrecht, Alexander Strobele, Peter Irbersender, Marita Marschall en Isabelle Redfern.

Kogelronde Sägebrecht is de moeder van tandarts Strobele, die getrouwd is met Marschall. Hun dochter is de fraaie Hierl. Strobele, een aantrekkelijke man, werkt hard en heeft te weinig aandacht voor vrouw, dochter en moeder. Deze laatsten vermoeden in het geheel niet dat hij een dubbelleven leidt. Hij treft mannen en onderhoudt een homoseksuele relatie met minister Greiling. Strobele blijkt sero-positief en de waarheid komt aan de dag. Zijn vrouw en dochter laten hem in de steek, zelfs minister Greiling wil niks meer van hem weten. Jarenlang dacht hij dat zijn huisarts Irbersender ook zijn vriend was, maar nu blijkt hij slechts nog maar een van de vele patiënten. Alleen zijn moeder zet zich voor hem in, en zet alles op alles om hem te redden. Goed gespeelde film, die aardig de dubbele moraal aan de kaak stelt.

Mr. Bluesman

1993 | Romantiek, Muziek

Duitsland 1993. Romantiek van Sönke Wortmann. Met o.a. Thomas Heinze, Deborah Falconer, Lloyd Bridges, Pinkas Braun en Eberhard Feik.

Om zijn hoofd boven water te houden, brengt een talentvolle maar weinig succesvolle blues-pianist dure gestolen auto's over de grens. Maar dit keer gaat alles fout: hij pakt de verkeerde auto, waarin een gestolen buit verstopt is en neemt een aantrekkelijke liftster mee, waar hij niet meer van af komt..... Wat hij beloofde met de kassuccessen KLEINE HAIE en ALLEIN UNTER DEN FRAUEN, kan de jonge regisseur Wortmann met dit knoeiwerk niet waarmaken. Te pompeus gefilmd in de V.S. Het verhaal, noch de figuren komen goed over. Scenario van Benjamin Taylor en John Salvati. Camerawerk van Wolfgang Diekmann.

Dust Devil

1992 | Sciencefiction, Horror, Thriller

Verenigd Koninkrijk 1992. Sciencefiction van Richard Stanley. Met o.a. Robert John Burke, Chelsea Field, Zakes Morae, Marianne Sägebrecht en John Matshikiza.

Ergens in de Namibische woestijn nadert een vreemde figuur een klein dorpje. De panden van zijn gescheurde mantel fladderen achter hem als vleugels van een gevallen engel. In zijn zoektocht naar de onsterfelijkheid rooft hij zielen van de levenden. Een politieman, die hem op het spoor kwam bij een onderzoek naar een reeks onopgeloste moordzaken, zit hem op de hielen.

La vida lactea

1991 | Komedie

Spanje 1991. Komedie van Juan Estelrich Revesz. Met o.a. Fernando Rey, Marianne Sägebrecht en Mickey Rooney.

Ergens in de Namibische woestijn nadert een vreemde figuur een klein dorpje. De panden van zijn gescheurde mantel fladderen achter hem als vleugels van een gevallen engel. In zijn zoektocht naar de onsterfelijkheid rooft hij zielen van de levenden. Een politieman, die hem op het spoor kwam bij een onderzoek naar een reeks onopgeloste moordzaken, zit hem op de hielen.

Martha und Ich

1990 | Oorlogsfilm, Drama, Romantiek

Italië/Servië en Montenegro/Duitsland 1990. Oorlogsfilm van Jiří Weiss. Met o.a. Marianne Sägebrecht, Michel Piccoli, Klaus Grünberg, Michael Kausch en Václav Chalupa.

De tragische geschiedenis van een joodse dokter (Piccoli), die beneden zijn stand trouwt in Praag in 1934, met zijn voormalige plompe, maar lieve volksduitse dienstmeid (de kogelronde Sägebrecht). Noch de familie van de arts, noch de familie van de bruid accepteert hun huwelijk. Er bloeit echter een grote liefde op tussen hen beiden.

The War of the Roses

1989 | Komedie

Verenigde Staten 1989. Komedie van Danny DeVito. Met o.a. Michael Douglas, Kathleen Turner, Danny DeVito, Marianne Sägebrecht en Sean Astin.

Het huwelijk van Douglas en Turner zit in het slop. Niet dat iemand kan zeggen wat er nu verkeerd gaat, maar vanaf het ogenblik dat de kinderen op de universiteit zijn, voelt Turner een diepe afkeer voor haar echtgenoot. Ze beginnen elkaar te pesten en de toestand wordt steeds dramatischer, waardoor ze op een gegeven moment alleen nog maar elkaar kunnen haten. Zwarte komedie die toont hoever mensen kunnen gaan in hun drang een ander psychisch en fysiek te vernietigen. Op den duur loopt het wel wat uit de hand, zodat sommigen zullen afhaken. Wie echter blijft kijken is getuige van een van de zeer sombere, maar toch wel heel vermakelijke komedies uit Hollywood. Douglas en Turner werden tegen hun imago gecast, maar wat ze afleverden is grote klasse. DeVito en Sägebracht zetten in hun bijrollen schitterende types neer. Michael Leeson baseerde zijn scenario op de roman van Warren Adler. Camerawerk werd geleverd door Stephen H. Burum.

Rosalie Goes Shopping

1989 | Komedie, Romantiek

Duitsland 1989. Komedie van Percy Adlon. Met o.a. Marianne Sägebrecht, Brad Davis, Judge Reinhold, Erika Blumberger en Willy Harlander.

Door fraude met creditcards probeert Rosalie (Sägebrecht) haar gezin uit de financiële misére te halen. Na ZUCKERBABY en OUT OF ROSENHEIM is dit de derde film die Adlon maakte met de kogelronde Marianne Sägebrecht. Maar helaas heeft ROSALIE GOES SHOPPING niets meer van de charme van haar beide voorgangers. Het is niet meer geworden dan een vrijblijvende, saaie klucht. Scenario van Percy en Eleonore Adlon en Christopher Doherty. Camerawerk van Bernd Heinl.

Moon Over Parador

1988 | Komedie, Thriller

Verenigde Staten 1988. Komedie van Paul Mazursky. Met o.a. Richard Dreyfuss, Raul Julia, Sonia Braga, Jonathan Winters en Michael Greene.

Derderangsacteur Dreyfuss wordt ontvoerd door de secretaris van de dictator van een bananenrepubliek. Er wordt van hem verwacht dat hij zich voor de alleenheerser zal uitgeven, die zojuist overleden is, zodat diens dood niet bekend wordt. Aanvankelijk weigert hij, maar dan besluit hij de rol van zijn leven weg te geven. Overtrokken en veel te nadrukkelijke politieke satire, die teveel hooi op de vork neemt en daardoor totaal de mist ingaat. Zelfs de acteurs weten op de duur geen raad meer met hun rol. Sammy Davis Jr. is te zien in een kleine rol als zichzelf en Mazursky speelt een vrouw in een klein rolletje, bovendien schreef hij mee aan het script met Leon Capetanos. Camerawerk van Donald McAlpine.

Out of Rosenheim

1987 | Komedie

Duitsland 1987. Komedie van Percy Adlon. Met o.a. Marianne Sägebrecht, CCH Pounder, Jack Palance, Christine Kaufmann en Monica Calhoun.

De paden van de rechtschapen, flink geproportioneerde Beierse zakenvrouw Jasmin en de energieke zwarte Brenda, eigenares van het vervallen motel 'Bagdad Cafe' kruisen elkaar in de woestijn van Arizona. De twee totaal verschillende vrouwen vinden na aanvankelijke scepsis, toenadering en worden tenslotte zelfs vriendinnen. Palance is leuk als gewezen decorschilder uit Hollywood, die geobsedeerd wordt door het verlangen om Sägebrecht te portretteren. Een aardige, ironische, originele komedie van de maker van ZUCKERBABY, al gaat deze film eigenlijk nergens over. Mooie beelden en goede muziek. Bekroond met talrijke prijzen. Thans een cultfilm. Scenario van Percy en Eleonore Adlon. Camerawerk van Bernd Heinl. Ook bekend als BAGDAD CAFE.

Im Himmel ist die Hölle los

1986 | Komedie, Muziek

Duitsland 1986. Komedie van Helmer von Lützelburg. Met o.a. Dirk Bach, Billie Zöckler, Barbara Valentin, Cleo Kretschmer en Walter Bockmayer.

Wanneer een bekende ster in een provincieplaatsje een tv- programma wil maken loopt daar alles in het honderd. De film was bedoeld als satire op het opgeklopte televisiewereldje, maar werd uiteindelijk een niet bijster orginele komedie. Scenario van de regisseur en Andreas Markus Klug, die ook de muziek verzorgde. Camerawerk van Klaus Eichhammer en Horst Knechtel.

Herz mit Löffel

1986 | Komedie

Duitsland 1986. Komedie van Richard Blank. Met o.a. Otto Grünmandl, Rosel Zech, Tilo Prückner, Adelheid Arndt en Hannelore Schroth.

Een ongehuwde medewerker van de afdeling debiteuren- administratie gaat met vervroegd pensioen en plaatst een huwelijksadvertentie omdat hij zich alleen voelt, waarin hij laat opnemen dat hij op proef wil eten bij de kandidaten. Hij maakt een hele serie veroveringen en door de jaloezie van één van hen komt hij voor het gerecht wegens huwelijkszwendel, maar hij wordt met behulp van enthousiaste vrouwelijke getuigen vrijgesproken. Dat maakt hem beroemd, maar hij blijft eenzaam. Tenslotte trouwt hij met dame van de kantine van zijn voormalige firma en ze leven nog lang en gelukkig. Naar een verhaal van Otto Grümandi.

Zuckerbaby

1985 | Komedie

Duitsland 1985. Komedie van Percy Adlon. Met o.a. Marianne Sägebrecht, Eisi Gulp, Manuela Denz, Toni Berger en Will Spindler.

De 38-jarige S[KA3]agebrecht die bij een begrafenisonderneming overledenen aflegt en wast, lijdt enorm onder haar eenzaamheid, de sleur en haar overgewicht. Op een dag blijft ze in de metro zitten, omdat zij zich aangetrokken voelt door de stem (en later de verschijning) van een jonge bestuurder van de ondergrondse (Gulp). Zij volgt zijn gangen en het komt tot een ontmoeting die uitloopt op een kortstondige verhouding vol warmte en tederheid. Na haar koene verovering, verliest de film echter zijn vaart en het lijkt wel alsof de regisseur niet wist hoe hij verder moest gaan. Deze (kleinere) tweede helft bevat oninteressant gezwets over Sägebrechts vader-complex of het ontbreken ervan en is cursorisch; het einde op de dansvloer is ronduit banaal. Desondanks een geslaagd protest tegen de schoonheidsidealen van de consumptiemaatschappij; bovendien moedig om te zeggen dat dik best sexy kan zijn en terecht een aansporing om zelfbewuster te leven. Passende locaties met bijbehorende achtergrondgeluiden, mooi gefotografeerd door Johanna Heer die de camera 'bemande'. Goede karakterrollen. Scenario van de regisseur die met Gwendolyn von Ambesser zijn eigen verhaal bewerkte.

Sugarbaby

1985 |

1985. Percy Adlon.

De 38-jarige S[KA3]agebrecht die bij een begrafenisonderneming overledenen aflegt en wast, lijdt enorm onder haar eenzaamheid, de sleur en haar overgewicht. Op een dag blijft ze in de metro zitten, omdat zij zich aangetrokken voelt door de stem (en later de verschijning) van een jonge bestuurder van de ondergrondse (Gulp). Zij volgt zijn gangen en het komt tot een ontmoeting die uitloopt op een kortstondige verhouding vol warmte en tederheid. Na haar koene verovering, verliest de film echter zijn vaart en het lijkt wel alsof de regisseur niet wist hoe hij verder moest gaan. Deze (kleinere) tweede helft bevat oninteressant gezwets over Sägebrechts vader-complex of het ontbreken ervan en is cursorisch; het einde op de dansvloer is ronduit banaal. Desondanks een geslaagd protest tegen de schoonheidsidealen van de consumptiemaatschappij; bovendien moedig om te zeggen dat dik best sexy kan zijn en terecht een aansporing om zelfbewuster te leven. Passende locaties met bijbehorende achtergrondgeluiden, mooi gefotografeerd door Johanna Heer die de camera 'bemande'. Goede karakterrollen. Scenario van de regisseur die met Gwendolyn von Ambesser zijn eigen verhaal bewerkte.

Ein Irres Feeling

1984 | Actiefilm, Erotiek, Muziek, Familiefilm

Duitsland 1984. Actiefilm van Niki Müllerschön en Nikolai Müllerschön. Met o.a. Lawrence Tosh, Albrecht von Weech, Helmuth von Grolman, Sina Karvan en Alexandra Beau.

Drie jonge meisjes, Tina (Karven), Julie (Beau), en Alfa (Linn), op zoek naar liefde en seks, ontmoeten drie vrienden, die ervan dromen in Zuid-Frankrijk aan een bowlingtoernooi deel te nemen. Ze hebben geen geld, maar de vader van een van de meisjes is rijk, dus worden er contacten gelegd. Na veel verwarring slaagt het plan zelfs. Het scenario is van Florian Burg en Rolf Kainzbauer. Het camerawerk is van Franz X. Lederle.

La gazelle

-1 |

. Françoise Dorner. Met o.a. Marie-France Pisier, Gérard Klein en Marianne Sägebrecht.

Drie jonge meisjes, Tina (Karven), Julie (Beau), en Alfa (Linn), op zoek naar liefde en seks, ontmoeten drie vrienden, die ervan dromen in Zuid-Frankrijk aan een bowlingtoernooi deel te nemen. Ze hebben geen geld, maar de vader van een van de meisjes is rijk, dus worden er contacten gelegd. Na veel verwarring slaagt het plan zelfs. Het scenario is van Florian Burg en Rolf Kainzbauer. Het camerawerk is van Franz X. Lederle.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Marianne Sägebrecht op televisie komt.

Reageer