Philip Lenkowsky: cast.
Er zijn 2 films gevonden.

Tales from the Darkside: The Movie

1990 | Horror

Verenigde Staten 1990. Horror van John Harrison. Met o.a. Deborah Harry, Christian Slater, David Johansen, William Hickey en James Remar.

Uitstekende drieluik in de traditie van CREEPSHOW onder de bekwame regie van Harrison, gearrangeerd binnen een raamvertelling met Harry die de voorbereidingen treft om een jongetje voor haar maaltijd te gaan koken. Hij stelt zijn noodlot uit net zoals de verstelster in `1001-nacht` door een drietal griezelverhalen op te dissen. Het eerste schuifje LOT 249 is een bewerking van een verhaal van Sir Arthur Conan Doyle door Michael McDowell over een student (Buscemi) die een mummie tot leven wekt om wraak te nemen. Er zitten goede wendingen in en het werk van Slater helpt. Het tweede schuifje betreft CAT FROM HELL de bewerking van een verhaal van Stephen King door George A. Romero met een goede rol van Johansen, die een huurmoordenaar speelt en drugsbaron Hickey neerlegt. Het derde schuifje LOVER'S VOW is eigen werk van McDowell en gaat over een man die getuige is van een bloedige moord in een bar en de dader plechtig belooft te zwijgen, maar als hij na tien jaar zijn gelofte breekt tegenover zijn mooie vrouw Chong, eindigt het voor hem zeer tragisch. De muziek, het camerawerk en de technische effecten zijn van superieure kwaliteit. Voor genre-liefhebbers een must.

Jane Austen in Manhattan

1980 | Drama

Verenigde Staten​/​​Verenigd Koninkrijk 1980. Drama van James Ivory. Met o.a. Robert Powell, Anne Baxter, Michael Wager, Tim Choate en John Guerrasio.

Twee rivalizerende theatergezelschappen trachten het vertrouwen te winnen van een toneelmecenas, die een praktisch onbekend stuk van Jane Austin op de kop tikte. Powell leidt de ene groep, die het als een experimenteel stuk ziet en een middel tot zelfbevrijding. Zijn ex-leerlinge Baxter wil het volgens traditionele westerse principes opvoeren. Een tussenfilmpje van Ivory, dat niet de diepgang haalt van zijn andere werk, ook al werd het geschreven door zijn vaste scenariste, Ruth Prawer Jhabvala. Toch blijft het een fijnzinnige, theatrale film, gedraaid in een rustige zelfbeheersing. De retro-achtige fotografie is van Ernst Vincze, terwijl Richard Robbins weer van de partij was als componist. Hodiak is de dochter van Baxter en John Hodiak.