Grzegorz Wons: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Poznan '56

1996 | Drama

Polen 1996. Drama van Filip Bajon. Met o.a. Tadeusz Szymków, Michal Zebrowski, Mateusz Hornung, Arkadiusz Walkowiak en Agata Kalusza.

Janka

1990 | Avonturenfilm, Familiefilm

Duitsland​/​​Polen 1990. Avonturenfilm van Janusz Leski. Met o.a. Agnieszka Kruk, Tadeusz Horvath, Kryszstof Kowalewski, Joanna Zólkowska en Grzegorz Wons.

Kruk is Janna uit de titel. Ze woont in een grote herberg met haar moeder, tante en grootvader. Haar vader en die van haar buurjongen Julian (Horvath) zijn ooit in een door hun zelfgebouwd vliegtuigje zijn neergestort en dodelijk verongelukt. Zij is aanvoerster van een jeugdbende, de Wolven genaamd. Julian is leider van de Adelaars. Beide bendes pesten elkaar. Julian heeft een prachtig paard en Janna droomt ervan om net zo`n edel dier te bezitten. Op een dag komt een marskramer in het dorp met een verwaarloosd paard dat hij achterlaat in de stal van de herberg. Janna verzorgt het en doopt het Alaska. Het paard herstelt op wonderbaarlijke wijze. Julian daagt haar uit voor een race. Net als zij daaraan wil deelnemen, duikt de eigenaar weer op, maar Janna beschikt over een 'nuttige' erfenis van haar tante en verwerft het. Onderwijl heeft de smid met de oom van Julian een vliegtuigje gebouwd. Iedereen herinnert zich nog het ongeval en meent dat onheil wederom is neergedaald. Janna weet samen met Alaska de situatie te redden. Gesitueerd in Polen rond 1925. Ongebruikelijke en lange tv-film voor jonge kijkers. Wordt meestal in twee delen uitgezonden.

Smierc Johna L.

1988 | Drama, Muziek

Polen 1988. Drama van Tomasz Zygadlo. Met o.a. Wojciech Wysocki, Grzegorz Wons, Beata Paluch, Grazyna Strachota en Jolanta Pietek-Gorecka.

Evenals ODWET (1982) een zeer persoonlijke film van Zygadlo, ditmaal een bittere satire op morele onverschilligheid en conformisme. Zbyszek, een 35-jarige leider van een popgroep, is teleurgesteld in de ijdele wensen van zijn hippie-vrienden. Symbolisch beschuldigt hij het portret van John Lennon er van, hem te bedriegen met de waan van artistieke onafhankelijkheid. Hoewel de film grillig en vaak pretentieus is, is hij toch pakkend door het commentaar op de sfeer van de jaren tachtig.