Barbara Brylska: cast.
Er zijn 4 films gevonden.

W cieniu neinawisci

1986 | Drama, Oorlogsfilm

Polen 1986. Drama van Wojciech Zoltowski. Met o.a. Bozena Adamkowna, Wanda Luczycka, Magda Teresa Wojcik, Maria Zbyszewska en Barbara Brylska.

Een psychologische oorlogsfilm. Een vrouw wier man Duits krijgsgevangene is, doorbreekt haar isolement om een Joodse vluchtelinge te helpen. Ze onderneemt ook een gevaarlijke tocht met het dochtertje van de Joodse vrouw om haar in een katholiek klooster te verbergen. De strijd tegen de Nazi-terreur krijgt hier een religieuze dimensie.

Skalpel, prosim

1986 | Drama, Romantiek

Tsjechoslowakije 1986. Drama van Jiří Svoboda. Met o.a. Miroslav Macháček, Jana Brejchová, Barbara Brylska, Radoslav Brzobohatý en Stefan Mišovic.

Het verhaal van een neurochirurg en diens gevecht om een kinderleven te redden door een operatie ondanks de tegenstand van zijn invloedrijke collega's. De retrospectieven zijn op de juiste momenten in de film aangebracht en de droomscènes verschaffen een complexe psychologische achtergrond. Een qua vorm geraffineerd drama stelt enige belangrijke morele kwesties aan de orde. Naar de bestseller van Valja Stýblová, die zelf arts is. Zij schreef met behulp van Václav Nývlt en regisseur Svoboda zelf het scenario.

Mord am Montag

1968 | Misdaad

Oost Duitsland 1968. Misdaad van Hans Kratzert. Met o.a. Eberhard Esche, Herbert Köfe en Barbara Brylska.

Een Oostduitse krimi die in de BRD speelt. Het onderzoek in een moordzaak leidt naar hoge kringen. Een onervaren rechercheur moet het overnemen, nadat zijn chef om het leven is gebracht.

Faraon

1966 | Historische film

Polen 1966. Historische film van Jerzy Kawalerowicz. Met o.a. Jerzy Zelnik, Wiesława Mazurkiewicz, Piotr Pawłowski, Leszek Herdegen en Barbara Brylska.

Dit kostbare, in DyaliScope gefilmde epos over farao Ramses XIII (jeune premier Zelnik in zijn eerste grote rol) is het Poolse alternatief voor Hollywood-Egyptokitsch als Cleopatra. Wanneer de eerste óóhs en ááhs over de decors, kleuren en kostuums zijn geslaakt, beseft de kijker dat de kamerbrede luxestoffering niet dient ter verfraaiing van een pseudo-historische soap. Virtuoos toont Kawalerowicz (1922-2007) het complex in elkaar grijpen van politieke machinaties, hebzucht, psychologisch steekspel en (bij)geloof. Naar de roman van Boleslaw Prus.