Dinara Droukarova: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Le fils de Gascogne

1995 | Komedie, Romantiek

Rusland​/​​Frankrijk 1995. Komedie van Pascal Aubier. Met o.a. Jean-Claude Dreyfus, Dinara Droukarova, Grégoire Colin, Pascal Bonitzer en Gérard Cherqui.

De jonge Harvey (Colin) moet een groep Georgische zangers begeleiden die een drietal dagen in Parijs zal verblijven. Tussen hem en de achttien-jarige tolk Dinara (Droukarova) ontluikt een romance. Door een toeval ontmoet het stel Marco Garciano (Dreyfus), een werkloze acteur, die iedereen onder tafel kan praten. Marco beweert dat Harvey sprekend lijkt op een zekere Gascogne, een overleden dichter en musicus, die vooral bekend werd omdat hij een speelfilm gemaakt zou hebben die niemand ooit heeft gezien. Onder het mom dat Harvey de zoon van deze Gascogne is, gaan ze op zoek naar die legendarische film. Hun speurtocht brengt hen in contact met een resem bekende regisseurs, schrijvers, technici en acteurs, die allemaal hun eigen rol spelen. Op de manier van Robert Altman`s THE PLAYER (1992) werden veel mensen, die naam in de Franse film hadden gemaakt, bereid gevonden een rolletje te vertolken in deze sympatieke rolprent die ons een beeld van de hedendaagse Franse filmwereld geeft, gekoppeld aan een tournee van een zanggroep uit Georgië, waarin twee tegengestelde culturen met elkaar worden geconfronteerd. Het scenario is van regissieur Aubier en Patrick Mondiano. Het camerawerk is van Jean-Jacques Flori.

Wir Kinder des 20. Jahrhunderts

1994 | Documentaire

Denemarken​/​​USSR​/​​Italië​/​​Frankrijk​/​​Duitsland 1994. Documentaire van Vitali Kanevski. Met o.a. Pavel Nazarov, Dinara Droukarova, Choura Tchernov en Kinderen van St. Petersburg.

In deze documentaire spreekt de Russische regisseur Kanevski met kinderen in de straten van St. Petersburg. Deze kinderen leven op de straat. Thuis zijn ze enkel welkom wanneer moeder haar zoon of dochter kan 'verhuren' voor een glas vodka. Ze willen iets maken van hun leven, maar komen meestal terecht in de marginaliteit en vandaar in de misdaad. Als tegenpool krijgen we enkele kinderen te zien uit begoede milieus, zoals Nazarov, die een rol speelde in Kanevski's film BOUGE PAS, MEURS, RESSUSCITE. Deze film is het schrijnende beeld van een wereld die we ons nauwelijks kunnen voorstellen. Een indrukwekkende prent met een scenario van Kanevski en Varvara Krassilnikova. Valentin Sidorine filmde het bij elkaar en Olivier Ducastel monteerde het.

Samostoiatelnaia jizn

1991 | Drama

USSR​/​​Frankrijk 1991. Drama van Vitali Kanévski. Met o.a. Pavel Nazarov, Dinara Droukarova, Toshihiro Watanabe, Elena Popova en Liana Jvania.

Het vervolg (en tweede deel) op ZAMRI IUMI VOSKRENI! van de geplande autobiografische trilogie van regisseur Kan[KA1]evski, die wederom zijn eigen scenario schreef. Hij (Valerka, opnieuw gespeeld door Nazarov) is inmiddels een opgeschoten tiener, die van school gestuurd wordt na een (valse) beschuldiging van verkrachting van een medeleerlingetje. Hij trekt erop uit naar het Noorden. Een gewenste vriendschap met een Japanner (Watanabe) loopt op niets uit. De maker schetst een uitermate somber beeld van de toenmalige Sovjetunie (van vlak na WO II), ondanks het feit dat deze film nu in kleur is. De beelden zijn zeer rauw en realistisch (en waarheidsgetrouw), zodat ze haast onvermijdelijk afgrijnzen wekken bij de kijker. Het echter is allemaal zeer de moeite waard. Camerawerk van Vladimir Bryliakov.