Valeria Moriconi: cast.
Er zijn 13 films gevonden.

La fine è nota

1993 | Mysterie

Italië​/​​Frankrijk 1993. Mysterie van Cristina Comencini. Met o.a. Fabrizio Bentivoglio, Valerie Kapriski, Carlo Cecchi, Mariangela Melato en Corso Salani.

Een man pleegt zelfmoord door uit het raam van het appartement van de beroemde advocaat Bernardo (Bentivoglio) te springen. Hij komt er daarna achter dat het onbekende zelfmoordslachtoffer hem nodig moest spreken, en dat alleen hij hem kon helpen. Bernardo, in de war van het incident, start een onderzoek en ontdekt dat het gebeurde te maken heeft met op de vlucht zijnde Italiaanse terroristen en hun aanhang. Tenslotte verwoest het onderzoek zijn leven. De grootste tekortkoming van de film, gebaseerd op Geoffrey Holiday Hall's detectiveroman, is dat de kijker halverwege praktisch al weet hoe het gaat aflopen. Plichtmatig spel.

Quelle strane occasioni

1976 | Erotiek

Italië 1976. Erotiek van Nanni Loy, Luigi Magni en Luigi Comencini. Met o.a. Paolo Villagio, Valeria Moriconi, Nino Manfredi, Olga Karlatos en Alberto Sordi.

Een drieluik. Een gastarbeider in Amsterdam treedt met zijn vrouw in seksshow op en wordt vervangen door Turk. Man heeft een avontuurtje met de dochter van de minnaar van zijn vrouw. Een priester zit vierentwintig uur lang in een geblokkeerde lift met een aantrekkelijke jongedame. Minder pikanterie dan een ongenadig beeld van dubbele moraal, geacteerd door specialisten in het genre. De derde episode (van Comencini) is in alle opzichten een juweeltje.

Per amore di Cesarina

1976 | Romantiek, Komedie

Italië 1976. Romantiek van Vittorio Sindone. Met o.a. Walter Chiari, Gino Bramieri, Valeria Moriconi en Juliette Gréco.

Een romantische komedie met een overvloed aan sympathieke personages. Het verhaal gaat over een jeugherbergeigenaar van middelbare leeftijd, gespeeld door Chiari, die bezwijkt voor een jonge vrouw, waarvoor hij alles in de steek laat. Na verloop van tijd blijkt dat zijn verhouding met haar niet altijd een pretje is, waarop hij terugkeert naar zijn trouwe echtgenote, die al die tijd dat hij op het liefdespad was, op hem heeft gewacht.

Il Saprofita

1972 | Erotiek

Italië 1972. Erotiek van Sergio Nascia. Met o.a. Al Cliver, Valeria Moriconi, Janet Agren, Cinzia Bruno en Giancarlo Marinangeli.

Een beeldschone jongeman met een spraakgebrek wordt door priesters als verpleger van een verlamde jongen in een aristocratisch gezin geplaatst, waar moeder en dochter om zijn erotische gunsten strijden. Tijdens een bedevaart naar Lourdes weet de kreupele puber het meisje met haar doodzieke moeder van de verpleger af te troggelen, die hem in zijn rolstoel van de trap laat vallen en tegelijk zijn spraakvermogen hervindt. Deze opportunistische variant op TEOREMA heeft alleen seksuele en anti-religieuze provocatie óm de provocatie. Deze produktie van de Nederlander Roel Bos werd in Italië verboden.

Le soldatesse

1965 | Drama

Frankrijk​/​​Joegoslavië​/​​Italië 1965. Drama van Valerio Zurlini. Met o.a. Anna Karina, Mario Adorf, Tomas Milian, Marie Laforêt en Lea Massari.

Gebaseerd op een roman van Ugo Pirro. Het speelt zich af in WO II. Enkele jonge Albanese vrouwen gaan, omdat ze nu eenmaal te eten moeten hebben, naar het front en voegen zich bij de Italiaanse troepen. Luitenant Gaetano Martino (Milian) krijgt de moeilijke taak deze ongebruikelijke militaire eenheid naar de Albanese grens, de frontlinie, te begeleiden. Met het verstrijken der dagen vatten de jonge officier en de vrouwen genegenheid, sympathie en begrip voor elkaar op. Karina, Milian en Massari geven geloofwaardige acteerprestaties ten beste.

Un Giorno da leoni

1961 | Drama, Oorlogsfilm

Italië 1961. Drama van Nanni Loy. Met o.a. Renato Salvatori, Tomas Milian, Nino Castelnuovo, Romolo Valli en Anna-Maria Ferrero.

Groepje jonge Romeinen voegt zich in 1943 bij de partizanen en krijgt opdracht om een viaduct op te blazen. Het lukt, hoewel de nazi's de geallieerden verantwoordelijk stellen en de burgerbevolking de verzetsgroep van passiviteit beschuldigt. Boeiende historische reconstructie met gebruik van documentair archiefmateriaal maakt van de personages geen bovenmenselijke helden, maar tekent ze in hun beperkingen en zwaktes en toch in staat tot heroïsche prestaties. Rake karakteriseringen in het scenario krijgen navenante vertolking.

A cavallo della tigre

1961 | Drama, Komedie

Italië 1961. Drama van Luigi Comencini. Met o.a. Nino Manfredi, Mario Adorf, Gian Maria Volonté, Raymond Bussières en Valeria Moriconi.

Giacinto Rossi (Nino Manfredi) heeft geld nodig, en bedenkt een plan: hij begraaft op een landweggetje kostbaarheden, doet alsof hij is overvallen, om later de buit weer op te halen. Het loopt mis. Hij belandt in de gevangenis, waar hij samen met een aantal echte criminelen probeert te ontsnappen, maar ook dat blijkt niet zo makkelijk. Zwart-komische zedenschets in sfeervol zwart-wit van Comencini, de Italiaanse regisseur die veel succes had met komedies, maar vooral met zijn mini-serie voor tv The Adventures of Pinocchio (1972). Mooie schurkenrol van Gian Maria Volontè (A Fistful of Dollars).

Le cameriere

1959 | Mysterie, Drama

Italië 1959. Mysterie van Carlo Ludovico Bragaglia. Met o.a. Giovanna Ralli, Valeria Moriconi en Xenia Valderi.

Een serveerster wordt beschuldigd van diefstal, maar haar collega's nemen het voor haar op, omdat ze denken dat men haar in een valstrik heeft laten lopen. Een tamelijk interessant detectiveverhaal, waarin goed acteerwerk te zien is.

I dritti

1957 | Drama

Italië 1957. Drama van Mario Amendola. Met o.a. Valeria Moriconi, Corrado Pani, Paolo Panelli en Checco Durante.

Aldo, een jongeman, wenst niet te betalen voor zijn kaartje voor het stadion en hij beduvelt klanten op de buurtmarkt. Hij zit achter een leuke groenteverkoopster aan, maar door haar jaloerse man komt hij in moeilijkheden en uiteindelijk in de gevangenis. Hij heeft zijn lesje geleerd en besluit voortaan, koste wat kost, alles goed te doen. Een moraliserend verhaal, met zorg verteld door regisseur Amendola.

Totò, lascia o raddoppia?

1956 | Komedie

Italië 1956. Komedie van Camillo Mastrocinque. Met o.a. Totò, Valeria Moriconi, Mike Bongiorno, Carlo Croccolo en Edy Campagnoli.

Het thema van de film is een tv-quiz in de jaren 1950-60, als de tv doordringt tot Italië. Totò voert de boventoon in deze film, die weinig meer te bieden heeft dan de grollen van deze komediant.

Guardia, guardia scelta, brigadiere e maresciallo

1956 | Komedie

Italië 1956. Komedie van Mauro Bolognini. Met o.a. Alberto Sordi, Peppino De Filippo, Aldo Fabrizi, Gino Cervi en Valeria Moriconi.

Vier Romeinse politiemannen van verschillende rang spelen in de politiekapel, die de opperwachtmeester zijn eigen compositie wil laten uitvoeren. De wachtmeester wil hogerop en studeert Frans om tolk te worden, maar wordt overgeplaatst naar Milaan en moet zich het plaatselijke dialect eigen maken. De komedie heeft zijn aardigste momenten in het ongedisciplineerde Romeinse verkeer, maar men moet een liefhebber van marsmuziek zijn om niet op de muzikale intrige af te knappen. Maar FANFARE was tenslotte óók een succes.

La Meilleure part

1955 | Drama

Frankrijk​/​​Italië 1955. Drama van Yves Allégret. Met o.a. Gérard Philipe, Michèle Cordoue, Gérard Oury, Michel François en Valeria Moriconi.

Een jonge ingenieur leidt de bouw van een stuwdam in de bergen hoewel zijn gezondheid het werken op grote hoogte niet toelaat. Als hij zich toch moet laten vervangen is een ongeluk van een Arabische gastarbeider aanleiding tot een staking van de arbeiders. De schildering van het dagelijks leven van bouwvakkers die in riskante omstandigheden moeten werken, wordt geofferd aan melodramatische en weinig interessante verhaalselementen. Een van de minst geslaagde films met Philipe in, paradoxaal, een van zijn beste rollen.

Gli Innamorati

1955 | Drama, Komedie

Italië 1955. Drama van Mauro Bolognini. Met o.a. Antonella Lualdi, Franco Interlenghi, Gino Cervi, Cosetta Greco en Sergio Raimondi.

Jonge mensen die in dezelfde volksbuurt van Rome zijn opgegroeid, menen dat hun jeugdscharreltjes van weleer vanzelfsprekend ook de aangewezen huwelijkspartners zijn, maar de alledaagse realiteit plaatst die verlovingen in een ander licht. Dit simpele gegeven is met authentieke milieutekening en ironische humor uitgewerkt en krijgt daardoor de nodige charme en frisheid.