Al Dubin: cast en muziek.
Er zijn 11 films gevonden.

Women & Men: Return To Kansas City

1991 | Drama, Sportfilm

Verenigd Koninkrijk​/​​Verenigde Staten 1991. Drama van Walter Bernstein. Met o.a. Matt Dillon, Kyra Sedgwick, Jerry Stiller, Kevin Rooney en Michael C. Russo.

Derderangsbokser Dillon woont met vrouw (Sedgwick) en baby in New York, waar hij zijn gezin door bokswedstrijden met moeite kan onderhouden. Zij is een meisje van het provinciale Kansas City en droomt van een leven in de jet-set. Bovendien heeft ze heimwee naar haar geboortestad en haar familie, maar hij heeft het geld niet voor de treinreis. Zijn manager biedt hem duizend dollars voor een gevecht met een kanshebber voor de wereldtitel. Hij vindt dat hij er nog niet rijp voor is, maar zij denkt enkel aan het geld. Achter elke grote man staat een nog grotere vrouw wordt wel eens beweerd. De afloop van de geschiedenis wordt niet getoond, maar indien Dillon die wedstrijd zou winnen zou hij met een slag een bokser van wereldniveau zijn. Maar je moet natuurlijk in jezelf geloven. Irwin Shaw schreef het verhaal dat door Bernstein zelf werd geadapteerd. Nostalgische fotografie van Dick Quinlan.

Sons O'Guns

1936 | Komedie

Verenigde Staten 1936. Komedie van Met o.a. Joe E. Brown, Joan Blondell, Eric Blore, Winifred Shaw en Robert Barrat.

De sterren geven fleur aan deze vergezochte komedie, waarin Brown in dienst gaat, naar Frankrijk wordt gestuurd en Blondell hem daar als spion redt van het vuurpeloton. Scenario van Jerry Wald en Julius J. Epstein naar de gelijknamige Broadway-musical van Fred Thompson en Jack Donahue. Achter de camera stond Sol Polito.

Gold Diggers of 1937

1936 | Musical, Komedie

Verenigde Staten 1936. Musical van Lloyd Bacon. Met o.a. Dick Powell, Joan Blondell, Glenda Farrell, Victor Moore en Lee Dixon.

De derde GOLD DIGGERS-film heeft nauwelijks een verhaallijn. Het gaat over enkele vertegenwoordigers in verzekeringen die een Broadway-show financieel willen steunen. Gelukkig is choreograaf Busby Berkeley weer aanwezig om de film te redden door zijn sprookjesachtige balletten, die de toeschouwer keer op keer verbazen door de fantasie waarmee die man te werk gaat. Powell wordt weer bijgestaan door Blondell. Voor de deze keer minder sterke songs tekenden niet alleen Harry Warren en Al Dubin, maar ook Harold Arlen en E.Y. Harburg. Arthur Edeson hanteerde de camera. Met de volgende GOLD DIGGER IN PARIS (1938) zou de reeks afgesloten worden.

Cain and Mabel

1936 | Musical, Komedie

Verenigde Staten 1936. Musical van Lloyd Bacon. Met o.a. Marion Davies, Clark Gable, Allen Jenkins, Roscoe Karns en Walter Catlett.

Prijzige musical met Marion Davies (1897-1961) in de hoofdrol als een serveerster die het bijna maakt als zangeres op Broadway. Om haar carrière uit het slop te halen fabriceert haar manager een mediaoffensief rond de vermeende relatie van zijn ster met profbokser Larry Cain (Clark Gable). Helaas kunnen de twee elkaar niet uitstaan, getuige het niet aflatende verbale spervuur van - middelmatig geformuleerde - venijnigheden. De matte opvoering wordt aangedikt met wanstaltige decors, de grootste ooit toentertijd. Davies, de protegé van mediamagnaat William Randolph Hearst, was in de herfst van haar carrière en maakte een jaar later haar laatste film.

Gold Diggers of 1935

1935 | Musical, Komedie

Verenigde Staten 1935. Musical van Busby Berkeley. Met o.a. Dick Powell, Adolphe Menjou, Gloria Stuart, Alice Brady en Glenda Farrell.

Deze film, de opvolger van GOLD DIGGERS OF 1933, is alleen in de uitgebreide muzikale gedeelten genietbaar. Dit is niet in de laatste plaats te danken aan de feilloze choreografie van regisseur Berkeley. Het nietszeggende scenario van Manuel Seff, Peter Milne en Robert Lord handelt over een rijke dame die in haar landhuis een Broadway-show wil laten opvoeren, maar het slachtoffer wordt van een bedrieger. Het verhaaltje is totaal ondergeschikt gemaakt aan de muzikale nummers, met wederom songs van Harry Warren en Al Dubin, w.o. het met een Oscar bekroonde 'The Lullaby Of Broadway'. Powell voelt zich weer helemaal in zijn nopjes, deze maal met als partner Wini Shaw. Berkeley's verbeeldingskracht kent duidelijk geen grenzen. Schitterend camerawerk van George Barnes. Gevolgd door GOLD DIGGERS OF 1937.

Wonder Bar

1934 | Musical, Drama, Romantiek

Verenigde Staten 1934. Musical van Busby Berkeley en Lloyd Bacon. Met o.a. Al Jolson, Kay Francis, Dolores Del Rio, Dick Powell en Ricardo Cortez.

Een vreemd en soms erg smakeloos muzikaal drama dat zich afspeelt in een Parijse nachtclub, met moord, romantiek en een ongelooflijk muzikaal nummer: 'Goin' to Heaven on a Mule', dat bij tv-uitzending zeker wordt gecoupeerd. Het scenario is van Earl Baldwin. Het camerawerk is van Sol Polito.

Dames

1934 | Musical

Verenigde Staten 1934. Musical van Ray Enright. Met o.a. Joan Blondell, Dick Powell, Ruby Keeler, Zasu Pitts en Hugh Herbert.

Een Amerikaanse miljardair wil het morele verval van zijn land bestrijden. Samen met zijn neef richt hij een vereniging op ter Bescherming van de Amerikaanse zeden. Op de treinreis naar de eerste vergadering van de vereniging ontmoet de neef echter het knappe chorus-girl Blondell, die uitgerekend deel uitmaakt van de cast van de show die zijn oom wil stopzetten. Een mager scenario wordt goed gemaakt door de onvergetelijke choreografie van Busby Berkeley die al zijn fantasie inzet om van nummers als o.a. 'I Only Have Eyes For You' een feest voor oog en oor te maken. Delmer Daves schreef het niet veel ter zake doende scenario. De dansnummers werden magistraal gefilmd door Sid Hickox, George Barnes en Sol Polito.

A Very Honorable Guy

1934 | Komedie

Verenigde Staten 1934. Komedie van Lloyd Bacon. Met o.a. Joe E. Brown, Alice White, Alan Dinehart, Hobart Cavanaugh en Al Dubin.

Een vlakke klucht naar een Damon Runyon-verhaal over een gokker die zijn lichaam verkoopt aan de wetenschap (ver voordat het feitelijk nodig is) om er een oude schuld mee af te betalen. De verandering in het tempo van Brown werkt beslist niet.

Roman Scandals

1933 | Musical

Verenigde Staten 1933. Musical van Frank Tuttle. Met o.a. Eddie Cantor, Ruth Etting, Gloria Stuart, David Manners en Verree Teasdale.

Een ouderwetse, verrukkelijke musicalproduktie met Cantor als een dromer in de hoofdrol, die door de tijd heen en weer zwerft tussen het moderne en het antieke Rome. In de grandioze nummers van Busby Berkely is een jong aankomend talent te zien, Lucille Ball.

Gold Diggers of 1933

1933 | Musical

Verenigde Staten 1933. Musical van Mervyn LeRoy. Met o.a. Warren William, Joan Blondell, Aline MacMahon, Ruby Keeler en Dick Powell.

Keeler, Blondell en MacMahon, drie werkloze danseressen, vernemen dat Sparks op het punt staat een nieuwe Broadway-show te produceren. Er is echter een probleem: het geld is op. Tot hun grote verbazing wil de jonge componist Powell, die vaak zelf op zwart zaad zit, $ 15.000 investeren. Ongeveer op hetzelfde moment horen ze van een diefstal van $ 20.000 en een verband wordt gauw gelegd. Prententieloze muzikale komedie rond de financi[KA3]ele perikelen van een groep showmensen die een grootscheepse revue op de planken willen krijgen. Geen origineel scenario, geschreven door Erwin Gelsey, James Seymour, David Boehm en Ben Markson, naar een show van Avery Hopwood (reeds verfilmd in 1929 als GOLD DIGGERS OF BROADWAY). De film werd met zoveel spirit en humor gebracht, dat het een sprankelende filmbelevenis werd. Geniale choreografie van Busby Berkeley en prachtige kostuums van Orry- Kelly. Onvergetelijke songs van Harry Warren en Al Dubin, met hoogtepunten als 'We're In The Money' en 'Remember My Forgotten Man', oogstrelend in beeld gebracht door Sol Polito. Remake in 1951 onder de titel PAINTING THE CLOUDS WITH SUNSHINE. Gevolgd door GOLD DIGGERS OF 1935.

Forty-Second Street

1933 | Musical

Verenigde Staten 1933. Musical van Lloyd Bacon. Met o.a. Warner Baxter, Ruby Keeler, George Brent, Bebe Daniels en Dick Powell.

Voor producent Baxter is deze kans een nieuw muziekspektakel op Broadway te brengen waarschijnlijk ook zijn laatste. Tijdens de grote depressie is hij alles kwijtgeraakt, dus nu is het erop of eronder. Tot overmaat van ramp verstuikt zijn vedette Daniels haar enkel. Het werkeloze chorus-meisje Keeler zal echter redding brengen.