Juan Echanove

Acteur

Juan Echanove is acteur.
Er zijn 25 films gevonden.

Morir en San Hilario

2005 | Komedie

Spanje 2005. Komedie van Laura Mañá. Met o.a. Lluís Homar, Ana Fernandez, Ferran Rañe, Ulises Dumont en Juan Echanove.

Het Argentijnse dorpje San Hilario komt tot leven door de komst van een buitenstaander. Alleen arriveert niet de verwachte oude kunstenaar, maar een voortvluchtige misdadiger. De personages In Laura Mañá's komedie mogen zich gedragen alsof ze nieuwe levenslust hebben gevonden, de film kabbelt even sloom voort.

El 10 en la Espalda

2004 |

Spanje 2004. Edward Cortés. Met o.a. Juan Echanove, Cristina Plazas en Fernando Guillen Cuervo.

Het Argentijnse dorpje San Hilario komt tot leven door de komst van een buitenstaander. Alleen arriveert niet de verwachte oude kunstenaar, maar een voortvluchtige misdadiger. De personages In Laura Mañá's komedie mogen zich gedragen alsof ze nieuwe levenslust hebben gevonden, de film kabbelt even sloom voort.

El juego de Arcibel

2003 | Drama

2003. Drama van Alberto Lecchi. Met o.a. Juan Echanove, Darío Grandinetti en Vladimir Cruz.

Het Argentijnse dorpje San Hilario komt tot leven door de komst van een buitenstaander. Alleen arriveert niet de verwachte oude kunstenaar, maar een voortvluchtige misdadiger. De personages In Laura Mañá's komedie mogen zich gedragen alsof ze nieuwe levenslust hebben gevonden, de film kabbelt even sloom voort.

Sus ojos se cerraron/Tango's are for two

1997 |

Argentinië/Zweden 1997. Jaime Chávarri. Met o.a. Renzo Franchi, Aitana Sánchez-Gijón, Raul Brambilla, Ulises Dumont en Juan Echanove.

Tango-zanger Renzo Franchi (Grandinetti) ontmoet in het Buenos Aires rond 1930 Juanita (Sánchez-Gijón), de vriendin van de gitarist uit zijn band. Juanita is gebiologeerd door de overeenkomsten die Renzo heeft met de beroemde tango-ster Carlos Gardel. Zij dumpt de gitarist, klampt zich vast aan Renzo en laat hem steeds meer op Carlos Gardel lijken. Op een dag mag Renzo zelfs bij de radio invallen voor de echte, verhinderde Gardel. Terwijl de liefde tussen Renzo en Juanita bloeit verwelkt de eigen identiteit van Renzo. De Spaanse regisseur Chávarri doet de oude Argentijnse hoogtijdagen van de tango wonderwel terugkeren in zijn film. De legendarische Gardel, die in een vliegtuigramp overleed, herleeft in Grandinetti, geholpen door de stem van de tegenwoordig bekendste imitator van Gardel, de Chileen Rafael Rojas. Het mooie verhaal van 'Zijn ogen sloten en de wereld ging door' houdt de deur open voor een Latijns-Amerikaans equivalent van de 'Elvis lives'-mythe. (IdH/VPRO Gids)

Sus ojos se cerraron

1997 | Drama, Muziek

Spanje/Argentinië 1997. Drama van Jaime Chávarri. Met o.a. Aitana Sánchez-Gijón, Dario Grandinetti, Juan Echanove en Ulises Dumont.

Gustavo (Echanove), de vriend van fabrieksarbeidster Juanita (S[KA1]anchez-Gij[KA1]on) speelt in een tango-orkestje. Juanita is een onvoorwaardelijke fan van Carlos Gardel, de Argentijnse tangolegende, die in 1935 bij een vliegtuigongeluk om het leven kwam, net als Buddy Holly later. Renzo Franchi (Grandinetti) zingt in het bandje en doet verschrikkelijk zijn best om er uit te zien als Gardel en imiteert zelfs diens stem. Juanita geilt behoorlijk op zijn act en valt ervoor, waarop Gustavo het nakijken heeft. Renzo beleeft algauw een hoogtepunt als hij voor Gardel mag invallen bij een reclamespotje op de radio. Verblind door het succesje en inhakend op Gardels immense populariteit gaat de band op toernee door eigen land en de buurlanden, met Juanita als groupie. De zaken vallen Juanita als eerste behoorlijk tegen en ze taait af naar huis. Kort erop verlaat Gustavo de band. Renzo gaat intussen volledig uit zijn dak als hij in Colombia de kans krijgt om in te vallen voor Carlos Gardel, maar ook Renzo wacht een duister noodlot... Kijkers, die van tangomuziek houden en op de hoogte zijn van het sfeertje zullen met volle teugen genieten van deze rolprent; anderen laten zich best vermaken door de mooi geproduceerde film, al zullen zij vinden dat het scenario van Oscar Plasencia en Raul Brambilla teveel zijpaden bewandelt, waardoor de personages onderontwikkeld blijven. De spelprestaties van Sánchez-Gijón en Dumont staan echter op een hoog peil en veteraan Chávarri laat zien dat hij zijn vak als regisseur beheerst. Gemaakt met geld van o.a. de Spaanse en Argentijnse tv. Sfeervol camerawerk van Carlos Cusi. Dolby.

Memorias del ángel caído

1997 |

Spanje 1997. Fernando Cámara en David Alonso. Met o.a. José Luis Lopéz Vázquez, Asuncion Balaguer, Juan Echanove, Santiago Ramos en Tristán Ulloa.

Gustavo (Echanove), de vriend van fabrieksarbeidster Juanita (S[KA1]anchez-Gij[KA1]on) speelt in een tango-orkestje. Juanita is een onvoorwaardelijke fan van Carlos Gardel, de Argentijnse tangolegende, die in 1935 bij een vliegtuigongeluk om het leven kwam, net als Buddy Holly later. Renzo Franchi (Grandinetti) zingt in het bandje en doet verschrikkelijk zijn best om er uit te zien als Gardel en imiteert zelfs diens stem. Juanita geilt behoorlijk op zijn act en valt ervoor, waarop Gustavo het nakijken heeft. Renzo beleeft algauw een hoogtepunt als hij voor Gardel mag invallen bij een reclamespotje op de radio. Verblind door het succesje en inhakend op Gardels immense populariteit gaat de band op toernee door eigen land en de buurlanden, met Juanita als groupie. De zaken vallen Juanita als eerste behoorlijk tegen en ze taait af naar huis. Kort erop verlaat Gustavo de band. Renzo gaat intussen volledig uit zijn dak als hij in Colombia de kans krijgt om in te vallen voor Carlos Gardel, maar ook Renzo wacht een duister noodlot... Kijkers, die van tangomuziek houden en op de hoogte zijn van het sfeertje zullen met volle teugen genieten van deze rolprent; anderen laten zich best vermaken door de mooi geproduceerde film, al zullen zij vinden dat het scenario van Oscar Plasencia en Raul Brambilla teveel zijpaden bewandelt, waardoor de personages onderontwikkeld blijven. De spelprestaties van Sánchez-Gijón en Dumont staan echter op een hoog peil en veteraan Chávarri laat zien dat hij zijn vak als regisseur beheerst. Gemaakt met geld van o.a. de Spaanse en Argentijnse tv. Sfeervol camerawerk van Carlos Cusi. Dolby.

Memorias del angel caido

1997 | Horror

Spanje 1997. Horror van Fernando Cámara en David Alonso. Met o.a. Santiago Ramos, Héctor Alterio, Emilio Gutierrez Caba, José Luis Lopéz Vázquez en Juan Echanove.

Een groep gelovigen sterft aan een geheimzinnige vergiftiging tijdens een ceremonie in een oude parochie. Terwijl de politie de zaak onderzoekt krijgen de priesters in de kerk vreemde visioenen. De politie komt op het spoor van een groepje jongeren die experimenteren met nieuwe drugs, maar wanneer de dode gelovigen eensklaps weer tot leven komen krijgt de zaak een heel andere wending. De speurders vinden een obscuur boek dat alle eigenaardige dingen die ze de laatste dagen ontdekten voorspelt. Alles lijkt te maken te hebben met het einde van het millennium. Het kon niet uitblijven. De overgang van de 20e naar de 21e eeuw is uiteindelijk een dankbare gebeurtenis voor filmmakers om bovennatuurlijke manifestaties op het witte doek te toveren. Camara en Alonso, die tevens het scenario schreven, opteerden voor een realistische, haast documentaire aanpak, waardoor ze op sommige momenten een ijzige spanning kunnen verwekken, maar het geheel bevat te weinig diepgaande motivaties om het verhaal op diverse surrealistische niveau`s te interpreteren (wat duidelijk de bedoeling was, cfr. de vele religieuze verwijzingen). Goede huiverontspanning voor de liefhebbers zonder meer. Fotografie van Fernando Arribas. Dolby Stereo.

La flor de mi secreto

1995 | Komedie, Drama

Frankrijk/Spanje 1995. Komedie van Pedro Almodóvar. Met o.a. Marisa Paredes, Juan Echanove, Imanol Arias, Carmen Elias en Rossy de Palma.

Leo (Paredes) schrijft kasteelromans onder het pseudoniem Amanda Gris. Ze is getrouwd met Paco (Arias) die bij de NATO zit. Op het moment dat ze geen inspiratie meer heeft voor de pulp die ze contractueel moet schrijven, laat Paco haar in de steek. Ze belandt in een diepe depressie, waar haar beste vriendin en bewonderaarster Betty (Elias) haar uit wil helpen. Ze moet gaan schrijven voor het cultureel supplement van de statige Spaanse krant [KL]El Pais[KLE] en Betty introduceert haar bij de redacteur Angel (Echanove). Leo grijpt echter meer naar de fles dan dat ze haar pen in de inkt doopt en het resultaat is dat ze in plaats van een damesroman een gothic novel produceert, dat haar uitgever niet wil publiceren; het manuscript belandt in de prullenbak, waaruit het wordt opgevist en voor een fortuin verkocht voor een film. Ondanks al haar tegenslag werkt Leo zich toch uit haar weinig benijdenswaardige positie. Een onderhoudende film, waardig aan vorige successen van Almodóvar, die zijn eigen scenario schreef en zijn sterren optimaal laat spelen, inclusief de kleurrijke entourage van Leo in de bijrollen. Het camerawerk is van Alfonso Beato, Dolby-geluid.

Una casa en las afueras

1994 | Thriller

Spanje 1994. Thriller van Pedro Costa. Met o.a. Juan Echanove, Tania Henche, Lydia Bosch, Asuncion Balaguer en Susi Sánchez.

Suarez, een alleenstaande moeder, ontmoet op een computerbeurs Echanove, een mysterieuze kerel die gepassioneerd is door bits en bytes. Ze worden op elkaar verliefd en korte tijd later trekt ze met haar dochtertje bij de man in diens groot huis in de buitenwijk in. Het verwachte geluk verandert echter in een nachtmerrie wanneer Suarez de ware identiteit achterhaalt van Echanove. Deze ontdekking brengt het leven van haar en haar dochtertje in gevaar. Een psychologische thriller die efficiënt gebruik maakt van de geïsoleerde gesloten lokatie. Het kat en muisspel tussen de drie personages zorgt voor heel wat spanning. Het goed opgebouwde scenario van Jose Angel Esteban en Carlos Lopez zou gebaseerd zijn op ware gebeurtenissen. Federico Ribes zette alles op pellicule. Dolby Stereo.

Mi hermano del alma

1993 |

Spanje 1993. Mariano Barroso. Met o.a. Juan Echanove, Juanjo Puigcorbé en Lydia Bosch.

Suarez, een alleenstaande moeder, ontmoet op een computerbeurs Echanove, een mysterieuze kerel die gepassioneerd is door bits en bytes. Ze worden op elkaar verliefd en korte tijd later trekt ze met haar dochtertje bij de man in diens groot huis in de buitenwijk in. Het verwachte geluk verandert echter in een nachtmerrie wanneer Suarez de ware identiteit achterhaalt van Echanove. Deze ontdekking brengt het leven van haar en haar dochtertje in gevaar. Een psychologische thriller die efficiënt gebruik maakt van de geïsoleerde gesloten lokatie. Het kat en muisspel tussen de drie personages zorgt voor heel wat spanning. Het goed opgebouwde scenario van Jose Angel Esteban en Carlos Lopez zou gebaseerd zijn op ware gebeurtenissen. Federico Ribes zette alles op pellicule. Dolby Stereo.

Madregilda

1993 | Experimenteel

Spanje 1993. Experimenteel van Francisco Regueiro. Met o.a. José Sacristán, Juan Echanove, Barbara Auer, Kamel Chérif en Rafael Diaz.

Wie niet op de hoogte is van het Francisme en de Spaanse burgeroorlog, heeft grote moeite om deze ironiserende film zonder verhaal te volgen. De handeling vindt plaats in Madrid rond 1945. Auer speelt een dubbelrol: moeder Angeles en dochter Madregilda, een soort reïncarnatie van Rita Hayworth als Gilda. Sacristán is haar man, een fascistische kolonel en Echanove moet doorgaan voor de generalissimo. Zelfs het kijken naar de barokke plaatjes is nauwelijks aantrekkelijk want de fotografie van José Luis López-Linares stelt weinig voor. Het bodemloze scenario is van Angel Fernández-Santos en regisseur Regueiro, een Buñueliaanse kunstenaar die zich ook op het medium film heeft gestort. Niettemin bekroond met de prijs der kritiek op het filmfestival van San Sebastian...

Historias de la puta Mili

1993 | Komedie

Spanje 1993. Komedie van Manuel Esteban. Met o.a. Agustin Gonzáles, Jose Sazatornil en Juan Echanove.

Wie niet op de hoogte is van het Francisme en de Spaanse burgeroorlog, heeft grote moeite om deze ironiserende film zonder verhaal te volgen. De handeling vindt plaats in Madrid rond 1945. Auer speelt een dubbelrol: moeder Angeles en dochter Madregilda, een soort reïncarnatie van Rita Hayworth als Gilda. Sacristán is haar man, een fascistische kolonel en Echanove moet doorgaan voor de generalissimo. Zelfs het kijken naar de barokke plaatjes is nauwelijks aantrekkelijk want de fotografie van José Luis López-Linares stelt weinig voor. Het bodemloze scenario is van Angel Fernández-Santos en regisseur Regueiro, een Buñueliaanse kunstenaar die zich ook op het medium film heeft gestort. Niettemin bekroond met de prijs der kritiek op het filmfestival van San Sebastian...

Shooting Elizabeth

1992 | Komedie, Misdaad, Thriller

Frankrijk/Verenigde Staten 1992. Komedie van Baz Taylor. Met o.a. Jeff Goldblum, Mimi Rogers, Juan Echavone, Burt Kwouk en Simon Andreu.

Op zijn veertigste verjaardag besluit Howard (Goldblum) het stoutmoedige plan dat hij al jaren koestert, eindelijk uit te voeren: zijn feeks van een vrouw, Elizabeth (Rogers), naar de andere wereld te helpen. Bepaald handig is hij echter niet. Als zij plotseling spoorloos blijkt te zijn, wordt hij gearresteerd wegens (een nog niet eens uitgevoerde) moord. Idiote moord-klucht die door de tergende schmiere van Goldblum totaal ongenietbaar wordt. Zijn onhandigheid wordt wel wat overdreven benadrukt. Het scenario van Robbie Fox is een aanfluiting van het intellect van de gemiddelde toeschouwer en het is begrijpelijk dat deze voor de bioscoop gemaakte film amper in de zalen te zien was.

Orquesta Club Virginia

1992 | Komedie

Spanje 1992. Komedie van Manuel Iborra. Met o.a. Silke, Verónica Forqué en Juan Echanove.

Op zijn veertigste verjaardag besluit Howard (Goldblum) het stoutmoedige plan dat hij al jaren koestert, eindelijk uit te voeren: zijn feeks van een vrouw, Elizabeth (Rogers), naar de andere wereld te helpen. Bepaald handig is hij echter niet. Als zij plotseling spoorloos blijkt te zijn, wordt hij gearresteerd wegens (een nog niet eens uitgevoerde) moord. Idiote moord-klucht die door de tergende schmiere van Goldblum totaal ongenietbaar wordt. Zijn onhandigheid wordt wel wat overdreven benadrukt. Het scenario van Robbie Fox is een aanfluiting van het intellect van de gemiddelde toeschouwer en het is begrijpelijk dat deze voor de bioscoop gemaakte film amper in de zalen te zien was.

Yo soy ésa

1990 | Romantiek, Musical

Spanje 1990. Romantiek van Luis Sanz. Met o.a. Isabel Pantoja, José Coronado, Loles León, María Asquerino en Juan Echanove.

Een beroemde zangeres gaat in gezelschap van haar alcoholistische man naar Sevilla voor de vertoning van haar laatste film. De projectie begint en beide verhalen gaan parallel lopen. Een moeilijk te verteren, volledig belachelijke mislukking die opgezet werd om Isabel Pantoja, de 'ster' van de flamenco, als filmster te lanceren en tegelijkertijd eer te bewijzen aan de Spaanse, folkloristische filmkunst uit de jaren 1940-1960. De producenten hadden het goed gezien: defilm werd een enorm commercieel succes.

A solas contigo

1990 | Misdaad

Spanje 1990. Misdaad van Eduardo Campoy. Met o.a. Victoria Abril, Imanol Arias, Juan Echanove, Emma Suárez en Manuel Gil.

Een luitenant in de marine krijgt de opdracht om uit te zoeken waar de extra inkomsten van zijn superieuren vandaan komen. Politiefilm die gebaseerd is op een `stars system` op z`n Spaans (verschillende van de belangrijkste acteurs uit het land spelen er in mee), waardoor er een groot gebrek aan spontaniteit is en de film overtuigingskracht mist. Dit is de eerste film die deze regisseur in zijn eentje maakte.

Ratita, ratita

1989 | Komedie

Spanje 1989. Komedie van Francecs Bellmunt en Francesc Bellmunt. Met o.a. Guillermo Montesinos, Juan Echanove, Pere Ponce, Rosa Maria Sardà en Mercé Pons.

Een meisje uit de provincie blijkt plotseling de gelukkige bezitster te zijn van een lotnummer waaraan een prijs van 500 miljoen pesetas verbonden is. Hierdoor verandert haar leven volkomen. Deze zogenaamd actievolle en bijtende komedie slaagt er slechts in om te vervelen en in het belachelijke te vervallen.

Viento de cólera

1988 | Avonturenfilm

Spanje 1988. Avonturenfilm van Pedro de la Sota. Met o.a. Aitana Sánchez-Gijón, Juan Echanove, Emma Penella en Pedro Mari Sánchez.

Ten tijde van de verovering van Amerika, keert een deserteur terug naar zijn land om een erfenis op te halen waar hij zich eigenaar van acht; zijn oom werkt hem tegen. De eerste lange film van deze regisseur. Het script is wat zwak, maar de regie is goed.

No hagas planes con Marga

1988 | Komedie

Spanje 1988. Komedie van Rafael Alcazar. Met o.a. Miguel Molina, Nina Ferrer, Angel de Andrés López en Juan Echanove.

Op een avond ontmoet Andrés Marga, zijn eerste en enige liefde, maar zij verdwijnt al snel. Vanaf dat moment zijn relaties mat andere meisjes afstandelijk. Middelmatig debuut van de regisseur, vol met flash-backs.

Miss Caribe

1988 | Komedie, Musical

Spanje 1988. Komedie van Fernando Colomo. Met o.a. Ana Belén, Santiago Ramos, Juan Echanove en Chus Lampreave.

De naïve schoolmeester uit een dorpje in Valencia krijgt bericht dat hij de enige erfgenaam is van een fantastisch galjoen, de 'Miss Caribe', dat in de tropen ligt. Als hij zich meldt om het schip in ontvangst te nemen, ontdekt hij dat het een drijvend bordeel is. Deze komedie waarin een aantal muzikale nummers zijn verwerkt, geeft blijk van een bijna ondraaglijk gebrek aan fantasie en goede smaak.

El vuelvo de la paloma

1988 | Komedie

Spanje 1988. Komedie van José Luis García Sánchez. Met o.a. Ana Belén, José Sacristán, Juan Luis Galiardo en Juan Echanove.

Het leven van een huisvrouw glijdt eentonig voorbij, tot zij op een dag een bejaarde acteur leert kennen, die verliefd op haar wordt. Brutaal plagiaat op LO SCEICCO BIANCO van Fellini. Geproduceerd door de hoofdrolspeelster.

Bajarse al moro

1988 | Komedie

Spanje 1988. Komedie van Fernando Colomo en fernandno Colomo. Met o.a. Aitana Sánchez-Gijón, Juan Echanove, Antonio Banderas en Verónica Forqué.

Chusa is een meisje dat zich bezighoudt met het smokkelen van drugs van Marruecos naar Spanje. Haar neef is belast met de verkoop ervan. Een derde adolescent sluit zich bij hen aan: het is Elena, die ook aan de handel wil deelnemen. Zij heeft echter een probleem, dat haar waardeloos maakt voor het smokkelen van het vrachtje door de douane: zij is nog maagd. Colomo baseerde deze domme, oninteressante komedie op het gelijknamige toneelstuk van Alonso de Santos.

Adios peque[KA1]na

1986 | Thriller

Spanje 1986. Thriller van Imanol Uribe. Met o.a. Ana Belén, Fabio Testi, Marcel Bozzuffi, Juan Echanove en Miguel Ortiz.

Een jonge, gescheiden advocate wordt verliefd op een cocainehandelaar. Geschreven door Ricardo Franco en de regisseur. Een goedbedoelde poging tot een internationale suspensefilm. Helaas niet erg degelijk of samenhangend. Camerawerk van Angel Luis Fernández.

El Caso Almería

1984 | Drama

Spanje 1984. Drama van Pedro Costa. Met o.a. Agustín González, Fernando Guillén, Antonio Banderas, Manuel Alexandre en Margarita Calahorra.

Drie jongelui op weg naar Almeria worden door de plaatselijke Guardia Civil voor terroristen aangezien, en dat heeft tragische gevolgen. Het is de eerste bioscoopfilm van deze regisseur. Hij roert een waar gebeurd voorval aan dat kort vóór de opnamen plaatsvond en dat veel maatschappelijke beroering teweeg heeft gebracht.

La noche mas larga

-1 |

Spanje. José Luis Garcia Sanchez. Met o.a. Diego Gabino, Carmen Conesa, Juan Echenove en Juan Echanove.

Drie jongelui op weg naar Almeria worden door de plaatselijke Guardia Civil voor terroristen aangezien, en dat heeft tragische gevolgen. Het is de eerste bioscoopfilm van deze regisseur. Hij roert een waar gebeurd voorval aan dat kort vóór de opnamen plaatsvond en dat veel maatschappelijke beroering teweeg heeft gebracht.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Juan Echanove op televisie komt.

Reageer