Fernando Soler: regie en cast.
Er zijn 77 films gevonden.

La mujer del puerto

1991 | Drama

Mexico 1991. Drama van Arturo Ripstein. Met o.a. Patricia Reyes Spindola, Alejandro Parodi, Evangelina Sosa, Damián Alcázar en Ernest Yañez.

Het schip van Marro (Alcazar) ligt in een Mexicaanse haven. De gele quarantainevlag is gehesen en niemand mag van boord. Marro houdt het niet meer uit en springt over de railing. Hij verstopt zich in een bordeel in de stad, waar hij de mooie Perla (Sosa) ziet. Haar moeder Tomasa (Spindola) laat haar dansen en zich prostitueren. Marro wordt op slag verliefd op Perla, maar Tomasa probeert ze uit elkaar te houden en wil voorkomen dat ze elkaar gaan beminnen. Ze heeft hiervoor een goede reden: Marro en Perla zijn broer en zus, maar weten dit niet. Ondanks al haar pogingen kunnen Perla en Marro ontsnappen met hulp van de oude pianist Carmelo (Parodi), die op zijn beurt weer een amoureuze relatie onderhoudt met Tomasa. Paz Alicia Garciadiego die het scenario schreef, maakte een vrije bewerking van het korte verhaal Le port van Guy de Maupassant. Regisseur Ripstein vertelt de geschiedenis, waarschijnlijk geïnspireerd door Akira Kurosawa, drie keer, telkens vanuit een ander gezichtspunt. Helaas heeft Ripstein de kwaliteiten van de Grote Meester niet. Zowel het spel als het camerawerk van Angel Gode laten zeer te wensen over, waardoor deze tamelijk levenloze film zich beperkt tot het kringetje van Ripstein- aanhangers.

Me quiero casar

1966 | Komedie

Mexico 1966. Komedie van Julián Soler. Met o.a. Alberto Vázquez, Angélica María, Fernando Soler en Martha Navarro.

Na vele misverstanden verklaren een man en een vrouw elkaar hun liefde. Een soort remake van UNA GRINGUITA EN MEXICO van dezelfde regisseur.

El derecho de nacer

1966 | Drama

Mexico 1966. Drama van Tito Davison. Met o.a. Aurora Bautista, Julio Alemán, Fernando Soler en Maricruz Olivier.

Een arts probeert een ongehuwde moeder ervan te overtuigen dat ze geen abortus moet plegen. Dan vertelt ze hem haar tragische levensverhaal. De tweede bewerking van de roman van Felix. B. Caignet. Men probeerde de film wat meer cachet te geven met een Spaanse actrice in de hoofdrol en grotere lengte dan gebruikelijk, maar het is toch een slecht melodrama geworden.

Amanecí en tus brazos

1966 | Drama

Mexico 1966. Drama van Rafael Portillo. Met o.a. Lucha Villa, Fernando Casanova, Jaime Fernández en Fernando Soler.

De trieste liefdesgeschiedenis van een rijke erfgename, die geadopteerd blijkt te zijn, en een van haar bedienden. Het enige opvallende in deze zwakke film zijn de fraaie vormen van de hoofdrolspeelster.

Los valses venían de Viena y los niños de París

1965 | Drama

Mexico 1965. Drama van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Ernestina Garfias, Fernando Soler, Guillermo Murray en 'Mantequilla'.

Een meisje dat prima donna denkt te kunnen worden, wordt belogen en verleid door haar vriend, die haar vervolgens in de steek laat. Ze moet verschillende baantjes aannemen om haar kind te kunnen onderhouden. Belachelijk, traag en vervelend.

Los tales por cuales

1964 | Komedie, Musical

Mexico 1964. Komedie van Gilberto Martínez Solaris. Met o.a. 'Piporro', Fernando Soler, Liza Castro en María de Lourdes.

Een jongen, op zoek naar avontuur, komt in een dorp tegenover de dorpstiran te staan die hij eerder het leven heeft gered bij een schietpartij. Het script van deze film werd geschreven door hoofdrolspeler 'Piporro'

Campéon del barrio

1964 | Drama

Mexico 1964. Drama van Rafael Baledón. Met o.a. Fernando Soler, Javier Solís, Sonia López en Joaquín Cordero.

Omwille van de liefde wordt een arme jongen bokskampioen. Vol truttige liedjes en met een bedenkelijke moraal.

Así amaron nuestros padres

1964 | Komedie

Mexico 1964. Komedie van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Fernando Soler, Joaquín Cordero, 'Mantequilla' en Ernestina Garfias.

Een meisje is verliefd op een knappe jongen, maar haar moeder wil haar tegen haar zin uithuwelijken aan een ander. Zelfs bij uitkomen al ouderwets.

México de mis recuerdos

1963 | Komedie, Musical

Mexico 1963. Komedie van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Fernando Soler, Joaquín Cordero, 'Mantequilla' en Ernestina Garfias.

Een meisje bedenkt samen met een vriend een list om de aandacht te trekken van de werkloze en luie man op wie zij verliefd is. Een nieuwe versie van de gelijknamige film uit 1943. Nogal onsamenhangend, maar vreemd genoeg een kassucces.

La edad de la violencia

1963 | Drama

Mexico 1963. Drama van Julián Soler. Met o.a. Fernando Soler, César Costa, Julio Alemán en Patricia Conde.

Brutaal en slecht plagiaat van WEST SIDE STORY. Zo slecht gemaakt dat hij meer lijkt op een komedie dan op een melodrama voor jongeren. Afschuwelijk.

Historia de un canalla

1963 | Drama

Mexico 1963. Drama van Julio Bracho. Met o.a. Fernando Soler, Amparo Rivelles, Julio Alemán en Olivia Michel.

Een vrouw staat tercht wegens moord op haar verloofde. Eerste van een serie van drie films, die de beslissingen van een jury in verschillende rechtszaken belichten. Elke film bestaat uit drie episoden, in dit geval getiteld: El jurado, Casa de costura en Burla sinistra. De film overtuigt niet maar loopt wel goed. De drie rolprenten in kwestie zijn gegroepeerd onder de titel EL JURADO RESUELVE.

He matado a un hombre

1963 | Drama

Mexico 1963. Drama van Julio Bracho. Met o.a. Fernando Soler, Maricruz Olivier, Guillermo Murray en José Gálvez.

Tweede deel van de serie [KL]El jurado resuelve[KLE], waarin een jury zijn oordeel moet uitspreken over een moord. Net als zijn voorganger verdeeld in drie episodes: [KLE]He matado un hombre, El doctor Osaki[KLE] en [KLE]Primero mis hijas[KLE]. Ondanks het goede plot geen goede film. Het laatste deel heet: AMOR DE ADOLESCENTE (ook bekend als DESNUDOS ARTISTICOS).

Amor de adolescente

1963 | Drama

Mexico 1963. Drama van Julio Bracho. Met o.a. Fernando Soler, Ofelia Montesco, Fernando Luján en José Gálvez.

Dit derde en laatste deel van [KL]El jurado resuelve[KLE] bestaat uit drie episoden (Amor de adolescente of Desnudos artisticos, La baraja indiscreta en Desnudo anónimo) en is doorspekt met flashbacks. Ook bekend als DESNUDOS ARTISTICOS.

María Pistolas

1962 | Avonturenfilm

Mexico 1962. Avonturenfilm van René Cardona. Met o.a. Fernando Soler, José Elías Moreno, Julio Aldama en Dacia González.

Tijdens de Mexicaanse Revolutie lijft een jonge vrouw zich in bij de gelederen van Villa, waarin zij meestrijdt en de liefde leert kennen. Voor het eerst werden er kleur en bekende acteurs gebruikt in een Mexicaanse episodenfilm. De episoden heten: María Pistolas, Peligrosa avontura en La Revolución. De vervolgfilm heet EL CORRIDO DE MARIA PISTOLAS.

El corrido de María Pistolas

1962 | Avonturenfilm

Mexico 1962. Avonturenfilm van René Cardona. Met o.a. Fernando Soler, José Elías Moreno, Julio Aldama en Dacia González.

Als Mará Pistolas getrouwd is, moet ze weer de wapens opnemen om haar vrienden te redden uit de hinderlagen van een ex- generaal. Bestaat net als MARIA PISTOLAS uit drie episoden, geheten Matrimonio y morteja, Celos y recelos en Despues de la batalla.

Sol en llamas

1961 | Drama

Mexico 1961. Drama van Alfredo B. Crevenna. Met o.a. Antonio Aguilar, Maricruz Olivier, Fernando Soler en Domingo Soler.

Een verhaal over geliefden en verwarringen tegen de achtergrond van de Mexicaanse Revolutie. In deze onbeholpen film wordt veel gebruik gemaakt van hellende vlakken in Duitse expressionistische stijl.

Pueblito

1961 | Drama

Mexico 1961. Drama van Emilio Fernández. Met o.a. José Alonso Domínguez, Lilia Prado en Fernando Soler.

Een ingenieur arriveert in een dorpje om er een school te bouwen en krijgt te maken met de machtigste man van het dorp. Na lange afwezigheid regisseerde Fernández deze zeer demagogische, verwarde en melodramatische komedie.

El Amor de los amores

1961 | Drama, Historische film

Spanje 1961. Drama van Juan de Orduña. Met o.a. Arturo de Córdoba, Emma Penella, Jorge Mistral en Fernando Soler.

In 1907 ontrolt zich, temidden van anarchistische betogingen, plunderingen en verwoestingen, het leven van een overspelige vrouw. Dit is een conventioneel melodrama van één van de succesvolste Spaanse regisseurs uit die tijd.

Las Memorias de mi general

1960 | Komedie

Mexico 1960. Komedie van Mauricio de la Serna. Met o.a. Fernando Soler, Kitty de Hoyos, Antonio Maciel en José Alonso Cano.

De kleinkinderen van een overleden generaal eisen een rectificatie in een boek waarin de lafheid van hun grootvader gelaakt wordt. Zeer zwak.

Cuando México canta

1956 | Musical

Mexico 1956. Musical van Julián Soler. Met o.a. Fernando Soler, Rosita Quintana, Raúl Ramírez en Domingo Soler.

Een beroemd componist wordt de zangleraar van een meisje dat hij beroemd wil maken. Afschuwelijke décors en een nog verschrikkelijker mise-en-scène.

El Indiano

1954 | Komedie

Spanje 1954. Komedie van Fernando Soler. Met o.a. Fernando Soler, Rafael Romero Marchent, Charo León en Amparo Rivelles.

De jonge Jaime heeft zich tegenover zijn verloofde voorgedaan als miljonair...Een van de komedies die de Mexicaan Fernando Soler in het Spanje van de jaren vijftig heeft geregisseerd en waarin hij tevens de hoofdrol vervulde. Niets bijzonders, zoals zijn overige films ook niets bijzonders zijn.

Educando a papá

1954 | Komedie

Spanje 1954. Komedie van Fernando Soler. Met o.a. Fernando Soler, Evangelina Elizondo, Manuel Monroy en Beatriz Aguirre.

Een rijpe Mexicaanse bonvivant verzoent de familieleden met wie hij in huis woont. Beneden alle peil, evenals de overige films van Soler.

Prefiero a tu papá

1952 | Komedie

Mexico 1952. Komedie van Roberto Rodríguez. Met o.a. Fernando Soler, Blanca de Castejón, Joaquín Cordero en Carlos Martínez Baena.

Door een misverstand verrast een meisje haar toekomstige schoonvader met het model van haar broer, die schilder is; dit heeft allerlei verwikkelingen tot gevolg. Roberto Rodríguez deed met deze onbeduidende komedie een vergeefse poging het kassucces van MAMA NOS QUITA LOS NOVIOS te herhalen.

Por ellas aunque mal paguen

1952 | Komedie

Mexico 1952. Komedie van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Fernando Soler, Pedro Infante, Angel Infante en Silvia Pinal.

Een failliete aristocratische familie ziet zich voor het eerst gedwongen om op het land te gaan werken. Zou door kunnen gaan voor de tweede versie van AL SON DE LA MARIMBA, eveneens van Bustillo Oro. Middelmatig en zonder gevoel voor humor verfilmd.

María del Mar

1952 | Drama

Mexico 1952. Drama van Fernando Soler. Met o.a. Rosa Arenas, Víctor Mendoza, Irma Torres en Andrés Soler.

Een visser vindt in een boot een verlaten meisje. Hij en zijn vrouw besluiten haar te adopteren en haar samen met hun twee kinderen op te voeden. Een langdradig en moeizaam melodrama.

Los Hijos artificiales

1952 | Komedie

Mexico 1952. Komedie van Fernando Soler. Met o.a. Fernando Soler, Anita Blanch, Andrés Soler en Irma Torres.

Om zijn enorme uitgaven in de stad te rechtvaardigen doet een libertijnse dorpeling zijn vrouw geloven dat hij daar een buitenechtelijk kind heeft, vrucht van een misstap in zijn jeugd. De derde en slechtste versie van hetzelfde verhaal (van de vorige twee was de ene Argentijns, de andere Spaans; de laatstgenoemde onder de titel LLUVIA DE HIJOS).

Mamá nos quita los novios

1951 | Komedie

Mexico 1951. Komedie van Roberto Rodríguez. Met o.a. Fernando Soler, Blanca de Castejón, Silvia Derbez en Joaquín Cordero.

De minnaars van een moeder van drie dochters worden almaar verliefd op haar en keuren haar dochters geen blik waardig. Een interessante en innemende komedie, gebaseerd op het werk van Adolfo Torrado.

Los Enredos de una gallega

1951 | Komedie

Mexico 1951. Komedie van Fernando Soler. Met o.a. Niní Marshall 'Catita', Mantequilla, Joaquín Roche jr. en Ramón Gay.

Een stel misdadigers probeert een verkoopster van loten te beroven als zij er achter komen dat zij de winnende loten heeft. Het enige opvallende is de rol van de komiek 'Mantequilla' die het klaarspeelt om zelfs in dit soort pulpfilms nog sympathiek over te komen.

Don Quintín el amargao

1951 | Komedie

Mexico 1951. Komedie van Luis Buñuel. Met o.a. Fernando Soler, Rubén Rojo, Alicia Caro, Nacho Contra en Lily Aclemar.

De laatste verfilming van het gelijknamige toneelstuk. Deze keer wel door Buñuel geregisseerd, maar desondanks geen geslaagde film. Het scenario is van Raquel Alcoriza en Luis Alcoriza. Het camerawerk is van José Ortíz Ramos. Ook bekend onder de titel LA HIJA DEL ENGAÑO.

Demonio y carne

1951 | Drama

Mexico 1951. Drama van Luis Buñuel. Met o.a. Rosita Quintana, Fernando Soler, Victor Manuel Mendoza, Matilde Palau en Fernando Soler.

Een uit de gevangenis ontvlucht meisje komt bij een familie werken waar ze de hartstochten opwekt van heer en knecht ... Een wat onpersoonlijk melodrama, dat ook nog middelmatig gespeeld wordt. Buñuel nam deze film, die enigszins op LE JOURNAL D'UNE FEMME DE CHAMBRE lijkt, in twintig dagen op. Ook bekend onder de titel SUSANA.

Yo quiero ser tonta

1950 | Komedie

Mexico 1950. Komedie van Eduardo Ugarte. Met o.a. Fernando Soler, Sara García, Rosita Quintana en Angel Garasa.

Een kapper droomt ervan dat zijn zoon stierenvechter en zijn dochter zangeres wordt. Geen van beiden bereiken hun doel. Een rommelige komedie waarin de grootheidswaanzin van de acteurs meer opvalt dan die van de personages.

Sensualidad

1950 | Drama

Mexico 1950. Drama van Alberto Gout. Met o.a. Fernando Soler, Ninón Sevilla, Domingo Soler en Rodolfo Acosta.

Een rijpe man, tot dan toe een voorbeeld van deugdzaamheid, raakt op het slechte pad door toedoen van een lichtekooi. Hoewel gewoon één uit zovele melodrama's, werd de film indertijd luid geprezen door de Franse critici.

Mi querido capitán

1950 | Komedie, Musical

Mexico 1950. Komedie van Gilberto Martínez Solares. Met o.a. Fernando Soler, Sara García, Rosita Quintana en Felipe de Alba.

Door allerlei listen wordt een groep losbandige vrienden op het liefdespad door hun vrouwen ontmaskerd. Een acceptabele komedie.

Mi mujer no es mía

1950 | Komedie

Mexico 1950. Komedie van Fernando Soler. Met o.a. Fernando Soler, Luis Aldás, Alicia Caro en Ramón Gay.

Een rijke tante probeert met allerlei leugens haar twee neefjes te laten trouwen. Veel te theatraal.

El Amor a la vida

1950 | Drama

Mexico 1950. Drama van Miguel Contreras Torres. Met o.a. Fernando Soler, Alicia Caro, 'El Chicote' en Agustín Isunza.

Een zwerver vindt onderdak op een hacienda, waar men hem eten en een bed geeft. Kort daarop komt hij aan de weet dat de bazin aan de grond zit; hij besluit haar te helpen. Uitzonderlijk slecht verteld verhaal met veel te veel dialoog.

Azahares para tu boda

1950 | Drama

Mexico 1950. Drama van Julián Soler. Met o.a. Fernando Soler, Joaquín Pardavé, Marga López en Sara García.

De wederwaardigheden van een grote familie met huwbare dochters. Naar de roman [KL]Asi es la vida[KLE] van Arnoldo Malfatti en N. de las Llanderas, die al eerder, en met aanmerkelijk meer succes, was verfilmd door de Argentijnse filmer Enrique Mugica (1939). Uitermate zwak.

No desearás la mujer de tu hijo

1949 | Komedie

Mexico 1949. Komedie van Ismael Rodríguez. Met o.a. Fernando Soler, Pedro Infante, Andrés Soler en Carmen Molina.

Nadat hij zijn vrouw heeft verloren sluit een man zich op in zijn kamer om van honger te sterven. De opvolger van de populaire film LA OVEJA NEGRA, gemaakt door hetzelfde team en even zwak als zijn voorganger.

Las Tandas del Principal

1949 | Komedie

Mexico 1949. Komedie van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Fernando Soler, Mapy Cortés, Luis Aldás en Fernando Cortés.

Een enigszins vrijgevochten jonge man denkt dat het meisje op wie hij verliefd is het toppunt van fatsoen is. Zij blijkt echter een danseres te zijn bij een beroemd cabaret. De film is overigens oninteressant en weinig dynamisch.

Las Joyas del pecado

1949 | Drama

Mexico 1949. Drama van Alfredo B. Crevenna. Met o.a. Fernando Soler, Rita Macedo, Ernesto Alonso en Beatriz Ramos.

Om de begrafenis van zijn vrouw te kunnen betalen, verkoopt Gerardo haar sieraden. Hij denkt dat ze namaak zijn, maar ze zijn echt. Een van de vervelendste films die er ooit op het doek zijn verschenen.

La Oveja negra

1949 | Komedie

Mexico 1949. Komedie van Ismael Rodríguez. Met o.a. Fernando Soler, Pedro Infante, Amanda del Llano en Andrés Soler.

Een vader en zijn zoon raken door hun uitbundig uitgaansleven verstrikt in een eindeloze reeks verwikkelingen. Deze zeer matige komedie werd toch een groot kassucces.

La Hija del penal

1949 | Drama

Mexico 1949. Drama van Fernando Soler. Met o.a. María Antonieta Pons, Andrés Soler en Rubén Rojo.

Een jong meisje, de dochter van een vrouwelijke gevangene, krijgt een contract bij een cabaret. De eigenaar wordt verliefd op haar en besluit uit de drugshandel te gaan. De film is ontzettend saai en nogal melodramatisch.

El Gran calavera

1949 | Komedie

Mexico 1949. Komedie van Luis Buñuel. Met o.a. Fernando Soler, Rubén Rojo, Andrés Soler en Luis Alcoriza.

Een man geniet van het leven zonder zich ergens zorgen over te maken. Een behoorlijke film waarmee Buñuel na twee jaar rust weer begon te regisseren.

Cuide a su marido

1949 | Komedie

Mexico 1949. Komedie van Fernando Soler. Met o.a. Fernando Soler, Leonora Amar, Blanca de Castejón en Hilda Sour.

Een getrouwd man wil zijn minnares in de steek laten om de vriendin van zijn vrouw te veroveren. Extreem slechte macho-komedie.

Una Familia de tantas

1948 | Drama

Mexico 1948. Drama van Alejandro Galindo. Met o.a. Fernando Soler, David Silva en Martha Roth.

Deze eenvoudige en gevoelige film beschrijft de belevenissen en problemen van een familie uit de middenklasse. De film is zeer goed geregisseerd en er wordt prima geacteerd.

Rosenda

1948 | Drama

Mexico 1948. Drama van Julio Bracho. Met o.a. Fernando Soler, Rita Macedo en Nicolás Rodríguez.

Door omstandigheden gaat een echtpaar uit elkaar. Deze dramatische film is toch wel het aanzien waard en heeft een opmerkelijk dubbel einde. Het ene is uitsluitend bestemd voor de export en het andere voor nationaal gebruik.

El Dolor de los hijos

1948 | Drama

Mexico 1948. Drama van Miguel Zacarías. Met o.a. Fernando Soler, Matilde Paloú en Rosario Granados.

Deze film beschrijft het verhaal van een echtpaar met negen kinderen en ontzettend veel problemen. Dit drakerige drama kreeg in die tijd goede recensies.

Cuando los padres se quedan solos

1948 | Drama

Mexico 1948. Drama van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Fernando Soler, Susana Guízar en Matilde Paloú.

Een echtpaar dat een hypotheek op het huis heeft genomen om uit de moeilijkheden te geraken, komt erachter dat ze wat de kinderen betreft wel uit elkaar mogen gaan. Deze oubollige film is dom, smakeloos en langdradig.

Que Dios me perdone

1947 | Drama

Mexico 1947. Drama van Tito Davison. Met o.a. María Félix, Fernando Soler en Julián Soler.

Twee mannen worden misleid en daarna gedood en dat alles vanwege hun liefde voor een knap jong meisje dat, zonder dat zij het weten, een spionne is. De film zit vol overdreven dramatiek en rammelende dialogen.

Todo un caballero

1946 | Drama, Misdaad

Mexico 1946. Drama van Miguel M. Delgado. Met o.a. Fernando Soler, Malú Gatica en Gustavo Rojo.

Een jonge schilder wordt beschuldigd van de moord op een vrouw. Alle bewijzen zijn tegen hem. Hoewel de film een beetje gekunsteld overkomt, is het toch een aanvaardbare detective.

Me persigue una mujer

1946 | Komedie

Mexico 1946. Komedie van Fernando Soler. Met o.a. Paquita de Ronda, David Silva en Susana Cora.

Een privé-detective onderzoekt het geval van een ontrouwe echtgenoot en beleeft allerlei avonturen. De film is in alle opzichten erg onnozel.

Los Maderos de San Juan

1946 | Komedie

Mexico 1946. Komedie van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Fernando Soler, Sofía Alvarez en Juan Carlos Thorry.

De aaneenschakeling van moeilijkheden waarmee een pastoor en zijn oom te maken krijgen, als zij een tehuis voor in de steek gelaten kinderen willen oprichten. Zoals bijna al het werk van Bustillo Oro is ook deze film zeer slecht.

El Conquistador

1946 | Komedie

Mexico 1946. Komedie van Fernando Soler. Met o.a. Enrique Herrera, Amanda del Llano en Eduardo Arozamena.

Een jonge man laat zich overhalen naar de stad te gaan om filmster te worden. Als hij eenmaal daar is, mislukt alles. Een slecht geregisseerde film, waarin nog slechter geacteerd wordt.

Mamá Inés

1945 | Komedie

Mexico 1945. Komedie van Fernando Soler. Met o.a. Fernando Soler, Sara García en Marga López.

Een gepensioneerd zakenman doet een huwelijksaanzoek aan zijn kokkin, die gechanteerd wordt door een ex-minnaar. De film is het toppunt van aanstellerige sentimentaliteit.

La Reina de la opereta

1945 | Drama, Musical

Mexico 1945. Drama van José Benavides jr.. Met o.a. Fernando Soler, Sofía Alvarez, Joaquín Pardavé en Luis Aldás.

Een jonge actrice moet van haar man scheiden, omdat deze niet wil dat zij nog langer op het toneel staat. Reactionair en totaal oninteressant.

Flor de durazno

1945 | Drama

Mexico 1945. Drama van Miguel Zacarías. Met o.a. Fernando Soler, Esther Fernández, David Silva en Eduardo Arozamena.

Een meisje wordt verleid en in de steek gelaten door de zoon van haar chef. Dit gedateerde melodrama liet toen ook al geen enkele indruk achter.

La Mujer que engañamos

1944 | Drama

Mexico 1944. Drama van Humberto Gómez Landero. Met o.a. Fernando Soler, Luis Aldás en Lina Montes.

Een schilder trouwt met een meisje, tot groot verdriet van een met beiden bevriende arts die verliefd op haar is. Na korte tijd wordt de man van het meisje verliefd op een ander en moet zij werk zoeken om haar twee kinderen te onderhouden. Langdradig en onverteerbaar.

El Rey se divierte

1944 | Komedie

Mexico 1944. Komedie van Fernando de Fuentes. Met o.a. Fernando Soler, Sara Guash, Tomás Perrín en Andrés Soler.

Het verhaal van een afgezette koning, enigszins lichtzinnig, en een opofferingsgezinde koningin. Voortreffelijke regie van een zeer vermakelijke film.

Capullito de alhelí

1944 | Komedie

Mexico 1944. Komedie van Fernando Soler. Met o.a. Fernando Soler, María Elena Marqués en Abel Salazar.

Een plattelandsmeisje wordt verliefd op een industrieel uit de stad. Een buitengewoon matige komedie.

Tentación

1943 | Drama

Mexico 1943. Drama van Fernando Soler. Met o.a. Fernando Soler, Gloria Marín en Tomás Perrín.

Een vader en zijn dochter besluiten in de grote stad te gaan wonen, alwaar de dochter al gauw op zoek moet naar werk om niet van honger om te komen. Goedkoop en ridicuul zoals je er maar weinig tegenkomt.

Ojos negros

1943 | Drama

Mexico 1943. Drama van Fernando Soler. Met o.a. Fernando Soler, Manolita Saval en Rafael Baledón.

De jonge Carmelita wordt verleid door een vrijbuiter, tegen de wil van haar vader, maître van een restaurant. Dwaze plot, dwaze regie, dwaas acteerwerk.

México de mis recuerdos

1943 | Muziek

Mexico 1943. Muziek van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Fernando Soler, Sofía Alvarez en Joaquín Pardavé.

Door een misverstand waant een jongen zijn vader dood, en meent hij recht te hebben op de erfenis van zijn tantes. Een nostalgische en onverteerbare film.

La Mujer sin alma

1943 | Drama

Mexico 1943. Drama van Fernando de Fuentes. Met o.a. Fernando Soler, María Félix en Andrés Soler.

Een mooi meisje speelt een spelletje met alle mannen om uit de armoede te komen. Een onuitstaanbaar melodrama met als enig lichtpunt de immer betoverende María Félix.

Qué hombre tan simpático

1942 | Komedie

Mexico 1942. Komedie van Fernando Soler. Met o.a. Fernando Soler, Gloria Marín, Manuel Medel en Blanca de Castejón.

Een ex-student in de medicijnen moet om een erfenis niet te verliezen, het hoofd bieden aan een aantal ongewone, verdachte situaties. Aardige komedie gebaseerd op een stuk van Arniches.

El Verdugo de Sevilla

1942 | Avonturenfilm, Drama

Mexico 1942. Avonturenfilm van Fernando Soler. Met o.a. Fernando Soler, Sara García en Domingo Soler.

Een man vindt werk als beul in Sevilla. Zijn eerste opdracht bestaat uit het doden van de 'Konijnen', drie mannen die ter dood zijn veroordeeld. De filmbewerking van een stuk van Pedro Muñoz Seca, vervelend en saai. Vermeldenswaard is het debuut van de jonge acteur Ricardo Montalbán in een kleine bijrol.

El Barbero prodigioso

1941 | Komedie

Mexico 1941. Komedie van Fernando Soler. Met o.a. Fernando Soler, Adriana Lamar, Domingo Soler en Irene de Bohuss.

De ongelooflijke gedaanteverandering van een dorpskapper in een superman die roem verwerft, rijkdom en vrouwen. Serieus gemaakt en geregisseerd. Deze film is gebasseerd op een theaterstuk waarvan de oorspronkelijke titel luidt El hombre que hizo un milagro. Erg amusant.

Cuando los hijos se van

1941 | Drama

Mexico 1941. Drama van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Fernando Soler, Sara García en Joaquín Pardavé.

Door een misverstand moeten de kinderen van een gelukkige familie naar de stad om aan geld te komen. Onuitstaanbaar melodrama. Een overvloed van dit soort films is omstreeks de jaren dertig in Mexico geproduceerd.

Pobre diablo

1940 | Komedie

Mexico 1940. Komedie van José Benavides Jr.. Met o.a. Fernando Soler, Manolita Saval en Carlos Orellana.

Drie zwervers die pas uit de gevangenis zijn ontslagen, vinden werk in de bouw. Al spoedig ontstaan er problemen als zij een oude vrijster tegenkomen. Sentimentele komedie die weinig van een komedie weg heeft en nog minder gevoeligheid uitstraalt.

Creo en Dios

1940 | Drama

Mexico 1940. Drama van Fernando de Fuentes. Met o.a. Fernando Soler, Miguel Angel Ferriz en Isabela Corona.

Een priester weet dat hij het slachtoffer is van een onrechtvaardigheid. Hij schroomt echter niet het lot dat voor hem is weggelegd te aanvaarden, omdat hij weet dat als hij spreekt alles goed zal komen. Onuitstaanbaar melodrama ge[KA3]inspireerd op een theaterstuk van Virginia F[KA1]abregas [KL]El secreto del sacerdote[KLE] (niet te verwarren met de film van die titel, die geregisseerd werd door Joselito Rodriguez).

Con su amable permiso

1940 | Mysterie

Mexico 1940. Mysterie van Fernando Soler. Met o.a. Fernando Soler, Virginia Serret en René Cardona.

De dochter van een bankier wordt ontvoerd door een misdadiger 'Mil Caras' genaamd. Vervolg op POBRE DIABLO waarin Fernando Soler weer hetzelfde personage vertolkt. Dit keer heeft hij de film zelf geregisseerd, zijn debuut. Gesitueerd in de wereld van de detectives.

Al son de la marimba

1940 | Komedie

Mexico 1940. Komedie van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Fernando Soler, Emilio Tuero, Marina Tamayo en Joaquín Pardavé.

Om uit de financiële problemen te geraken, besluit een adellijke familie haar dochter te laten trouwen met een rijke landeigenaar. Sympathieke, ontroerende komedie, maar wel een beetje lang.

Odio

1939 | Drama

Mexico 1939. Drama van William Rowland. Met o.a. Fernando Soler, Arturo de Córdova, Magda Haller en Domingo Soler.

Een man voelt zich gerechtigd een kennis die hem een hak heeft gezet, gemeen te behandelen. Gebaseerd op een bekend werk van George Elliott, op magistrale wijze ten tonele gebracht.

En tiempos de don Porfirio

1939 | Drama

Mexico 1939. Drama van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Fernando Soler, Marina Tamayo en Emilio Tuero.

Door een partijtje poker vergeet een jongeman zijn eigen bruiloft die de volgende dag plaats zal vinden. Het meest ambitieuze en succesvolle werk van Bustillo Oro, door het publiek met enthousiasme ontvangen.

Refugiados en Madrid

1938 | Drama

Spanje 1938. Drama van Alejandro Galindo. Met o.a. María Conesa, Fernando Soler, Vilma Vidal en Arturo de Córdova.

Het oponthoud van een groep vluchtelingen in een Zuid-Amerikaanse ambassade. Een sociaal-politiek drama en tevens een co-produktie tussen het republikeinse Spanje en Mexico, dat verontwaardigd was over de muiterij van de generaal Franco.

La Casa del ogro

1938 | Komedie

Mexico 1938. Komedie van Fernando de Fuentes. Met o.a. Fernando Soler, Arturo de Córdova, Gloria Marín en Elena D'Orgaz.

In een flatgebouw woont een aantal zeer uiteenlopende mensen. Gebaseerd op een verhaal van Del Corral. Een goed uitgevoerde film waarin een sterk beeld wordt getoond van de zeden en gewoonten van Mexico.

La Bestia negra

1938 | Drama

Mexico 1938. Drama van Gabriel Soria. Met o.a. Fernando Soler, Mary López, Arturo de Córdova en Carlos López Moctezuma.

Een meisje raakt, door haar spitsvondigheid, bevriend met het personeel van een circus. Walgelijk, huilerig melodrama.

Dos cadetes

1938 | Drama

Mexico 1938. Drama van René Cardona. Met o.a. Fernando Soler, Julián Soler, Sara García, Alvaro González en Carlos López Moctezuma.

Een jongen van adel en zijn vrijgevochten vriend melden zich aan als kadet bij een militaire academie. Carlos López Moctezuma was een van de beste schurken van de Mexicaanse film.

Chucho el Roto

1934 | Drama

Mexico 1934. Drama van Gabriel Soria. Met o.a. Fernando Soler, Adriana Lamar, Leopoldo Ortín en Andrés Soler.

Een gewezen timmerman ontvoert het meisje dat is geboren uit een liefdesrelatie die hij jaren geleden heeft gehad met de dochter van een aristocraat. Als hij in de gevangenis terechtkomt sluit hij vriendschap met vier misdadigers. Deze film was de duurste produktie van zijn tijd, en was tevens het debuut van regisseur Soria.