Alain Cert: productie.
Er zijn 3 films gevonden.

La basse-cour : Le diable dans l'école

1997 | Misdaad

Frankrijk 1997. Misdaad van Christiane Lehérissey. Met o.a. Roland Giraud, Anaïs Jeanneret, Gérard Rinaldi, Jacques Bouanich en Philippe Durand.

Graine de révolte

1993 | Drama

België​/​​Frankrijk 1993. Drama van Christian Faure. Met o.a. Juliette Sane, Chad Chenouga, Saida Bekkouche, El Kebir en Florence Rouget.

De jonge Fazia (Sane), werd grootgebracht volgens de strenge islamitische tradities in een Algerijnse migrantenfamilie, met een strenge vader en een moeder die door de vele zwangerschappen haar levenslust verloren is. Haar hele jeugd moest Fazia vechten om wat vrijheid te krijgen. Nu ze zestien-en-een-half is uit ze de wens om verpleegster te worden, wat onmiddellijk op een onverbiddellijk verzet stoot van haar ouders. Een vrouw is voorbestemd om het huishouden te doen en als maagd te trouwen met de man die door de familie voor haar uitgekozen werd. Fazia komt in opstand. De bittere strijd van een jonge vrouw, opgegroeid in een vrije gemeenschap, tegen de onredelijke tradities van het geloof van haar ouders. Zolang de kinderen geen recht op vrije keuze krijgen blijft integratie een onmogelijke droom. Goed gespeeld maar praterig melodrama geschreven door Huguette Debaisieux naar een onderzoek van Anne Singer. Fotografie van Dominique Brabant. Voorgesteld in de reeks C'est mon histoire en met tijdens de epiloog een getuigenis van de echte Fazia.

Adoption

1993 | Drama

België​/​​Hongarije​/​​Frankrijk 1993. Drama van János Zsombolyal. Met o.a. Klára Varga, Péter Malcsiner, Mari Töröcsik, Márie Bajcsay en Mari Csomós.

Men gaf haar de naam Eva Kovacs (Varga), maar naar haar ware naam moet ze raden. Als baby werd ze achtergelaten en ze heeft niet de minste notie wie haar ouders zijn. In het weeshuis kreeg ze een goede opvoeding, maar ze werd niet voorbereid op het leven van een alleenstaande volwassen vrouw. Ze krijgt een verhouding met een man die haar in de steek laat als ze zwanger is. Daar ze niet over onvoldoende bestaansmiddelen beschikt is ze verplicht haar baby ter adoptie aan te bieden. Jaren later gaat het haar veel beter en ze begint een zoektocht naar haar kind. Het gevoelige portret van een vrouw, die zelf door haar ouders werd verstoten en die nu ook verplicht is haar kind af te geven. Haar wanhopige zoektocht wordt aangrijpend, maar zonder goedkope sentimentaliteit, weergegeven. Varga zet de moedeloosheid van haar personage op onvergetelijke wijze neer. Op het einde van de film legt de echte Eva Kovacs een verklaring af. Het scenario werd geschreven door Akos Kertéaz en achter de camera nam Gábor Szabó plaats.