Barry Farrell: montage.
Er zijn 3 films gevonden.

Bollywood/Hollywood

2002 | Romantische komedie

Canada 2002. Romantische komedie van Deepa Mehta. Met o.a. Rahul Khanna, Lisa Ray, Moushumi Chatterjee en Jessica Paré.

Maatschappelijk bevlogen cineast Deepa Mehta waagde zich in 2002 aan een feelgoodfilm waarin ze met liefde alle conventies van de befaamde Indiase melodrama's aanstipt. De essentie van Bollywood/Hollywood is een onmogelijke liefde die gedurende de film steeds meer mogelijk wordt. Rahul Khanna speelt de rijke jongeman die onder druk van zijn moeder en oma een Indiase bruid moet regelen. Lisa Ray sprankelt als het Indiaas-ogende meisje dat tegen betaling wel een keurig bruidje wil spelen. 'Niets is wat het lijkt' luidde de slagzin hoewel de olijke verhaallijn niets aan de verbeelding overlaat. Suikerspinzoet vermaak.

Behind the Red Door

2002 | Drama

Verenigde Staten 2002. Drama van Matia Karrell. Met o.a. Kiefer Sutherland, Kyra Sedgwick, Stockard Channing, Chuck Shamata en Hannah Lochner.

Armlastige fotograaf Natalie (Sedgwick) krijgt een lucratieve klus buiten de stad via vriendin Julia (Channing). Haar baas blijkt haar broer Roy (Sutherland), een manupilatieve snob die ze jaren niet heeft gezien. Natalie wil weg maar is ook geïntrigeerd door de kennis die Roy heeft over de hiaten in haar herinnering. Ze ontdekt waarom Roy een harnas van ongenaakbaarheid heeft opgetrokken. Een onderhoudende film, zowel wat betreft onderwerp en regie als wat betreft acteerwerk.

Earth

1998 | Historische film, Drama

India​/​​Canada 1998. Historische film van Deepa Mehta. Met o.a. Maia Sethna, Nandita Das, Rahul Khanna, Aamir Khan en Gulshan Grover.

Brits-Indië, 1947. Vanuit het perspectief van een achtjarig meisje volgen we een aantal bevriende families van verschillende culturele en religieuze achtergronden in de stad Lahore. Wanneer de Britten het land onverwacht opdelen in een islamitisch en een hindoeïstisch deel, komen de banden onder grote druk te staan. Door in te zoomen op klein menselijk drama weten de filmmakers de wrange ontstaansgeschiedenis van Pakistan toegankelijk en meeslepend te brengen. De kritische film, gebaseerd op de roman Cracking India van Bapsi Sidhwa, werd in India zwaar gecensureerd en in Pakistan verboden.