Lautaro Murua: cast.
Er zijn 8 films gevonden.

Belmonte

1996 | Drama, Biografie

Frankrijk​/​​Spanje 1996. Drama van Juan Sebastian Bollain. Met o.a. Achero Manas, Jésus Bonilla, Monica Molina, Luis Miguel Calvo en Lautaro Murua.

La peste

1992 | Drama

Frankrijk​/​​Argentinië 1992. Drama van Luis Puenzo. Met o.a. William Hurt, Sandrine Bonnaire, Jean-Marc Barr, Robert Duvall en Raul Julia.

Puenzo verfilmde het gelijknamige, vermaarde boekwerk van Albert Camus, maar verplaatste de actie naar een onbestemd jaar van de 20e eeuw van Oran in Algerije naar een onbekend land in Zuid-Amerika, waarmee hij ongetwijfeld zijn geboorteland Argentini[KA3]e ten tijde van het generaalsbewind (1970-1980) op het oog heeft gehad. Het verhaal wordt verteld door Docteur Rieux (Hurt) en is grotendeels in flashbacks. Een cameraman van de Franse tv, Jean Tarrou (Barr), wordt als vrijwilliger ingeschakeld, om slachtoffers te helpen van een duistere epidemie, die bijeen gedreven zijn in een voetbalstadion. De romanfiguur Raymond Rambert is hier getransponeerd naar een vrouw, journaliste Martine Rambert, gespeeld door Bonnaire, die de kijkers verbluft met een masturbatie-scène en plein public. Duvall speelt de rol van Joseph Grand, de statisticus die probeert de perfecte roman te voltooien en Julia is de profiteur Cottard. Het spel van de hoofdrollen is zeer goed, maar ze zitten toch beklemd in het ambitieuze, literaire scenario van regisseur Puenzo. De film is breedvoerig, waarschijnlijk veel te lang voor een kijker die verstrooiing zoekt. Een half uur van de film afhalen, waardoor deze verteerbaarder wordt, zou hem waarschijnlijk verminken en hierdoor is zijn publiek beperkt; dat laatste valt te betreuren voor de verfilming van zo'n belangrijk literair werk en het is jammer van zo'n competente cast. Het blauwgetinte camerawerk is van Felix Monti.

Scream of Stone

1991 | Avonturenfilm, Drama

Duitsland​/​​Frankrijk​/​​Canada 1991. Avonturenfilm van Werner Herzog. Met o.a. Vittorio Mezzogiorno, Stefan Glowacz, Mathilda May, Donald Sutherland en Brad Douriff.

Freeclimber Glowacz, winnaar van een muurklauter-wedstrijd, wordt door een befaamde alpinist (Mezzogiorno) die meent dat hij acrobaat is inplaats van bergbeklimmer, uitgedaagd de Cerro Torre in Patagonië in het Zuiden van Argentinië, een onbeklimbaar geachte berg, te bedwingen. In het basiskamp aarzelt Mezzogiorno, maar Glowacz gaat met een vriend naar boven. De vriend verongelukt, Glowacz zegt dat hij de top heeft bereikt, maar kan dat niet bewijzen. Om elk ongeloof weg te nemen zegt hij nogmaals de top te zullen beklimmen, ditmaal onder het wakend oog van een tv-ploeg. Niet het obscure psychologische verhaal, maar de ijzingwekkende beelden van het Argentijnse gebergte gefotografeerd door Rainer Klausmann maken dit tot een uitzonderlijke film. Sutherland is een journalist. Naar een idee van Reinhold Messner, door Hans-Ulrich Klenner en Walter Saxer tot scenario bewerkt. Grotendeels gefinancierd door Europese omroepen, w.o. ZDF, TF1, Canal Plus, Rai 2 en samen met Téléfilm Canada.

No habra mas penas ni olvido

1984 | Drama

Argentinië 1984. Drama van Hector Olivera. Met o.a. Federico Luppi, Hector Bidonde, Victor Laplace, Rodolfo Ranni en Miquel Angel Sola.

In Argentinië ontstaat een conflict tussen linkse en rechtse aanhangers van Peron, hetgeen uiteindelijk uitmondt in een meedogenloze moordpartij. De film, gebaseerd op het gelijknamige boek van Osvaldo Soriano, is een zinloze aaneenschakeling van gewelddadige beelden en mist iedere diepgang. Het is dan ook onbegrijpelijk dat hij werd onderscheiden met de Zilveren Beer en de Prijs van de internationale kritiek.

Las truchas

1978 | Komedie

Spanje 1978. Komedie van José Luis Garcia Sánchez. Met o.a. Héctor Alterio, Irene Foster, Mari Carillo, Verónica Forqué en Fernando Chinarro.

Een gezelschap van gezagsdragers uit het Franco-tijdperk wordt ziek en misselijk na het eten van bedorven forellen, waarna het door hen geterroriseerde keukenpersoneel gezond en wel vrolijk de benen neemt. Deze satire kon onomwonden profiteren van de nieuwe vrijheid van meningsuiting na Franco`s dood, maar het opzienbarende daarvan is z[KA1]o snel achterhaald, dat er nu alleen maar een nogal rommelige en rumoerige film overblijft. Bekroond op de Berlinale met een gedeelde Gouden Beer, die bedoeld was om de Spaanse cinema te stimuleren; de andere gelukkigen waren: LAS PALABRAS DE MAX (1978) van Emilio Mart[KA1]inez L[KA1]azaro en de korte film ASCENSOR (1978) van Tomás Muñoz. Het scenario is van Manuel Gutiérrez Aragón. Het camerawerk is van Magin Torruella.

Martin Fierro

1968 | Historische film

Argentinië 1968. Historische film van Leopoldo Torre Nilsson. Met o.a. Alfredo Alcon, Lautaro Murua, Graciela Borges, Leonardo Favio en Walter Vidarte.

Torre Nilsson, een van Argentinië's internationaal bekende regisseurs, heeft met dit werk over de legendarische Fierro een film van epische proporties gemaakt. De film, die is gebaseerd op het gelijknamige boek van Jose Hernandez, schetste Fierro's strijd tegen de harde wereld; niet alleen zijn strijd met de Indianen, maar ook met de beschaafde wereld van zijn tijd. De film, die geladen is met menselijke emoties en die Nilssons meesterhand verraadt, heeft historische waarde.

La Caida

1961 | Drama

Argentinië 1961. Drama van Leopold Torre Nilsson. Met o.a. Elsa Daniel, Lautaro Murua en Duilio Marzio.

Deze film die gebaseerd is op een roman van Beatriz Guido, gaat over een onschuldig jong meisje dat in een omgeving is opgegroeid die haar onderdrukte. Ze huurt een kamer bij een nerveuze, astmatische vrouw met vier perverse kinderen. Daar heeft het meisje haar eerste liefdesaffaires, met een preutse advocaat en met de excentrieke oom van de kinderen. In de film wordt de nadruk gelegd op de explosieve aard van de maagdelijke emoties van het meisje in haar ongebruikelijke en tragische relaties. Ook bekend als THE FALL.

La Casa del Angel

1957 | Drama

Argentinië 1957. Drama van Leopold Torre Nilsson. Met o.a. Elsa Daniel, Lautaro Murua en Guillermo Battaglia.

Deze film is het produkt van de samenwerking tussen regisseur Torre Nilsson en zijn vrouw, de romanschrijfster Beatriz Guido. Hoofdthema is de obsessie van een seksueel onderdrukte vrouw voor verleiding en zuiverheid. Het verhaal gaat over een zestienjarig meisje wier emotionele groei belemmerd is door haar puriteinse moeder. Wanneer het meisje verliefd wordt op een jongen die haar verleidt, is ze niet in staat om de intense schuldgevoelens die haar plagen, te overwinnen. Ook bekend als END OF INNOCENCE.