Hans-Erich Viet

1953 Regisseur, Acteur, Scenarist

Hans-Erich Viet (1953) is regisseur, acteur en scenarist.
Er zijn 15 films gevonden.

Die Stunde der Offiziere

2004 | Drama, Documentaire, Oorlogsfilm

Duitsland 2004. Drama van Hans-Erich Viet. Met o.a. Harald Schrott, Bernhard Schütz, Klaus J. Behrendt, Florian Martens en Felix Eitner.

Het verzet tegen de fascist Adolf Hitler was in Duitsland maar sporadisch. Zo kon het gebeuren dat zestien miljoen mensen het leven lieten in de oorlog die hij met zijn misdadige bende nazi`s had ontketend. Bijna zes miljoen joden, honderdduizenden zigeuners en talloze tegenstanders moesten het ontgelden en werden systematisch vermoord in de vernietigingskampen. Aanvankelijk hadden leger en legertop eind jaren 1920 Hitler gesteund om de nazi`s aan de macht te helpen en lieten zich zonder bezwaren meeslepen in de aanvalsoorlogen, annexaties en bezettingen. In 1944 werd het hen te gortig, en wilden zij zich ontdoen van de tiran. Op 20 juli 1944 begaf de oorlogsveteraan met [KA1]e[KA1]en oog Graf Claus von Stauffenberg (Schrott) zich naar Wolffschanze in Rastenburg, ten oosten van Berlijn, waar Hitler met zijn generale staf bijeen was gekomen voor een bespreking. Hoewel Stauffenbergs bom van Britse makelij afging, overleefde Hitler de explosie en namen de nazi`s zeer bloedig en uiterst wreed wraak. Iedereen, die in de verste verte maar iets te maken had met deze aanslag, werd zonder een eerlijk proces - de gefilmde verschijningen voor nazi-rechter Ronald Freisler de president van het Volksgerichthof waren een aanfluiting en slechts maskerades - opgehangen aan pianosnaren met vleeshaken, doodgeschoten, afgevoerd naar concentratiekampen of kregen een pistool in de hand gedrukt om de trekker over te halen. Deze film schetst aan de hand van voortreffelijk nagespeelde sc[KA2]enes (gebaseerd op de protocollen), oude journaal- en archiefopnames, gesprekken met nabestaanden en ander materiaal een helder beeld van de ware toedracht der gebeurtenissen. Jammer dat de Voorzienigheid Hitler spaarde, het kostte geheel nodeloos nog zoveel meer mensenlevens. Je vraagt je soms af waarom. Het scenario is van Hans-Christoph Blumenberg.

Claras Schatz

2003 | Drama, Komedie, Familiefilm

Duitsland 2003. Drama van Hans-Erich Viet. Met o.a. Rudolf Kowalski, Edward Piccin, Pia Baresch, Paolo Malco en Luca Zamperoni.

Het wijnbouwersechtpaar Clara (Elsner) en Kurt K[KA3]ohler (Kowalski) is binnenkort 25 jaar getrouwd. Clara wil dit in grote stijl vieren, maar ontdekt dat Kurt geld, afkomstig van h[KA1]a[KA1]ar ouders, aan het familiebedrijf heeft onttrokken voor de aankoop van een luxueus zeiljacht. Ze voelt zich verraden en bestolen. Ze besluit op het feest aan te kondigen dat zij haar huwelijk met Kurt als be[KA3]eindigd beschouwt. Ze is ongevoelig voor de protesten van haar kinderen Kai (Piccin) en Katrin (Baresch). Kurt voelt zich beledigd en vaart het zeegat uit. Dan doet Clara een vreselijke ontdekking: de duurste wijnen uit de collectie in de kelder zijn weg. Hierin zat het reservekapitaal, dat ze nu heel hard nodig heeft om het liquiditeitstekort aan te vullen. Ze is er snel achter dat Kurt deze hoge wijnen voor een appel en een ei heeft verkwanseld aan de supergladde Italiaanse wijnvertegenwoordiger Angelo Bernardi (Von L[KA3]uttichau), die voor het imperium van Pietro Pinacoli (Malco) werkt. Clara reist spoorslags af naar Italië om haar kostbare wijnen terug te halen. Terwijl ze zit te puzzelen hoe ze haar doel moet bereiken, blijkt dat Pietro haar wel charmant vindt. Nu zint ze op een list. Ondertussen is Kurt op hangende pootjes teruggekomen. Elsner in de hoofdrol is subliem, maar kan natuurlijk niet op tegen het zwakke verhaal. Wie zijn verstand echter op nul zet, kan dik genieten van deze superieure soap, die meestal in twee delen wordt uitgezonden. Het scenario is van Barbara Engelke, een genrespecialiste. Het camerawerk is van Markus Hausen en toont dromerige platen van niet bestaanbare werelden.

Polizeiruf 110: Memory

2002 | Misdaad, Thriller

Duitsland 2002. Misdaad van Hans-Erich Viet. Met o.a. Uwe Steimler, Jürgen Schmidt, Julia Richter, H.H. Müller en Hermann Beyer.

Het scenario van Michael Illner en Frank Sommer bevat een versleten idee: de verkeerde man, beschuldigd van moord (op een rechter van de arrondissementsrechtbank in Schwerin) zit achter de tralies. Nu doet zich de vraag voor wie dan w[KA1]el de schuldige is. Hinrichs (Steimler) en zijn collega Diekmann (Schmidt) komen in het bezit van een dossier over een ex-majoor bij de Stasi, die enige jaren daarvoor de voorzitter van een jachtvereniging om zeep gebracht zou hebben. Uit de ballistische testen in het dossier blijkt dat het gaat om hetzelfde wapen, waarmee de rechter vermoord werd. Vervolgens wordt de huidige voorzitter van de jachtvereniging in zijn achterste geschoten met wederom hetzelfde wapen. Die voorzitter is ook nog eens toevallig de hoofdofficier van justitie. Volgens Hinrichs en Diekmann heeft men te snel gehandeld en moet de dader in de jachtkringen gezocht worden en heeft het eerder te maken met jaloezie, overspel en wraak, maar niets met een opstandige skinhead. Ossi Steimler en Wessi Schmidt houden in een onopwindende geschiedenis de aandacht behoorlijk goed vast door hun overtuigende spel en Schreiner als Diekmanns vrouw is nimmer te versmaden; ooit speelde zij Kriminalkommissarin Miriam Koch aan de zijde van Hauptkommissar Bernd Flemming uit Düsseldorf in de serie TATORT. Het camerawerk is van Udo Franz.

Traumfrau mit Verspätung

2001 | Romantiek, Komedie

Duitsland 2001. Romantiek van Hans-Erich Viet. Met o.a. Thekla Carola Wied, Horst Buchholz, Dieter Montag, Peter Francke en Rudolf Kowalski.

Katharina Lenz (Wied) is een huisvrouw die al flink op middelbare leeftijd is. In haar leven is ze veel tekort gekomen en heeft ze zich altijd uitgesloofd voor haar man Hartmut (Montag) en opgeofferd voor haar onuitstaanbare kinderen, Siggi (Tonkel) en Marion (Golombek). Op de avond voor kerst krijgt zij te horen dat ze van een oudtante een leuke som heeft ge[KA3]erfd. Katharina denkt dat zij nog een dikke twintig jaar voor de boeg heeft en besluit het ervan te gaan nemen, zonder man en kinderen. Ze trekt de deur achter zich dicht, laat zich optutten en hult zich in nieuwe kleren. Ze bezoekt regelmatig het graf van haar weldoenster en maakt op die manier kennis met knappe weduwnaren, die haar warmte en liefde schenken. Hierbij zijn een romanticus (Kowalski), een violist (Franke) en een uitgaanstype (Mann) dat van dansen houdt. Ze weten geen van allen dat zij geen weduwe is en een gezin heeft, waarvan de dochter probeert een stukje van de erfenis in handen te krijgen. Alleen haar vertrouweling en vriend advocaat Leon (Buchholz) is op de hoogte. Het is echter de vraag of de euforie, waarin Katharina verkeert, kan voortduren. Het scenario van Thomas Brückner is gebaseerd op de Zweedse tv- film DEN TATUERADE ÄNKAN van Lars Molin uit 1998, die op het tv-festival van Monte Carlo werd bekroond, maar het is minder spitsvondig en ironisch. Wied in de hoofdrol schittert en het weerzien van Buchholz is zeker niet onplezierig. Steimle, die een bekend gezicht heeft gekregen in de krimiserie POLIZEIRUF 110 als Hauptkommissar Jens Hinrichs speelt hier de priester, de herder des heren, die niets meer begrijpt van zijn verloren schaapje Katharina. Het camerawerk is van Michael Bertl. Mild amusante kost.

Milch und Honig aus Rotfront

2001 | Documentaire

Duitsland 2001. Documentaire van Hans-Erich Viet.

In de centraalaziatische republiek Kirgiezstan lag sedert mensenheugenis de plaats Bergthal, die grotendeels bevolkt was met Duitstalige doopsgezinde bewoners, afstammelingen van emigratiegolven die soms hun oorsprong al vonden in de late middeleeuwen. Stalin die de nazi's wantrouwde, liet de plaats omdopen tot 'Rotfront' en probeerde zoveel mogelijk mensen naar Siberië te deporteren. Na de instorting van het Sovjetrijk en het communisme heet de plaats gewoon weer Bergthal. De volksduitsers die de bloedige dictatuur van Stalin hadden overleefd, probeerden weer hun bestaan op te bouwen in de onafhankelijke republiek Kirgiezstan. Een deel van hen, bijna eenderde, nam de gelegenheid te baat om 'terug te keren' naar het herenigde Duitsland omdat de Duitse nationaliteit gebaseerd is op bloedverwantschap, onafhankelijk van de plaats, waar men woont. De film gaat in het bijzonder over de doopsgezinde gebroeders Rudolf en Adolf Koop, die de terreur hadden overleefd. Adolf Koop ging naar Duitsland en woont met zijn gezin in Detmold, maar hij gaat in de zomer zijn familieleden helpen met de oogst. De film van de 48-jarige Viet is heel interessant, omdat hij op een boeiende manier analyseert wat de mensen motiveert en wat hun relatie met het moederland Duitsland is. Zijn documentaire werd opgenomen in de prestigieuze reeks Das kleine Fernsehspiel.

Polizeiruf 110: Ihr größter Fall

2000 | Mysterie, Thriller

Duitsland 2000. Mysterie van Hans-Erich Viet. Met o.a. Uwe Steimle, Kurt Böwe, H.H. Müller, Julia Richter en Gabriele Völsch.

De glanzende Audi van Dr. Stuber (M[KA3]uller) wordt gestolen en hij eist snelle resultaten van zijn ondergeschikten, commissarissen Hinrichs (Steimle) en Groth (B[KA3]owe). Hinrichs heeft zijn kop er niet helemaal bij, want zijn verloofde Nina (Richter) is hoogzwanger en ze moeten eerst nog snel even trouwen. Kurth Groth denkt weemoedig aan blonde Helga Bergen (Bergen), een Deense collega, die een symposium heeft georganiseerd over de handel in gestolen auto's. Ze geeft Groth een gouden tip, maar als hij met Hinrichs een inval doet, levert dat niets op voor de politie. Anderzijds weet de automaffia wie van de politie hen probeert dwars te zitten. Ze lokken Groth met een anoniem telefoontje naar de 'vindplaats' van de Audi van Stuber, maar dat blijkt een explosieve val te zijn wat Hinrichs echter op het nippertje door heeft. Groth brengt het er levend vanaf, maar belandt enigszins gehavend in het ziekenhuis, waar hij met goede zorgen, bloemen van Helga en haarzelf wordt omringd. Ondertussen blijft Hinrichs speuren, zijn bezoeken in het ziekenhuis afwisselend tussen Nina die inmiddels van een dochter bevallen is, en Groth. Hij ontdekt via een getuigenverklaring, dat de maffia een actie van plan is. De politie rukt met groot materieel uit, terwijl Dr. Stuber die ook op weg is en in het bos min of meer verdwaalt, per toeval de vluchtende hoofddaders arresteert. Deze zaak van het omkatten van autos, is het grootste geval tot nog toe van Hinrichs en Groth, maar blaaskaak Stuber mag met de eer strijken, terwijl Hinrichs naar het altaar van de Lutherse kerk snelt om met Nina te trouwen. Gedeeltelijk in Polen gefilmd. Richter is leuk, blonde Steimle is een echte Heini die steeds menselijker wordt, terwijl de bijna uitgebluste grijze Böwe als Groth de uitgekookte speurder blijft. Berg is een aantrekkelijke verschijning, maar past als z.g. love-interest in het geheel niet bij Böwe. Het scenario van Edmund Grote en regisseur Viet is bij tijd en wijle spannend. Onberispelijk camerawerk van Udo Franz tegen de sfeervolle achtergrond van de Oostzeebadplaats Heiligendamm.

Polizeiruf 110: Die Macht und ihr Preis

2000 | Misdaad

Duitsland 2000. Misdaad van Hans-Erich Viet. Met o.a. Uwe Steimle, Jürgen Schmidt, H.H. Müller, Julia Richter en Gabriele Völsch.

Hinrichs (Steimle) volgt het spoor van oplichter Achim T[KA3]anzer (Korittke) naar Grimnitz. T[KA3]anzer is ontsnapt uit de gevangenis van Schwerin. Hinrichs stuit op Lacleur (May), een goede kennis van zijn oudere collega Groth, die `verhinderd` is om mee te komen (Kurt B[KA3]owe speelt altijd de rol van Groth, maar hij had last van zijn hart, hetgeen hem tenslotte fataal werd). Lacleur heeft zich op de lokale politiek gestort en is kandidaat bij de tussentijdse gemeenteraadsverkiezingen. Hij maakt zich sterk voor een stuwdamproject. Van T[KA3]anzer geen spoor, wel wordt zijn vriendin Beatrice (Schubert) gesignaleerd. Hinrichs merkt dat Lacleur zich minder voor de plaatselijke politiek interesseert, maar des te meer voor zijn eigen portemonnaie, die hij met zijn herverkiezing hoopt te vullen. Brand in het verkiezingskantoortje en sabotage op de stuwdam brengen leven in de brouwerij. Hinrichs krijgt versterking van zijn collega Robert Dieckmann (Schmidt). De zaak wordt spannend als er een schedel uit het meer wordt opgevist - wie is de dode? Zou Lacleur meer weten en waar is Tänzer? Sfeervolle aflevering met een aantal onverwachte wendingen naar een scenario van Edmund Grote en regisseur Viet. Goed spel van de rolverdeling.

Polizeiruf 110: Ÿber den Dächern von Schwerin

1999 | Misdaad

Duitsland 1999. Misdaad van Hans-Erich Viet. Met o.a. Kurt Böwe, Uwe Steimle, H.H. Müller, Julia Richter en Gabriele Völsch.

Jens Meister (Rohde), schoorsteenveger in Schwerin en fervent amateurfotograaf, heeft drievoudig pech. De zaken lopen niet goed, niemand wil zijn fotoboeken kopen en hij steekt diep in de schulden. Bij het fotograferen van de daken is lokale politicus Dr. Stuber (M[KA3]uller) met een schaars geklede callgirl in het vizier van de camera geraakt en in een compromitterende positie vastgelegd op de gevoelige plaat. Uit geldnood probeert Jens nu Dr. Stuber te chanteren, waarop Hinrichs (Steimle) wordt ingeschakeld. Hinrichs gaat discreet en ijverig aan de slag in de hoop te kunnen scoren en op te klimmen bij de LKA en mogelijk weg te kunnen uit het provinciale Schwerin. Ondertussen houdt de kalme smeris van de oude stempel Groth (Böwe), die aan Hinrichs is toegevoegd, zich bezig met een onbenullige brand in een videotheek. Je hoeft geen Sherlock Holmes te zijn om te begrijpen dat beide zaken met elkaar in verband staan en dat ondanks het verschil in temperament, Hinrichs en Groth het geval samen klaren. Een zeer routinematige aflevering, die overeind blijft dankzij Groths relativerende uitstraling en Steimle's optreden als onvervalste, maar aangepaste, resp. gemoderniseerde ossi. Het scenario is van regisseur Viet, Leo P. Ard en Rainer Butt.

Polizeiruf 110: Rasputin

1999 | Misdaad, Thriller

Duitsland 1999. Misdaad van Hans-Erich Viet. Met o.a. Kurt Böwe, Uwe Steimle, Julia Richter, Edgar Selge en Thommi Baake.

Jens Hinrichs (Steimle) wil met behulp van moderne opsporingstechnieken een seriemoordenaar betrappen, die al drie jaar prostitu[KA1]ees koudmaakt. Zelfs de grote jongens in Berlijn is het niet gelukt. Hoewel hij geen offici[KA3]ele opdracht heeft, legt hij een dadersprofiel vast naar Amerikaanse maatstaven en neemt het zekere voor het onzekere: hij vindt het hoertje Nina (Richter) bereid om als lokvogel te fungeren. Nina verzwijgt hem dat ze al een betalende klant heeft: de Soko uit Berlijn, die hetzelfde heeft gevraagd. Groth (B[KA3]owe) vindt zijn chef Hinrichs een beetje te fanatiek, maar helpt hem bij het onderzoek, al doet hij dat niet zonder spot. Ze hebben twee verdachten in het vizier: Dr. Langer (Selge), een tamelijk geschifte dokter, Daniel Blind (Baake), een klant van Nina, die meer dan een hoerenloper is. Dan steekt de Soko een spaak in het wiel en ontneemt Hinrichs de zaak, maar Groth vindt in Hinrichs dossier de juiste oplossing, terwijl de Soko met Nina een ongekend, bijna fataal risico genomen heeft. Het ironische scenario is van Edmund Grote. Selge maakte vlot promotie in de serie, en verscheen niet veel later als Kriminalhauptkommissar Jürgen Tauber uit München.

Polizeiruf 110 - Über den Dächern von Schwerin

1999 | Thriller

Duitsland 1999. Thriller van Hans-Erich Viet. Met o.a. Julia Richter, Uwe Steimle, Kurt Böwe en H.H. Müller.

Jens Hinrichs (Steimle) wil met behulp van moderne opsporingstechnieken een seriemoordenaar betrappen, die al drie jaar prostitu[KA1]ees koudmaakt. Zelfs de grote jongens in Berlijn is het niet gelukt. Hoewel hij geen offici[KA3]ele opdracht heeft, legt hij een dadersprofiel vast naar Amerikaanse maatstaven en neemt het zekere voor het onzekere: hij vindt het hoertje Nina (Richter) bereid om als lokvogel te fungeren. Nina verzwijgt hem dat ze al een betalende klant heeft: de Soko uit Berlijn, die hetzelfde heeft gevraagd. Groth (B[KA3]owe) vindt zijn chef Hinrichs een beetje te fanatiek, maar helpt hem bij het onderzoek, al doet hij dat niet zonder spot. Ze hebben twee verdachten in het vizier: Dr. Langer (Selge), een tamelijk geschifte dokter, Daniel Blind (Baake), een klant van Nina, die meer dan een hoerenloper is. Dan steekt de Soko een spaak in het wiel en ontneemt Hinrichs de zaak, maar Groth vindt in Hinrichs dossier de juiste oplossing, terwijl de Soko met Nina een ongekend, bijna fataal risico genomen heeft. Het ironische scenario is van Edmund Grote. Selge maakte vlot promotie in de serie, en verscheen niet veel later als Kriminalhauptkommissar Jürgen Tauber uit München.

Schlange auf dem Altar

1998 | Komedie

Duitsland 1998. Komedie van Hans-Erich Viet. Met o.a. Armin Rohde, Joana Adu-Gyamfi, Edgar Selge, Illa Gedergott en Heike Falkenberg.

Gevangenispredikant Georg F[KA3]arber (Rohde) is een zachtzinnig, goedgelovig mens, die een zwaar crimineel stel na hun huwelijk laat ontsnappen, waarop hij door de kerkeraad overgeplaatst wordt naar een bonte, moeilijke multiraciale wijk in Hamburg. Zijn baas is dominee Reinhardt (Selge), die moeite heeft met al die verschillende culturen en daarom als racist geboekstaafd staat. Georg wordt geconfronteerd met de mooie Mambele (Adu-Gyamfi) uit Nigeria, die zegt dat haar thuis de doodstraf dreigt en tevergeefs politiek asiel probeert te verkrijgen - de kerk moet haar beschermen. Heeft Georg te maken met een oplichtster, die spoken, erotische muziek en een drie meter lange python de kerk in brengt? Mambele`s verhaal klopt van geen kanten en Reinhardt is niet van plan bij de pakken neer te zitten. Georg wordt gelukkig gesteund door Peter Maybach (Wöhle), een homo die in het koor zingt, en een jonge autodief. Modieuze tv-film, die zich afspeelt in de veranderende maatschappij rond het einde van de jaren 1990. Behoorlijke rollen onder de regie van Viet, die daarvoor v.n.l. scenario's schreef. Georgo Heinzen bedacht echter het verhaal voor deze film.

Geiselfahrt ins Paradies

1998 | Misdaad, Komedie, Actiefilm

Duitsland 1998. Misdaad van Hans-Erich Viet. Met o.a. Hans-Erich Viet, Horst Frank, Herbert Adler, Hubertus Hartmann en Gesa Badenhorst.

Wanneer Hubert, een werknemer van een distilleerderij plotseling wordt ontslagen, waardoor zijn voorgenomen huwelijk met een Chinese niet kan doorgaan, besluit hij een lottokantoor te overvallen. Actiefilm van regisseur Viet, in eigen land bekend om documentaires als Luggi L. ist nicht zu fassen en Milch und Honing aus Rotfront en een serie tv-films onder de titel Polizeiruf 110. (RdL/VPRO Gids)

Frankie, Jonny und die anderen

1994 | Familiefilm, Komedie

Duitsland 1994. Familiefilm van Hans-Erich Viet. Met o.a. Detlef Kuper, Paul Herwig, Marco Meulenkamp, Holger Möhlenkamp en Kai Kinting.

Vijf jongens van het platteland rijden zwijgzaam door de nacht. Ze zijn zeventien, achttien jaar oud en willen wat opwindends meemaken. Maar wat valt er te beleven in de uitgestrektheid van Ostfriesland? Ze dringen een speelgoedwinkel binnen en maken Japanse zwaarden en gevechtskleding buit. Van nu af aan staan een zware training in de Waddenzee en oosterse meditatie op het programma. Als ze echter tijdens een ruzie uit de dorpsdisco worden gegooid, dreigt de bende uit elkaar te vallen. Er is een opzienbarende gebeurtenis nodig om de groep weer tot één geheel te smeden. De jaarmarkt biedt daartoe de gelegenheid. Viet, die jarenlang met Detlev Buck samenwerkte, heeft met zijn eerste speelfilm voor een geslaagd debuut gezorgd. Op laconieke, maar toch gevoelige toon beschrijft hij het leven van de dorpsjeugd. Het camerawerk is van Sophie Maintigneux.

Schnaps im Wasserkessel

1991 | Documentaire

Duitsland 1991. Documentaire van Hans-Erich Viet. Met o.a. Katharina Wilken, Hiebe Klinkenborg, Jan Veenhuis, Claas Steenblock en Helmut Schoormann.

Filmmaker Viet is afkomstig uit Ostfriesland, niet ver van de grens met Nederland. Zijn overgrootouders en grootouders waren eenvoudige landarbeiders in dienst van welvarende herenboeren, die het uitpolderen van hun Hollandse buren geleerd hadden. In de beginjaren 1950 draaide een amateur een soort documentaire over het landleven dat door de mechanisatie drastig aan het veranderen was. Ouderen raakten werkloos, jongeren trokken weg of vonden werk bij de VW fabriek in Emden. Viet spoorde de amateurfilm op (hij vond hem in de Harz) en verwerkte hem voor het contrast in zijn eigen documentaire, die gekenmerkt wordt door het speurwerk naar oude zeden en gebruiken, verdwenen beroepen en overlevenden die smakelijk herinneringen ophalen (vandaar de titel). Voor kijkers ter plekke in deze noordwestelijke uithoek van Duitsland gefundenes Fressen, maar voor de rest van het land, inclusief het buitenland, hooguit boeiend als het je echt interesseert. De ge[KA3]interviewden spreken Platt (een dialect dat op het Gronings lijkt), dat lang niet iedereen zal verstaan. Voor de Nederlanders die het nog niet wisten: Groningen en Friesland, heet bij hen Westfriesland, terwijl bij ons West-Friesland een deel van Noord-Holland is. Leve de topografie! Opgenomen in de serie Das kleine Fernsehspiel in de reeks Deutschland skurril. Het scenario is van regisseur Viet. Het camerawerk is van Peter van der Reek.

Karniggels

1991 | Komedie

Duitsland 1991. Komedie van Detlev Buck en Hans-Erich Viet. Met o.a. Bernd Michael Lade, Inga Busch, Ingo Naujoks en Anton Rattinger.

Politieman Horst Köpper (Lade), misschien niet de slimste van de politieacademie, heeft grootse toekomstplannen, maar wordt tot zijn schrik op het platteland van Noord-Duitsland gestationeerd. Wat daar te doen valt? De dorpsagent wordt geconfronteerd met een curieuze moordzaak: iemand heeft het op koeien voorzien. De later succesvolle Detlev Buck, zelf even te zien als postbode, werd bekroond met de Beierse Filmprijs voor zijn speelfilmdebuut, dat een luchtige kijk biedt op het landleven en op het feit dat de zaken soms anders lopen dan je had voorzien.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Hans-Erich Viet op televisie komt.

Reageer