Neil Steinberg

Regisseur, Producer

Neil Steinberg is regisseur en producer.
Er zijn 7 films gevonden.

When in Rome

2002 | Familiefilm, Romantiek, Komedie

Verenigde Staten 2002. Familiefilm van Steve Purcell. Met o.a. Ashley Olsen, Mary-Kate Olsen, Leslie Danon, Derek Lee Nixon en Julian Stone.

De tweelingzusjes Leila en Charly Hunter mogen naar Rome voor een vakantiebaantje. Helaas worden ze al na een paar uur ontslagen omdat het tweetal de boel volledig in de war stuurt. Gelukkig staan de meisjes op goede voet met de directeur en mogen ze opnieuw aan de slag. Ondertussen gaat de tweeling ook op stap in Rome en maken ze kennis met twee knappe Griekse jongens.

Getting There

2002 | Komedie, Avonturenfilm, Familiefilm, Drama

Verenigde Staten 2002. Komedie van Steve Purcell. Met o.a. Mary-Kate Olsen, Ashley Olsen, Alexandra Picatto, Shelley Malil en Heather Lindell.

De succesvolle Olsen-tweeling, Mary-Kate en Ashley, probeert films te maken, die overeenstemmen met hun leeftijd. Ze zijn nu zestien en hebben hun rijbewijs. Scenarioschrijver Michael Swerdlick kwam met een vrijwel plotloos verhaal voor een rolprent die familiezender Fox wel wilde uitzenden, maar niemand wilde uitbrengen. Dus werd het een direct-to-video die Warner Bros. aan de videotheken sleet. De productiemaatschappij van de zusjes Olsen maakte de film, terwijl de tweeling officieel meedeed als uitvoerend producent. In de prent hebben ze van hun ouders een modern classic car gekregen: een vuurrode Ford Mustang cabriolet 1976, waarmee ze met hun vroegrijpe boezemvriendinnen Jenn (Lindell) en Lyndi (Towne) vertrekken naar de Olympische Winterspelen in Utah (van 2002). Nauwelijks onderweg wordt de auto gestolen en zetten zij de reis met openbaar vervoer voort, in het gezelschap van een drietal (!) jongens: de arrogante Danny (Brown), de verlegen, maar aardige Sam (Ellithorpe) en de oliedomme, veelvraat Toast (D'Agostino). Eerst gaan ze per vliegtuig naar San Diego - in tegenovergestelde richting dus, om daarna per taxi, trein en bus in Salt Lake City te arriveren als de spelen afgelopen zijn. Geen nood: de tweeling gaat met hun vrienden hun zestiende verjaardag uitbundig vieren. Ondertussen hebben meisjes in de leeftijdscategorie van negen tot twaalf niet kennisgemaakt met drugs, roken en geweld. Ze hebben wel het nodige geleerd over nee zeggen tegen een jongen, die wil kussen, en tafelmanieren. Bovendien heeft de film flink gesleuteld aan de toekomstverwachtiging van deze jonge kijksters: rijk zijn, een zorgeloos leven leiden met boeken, muziek, lekker eten, veel kleren en natuurlijk je eigen auto. De Olsen zusjes zijn snoesjes, maar als actrice en producent hebben ze filmisch niet veel te vertellen. Ze kunnen zich veel beter bezighouden met hun boekjes, single-cd-tjes, videootjes en confectie voor Amerika's grootste grutter Wal*Mart - het legt hen geen windeieren, terwijl deze nauwelijks boeiende film totaal overbodig en nutteloos is. Het camerawerk is van Jems LeGoy, David Lewis en Brian Sullivan. Ook bekend als GETTING THERE: SWEET 16, LICENSED TO DRIVE, en THE ROAD TRIP.

Winning London

2001 | Komedie, Familiefilm, Drama

Verenigde Staten 2001. Komedie van Craig Shapiro. Met o.a. Mary-Kate Olsen, Ashley Olsen, Eric Jungmann, Brandon Tyler en Jesse Spencer.

De intelligente tweeling Chloe (Mary-Kate Olsen) en Riley (Ashley Olson) zitten in het team dat mee mag doen aan de vertegenwoordiging door schoolkinderen bij de Verenigde Naties. Hiertoe moeten ze in Londen de Chinese Volksrepubliek vertegenwoordigen en laten zien dat ze kunnen onderhandelen. Gelukkig blijkt bij aankomst dat ze voor Engeland zitting moeten nemen. Ze moeten dan nog het nodige leren over het Verenigd Koninkrijk en dat komt in het kader van deze reeks neer op een toeristische rondgang door Swinging London, inclusief een bezoekje aan het House of Parlements, Westminster Abbey en het Globe Theatre. Riley die een beetje jongensgek is, benut de gelegenheid om de romantiek uit te proberen met haar teamgenootje Brian (Tyler), terwijl de serieuze Chloe haar evenknie ontmoet in de stijve Brit James Browning (Spencer). Het scenario van Karol Ann Hoeffner brengt als boodschap dat winnen niet alles is. Hoewel deze moraal beter is dan het eeuwige gospel van Disney, merken we toch op dat de Olsen tweeling gemakkelijk praten hebben, want zij hebben al lang geleden gewonnen. Ze doen ons denken aan onze hypocriete klasgenoten van vroeger, die óók beweerden hun huiswerk niet gemaakt te hebben, maar bij het proefwerk de hoogste cijfers scoorden nadat ze thuis om het hardst hun opgaven geleerd hadden. De doelgroep, bakvisjes van negen tot dertien, heeft toch heel wisselend op het Engelse avontuurtje van de tweeling gereageerd: van bewonderend tot luchtig en een heleboel afwijzingen. De gelukkige regisseur van dienst was dit keer wederom Shapiro. Hij heeft blijkbaar het vertrouwen gewonnen. Het camerawerk is van David Lewis. Kwam direct uit op video.

Holiday in the Sun

2001 | Familiefilm, Romantiek, Drama

Verenigde Staten 2001. Familiefilm van Steve Purcell. Met o.a. Mary-Kate Olsen, Ashley Olsen, Austin Nichols, Ben Easter en Ashley Hughes.

De vakantie van de tweelingzusjes Madison en Alex lijkt heel saai te worden. Gelukkig maken de meisjes al snel kennis met wildebrassen Griffen en Jordan.

Our Lips Are Sealed

2000 | Komedie, Familiefilm, Drama

Verenigde Staten 2000. Komedie van Craig Shapiro. Met o.a. Ashley Olsen, Mary-Kate Olsen, Jim Mekimen, Tamara Clatterbuck en Robert Miano.

Ashley Parker (Ashley Olsen) en Mary-Kate Parker (Mary-Kate Olsen) zijn getuige van de roof van een edelsteen uit een museum. Dankzij hun aanwijzingen verdwijnt een van de daders achter de tralies, maar het brein achter de misdaad (Miano) heeft het nu uit wraak op hen voorzien. In het kader van het Amerikaanse beschermingsprogramma voor getuigen krijgen zij een nieuwe naam en heten ze voortaan Abby en Maddy Turtleby - dat geldt tevens voor hun ouders (Meskimen en Clatterbuck). Doch de schurken weten hen op te sporen en ze worden ijlings afgevoerd naar Australi[KA3]e, waar alles op Amerika lijkt en ze wederom een nieuwe identiteit krijgen: ze heten voortaan Andrea en Karla Frauenfelder. Down-under moeten ze zich op de high school opnieuw bewijzen en dat gaat niet zomaar. Bovendien loert het gevaar om de hoek dat de boeven hun spoor toch nog vinden. Naarmate de Olsen-tweeling ouder wordt veranderen de verhalen, maar dat is geen bezwaar. Jonge dweepsters groeien met hen op totdat ze jonge volwassenen zijn. De Olsen zusjes zijn geen grote actrices, maar zijn niet bang om voor de camera te staan. Zij houden hun leeftijdsgenootjes bezig met dingen die zij belangrijk vinden, zoals de lekkere stukken Pete (Clark) en Avery (Swalwell), surfen, zeilen, naar parties gaan, enz. enz... Er zijn heel veel clichés die variëren van geleende plotjes uit de kassuccessen zoals HOME ALONE of verwijzingen naar dweepfilms zoals TITANIC of lachsuccessen zoals AUSTIN POWERS. Soms is het best grappig, waardoor de jonge doelgroep heel tevreden is met het gebodene, maar het totaal blijft zo luchtig als een suikerspin. Het onbenullige scenario is van regisseur-van-dienst Shapiro en de speciaal ingehuurde Elizabeth Kruger. De cameraman is David Lewis. De opbrengst kwam natuurlijk terecht in het fonds ter instandhouding van de tweeling. Kwam direct uit op video en is even belangrijk voor de doelgroep als bijvoorbeeld de Enid Blyton verhalen. Werktitel BLABBERMOUTH.

Passport to Paris

1999 | Komedie, Familiefilm

Verenigde Staten 1999. Komedie van Alan Metter. Met o.a. Mary-Kate Olson, Ashley Olsen, Peter White, Matt Winston en Yvonne Sciò.

De tweeling Melanie en Ally Porter gaat naar Parijs om een bezoek te brengen aan hun grootvader. Daar aangekomen worden ze verliefd op twee Franse jongens

The Kisses

1992 | Documentaire

Verenigde Staten 1992. Documentaire van Bruce Cohn en Neil Steinberg.

Aan de hand van fragmenten uit een aantal bekende Hollywood- klassiekers tekent Bacall de geschiedenis van de kus in al zijn vormen. Beroemde verleiders passeren de revue, waaronder Frank Sinatra, Cary Grant, Leslie Howard, Clark Gable. Een speciale sectie is voorbehouden aan de Andy Hardy-films, met de nadruk op de liefdesscènes tussen Judy Garland en Mickey Rooney. Het speelse kussen van Gene Kelly in musical-fragmenten komt eveneens aan bod. Maar kussen hoeft niet enkel tussen man en vrouw te gebeuren. Je kunt ook de grond kussen of geld of zelfs eieren. De documentaire eindigt met één van de mooiste liefdesscènes uit de filmgeschiedenis, de slotsequentie uit CASABLANCA. Cohn schreef het scenario. De research was het werk van John Strauss, Jerry Watson filmde de scènes met Bacall.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Neil Steinberg op televisie komt.

Reageer