Bert Koops: geluid.
Er zijn 29 films gevonden.

Link spel

1999 |

Nederland 1999. Paula van der Oest. Met o.a. Wouter Kaan, Tobias Specker, Nina Victor Spijkers, Ramses Barreveld en Cynthia Abma.

Cesare Pavese - Een man alleen

1999 |

Nederland 1999. Hein Aalders en Hans Keller.

Over de liefde - Niet alles hoeft gezegd

1998 |

Nederland 1998. Eric Oosthoek. Met o.a. Christine Bijvanck, Fred van der Hilst, Hymke de Vries, Hans Dagelet en Ella van Drumpt.

4

1998 |

Nederland 1998. Jonathan Weyland. Met o.a. F. Ogilvie, Gunnar Smit, Marlene Henny en Gijs Scholten van Aschat.

De laatste druppel?

1997 | Documentaire

Nederland 1997. Documentaire van Rob Swanenburg.

Curaçao - Tamki Wambu zonder nummer

1997 |

1997. Corinne Leysner, Dinne van de Vlis en Netty van Hoorn.

Curaçao - Mooie meisjes, mooie bloemen

1997 |

1997. Corinne Leysner, Dinne van de Vlis en Netty van Hoorn.

Curacao

1997 | Documentaire

1997. Documentaire van Corinne Leysner, Dinne van de Vlis en Netty van Hoorn.

Madelief II

1996 | Familiefilm

Nederland 1996. Familiefilm van Ineke Houtman en Rita Horst. Met o.a. Victor Löw, Margo Dames, Madelief Verelst en Damien Hope.

De Groote Postweg

1996 | Documentaire

Nederland 1996. Documentaire van Bernie IJdis.

Roadmovie-achtige documentaire over de Groote Postweg. Pramoedya Ananta Toer (1925), een van de belangrijkste Indonesische auteurs van de afgelopen decennia, schreef op verzoek van regisseur Bernie IJdis een essay over de Groote Postweg. Deze duizend kilometer lange weg dwars door Java werd begin vorige eeuw onder leiding van de Nederlander Daendels aangelegd en kostte duizenden Indische dwangarbeiders het leven. Omdat Toer als ex-politieke gevangene beperkt is in zijn bewegingsvrijheid, fungeren de filmmakers tijdens een reis langs de Postweg als zijn oren en ogen. Gedurende de tocht ontvouwen zich langzaam parallellen tussen het Indonesië van vroeger en nu. Daarnaast wordt, naarmate de film vordert, de grimmigheid van Toers situatie én de situatie in zijn land voelbaar.

Het Laatste glas melk

1995 |

Nederland 1995. Eric Oosthoek. Met o.a. Machteld Stolte, Jacob Derwig, Birgitta Vreengoor, Gees Linnebank en Dirk Zeelenberg.

Roadmovie-achtige documentaire over de Groote Postweg. Pramoedya Ananta Toer (1925), een van de belangrijkste Indonesische auteurs van de afgelopen decennia, schreef op verzoek van regisseur Bernie IJdis een essay over de Groote Postweg. Deze duizend kilometer lange weg dwars door Java werd begin vorige eeuw onder leiding van de Nederlander Daendels aangelegd en kostte duizenden Indische dwangarbeiders het leven. Omdat Toer als ex-politieke gevangene beperkt is in zijn bewegingsvrijheid, fungeren de filmmakers tijdens een reis langs de Postweg als zijn oren en ogen. Gedurende de tocht ontvouwen zich langzaam parallellen tussen het Indonesië van vroeger en nu. Daarnaast wordt, naarmate de film vordert, de grimmigheid van Toers situatie én de situatie in zijn land voelbaar.

Respect

1994 | Drama

Nederland 1994. Drama van Eric Oosthoek. Met o.a. Antonie Kamerling en Willem Nijholt.

Nijholt, een bekend homoseksueel toneelschrijver, wordt geïnterviewd door de jonge homofiele HP-journalist Kamerling in de hal van een chique hotel. Nijholt, die voorbereid is op het zoveelste vraaggesprek met standaardvragen over zijn seksuele voorkeur, wordt verrast door Kamerlings innerlijke motivatie. Tijdens het gesprek blijkt gaandeweg dat Nijholt met de man met wie Kamerling samenwoonde een tijdje is vreemdgegaan. Kamerling weet dat, maar dat Nijholt het weet, maakt Kamerling pas op uit de levensvragen waarmee Nijholt hem bestookt. Nijholt heeft 95 procent van de tekst, Kamerling moet vooral luisteren en speelt teveel op de camera, een 'afwijking' die de jonge acteur overhield van zijn soapserie-ervaring Goede Tijden, Slechte Tijden. Scenario van niemand minder dan Robert Long. Camerawerk van Paul van den Bos. Tot stand gekomen met subsidie van de EU en verder gefinancieerd door TV Plus, de gezamenlijke breedbeeldzender van de verzuilde Nederlandse omroepen. Gedraaid in HD-TV.

Het Vuur

1994 |

1994. Eric Oosthoek.

Nijholt, een bekend homoseksueel toneelschrijver, wordt geïnterviewd door de jonge homofiele HP-journalist Kamerling in de hal van een chique hotel. Nijholt, die voorbereid is op het zoveelste vraaggesprek met standaardvragen over zijn seksuele voorkeur, wordt verrast door Kamerlings innerlijke motivatie. Tijdens het gesprek blijkt gaandeweg dat Nijholt met de man met wie Kamerling samenwoonde een tijdje is vreemdgegaan. Kamerling weet dat, maar dat Nijholt het weet, maakt Kamerling pas op uit de levensvragen waarmee Nijholt hem bestookt. Nijholt heeft 95 procent van de tekst, Kamerling moet vooral luisteren en speelt teveel op de camera, een 'afwijking' die de jonge acteur overhield van zijn soapserie-ervaring Goede Tijden, Slechte Tijden. Scenario van niemand minder dan Robert Long. Camerawerk van Paul van den Bos. Tot stand gekomen met subsidie van de EU en verder gefinancieerd door TV Plus, de gezamenlijke breedbeeldzender van de verzuilde Nederlandse omroepen. Gedraaid in HD-TV.

Een Galerij - Groeten uit Tirol

1994 |

Nederland 1994. Jan Keja. Met o.a. Suze Broks, Paul de Munnik, Julian Burford, Solco Schuit en Carly Wijs.

Nijholt, een bekend homoseksueel toneelschrijver, wordt geïnterviewd door de jonge homofiele HP-journalist Kamerling in de hal van een chique hotel. Nijholt, die voorbereid is op het zoveelste vraaggesprek met standaardvragen over zijn seksuele voorkeur, wordt verrast door Kamerlings innerlijke motivatie. Tijdens het gesprek blijkt gaandeweg dat Nijholt met de man met wie Kamerling samenwoonde een tijdje is vreemdgegaan. Kamerling weet dat, maar dat Nijholt het weet, maakt Kamerling pas op uit de levensvragen waarmee Nijholt hem bestookt. Nijholt heeft 95 procent van de tekst, Kamerling moet vooral luisteren en speelt teveel op de camera, een 'afwijking' die de jonge acteur overhield van zijn soapserie-ervaring Goede Tijden, Slechte Tijden. Scenario van niemand minder dan Robert Long. Camerawerk van Paul van den Bos. Tot stand gekomen met subsidie van de EU en verder gefinancieerd door TV Plus, de gezamenlijke breedbeeldzender van de verzuilde Nederlandse omroepen. Gedraaid in HD-TV.

The International Singing Star Leo Fuld

1993 |

Nederland 1993. Netty van Hoorn.

Nijholt, een bekend homoseksueel toneelschrijver, wordt geïnterviewd door de jonge homofiele HP-journalist Kamerling in de hal van een chique hotel. Nijholt, die voorbereid is op het zoveelste vraaggesprek met standaardvragen over zijn seksuele voorkeur, wordt verrast door Kamerlings innerlijke motivatie. Tijdens het gesprek blijkt gaandeweg dat Nijholt met de man met wie Kamerling samenwoonde een tijdje is vreemdgegaan. Kamerling weet dat, maar dat Nijholt het weet, maakt Kamerling pas op uit de levensvragen waarmee Nijholt hem bestookt. Nijholt heeft 95 procent van de tekst, Kamerling moet vooral luisteren en speelt teveel op de camera, een 'afwijking' die de jonge acteur overhield van zijn soapserie-ervaring Goede Tijden, Slechte Tijden. Scenario van niemand minder dan Robert Long. Camerawerk van Paul van den Bos. Tot stand gekomen met subsidie van de EU en verder gefinancieerd door TV Plus, de gezamenlijke breedbeeldzender van de verzuilde Nederlandse omroepen. Gedraaid in HD-TV.

Onze Man in Kazachstan

1993 |

1993. Marjoleine Boonstra.

Nijholt, een bekend homoseksueel toneelschrijver, wordt geïnterviewd door de jonge homofiele HP-journalist Kamerling in de hal van een chique hotel. Nijholt, die voorbereid is op het zoveelste vraaggesprek met standaardvragen over zijn seksuele voorkeur, wordt verrast door Kamerlings innerlijke motivatie. Tijdens het gesprek blijkt gaandeweg dat Nijholt met de man met wie Kamerling samenwoonde een tijdje is vreemdgegaan. Kamerling weet dat, maar dat Nijholt het weet, maakt Kamerling pas op uit de levensvragen waarmee Nijholt hem bestookt. Nijholt heeft 95 procent van de tekst, Kamerling moet vooral luisteren en speelt teveel op de camera, een 'afwijking' die de jonge acteur overhield van zijn soapserie-ervaring Goede Tijden, Slechte Tijden. Scenario van niemand minder dan Robert Long. Camerawerk van Paul van den Bos. Tot stand gekomen met subsidie van de EU en verder gefinancieerd door TV Plus, de gezamenlijke breedbeeldzender van de verzuilde Nederlandse omroepen. Gedraaid in HD-TV.

Anders Bekeken

1993 |

Nederland 1993. Eveline van Dijck.

Nijholt, een bekend homoseksueel toneelschrijver, wordt geïnterviewd door de jonge homofiele HP-journalist Kamerling in de hal van een chique hotel. Nijholt, die voorbereid is op het zoveelste vraaggesprek met standaardvragen over zijn seksuele voorkeur, wordt verrast door Kamerlings innerlijke motivatie. Tijdens het gesprek blijkt gaandeweg dat Nijholt met de man met wie Kamerling samenwoonde een tijdje is vreemdgegaan. Kamerling weet dat, maar dat Nijholt het weet, maakt Kamerling pas op uit de levensvragen waarmee Nijholt hem bestookt. Nijholt heeft 95 procent van de tekst, Kamerling moet vooral luisteren en speelt teveel op de camera, een 'afwijking' die de jonge acteur overhield van zijn soapserie-ervaring Goede Tijden, Slechte Tijden. Scenario van niemand minder dan Robert Long. Camerawerk van Paul van den Bos. Tot stand gekomen met subsidie van de EU en verder gefinancieerd door TV Plus, de gezamenlijke breedbeeldzender van de verzuilde Nederlandse omroepen. Gedraaid in HD-TV.

Het stille land

1992 | Drama

Nederland 1992. Drama van Jan Keja. Met o.a. Rick Hendriks, Sieto Hoving, Doris Schmidt, Giam Kwee en Jaap Hoogstra.

Twintigjarige domineeszoon Hendriks pleegt zelfmoord. Via flash-backs komen wij te weten hoe hij dienstweigeraar werd; tevens dat zijn vader Hoving en zijn moeder Schmidt geen greep meer op hem hadden en hoe hij een zwerversbestaan leidde met een levensinstelling die hij ontleend had aan een Amerikaanse bestseller over zelf-therapie, pseudo filosofie en ander fraais. Het scenario is Ella Weisbrod, maar dat is geen garantie want het is niet geloofwaardig en te voorspelbaar; het bevat te veel clichéproblemen voor de zoon en schenkt te weinig aandacht aan de gewetensnood in het domineesgezin.

Beck

1992 | Thriller

Noorwegen​/​​België​/​​Nederland 1992. Thriller van Jacob Bijl. Met o.a. Warre Borgmans, Els Dottermans en Jan Decleir.

Twintigjarige domineeszoon Hendriks pleegt zelfmoord. Via flash-backs komen wij te weten hoe hij dienstweigeraar werd; tevens dat zijn vader Hoving en zijn moeder Schmidt geen greep meer op hem hadden en hoe hij een zwerversbestaan leidde met een levensinstelling die hij ontleend had aan een Amerikaanse bestseller over zelf-therapie, pseudo filosofie en ander fraais. Het scenario is Ella Weisbrod, maar dat is geen garantie want het is niet geloofwaardig en te voorspelbaar; het bevat te veel clichéproblemen voor de zoon en schenkt te weinig aandacht aan de gewetensnood in het domineesgezin.

Varieté-artiest voor 't leven

1991 |

Nederland 1991. Netty van Hoorn.

Twintigjarige domineeszoon Hendriks pleegt zelfmoord. Via flash-backs komen wij te weten hoe hij dienstweigeraar werd; tevens dat zijn vader Hoving en zijn moeder Schmidt geen greep meer op hem hadden en hoe hij een zwerversbestaan leidde met een levensinstelling die hij ontleend had aan een Amerikaanse bestseller over zelf-therapie, pseudo filosofie en ander fraais. Het scenario is Ella Weisbrod, maar dat is geen garantie want het is niet geloofwaardig en te voorspelbaar; het bevat te veel clichéproblemen voor de zoon en schenkt te weinig aandacht aan de gewetensnood in het domineesgezin.

Elias of het gevecht met de nachtegalen

1991 |

België 1991. Klaas Rusticus. Met o.a. Jimmy de Koning, Brikke Smets, Viviane de Muynck, Bien de Moor en Lotte Pinoy.

Twintigjarige domineeszoon Hendriks pleegt zelfmoord. Via flash-backs komen wij te weten hoe hij dienstweigeraar werd; tevens dat zijn vader Hoving en zijn moeder Schmidt geen greep meer op hem hadden en hoe hij een zwerversbestaan leidde met een levensinstelling die hij ontleend had aan een Amerikaanse bestseller over zelf-therapie, pseudo filosofie en ander fraais. Het scenario is Ella Weisbrod, maar dat is geen garantie want het is niet geloofwaardig en te voorspelbaar; het bevat te veel clichéproblemen voor de zoon en schenkt te weinig aandacht aan de gewetensnood in het domineesgezin.

Achter de dijk met Mieke Muts

1991 |

1991. Netty van Hoorn.

Twintigjarige domineeszoon Hendriks pleegt zelfmoord. Via flash-backs komen wij te weten hoe hij dienstweigeraar werd; tevens dat zijn vader Hoving en zijn moeder Schmidt geen greep meer op hem hadden en hoe hij een zwerversbestaan leidde met een levensinstelling die hij ontleend had aan een Amerikaanse bestseller over zelf-therapie, pseudo filosofie en ander fraais. Het scenario is Ella Weisbrod, maar dat is geen garantie want het is niet geloofwaardig en te voorspelbaar; het bevat te veel clichéproblemen voor de zoon en schenkt te weinig aandacht aan de gewetensnood in het domineesgezin.

Rosa Rosa

1990 | Thriller, Drama, Romantiek

Nederland 1990. Thriller van Martin Uitvlugt. Met o.a. Guusje van Tilborgh, Johan Leysen, Marieke van der Pol, Herbert Flack en Sanderien van Rooij.

Vreemde kruising tussen een thriller en een liefdesverhaal met een schitterende van Tilborgh als ex-Dolle Mina, maar nu een zich vervelende, gescheiden kapster in Den Haag die de mysterieuze terrorist Leysen helpt. Vrij geslaagde bioscoopdebuutfilm van Uitvlugt waaraan gedurende vier jaar met veel vallen en opstaan werd gewerkt. Traag, soms leuk, mooi gefotografeerd en met voortreffelijke vertolkingen van het duo van Tilborgh-Leysen.

Pearl

1990 |

Nederland 1990. Sherman R. de Jesus.

Vreemde kruising tussen een thriller en een liefdesverhaal met een schitterende van Tilborgh als ex-Dolle Mina, maar nu een zich vervelende, gescheiden kapster in Den Haag die de mysterieuze terrorist Leysen helpt. Vrij geslaagde bioscoopdebuutfilm van Uitvlugt waaraan gedurende vier jaar met veel vallen en opstaan werd gewerkt. Traag, soms leuk, mooi gefotografeerd en met voortreffelijke vertolkingen van het duo van Tilborgh-Leysen.

Gelati

1990 |

Nederland 1990. Netty van Hoorn.

Vreemde kruising tussen een thriller en een liefdesverhaal met een schitterende van Tilborgh als ex-Dolle Mina, maar nu een zich vervelende, gescheiden kapster in Den Haag die de mysterieuze terrorist Leysen helpt. Vrij geslaagde bioscoopdebuutfilm van Uitvlugt waaraan gedurende vier jaar met veel vallen en opstaan werd gewerkt. Traag, soms leuk, mooi gefotografeerd en met voortreffelijke vertolkingen van het duo van Tilborgh-Leysen.

De Sprong naar het Zuiden

1990 |

Nederland 1990. Hans Keller.

Vreemde kruising tussen een thriller en een liefdesverhaal met een schitterende van Tilborgh als ex-Dolle Mina, maar nu een zich vervelende, gescheiden kapster in Den Haag die de mysterieuze terrorist Leysen helpt. Vrij geslaagde bioscoopdebuutfilm van Uitvlugt waaraan gedurende vier jaar met veel vallen en opstaan werd gewerkt. Traag, soms leuk, mooi gefotografeerd en met voortreffelijke vertolkingen van het duo van Tilborgh-Leysen.

Er gaat een eindeloze stoet mensen door mij heen

1981 | Experimenteel

Nederland 1981. Experimenteel van Frans van de Staak. Met o.a. Mar Kagie, Joke Metman, Henk Bos, Tjitte de Vries en Heleen Stapel.

Burgers met lege blikken in de ogen reciteren - terwijl ze aan de wandel zijn of in een kerkbank gezeten - als los zand aan elkaar hangende zinnetjes: spreuken, platvloerse mededelingen, hele en halve wijsheden, maar nooit dialogen. Elk verband tussen tekst en beeld schijnt toevallig. Het produkt is nagenoeg ongeschikt voor menselijke consumptie.

Come Back

1981 |

1981. Jonne Severijn. Met o.a. Teuntje de Klerk, Annelies Knoop, Sylvia Millecam en Theu Boermans.

Burgers met lege blikken in de ogen reciteren - terwijl ze aan de wandel zijn of in een kerkbank gezeten - als los zand aan elkaar hangende zinnetjes: spreuken, platvloerse mededelingen, hele en halve wijsheden, maar nooit dialogen. Elk verband tussen tekst en beeld schijnt toevallig. Het produkt is nagenoeg ongeschikt voor menselijke consumptie.

Scrim

1976 | Drama

Nederland​/​​Duitsland​/​​Zweden 1976. Drama van Jacob Bijl. Met o.a. Geraldine Chaplin, Jessamin Stärcke, Bruce Gray en Jessamin Starcke.

Bijl werkte na de Filmacademie een tijdlang als regisseur voor o.a. de Wereldomroep en kreeg daarna veel lof voor zijn debuut ZWARTZIEK. Met SCRIM bouwt hij verder aan zijn persoonlijke dramatische stijl, waarbij de actrices Stärcke en Chaplin veel ruimte krijgen. De laatste is getrouwd met de vroegere vriend van de eerste, een onafhankelijke fotografe. De getrouwde vrouw leeft onder de druk van de man die gevangen zit. En het groeiende contact tussen beide vrouwen is de hele film. Een sterk werkstuk met gaaf camerawerk van Eddy van der Ende en Robert Altena.