Mary Tyler Moore

Acteur, Producer

Mary Tyler Moore is acteur en producer.
Er zijn 30 films gevonden.

Snow Wonder

2005 | Drama, Familiefilm

Verenigde Staten 2005. Drama van Peter Werner. Met o.a. Julie Ann Emery, Jennifer Esposito, Camryn Manheim, Poppy Montgomery en Jason Priestley.

Op kerstavond zorgt een grote sneeuwstorm voor verschillende kleine wonderen in het leven van vele families.

Blessings

2003 | Drama, Romantiek

Verenigde Staten 2003. Drama van Arvin Brown. Met o.a. Mary Tyler Moore, Liam Waite, China Chow, Kathleen Quinlan en Janaya Stephens.

Een in de steek gelaten baby geeft twee eenzame mensen een tweede kans op een gelukkig leven.

Like Mother, Like Son: The Strange Story of Sante and Kenny Kimes

2001 | Thriller, Misdaad

Verenigde Staten 2001. Thriller van Arthur Allan Seidelman. Met o.a. Mary Tyler Moore, Robert Forster, Gabriel Olds, Jean Stapleton en Ken Radley.

Deze film is gebaseerd op een ware gebeurtenis. Sante Chambers (Moore) is de dochter van een prostitu[KA1]ee en werd op straat grootgebracht. Ze lijdt aan kleptomanie en heeft een kleinkriminele inslag, maar is als vrouw niet onaardig om te zien. Ze trof voortdurend de verkeerde kerels (die haar mishandelden) en probeert zich er als alleenstaande moeder door heen te slaan met winkeldiefstallen, oplichterijtjes enz. Haar twee jongens zijn Kent (achtereenvolgens Daniel Daperis en Vennell) en Kenny (achtereenvolgens Breden, Jared Daperis en Olds). Dan heeft Sante geluk: ze leert de rijke aannemer Ken Kimes (Forster) kennen, die voor haar valt en tegen het advies van zijn vrienden en familieleden met haar trouwt. Ken behandelt de jongens als zijn eigen zoons, terwijl Sante doorgaat met haar kleine vergrijpen. Op Kenny`s verjaardag wordt ze wegens fraude met creditcards gearresteerd en draait voor vier jaar de bak in. Kent be[KA3]eindigt in die periode de high school, heeft begrepen dat zijn ma niet deugt en neemt dienst in het leger en distantieert zich. Als Sante terug is uit de gevangenis, is Ken overleden en is zij stuurloos. Omdat het geld opraakt, verhuist ze met Kenny naar New York. Ze betrekt haar zoon steeds dieper in haar misdadige praktijken. Ze leert de rijke, bejaarde Irene Silverman (Stapleton) kennen, een weduwe, die een aantal appartementen bezit. Kenny gaat met valse referenties een appartement huren en Sante beraamt de moord op Silverman, wiens testament ze met een ongelooflijke list eerst ten gunste van haar en Kenny verandert. Na de moord wordt Sante met haar zoon door toeval door de FBI gearresteerd en ieder tot meer dan honderd jaar gevangenisstraf veroordeeld. Tot zover het waargebeurde verhaal. Moore heeft haar fans, vooral in het romantische mysterie-genre als de vrouw die met een glimlach een man verovert, maar in deze weinig overtuigende, onopmerkelijke tv- film, is het niks en lijkt zij in de verste verte niet op het monsterachtige wezen, dat de echte Sante was. Veteraan Seidelman heeft de film met grote desinteresse op zijn ruggenmerg geregisseerd, terwijl de ervaren actrice Stapleton en de even gewiekste Forster te kleine rollen hebben om hun talent te kunnen tonen. Het is Moore, Moore en Moore, maar het resultaat gaat van weinig naar minder tot minst. Het scenario van Paul Eric Meyers naar de roman The Mother, the Son and the Socialite is zonder verbeelding geschreven. Het camerawerk is van James Grant. Ook bekend als A MOST DEADLY FAMILY.

A most deadly family

2001 | Drama

Verenigde Staten 2001. Drama van Arthur Allan Seidelman. Met o.a. Gabriel Olds, Robert Forster en Mary Tyler Moore.

Deze film is gebaseerd op een ware gebeurtenis. Sante Chambers (Moore) is de dochter van een prostitu[KA1]ee en werd op straat grootgebracht. Ze lijdt aan kleptomanie en heeft een kleinkriminele inslag, maar is als vrouw niet onaardig om te zien. Ze trof voortdurend de verkeerde kerels (die haar mishandelden) en probeert zich er als alleenstaande moeder door heen te slaan met winkeldiefstallen, oplichterijtjes enz. Haar twee jongens zijn Kent (achtereenvolgens Daniel Daperis en Vennell) en Kenny (achtereenvolgens Breden, Jared Daperis en Olds). Dan heeft Sante geluk: ze leert de rijke aannemer Ken Kimes (Forster) kennen, die voor haar valt en tegen het advies van zijn vrienden en familieleden met haar trouwt. Ken behandelt de jongens als zijn eigen zoons, terwijl Sante doorgaat met haar kleine vergrijpen. Op Kenny`s verjaardag wordt ze wegens fraude met creditcards gearresteerd en draait voor vier jaar de bak in. Kent be[KA3]eindigt in die periode de high school, heeft begrepen dat zijn ma niet deugt en neemt dienst in het leger en distantieert zich. Als Sante terug is uit de gevangenis, is Ken overleden en is zij stuurloos. Omdat het geld opraakt, verhuist ze met Kenny naar New York. Ze betrekt haar zoon steeds dieper in haar misdadige praktijken. Ze leert de rijke, bejaarde Irene Silverman (Stapleton) kennen, een weduwe, die een aantal appartementen bezit. Kenny gaat met valse referenties een appartement huren en Sante beraamt de moord op Silverman, wiens testament ze met een ongelooflijke list eerst ten gunste van haar en Kenny verandert. Na de moord wordt Sante met haar zoon door toeval door de FBI gearresteerd en ieder tot meer dan honderd jaar gevangenisstraf veroordeeld. Tot zover het waargebeurde verhaal. Moore heeft haar fans, vooral in het romantische mysterie-genre als de vrouw die met een glimlach een man verovert, maar in deze weinig overtuigende, onopmerkelijke tv- film, is het niks en lijkt zij in de verste verte niet op het monsterachtige wezen, dat de echte Sante was. Veteraan Seidelman heeft de film met grote desinteresse op zijn ruggenmerg geregisseerd, terwijl de ervaren actrice Stapleton en de even gewiekste Forster te kleine rollen hebben om hun talent te kunnen tonen. Het is Moore, Moore en Moore, maar het resultaat gaat van weinig naar minder tot minst. Het scenario van Paul Eric Meyers naar de roman The Mother, the Son and the Socialite is zonder verbeelding geschreven. Het camerawerk is van James Grant. Ook bekend als A MOST DEADLY FAMILY.

Mary and Rhoda

2000 | Drama, Komedie

Verenigde Staten 2000. Drama van Barnet Kellman. Met o.a. Valerie Harper, Joie Lenz, Marisa Ryan, Elon Gold en Christine Ebersole.

Mary (Tyler Moore) en Rhoda (Harper), twee hoofdpersonages uit de beroemde jaren zeventig serie The Mary Tyler Moore Show, komen na vele jaren van verwijdering weer bij elkaar in deze tv-film. De vroegere vriendinnen hebben meer gemeen dan gedacht. Ze verloren beiden hun echtgenoot, krijgen als 'vrouwen op zekere leeftijd' moeite met een baan vinden en hebben ieder een opstandige dochter. Voor wie niet bekend is met The Mary Tyler Moore Show, is Mary and Rhoda een rustige, aangename komedie. Voor wie fan was van de serie kan het flink tegenvallen (het is immers niet de show en in een compleet ander tijdperk), maar het kan ook inspirerend zijn om Mary en Rhoda weer in levenden lijve te aanschouwen.

People of the Century

1998 | Musical, Historische film

Verenigde Staten 1998. Musical van Eric Shapiro. Met o.a. Mike Wallace, Mary Tyler Moore, Candice Bergen, Claude Picasso en Steven Spielberg.

VV.

CBS: The First 50 Years

1998 | Musical

Verenigde Staten 1998. Musical van Andrew Solt en Frank Martin. Met o.a. Adam Arkin, Ed Bradley, Carol Burnett, David Copperfield en Roma Downey.

VV.

Keys to Tulsa

1997 | Drama

Verenigde Staten 1997. Drama van Leslie Greif. Met o.a. Eric Stoltz, Cameron Diaz, Randy Graff, Mary Tyler Moore en James Coburn.

Het kansrijke scenario van Harley Peyton naar de roman van Brian Fair Berkey bevat teveel wendingen en subplots en te weinig sympathieke figuren, waarmee de kijker zich zou kunnen associ[KA3]eren en dat is verschrikkelijk jammer. Richter Boudreau (Stoltz) is een karakterloze figuur van goede familie, wiens streberige moeder Cynthia (Moore) hem een baantje als filmcriticus bezorgt bij de plaatselijke krant, Tulsa Journal. Helaas is Richter te beroerd om een stukje in te leveren en rookt, snuift en zuipt liever dan dat hij wat doet. Als er een aardige meid op zijn weg komt, dan zegt Richter nooit nee. Zo komt hij Vicky Stover (Unger) tegen, een sweetheartje van de high school dat ook uit een goed nest komt. Zij is door haar huwelijk met drugsdealer Ronnie (Spader) onterfd. Ze wil wat van Richter, maar dat is niet meteen duidelijk. Richter is Ronnie nog geld schuldig voor stuff, en Ronnie wil dat Richter hem helpt bij een chantagezaak met compromitterende foto`s van de overjarige stripper Cherry (Going), voor wie Richter prompt valt. Cherry was getuige van een moord en daar wil Ronnie munt uit slaan. Ondertussen verdenkt Vicky`s broer Keith (Rooker) dat zijn zus hem een deel van de erfenis wil afpikken. Na een tijdje loopt de kijker het risico dat zijn aandacht verslapt en hij deze op zich intrigerende, maar veel te lange film niet meer kan volgen. Stoltz als Richter toont te weinig personage en dat werkt dodelijk. De scène's schieten te kort en het camerawerk van Robert Fraisse laat de kijker af en toe behoorlijk in de steek. Debuterend regisseur Greif is er niet in geslaagd om een THE BIG SLEEP van de 21e eeuw te brengen. De film werd in Texas gedraaid en niet in Oklahoma.

Stolen Memories: Secrets from the Rose Garden

1996 | Familiefilm, Drama

Verenigde Staten 1996. Familiefilm van Bob Clark. Met o.a. Mary Tyler Moore, Linda Lavin, Shirley Knight, Paul Winfield en Nathan Watt.

In 1956 brengt de twaalf-jarige Freddie (Watt) de zomervakantie door bij zijn drie al wat oudere en excentrieke tantes in de Deep South. Het zijn de strenge Earline (Lavin), de zachtmoedige Sally Ann (Knight) en het kindvrouwtje Jessie (Moore). Het wordt een zomer, waarin Freddie het nodig leert over zijn afkomst. Jessie is in feite geestelijk gehandicapt. Ze is in haar jeugd door een vreselijke gebeurtenis getraumatiseerd en blijven stilstaan. In haar veelvuldige herinneringen beleeft zij de nachtmerrie telkens opnieuw. Aanvankelijk is de jonge Freddie niet op zijn gemak, maar geleidelijk raakt hij gesteld op het imposante huis met zijn herinneringen en geheimen. Ook het stadje bevalt hem wel en Jessie die de geest van een zes-jarige heeft, is heel lief. Ze verlaat nooit het erf en haar grote hartstocht is de rozentuin. Freddie neemt haar echter mee de stad in en samen gaan ze uit op avontuur. Er ontstaat tussen het tweetal een hechte band. Met Freddie's gewonnen vertrouwen komt het drama van Jessie boven water als zij op de kermis in het spookhuis haar belager van vroeger tegenkomt; het ging om racisme en moord. Tom Cagney geeft in zijn scenario een fraai beeld van wat goede verstandhoudingen betekenen en hoe belangrijk een warm thuis is. Het spel is prachtig en het camerawerk van Stephen Katz is heel fijnzinnig. Regisseur Clark had zijn film strakker in de hand moeten houden, waardoor het drama in je geheugen gegrift had kunnen worden; helaas is het niet het geval. Ook bekend als FORBIDDEN MEMORIES.

Payback

1996 | Thriller, Misdaad, Drama, Actiefilm

Verenigde Staten 1996. Thriller van Ken Cameron. Met o.a. Mary Tyler Moore, Denis Arndt, Frederic Lane, Adam Scott en Kate Asner.

Een restauranthoudster wordt getuige van een gewelddadige overval door de politie en legt achteraf in een tuchtzaak een getuigenis af tegen de dienstdoende ambtenaar, wiens carrière daarmee verkeken is. Vlak daarna wordt haar zoon aangeklaagd wegens moord. Alle bewijzen zijn dusdanig gemanipuleerd dat hij veroordeeld wordt

Flirting with Disaster

1996 | Komedie, Drama

Verenigde Staten 1996. Komedie van David O. Russell. Met o.a. Ben Stiller, Patricia Arquette, Téa Leoni, Mary Tyler Moore en George Segal.

Woody Allen-achtige komedie met Ben Stiller in de hoofdrol als een geadopteerde neuroot uit New York die zijn vrouw (Arquette) en vier maanden oude zoon op sleeptouw neemt naar de andere kant van het land om zijn ware ouders te vinden. Een bevallige psycholoog (Leoni) haakt aan vanuit het adoptiebureau om de hereniging te begeleiden. Huwelijksproblemen, verleiding, een foute moeder, een dito vader, oude bekenden en een overdosis LSD zorgen voor de escalatie. Knap werk van een ingetogen Stiller die rugdekking krijgt van een stoet geweldige acteurs.

New York News

1995 | Drama

Verenigde Staten 1995. Drama van Michael Apted. Met o.a. Gregory Harrison, Melina Kanakaredes, Joe Morton, Kelli Williams en Anthony DeSando.

Pilotaflevering van de gelijknamige serie, gevolgd door een twaalftal episodes met telkens een andere regisseur, die precies [KA1]e[KA1]en seizoen duurde. Moore speelt de personage van Louise Felcott, uitgeefster en hoofdredactrice van het boulevardblad New York Reporter, dat met veel energie invloed heeft op wat er binnen en buiten de redactie gebeurt. Eindredacteur Mitch Cotter (Morton) heeft de dagelijkse leiding, die door de hachelijke financiële situatie van de krant hoogst ongemakkelijk is. Verslaggevers, columnisten, redacteurs en fotografen doen verschrikkelijk hun best om nieuws te maken met primeurs, die tot het hart van de miljoenenstad doordringen. Iedereen heeft het geweldig druk en het onderwerp is ideaal als ensemblestuk met sterke en zwakke personages, pittige dialogen tegen het decor van de grote stad, maar het grootste gemis is toch wel het gebrek aan authenticiteit. De regie van Apted is gedecideerd waardoor deze zeer behoorlijke reeks bepaalde kijkers zal aanspreken. Het scenario is van Michelle Ashford, die het geheel bedacht naar de verhalen van Wayne Grisby. Het camerawerk voor alle afleveringen was in goede handen van Alik Sakharov en Lauro Escorel.

Stolen Babies

1993 | Drama

Verenigde Staten 1993. Drama van Eric Laneuville. Met o.a. Lea Thompson, Kathleen Quinlan, Mary Tyler Moore, Mary Nell Santacroce en Brett Rice.

Thompson speelt een sociaal werkster die door haar vriendin Quinlan kennismaakt met de chique mevrouw Tyler Moore. Die beweegt in de betere kringen van Tennessee en is voorzitster van de Tennessee Children's Home Society, een belangenorganisatie die voor ouderloze kinderen bemiddelt, zodat ze in een goed tehuis terechtkomen. De hardwerkende Thompson komt er alras achter dat het om kinderroof en -handel gaat en dat Tyler Moore gedekt wordt door corrupte politici. Tv-voer dat aan de oppervlakte blijft omdat van deze waargebeurde geschiedenis geen boeiend verhaal is gemaakt. Speelt omstreeks 1945. Scenario van Sharon Elisabeth Doyle.

The Last Best Year

1990 | Drama

Verenigde Staten 1990. Drama van John Erman. Met o.a. Mary Tyler Moore, Bernadette Peters, Brian Bedford, Dorothy McGuire en Kate Reid.

Jane Murray (Peters) hoort van haar arts dat ze ongeneeslijk ziek is. Haar wereld stort in elkaar. Geholpen door psychiater Wendy Haller (Moore) tracht ze de haar resterende tijd toch nog zo zinvol mogelijk door te brengen. Zo besluit ze terug te keren naar haar geboortedorp om haar zoon op te zoeken, die ze al jaren niet meer heeft gezien. Huilerige soap, van het type waarop Moore in die tijd een abonnement leek te hebben. Het is allemaal goed bedoeld en goed gemaakt, maar ook al zo dikwijls in beeld gebracht, dat er niets onverwachts gebeurt. De vriendschap tussen de wanhopige Jane en de eenzame Wendy wordt zo mierzoet verteld, dat haast alle emotie verloren gaat. David W. Rintels bedacht het en Frank Tidy zette het op film. Alleen voor de liefhebber. Ook bekend als THE LAST BEST YEAR OF MY LIFE.

Thanksgiving Day

1990 | Komedie

Verenigde Staten 1990. Komedie van Gino Tanasescu. Met o.a. Mary Tyler Moore, Jonathon Brandmeier, Kelly Curtis, Andy Hirsch en Joseph Bologna.

Een zwarte komedie rond de familie Schloss, die steenrijk geworden is aan een handschoenenfabriek. Als pa Schloss (Tony Curtis in een klein, maar aanstekelijk rolletje) de traditionele kalkoen op Thanksgiving aansnijdt, krijgt hij een hartaanval en overlijdt. Behalve zijn butler treurt eigenlijk niemand om hem. Weduwe Paula Schloss (Moore) is niet opgewassen tegen de nieuwe situatie en haar kinderen: de jongste, stotteraar Michael (Hirsch) denkt alleen maar aan het feit dat hij nog honger heeft, nietsnut Randy (Brandmeier) is verslaafd aan het gokken en neemt spelers mee naar huis, dochter Barbara (Kelly Curtis), is schrijfster en feministe en verpest de sfeer met een lesbische vriendin. Moeder Paula zoekt troost in een liefdesavontuurtje. Geschreven door Steve Zacharias en Jeff Buhai. Ook bekend als The Good Family.

Gore Vidal's Lincoln

1988 |

1988. Lamont Johnson. Met o.a. Mary Tyler Moore, Richard Mulligan, John McMartin, Cleavon Little en John Houseman.

Een zwarte komedie rond de familie Schloss, die steenrijk geworden is aan een handschoenenfabriek. Als pa Schloss (Tony Curtis in een klein, maar aanstekelijk rolletje) de traditionele kalkoen op Thanksgiving aansnijdt, krijgt hij een hartaanval en overlijdt. Behalve zijn butler treurt eigenlijk niemand om hem. Weduwe Paula Schloss (Moore) is niet opgewassen tegen de nieuwe situatie en haar kinderen: de jongste, stotteraar Michael (Hirsch) denkt alleen maar aan het feit dat hij nog honger heeft, nietsnut Randy (Brandmeier) is verslaafd aan het gokken en neemt spelers mee naar huis, dochter Barbara (Kelly Curtis), is schrijfster en feministe en verpest de sfeer met een lesbische vriendin. Moeder Paula zoekt troost in een liefdesavontuurtje. Geschreven door Steve Zacharias en Jeff Buhai. Ook bekend als The Good Family.

Just between Friends

1986 | Drama

Verenigde Staten 1986. Drama van Allan Burns. Met o.a. Ted Danson, Christine Lathi, Sam Waterston, Salome Jens en Jane Greer.

Op de aerobic-club sluit Holly Davis (Moore) vriendschap met Sandy Dunlap (Lahti). Holly is getrouwd met Chip Davis (Danson); Sandy is gescheiden, maar heeft een verhouding. Op een dag nodigt Holly haar vriendin uit die tot haar verbijstering ontdekt dat niemand anders dan Chip haar minnaar is. Ze weigert de relatie voort te zetten, maar wat later komt Chip om bij een auto- ongeval. Dan merkt Sandy dat ze zwanger is. Hoe gaat Holly, die inmiddels van de verhouding weet, hiermee om? Vrij langzaam verlopend melodrama dat vooral in de eerste helft een humoristische ondertoon heeft. Daarna gaat de film op de sentimentele toer. Alles wordt zo clean voorgesteld, zonder al te veel theoretiseren over wat goed of fout is. Goede vertolking, vooral van een schitterende Lahti. Het scenario is van Burns zelf en Jordan Cronenweth hanteerde de camera.

Finnegan Begin Again

1985 | Komedie, Drama

Verenigde Staten 1985. Komedie van Joan Micklin Silver. Met o.a. Robert Preston, Sylvia Sidney, Sam Waterston, David Huddleston en Bob Gunton.

Verrukkelijk verhaal over de onmogelijke liefde die opbloeit tussen een schooljuf, die weduwe geworden is en een uitzichtsloze verhouding heeft met een getrouwde begrafenisondernemer en een journalist-op-leeftijd die thuis een vrouw heeft die langzaam seniel wordt. Met name Preston is heerlijk om te zien. Televisiefilm.

Heartsounds

1984 |

Verenigde Staten 1984. Glenn Jordan. Met o.a. Mary Tyler Moore, James Garner, Sam Wanamaker, Wendy Crewson en David Gardner.

Een journaliste die getrouwd is met een bekend chirurg, maakt van zeer nabij mee hoe het een arts vergaat als hij zelf patiënt wordt. De film berust op ware feiten, maar blijft een te persoonlijk relaas om buiten de kring van de direct betrokkenen te kunnen boeien.

Six Weeks

1982 | Drama

Verenigde Staten 1982. Drama van Tony Bill. Met o.a. Dudley Moore, Shannon Wilcox, Bill Calvert, John Harkins en Joe Regalbuto.

Politicus Moore zet zich in om de hartewens van een dertien- jarig, ongeneeslijk ziek meisje, dat nog zes weken te leven heeft, in vervulling te laten gaan. Vlak voor haar dood krijgt het leukemie-patiëntje de kans om in een ballet op te treden. Geen sentiment wordt onbenut gelaten in dit onwaarschijnlijke melodrama. David Seltzer bewerkte een roman van Fred Mustard Stewart tot scenario. Camerawerk van Michael D. Margulies.

Ordinary People

1980 | Drama

Verenigde Staten 1980. Drama van Robert Redford. Met o.a. Donald Sutherland, Judd Hirsch, Timothy Hutton, M. Emmet Walsh en Elizabeth McGovern.

De Jarretts vormen een typisch Amerikaans bourgeoisgezin. Vader Sutherland verdient goed, moeder Moore is een zorgzame huisvrouw en zoon Hutton is een aantrekkelijke jongen. Maar achter deze zorgeloze fa[KA10]cade schuilt een aangrijpend drama. Hun oudste zoon, een vrijpostige sportieveling, verongelukte tijdens het zeilen en Hutton acht zich persoonlijk verantwoordelijk voor zijn dood. Schitterend familieportret dat nergens goedkoop sentimenteel wordt. Een waar stukje `uit het leven gegrepen`. Met zijn regiedebuut schoot acteur Redford direct in de roos. Het leverde hem vier Oscars op: Beste Film, Beste Regie, Beste Bijrol (Hutton) en Beste Scenario (van Alvin Sargent, naar een roman van Judith Guest). Verzorgd camerawerk van John Bailey.

You Cry First

1978 |

1978. George Schaefer. Met o.a. Mary Tyler Moore, Anthony Perkins, Jennifer Warren, Richard Crenna en Florence Eldridge.

De Jarretts vormen een typisch Amerikaans bourgeoisgezin. Vader Sutherland verdient goed, moeder Moore is een zorgzame huisvrouw en zoon Hutton is een aantrekkelijke jongen. Maar achter deze zorgeloze fa[KA10]cade schuilt een aangrijpend drama. Hun oudste zoon, een vrijpostige sportieveling, verongelukte tijdens het zeilen en Hutton acht zich persoonlijk verantwoordelijk voor zijn dood. Schitterend familieportret dat nergens goedkoop sentimenteel wordt. Een waar stukje `uit het leven gegrepen`. Met zijn regiedebuut schoot acteur Redford direct in de roos. Het leverde hem vier Oscars op: Beste Film, Beste Regie, Beste Bijrol (Hutton) en Beste Scenario (van Alvin Sargent, naar een roman van Judith Guest). Verzorgd camerawerk van John Bailey.

First, You Cry

1978 | Drama

Verenigde Staten 1978. Drama van George Schaefer. Met o.a. Mary Tyler Moore, Anthony Perkins, Richard Crenna, Jennifer Warren en Florence Eldridge.

Goed bedoelde en gunstig ontvangen, maar vreemd genoeg weinig boeiende dramatisering van nieuwscorrespondente Betty Rollin's boek over haar borstamputatie, met de eigenwijze Moore in een buitengewoon dramatische rol.

Run A Crooked Mile

1969 | Thriller

Verenigde Staten 1969. Thriller van Gene Levitt. Met o.a. Louis Jourdan, Mary Tyler Moore, Alexander Knox, Wilfrid Hyde-White en Laurence Naismith.

Een ongeluk op de snelweg heeft tot gevolg dat een wiskundeleraar betrokken raakt bij een plan om de Europese gouden standaard te wijzigen. Goed, ingewikkeld gegeven over geheugenverlies, en een prima, gedeeltelijk Engelse rolbezetting in deze thriller.

Change of Habit

1969 | Komedie, Muziek, Drama, Romantiek

Verenigde Staten 1969. Komedie van William A. Graham. Met o.a. Elvis Presley, Mary Tyler Moore, Barbara McNair, Jane Elliott en Leora Dana.

Mary Tyler Moore, hier als non, moet kiezen tussen Dr. Presley en de kerk. Een ondermaats drama, hoewel beter dan veel andere Presley-films. Elvis' laatste film.

What's So Bad About Feeling Good?

1968 | Komedie

Verenigde Staten 1968. Komedie van George Seaton. Met o.a. George Peppard, Mary Tyler Moore, Dom DeLuise, John McMartin en Don Stroud.

Een beminnelijke poging een ouderwetse Capra-komedie te maken, waarin een betoverde toekan goede gevoelens over New York uitstrooit. Het doel wordt niet geraakt, maar er zijn leuke scènes.

Don't Just Stand There!

1968 | Komedie

Verenigde Staten 1968. Komedie van Ron Winston. Met o.a. Robert Wagner, Barbara Rhoades, Mary Tyler Moore, Harvey Korman en Glynis Johns.

Dolle komedie waarin Wagner en Moore proberen de verdwijning op te lossen van schrijfster Johns die net de eerste helft van een nieuw boek af heeft. Levendig spel verdoezelt het zwakke scenario.

Don't Just Stand There

1968 |

1968. Ron Winston. Met o.a. Mary Tyler Moore, Harvey Korman, Robert Wagner en Glynis Johns.

Dolle komedie waarin Wagner en Moore proberen de verdwijning op te lossen van schrijfster Johns die net de eerste helft van een nieuw boek af heeft. Levendig spel verdoezelt het zwakke scenario.

Thoroughly Modern Millie

1967 | Komedie, Musical, Drama, Muziek

Verenigde Staten 1967. Komedie van George Roy Hill. Met o.a. Julie Andrews, Mary Tyler Moore, Carol Channing, James Fox en John Gavin.

Tot op zekere hoogte is deze poging van Ross Hunter om iets van de magie te vangen van Andrews' THE BOY FRIEND geslaagd, maar na bijna twee en een half uur begin je toch te gapen. Dit komedietje, geplaatst in de jaren 1920-1930, lijdt te veel aan vrolijkheid. Toch een Oscar voor Channing als Beste Bijrol. Het scenario is van Richard Morris. Het camerawerk is van Russell Metty en Russell Harlan.

X-15

1961 | Drama

Verenigde Staten 1961. Drama van Richard Donner. Met o.a. David McLean, Charles Bronson, Ralph Taeger, Brad Dexter en Mary Tyler Moore.

Milde vertelling over de piloten die het in de titel genoemde experimentele ruimtevliegtuig moeten testen. De film toont verder hun liefdes- en gezinsleven. Bronson speelt hier een, zelfs voor die tijd, ongebruikelijke rol.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Mary Tyler Moore op televisie komt.

Reageer