Lauro Escorel: camera.
Er zijn 5 films gevonden.

Domésticas

2001 | Komedie, Drama

Brazilië 2001. Komedie van Fernando Meirelles en Nando Olival. Met o.a. Cláudia Missura, Graziella Moretto, Lena Roque, Olivia Araújo en Renata Melo.

Domésticas is de filmbewerking van een theaterproductie die gebaseerd was op gesprekken met honderden dienstmeisjes. De film bestaat uit de verhalen van vrouwen die poetsen en zuigen, iets beleven en verhalen vertellen. Hoewel er ook te lachen valt, zijn het geen al te vrolijke verhalen. Een trouwt er op zondag. Een prachtige dag, maar meteen volgt maandag, schoonmaakdag. Domésticas is bitterzoet, losjes en in wisselende stijl gefilmd. Maar ook: te lang en niet altijd boeiend.

Stuart Saves His Family

1995 | Komedie

Verenigde Staten​/​​Duitsland 1995. Komedie van Harold Ramis. Met o.a. Al Franken, Laura San Giacomo, Vincent D'Onofrio, Shirley Knight en Harris Yulin.

Komediant Franken is een product van de zeer populaire tv- show Saturday Night Live. Hij bedacht de karikatuur Stuart Smalley, schreef er een grappig bedoeld boek over en wist het te verfilmen. Zijn personage is pathetisch en omringd met domme familieleden: een zus die te veel eet, een vader die te veel drinkt en een broer die te veel pot rookt. Je vraagt je in goede gemoede af hoe het mogelijk is dat dergelijke onzin gefinancierd kan worden om te verfilmen. Wie is er nou in dit soort ongein geïnteresseerd en geeft zijn dure geld uit aan een video of een DVD? Waarom verlenen betrouwbare karakterrolspelers als Yulin en Knight als Smalley's ongelukkige ouders hun medewerking aan zo'n gedrocht? Het camerawerk is van Lauro Escorel. Totaal niet relevant voor Europese of Japanse kijkers.

Dangerous Heart

1994 | Thriller, Misdaad, Romantiek

Verenigde Staten 1994. Thriller van Michael Scott. Met o.a. Lauren Holly, Jeffrey Nordling, Alice Carter, Joe Pantoliano en Bill Nunn.

Deze tv-film begint heel veelbelovend en de kijker verkneukelt zich op een avondje lekkere, spannende ontspanning, maar helaas wordt die belofte niet ingelost. Het speelt allemaal in Oakland in Californi[KA3]e (in de V.S.), waar een corrupte smeris verstrikt raakt in de handel van de import van cocaïne. Hij gaat er met de centen van een drugsdealer vandoor en speelt dubbelspel. De acteurs doen hun werk heel behoorlijk, maar de regie mist toch alle schwung en dat veroordeelt de film.

Amelia Earhart: The Final Flight

1994 | Biografie

Verenigde Staten​/​​Nederland 1994. Biografie van Yves Simoneau en George Schaefer. Met o.a. Diane Keaton, Rutger Hauer, Bruce Dern, Paul Guilfoyle en Denis Arndt.

Het verhaal begint als Earhart (Keaton), inmiddels al een beroemdheid vanwege haar transatlatische vlucht, een publiciteitstrip maakt om geld in te zamelen voor haar volgende grote onderneming. Onder begeleiding van haar echtgenoot, manager en uitgever George B. Putnam (Dern), wordt ze rond 1935 een soort nationale obsessie, hoewel ze niet eens zo'n bijzondere pilote is.

At Play in the Fields of the Lord

1991 | Drama

Verenigde Staten 1991. Drama van Hector Babenco. Met o.a. Aidan Quinn, Tom Berenger, John Lithgow, Daryl Hannah en Kathy Bates.

Berenger en Quinn arriveren ongeveer tegelijktijd als protestantse missionarissen in een Amazonedorpje in het regenwoud. Berenger komt er met zijn partner Waits om vage, opportunistische redenen terecht om een raid uit te voeren op een afgelegen gebied van een stam, in ruil voor hun in beslag genomen papieren. Quinn is een fundamentalist die dweept met de Indianen die in opdracht van zijn geloofsgenoot Lithgow een verlaten missiepost gaat bemannen. Tenslotte weigert Berenger de aanval uit te voeren en laat zich zelfs in de stam opnemen. Quinn slaagt erin contact te krijgen met de stam maar het lot is hem ongunstig gestemd. Met de dood van zijn zoontje en het overbrengen van een griepvirus loopt alles uit de hand. Geslaagde verfilming van de gelijknamige roman van Peter Matthiessen over de rampzalige werking van de moderne beschaving op onaangetaste primitieve culturen. Een diepmenselijke bedoening maar als film te lang en vervelend en beslist geen lyrisch meesterwerk. De vertolkingen zijn niet helemaal harmonieus. Bates en Hannah zijn de missionarisvrouwen.