Nicole Marischka: cast.
Er zijn 10 films gevonden.

Homevideo

2011 | Drama

Duitsland 2011. Drama van Kilian Riedhof. Met o.a. Jonas Nay, Wotan Wilke Möhring, Nicole Marischka, Jannik Schümann en Sophia Boehme.

Schuchtere vijftienjarige scholier Jakob (Nay) heeft het moeilijk met de scheiding van zijn ouders. Een verliefdheid houdt hem op de been, maar alles glipt hem door de vingers nadat medescholieren een gênante homevideo van hem in omloop brengen. Homevideo won in Duitsland de prijs voor beste televisiefilm en acteur Nay werd verkozen tot beste acteur. Niet verwonderlijk, want de enscenering en het acteerwerk getuigen van een scherp gevoel voor de leefwereld van de tiener, waardoor de film van begin tot einde uitblinkt in het verbeelden van het innerlijk behang van een beklagenswaardige jongeling.

Alle Anderen

2009 | Romantisch drama

Duitsland 2009. Romantisch drama van Maren Ade. Met o.a. Birgit Minichmayr, Lars Eidinger, Hans-Jochen Wagner en Nicole Marischka.

Een stel dat elkaar net lijkt te kennen, viert vakantie in een villa op Sardinië. Hun zonovergoten leven lijkt idyllisch, maar is dat misschien toch niet. Regisseuse Maren Ade (Der Wald vor lauter Bäumen), observeert de zoete kant van prille liefde maar legt tegelijkertijd de eerste kleine scheurtjes bloot die meteen wat groter worden tijdens een etentje met een ander, iets gevestigder paar. Nauwkeurig geregisseerd en vooral door de twee hoofdrolspelers uitstekende geacteerd drama kreeg in eigen land diverse onderscheidingen.

Ein Hund kam in die Küche

2002 | Misdaad, Thriller

Oostenrijk 2002. Misdaad van Xaver Schwarzenberger. Met o.a. Tobias Moretti, Andrea Eckert, Karl Merkatz, Nicole Marischka en Nino Kratzer.

Een stel dat elkaar net lijkt te kennen, viert vakantie in een villa op Sardinië. Hun zonovergoten leven lijkt idyllisch, maar is dat misschien toch niet. Regisseuse Maren Ade (Der Wald vor lauter Bäumen), observeert de zoete kant van prille liefde maar legt tegelijkertijd de eerste kleine scheurtjes bloot die meteen wat groter worden tijdens een etentje met een ander, iets gevestigder paar. Nauwkeurig geregisseerd en vooral door de twee hoofdrolspelers uitstekende geacteerd drama kreeg in eigen land diverse onderscheidingen.

In den Tag hinein

2001 | Drama

Duitsland 2001. Drama van Maria Speth. Met o.a. Sabine Timoteo, Hiroki Mano, Florian Müller-Mohrungen, Sabine Riedel en Nicole Marischka.

Vroeger verstopte zij zich in de kast en wachtte daar net zo lang tot iemand haar vond, vertelt de Berlijnse Lynn over zichzelf. Niet dat de toehoorder haar verstaat, want dat is de Japanse student Koji die nog geen Duits kan. De communicatie met haar andere vriendje David verloopt eveneens stroef, aangezien hij volop traint voor het WK zwemmen. Eigenlijk wacht Lynn nog steeds in de kast, alleen heet die kast nu Berlijn. Waar ze op wacht weet ze zelf niet eens. Om de tijd te verdrijven werkt ze wat in een cafetaria en als danseres en hangt ze rond. Voor de kijker dringt zich het zinloze, tijdloze ervan steeds meer op. De kast, de inwisselbare grote stad, krijgt een imponerende rol. Cameraman Reinhold Vorschneider maakte de stedelijk kilte overrompelend en mooi. Ieder shot is zorgvuldig gekozen en door bijna alleen maar 's nacht of tijdens scherming te filmen heeft alles een deerniswekkende blauwe gloed. Deze afstudeerfilm van scenariste/regisseuse Maria Speth, die een Tiger Award in Rotterdam verdiende, oogt als een westerse versie van moderne filmhuisfilms uit Hong Kong en Taiwan.

Thema Nr. 1

2000 | Komedie

Duitsland 2000. Komedie van Maria Bachmann. Met o.a. Katarina Klaffs, Nicole Marischka, Antje Schmidt en Katarina Klaffs.

Vroeger verstopte zij zich in de kast en wachtte daar net zo lang tot iemand haar vond, vertelt de Berlijnse Lynn over zichzelf. Niet dat de toehoorder haar verstaat, want dat is de Japanse student Koji die nog geen Duits kan. De communicatie met haar andere vriendje David verloopt eveneens stroef, aangezien hij volop traint voor het WK zwemmen. Eigenlijk wacht Lynn nog steeds in de kast, alleen heet die kast nu Berlijn. Waar ze op wacht weet ze zelf niet eens. Om de tijd te verdrijven werkt ze wat in een cafetaria en als danseres en hangt ze rond. Voor de kijker dringt zich het zinloze, tijdloze ervan steeds meer op. De kast, de inwisselbare grote stad, krijgt een imponerende rol. Cameraman Reinhold Vorschneider maakte de stedelijk kilte overrompelend en mooi. Ieder shot is zorgvuldig gekozen en door bijna alleen maar 's nacht of tijdens scherming te filmen heeft alles een deerniswekkende blauwe gloed. Deze afstudeerfilm van scenariste/regisseuse Maria Speth, die een Tiger Award in Rotterdam verdiende, oogt als een westerse versie van moderne filmhuisfilms uit Hong Kong en Taiwan.

Vino Santo - Es lebe die Liebe, es lebe der Wein

1999 | Romantiek

Duitsland​/​​Oostenrijk 1999. Romantiek van Xaver Schwarzenberger. Met o.a. Gisela Schneeberger, Raf Vallone, Nicole Marischka, Karl Schönböck en Susanne von Almassy.

Vroeger verstopte zij zich in de kast en wachtte daar net zo lang tot iemand haar vond, vertelt de Berlijnse Lynn over zichzelf. Niet dat de toehoorder haar verstaat, want dat is de Japanse student Koji die nog geen Duits kan. De communicatie met haar andere vriendje David verloopt eveneens stroef, aangezien hij volop traint voor het WK zwemmen. Eigenlijk wacht Lynn nog steeds in de kast, alleen heet die kast nu Berlijn. Waar ze op wacht weet ze zelf niet eens. Om de tijd te verdrijven werkt ze wat in een cafetaria en als danseres en hangt ze rond. Voor de kijker dringt zich het zinloze, tijdloze ervan steeds meer op. De kast, de inwisselbare grote stad, krijgt een imponerende rol. Cameraman Reinhold Vorschneider maakte de stedelijk kilte overrompelend en mooi. Ieder shot is zorgvuldig gekozen en door bijna alleen maar 's nacht of tijdens scherming te filmen heeft alles een deerniswekkende blauwe gloed. Deze afstudeerfilm van scenariste/regisseuse Maria Speth, die een Tiger Award in Rotterdam verdiende, oogt als een westerse versie van moderne filmhuisfilms uit Hong Kong en Taiwan.

Liebe und Verhängnis

1998 | Romantiek

Duitsland 1998. Romantiek van Sherry Hormann. Met o.a. Jeanette Hain, Richy Müller, Martin Feifel, Elisabeth Kaza en Tamara Kafka.

Vroeger verstopte zij zich in de kast en wachtte daar net zo lang tot iemand haar vond, vertelt de Berlijnse Lynn over zichzelf. Niet dat de toehoorder haar verstaat, want dat is de Japanse student Koji die nog geen Duits kan. De communicatie met haar andere vriendje David verloopt eveneens stroef, aangezien hij volop traint voor het WK zwemmen. Eigenlijk wacht Lynn nog steeds in de kast, alleen heet die kast nu Berlijn. Waar ze op wacht weet ze zelf niet eens. Om de tijd te verdrijven werkt ze wat in een cafetaria en als danseres en hangt ze rond. Voor de kijker dringt zich het zinloze, tijdloze ervan steeds meer op. De kast, de inwisselbare grote stad, krijgt een imponerende rol. Cameraman Reinhold Vorschneider maakte de stedelijk kilte overrompelend en mooi. Ieder shot is zorgvuldig gekozen en door bijna alleen maar 's nacht of tijdens scherming te filmen heeft alles een deerniswekkende blauwe gloed. Deze afstudeerfilm van scenariste/regisseuse Maria Speth, die een Tiger Award in Rotterdam verdiende, oogt als een westerse versie van moderne filmhuisfilms uit Hong Kong en Taiwan.

Die Cellistin

1997 | Drama

Duitsland 1997. Drama van Sherry Hormann. Met o.a. Jeanette Hain, Richy Müller, Martin Feifel, Elisabeth Kaza en Tamara Kafka.

Vroeger verstopte zij zich in de kast en wachtte daar net zo lang tot iemand haar vond, vertelt de Berlijnse Lynn over zichzelf. Niet dat de toehoorder haar verstaat, want dat is de Japanse student Koji die nog geen Duits kan. De communicatie met haar andere vriendje David verloopt eveneens stroef, aangezien hij volop traint voor het WK zwemmen. Eigenlijk wacht Lynn nog steeds in de kast, alleen heet die kast nu Berlijn. Waar ze op wacht weet ze zelf niet eens. Om de tijd te verdrijven werkt ze wat in een cafetaria en als danseres en hangt ze rond. Voor de kijker dringt zich het zinloze, tijdloze ervan steeds meer op. De kast, de inwisselbare grote stad, krijgt een imponerende rol. Cameraman Reinhold Vorschneider maakte de stedelijk kilte overrompelend en mooi. Ieder shot is zorgvuldig gekozen en door bijna alleen maar 's nacht of tijdens scherming te filmen heeft alles een deerniswekkende blauwe gloed. Deze afstudeerfilm van scenariste/regisseuse Maria Speth, die een Tiger Award in Rotterdam verdiende, oogt als een westerse versie van moderne filmhuisfilms uit Hong Kong en Taiwan.

Maître Da Costa : En désespoir de cause

1996 | Misdaad

Duitsland​/​​Frankrijk 1996. Misdaad van Detlef Rönfeldt. Met o.a. Roger Hanin, Dietz Werner Steck, George Claisse, Michel Creton en Jacques Duby.

Vroeger verstopte zij zich in de kast en wachtte daar net zo lang tot iemand haar vond, vertelt de Berlijnse Lynn over zichzelf. Niet dat de toehoorder haar verstaat, want dat is de Japanse student Koji die nog geen Duits kan. De communicatie met haar andere vriendje David verloopt eveneens stroef, aangezien hij volop traint voor het WK zwemmen. Eigenlijk wacht Lynn nog steeds in de kast, alleen heet die kast nu Berlijn. Waar ze op wacht weet ze zelf niet eens. Om de tijd te verdrijven werkt ze wat in een cafetaria en als danseres en hangt ze rond. Voor de kijker dringt zich het zinloze, tijdloze ervan steeds meer op. De kast, de inwisselbare grote stad, krijgt een imponerende rol. Cameraman Reinhold Vorschneider maakte de stedelijk kilte overrompelend en mooi. Ieder shot is zorgvuldig gekozen en door bijna alleen maar 's nacht of tijdens scherming te filmen heeft alles een deerniswekkende blauwe gloed. Deze afstudeerfilm van scenariste/regisseuse Maria Speth, die een Tiger Award in Rotterdam verdiende, oogt als een westerse versie van moderne filmhuisfilms uit Hong Kong en Taiwan.

Wer Kollegen hat, braucht keine Feinde

1995 | Drama

Oostenrijk​/​​Duitsland 1995. Drama van Martin Enlen. Met o.a. Martina Gedeck, Heino Ferch, Hans Werner Meyer, Dieter Mann en Bettina Kupfer.

Sinds zijn scheiding moet Georg Meier (Ferch) die programmeur is bij een multi-media concern, voor zijn twee kinderen zorgen en lijden zijn prestaties eronder. Zijn baas Mark Heller (Meyer) heeft op dit moment gewacht. Hij wil namelijk de hele afdeling van Georg opdoeken en vervangen met betere en goedkopere programma`s uit Amerika; dit is dus de gedroomde gelegenheid. Hij stuurt zijn ex-vriendin Sylvie Schmidtbauer (Gedeck) op hem af en zij moet de bewijzen verzamelen, waaruit blijkt dat Georg zijn taak niet meer aankan. Alles loopt echter anders dan Mark gepland had. De film kan dienen als een uitstekend handboek voor managers van grote bedrijven. Op dramatisch-satirische wijze brengt Enlen dit als thriller opgebouwd verhaal van onderkruiperij en collegialiteit. De acteurs zitten goed in hun rol, op het randje van drama en cynisme. Sterk gestructureerd scenario van Gabriela Sperl, in beelden omgezet door Hans-Günther Bücking. Formaat 16:9. Stereo.