Lars G. Thelestam: regie.
Er zijn 3 films gevonden.

Tuntematon Ystava

1978 | Thriller

Finland 1978. Thriller van Lars G. Thelestam. Met o.a. Kate O'Mara, Bruno O'Ya, Ake Lindman en Anne Pohtamo.

Thriller naar Engels voorbeeld. Het was de eerste film die de regisseur in zijn eigen land maakte. De film biedt een overvloed aan stevige, goede actie, en daar kijkt elk publiek naar uit. Erg goed en zeer onderhoudend. Ook bekend als THE UNKNOWN FRIEND.

Hempas Bar

1977 | Drama, Komedie

Zweden 1977. Drama van Lars G. Thelestam. Met o.a. Krister Hell, Mats Lindström, Harriet Andersson, Ann-Marie Gyllenspetz en Berto Marklund.

Pubers hangen in 1957 rond in een snackbar, waar de oudere broer van een van hen de grote held is, omdat hij platen van Elvis Presley en een stiletto heeft meegebracht uit Amerika, waar hij zijn diensttijd bij de marine vervulde. Ondertussen heeft zijn meisje helaas een ander aan de haak geslagen en zijn verbittering hierover en over de gezapige kleurloosheid van het stadje brengt hem tot steeds agressievere stunts. Nostalgie naar de jaren vijftig lijkt in alle westerse landen hetzelfde te zijn. De Zweedse situering van vetkuiven, motorjacks, petticoats en dergelijke is het enige verschil met reeksen andere films. Het spontane spel en de opmerkelijke fotografie van Jörgen Persson schieten toch net te kort om de film op een hoger plan te brengen.

Gangsterfilmen

1974 | Drama, Misdaad

Zweden 1974. Drama van Lars G. Thelestam. Met o.a. Clu Gulager, Per Oscarsson, Lou Castel, Ernst G[KA11]unther en Anne-Lise Gabold.

Een Amerikaanse gangster arriveert in Zweden en geeft zich uit als een Billy Graham-achtige zedelijkheids-apostel achter wiens succesvolle massahypnose zeer kwalijke oogmerken schuil gaan. Deze veelbelovende debuutfilm schiet zijn doel voorbij door te nadrukkelijke en slecht gedoseerde effecten, waardoor de intrigerende dubbelzinnigheid van Culager al snel ontmaskerd wordt en hij slechts een psychopaat, verkrachter en moordenaar blijkt in de dik aangezette scènes. De eerste helft is uiterst boeiend en de fotografie van Jörgen Persson is opmerkelijk.