Reggie Nalder: cast.
Er zijn 7 films gevonden.

Salem's Lot

1979 | Horror

Verenigde Staten 1979. Horror van Tobe Hooper. Met o.a. David Soul, James Mason, Lance Kerwin, Bonnie Bedelia en Lew Ayres.

Prille shock maestros Stephen King (Carrie, 1974) en Tobe Hooper (The Texas Chain Saw Massacre, ook 1974) sloegen in 1978 de handen ineen om Kings boek Salem's Lot te verfilmen. Al te griezelige beelden bleven uit want de verfilming moest op de televisie, en ook nog eens in vier delen. Maar daarmee kregen klassieke schrikeffecten, make-up en montage alle aandacht en produceerden beide coke heads één van de beste Amerikaanse vampierfilms ooit. In het kort: man keert terug naar geboortestreek, 'a town too good to be true', en treft vampierplaag.

Dracula's Dog

1978 | Horror

Verenigde Staten 1978. Horror van Albert Band. Met o.a. José Ferrer, Michael Pataki, Reggie Nalder, Jan Shutan en Libbie Chase.

Een vampier uit Transsylvanië en een bloeddorstige hond, begiftigd met vampierachtige trekken door de originele graaf zelf, gaan naar Los Angeles om Dracula's laatst levende afstammeling te zoeken. Horror-rampestamper maar, dat moet worden toegegeven, met een verrassende wending. Ook bekend als ZOLTAN... HOUND OF DRACULA.

Hexen: geschändet zu Tode gequalt

1972 | Horror

Duitsland 1972. Horror van Adrian Hoven. Met o.a. Erica Blanc, Anton Diffring, Percy Hoven, Lukas Ammann en Jean-Pierre Zola.

Gravin Elisabeth de Salmeneau is er getuige van hoe haar man door inquisiteur Von Ross brutaal wordt vermoord. Als lastige getuige wordt ze samen met haar zoon en andere slachtoffers van de Inquisitie opgesloten in de gevangenis, waar gruwelijke folteringen elkaar opvolgen. Het magere en zogezegd op ware feiten gebaseerde scenario dient slechts als alibi voor een hele reeks weinig aan de verbeelding overlatende folteringen en gruweltoestanden die door Hoven met ongezonde ijver breed worden uitgesmeerd. Engelse titel: CURSE OF THE DEVIL. Ook bekend als MARK OF THE DEVIL II.

Hexen bis aufs Blut gequält

1970 | Horror

Duitsland 1970. Horror van Michael Armstrong. Met o.a. Herbert Lom, Olivera Vuco, Udo Kier, Herbert Fux en Michael Maien.

Een griezelfilm rond een tiranniserende graaf in het Oostenrijk van 1700. Vrouwen worden tot heks verklaard en op de meest beestachtige wijze gemarteld. Daar moet de film het van hebben. Liefhebbers van het genre komen erbij aan hun trekken, anderen zullen er onpasselijk van worden. De muziek van de film is geschreven door schlagerzanger Michael Holm.

Le jour et l'heure

1963 | Oorlogsfilm, Experimenteel

Italië​/​​Frankrijk 1963. Oorlogsfilm van René Clément. Met o.a. Simone Signoret, Stuart Whitman, Geneviève Page, Michel Piccoli en Pierre Dux.

'De oorlog interesseert me niet.' Haar desinteresse is volgens het welgestelde personage van Signoret een recht dat ze met passie verdedigt tegenover de Duitse bezetter. Geprezen oorlogsverhalenverteller René Clément krijgt het aanvankelijk niet met zijn gebruikelijke soeplesse op het doek, maar zijn film komt op stoom zodra Signoret raakt opgescheept met een neergestorte piloot. De twee gaan naar Spanje, het ideale toneel voor een mooi verbeelde treinachtervolging tussen de Gestapo en het toevalsduo. En zo krijgt de film alsnog momentum, gestut door die kalm meanderende, soms wat al te precieze proloog.

Echec au porteur

1957 | Misdaad, Drama

Frankrijk 1957. Misdaad van Gilles Grangier. Met o.a. Paul Meurisse, Jeanne Moreau, Serge Reggiani, Simone Renant en Gert Fröbe.

Voor zijn huwelijk wil een jonge gangster een laatste slag slaan met het verhandelen van in een voetbal verstopte drugs, maar hij heeft gerekend buiten de onscrupuleuze methoden van een rivaliserende bende en de slimheid van een politieman die daar tactisch op inspeelt. De geroutineerde regie en een sterke rolbezetting tillen dit doorsnee gangsterdrama boven de middelmaat uit.

Liane, das Mädchen aus dem Urwald

1956 |

Duitsland 1956. Eduard von Borsody. Met o.a. Marion Michael, Hardy Krüger, Rudolf Forster, Peter Mosbacher en Irene Galter.

De charme van de Amerikaanse junglefilms uit de jaren 1940-50 wordt niet gehaald, maar de Liane-films waren populair bioscoopvoer. Een 'blanke godin' van een moordlustige Afrikaanse stam blijkt de verloren dochter van een rijke Hamburgse reder te zijn.