Mack Sennett: regie, cast, scenario en productie.
Er zijn 7 films gevonden.

Abbott and Costello Meet the Keystone Kops

1955 | Drama, Komedie

Verenigde Staten 1955. Drama van Charles Lamont. Met o.a. Bud Abbott, Lou Costello, Fred Clark, Maxie Rosenbloom en Frank Wilcox.

Ondanks het lage budget had deze komedie beter kunnen zijn. Clark is uitstekend als de soepele producent in deze gekunstelde geschiedenis uit de dagen van de stomme film.

Down Memory Lane

1949 | Komedie

Verenigde Staten 1949. Komedie van Monte Brice en Phil Karlson. Met o.a. Steve Allen, Franklin Pangborn, Frank Nelson, Mack Sennett en W.C. Fields.

Allen besluit oude Sennett-komedies in zijn tv-show te brengen. Aardig kader voor stomme-filmfragmenten van Ben Turpin, Gloria Swanson, enz. Bijna complete Fields-klassieker THE DENTIST en Crosby's BLUE OF THE NIGHT maken kinderachtig werk van Allen zelf toch de moeite waard.

Hollywood Cavalcade

1939 | Komedie, Muziek

Verenigde Staten 1939. Komedie van Irving Cummings. Met o.a. Alice Faye, Don Ameche, Al Jolson, Mack Sennett en Stuart Erwin.

De eerste helft is heel leuk met Don die Alice in de dagen van de zwijgende film naar Hollywood brengt, met smaakvolle herinneringen aan de ouderwetse komedies; de rest van de film zakt weg in valse dramatiek.

Run, Girl, Run

1928 | Komedie

Verenigde Staten 1928. Komedie van Alfred J. Goulding. Met o.a. Carole Lombard, Daphne Pollard, Irving Bacon, Vernon Dent en Sally Eilers.

Onder leiding van coach Minni Marmon (Pollard) trainen de meisjes van Sunnydale School voor een interschoolwedstrijd atlethiek. Ook al hebben ze deze sinds mensenheugnis nog nooit gewonnen, toch zetten de meisjes zich volledig in. Behalve dan Norma Nurmi (Lombard) die meer oog heeft voor de jongens dan voor de sport. Na een wilde nacht volgt de dag van de wedstrijd. De vierde van dertien two-reelers die Lombard (wiens naam toen nog Carol gespeld werd) maakte voor Mack Sennett in de jaren 1927-29. Het is echter in de eerste plaats Pollard die door haar elastische mimiek moeiteloos de show steelt en die nu nog steeds voor enkele lachsalvo's kan zorgen. Vooral de scène aan de pannekoekenstand is nog steeds een juweeltje.

Tillie's Punctured Romance

1914 | Komedie, Zwijgende film

Verenigde Staten 1914. Komedie van Mack Sennett. Met o.a. Marie Dressler, Mabel Normand, Mack Swain, Charles Bennett en Chester Conklin.

Een curiositeit, deze eerste komische hoofdfilm waarin Dressler haar toneelrol speelt als boerenmeisje dat door het stadse fatje Chaplin wordt uitgekleed. Niet erg samenhangend, maar er zitten kostelijke momenten in. Het is vooral om historische redenen van belang. Chaplin speelt nog niet zijn type van de kleine zwerver.

Charles Chaplin: Getting Acquainted

1914 | Komedie

Verenigde Staten 1914. Komedie van Charles Chaplin. Met o.a. Charles Chaplin, Mabel Normand, Phyllis Allen, Mack Swain en Edgar Kennedy.

Charlie wandelt in het park met zijn wettige echtgenote (Allen). Als deze even afwezig is gaat hij in op de avances van een flirtend meisje (Normand), tot deze haar echtgenoot (Swain) voorsteld. Deze laatste tracht ondertussen om Charlie`s vrouw te versieren. Dan verschijnt er eensklaps een politieman (Kennedy) op zoek naar een stelende playboy. Er volgt een verwarrende achtervolging waarbij iedereen wel enkele slagen mag incasseren. Een primitieve Chaplin die eigenlijk niet meer past in het œuvre van de komiek op het einde van zijn Keystone-reeks. De film werd duidelijk vlug in elkaar gestoken om iets te kunnen tonen na de langspeler TILLIE'S PUNCTURED ROMANCE. Chaplin schreef zelf het scenario en als cameraman fungeerde weerom Frank D. Williams.

The lonedale operator

1911 | Zwijgende film, Drama, Western

Verenigde Staten 1911. Zwijgende film van D.W. Griffith. Met o.a. Charles West, George Nicholls, Wilfred Lucas, Dell Henderson en Joseph Graybill.

Charlie wandelt in het park met zijn wettige echtgenote (Allen). Als deze even afwezig is gaat hij in op de avances van een flirtend meisje (Normand), tot deze haar echtgenoot (Swain) voorsteld. Deze laatste tracht ondertussen om Charlie`s vrouw te versieren. Dan verschijnt er eensklaps een politieman (Kennedy) op zoek naar een stelende playboy. Er volgt een verwarrende achtervolging waarbij iedereen wel enkele slagen mag incasseren. Een primitieve Chaplin die eigenlijk niet meer past in het œuvre van de komiek op het einde van zijn Keystone-reeks. De film werd duidelijk vlug in elkaar gestoken om iets te kunnen tonen na de langspeler TILLIE'S PUNCTURED ROMANCE. Chaplin schreef zelf het scenario en als cameraman fungeerde weerom Frank D. Williams.