Armistead Maupin: cast, scenario en schrijver.
Er zijn 4 films gevonden.

The Night Listener

2006 | Thriller, Mysterie, Drama

Verenigde Staten 2006. Thriller van Patrick Stettner. Met o.a. Robin Williams, Rory Culkin, Joe Morton en Toni Collette.

Schrijver en radiopresentator Gabriel Noone (een prettig ingetogen acterende Williams) krijgt een manuscript in handen, toegestuurd door 'zijn grootste fan', het veertienjarige jongetje Pete, waarin die beschrijft hoe hij seksueel misbruikt werd door zijn ouders. Door de telefoon vertelt Pete dat hij wil dat het manuscript wordt uitgegeven. Maar als er vragen rijzen over de betrouwbaarheid van het verhaal besluit Gabriel een bezoek te brengen aan Pete's pleegmoeder Donna (Collette). Naar verluidt op ware gebeurtenissen gebaseerde thriller begint sterk maar zakt halverwege in elkaar.

Armistead Maupin's More Tales of the City

1998 | Drama

Canada​/​​Frankrijk​/​​Verenigd Koninkrijk​/​​Verenigde Staten 1998. Drama van Pierre Gang. Met o.a. Olympia Dukakis, Laura Linney, Colin Ferguson, Swoosie Kurtz en Domini Blythe.

Schrijver en radiopresentator Gabriel Noone (een prettig ingetogen acterende Williams) krijgt een manuscript in handen, toegestuurd door 'zijn grootste fan', het veertienjarige jongetje Pete, waarin die beschrijft hoe hij seksueel misbruikt werd door zijn ouders. Door de telefoon vertelt Pete dat hij wil dat het manuscript wordt uitgegeven. Maar als er vragen rijzen over de betrouwbaarheid van het verhaal besluit Gabriel een bezoek te brengen aan Pete's pleegmoeder Donna (Collette). Naar verluidt op ware gebeurtenissen gebaseerde thriller begint sterk maar zakt halverwege in elkaar.

James Stewart: The Last Of The Good Guys

1997 | Documentaire, Biografie

Verenigd Koninkrijk 1997. Documentaire van Saul Metzstein. Met o.a. Judy Stewart-Merrill, Peter Bogdanovich, Janet Leigh, David Thomson en George C. Scott.

Schrijver en radiopresentator Gabriel Noone (een prettig ingetogen acterende Williams) krijgt een manuscript in handen, toegestuurd door 'zijn grootste fan', het veertienjarige jongetje Pete, waarin die beschrijft hoe hij seksueel misbruikt werd door zijn ouders. Door de telefoon vertelt Pete dat hij wil dat het manuscript wordt uitgegeven. Maar als er vragen rijzen over de betrouwbaarheid van het verhaal besluit Gabriel een bezoek te brengen aan Pete's pleegmoeder Donna (Collette). Naar verluidt op ware gebeurtenissen gebaseerde thriller begint sterk maar zakt halverwege in elkaar.

The Celluloid Closet

1996 | Documentaire, Drama

Verenigd Koninkrijk​/​​Duitsland​/​​Verenigde Staten 1996. Documentaire van Jeffrey Friedman en Rob Epstein. Met o.a. Tony Curtis, Whoopi Goldberg, Jan Oxenberg, Harvey Fierstein en Stewart Stern.

Documentaire over de geschiedenis van de al dan niet verhulde homoseksualiteit in de Amerikaanse film. In de dagen van de censuur (de z.g. Hays-code) was homoseksualiteit een absolute taboe. Inventieve regisseurs legden toch bepaalde elementen in de film, die later als een protest tegen de discriminatie van homo's uitgelegd konden worden. Er zijn opvallende voorbeelden: SUDDENLY LAST SUMMER en THE CHILDREN'S HOUR. Een al te suggestieve scène tussen Tony Curtis en Laurence Olivier in SPARTACUS sneuvelde op de snijtafel van de censor. Hierna mochten in Hollywood homo's alleen op de gevoelige laag vastgelegd worden als ze belachelijk werden, angst aanjoegen bij de kijker of medelijden opwekten. Pas in de jaren 1970 werd het onderwerp serieus genomen, dankzij enkele doorbraak films als SUNDAY, BLOODY SUNDAY, MAKING LOVE en BOYS IN THE BAND, ook al weigerden de hele bekende acteurs hieraan hun medewerking te verlenen. Deze documentaire is oprecht en geeft een gedetailleerd overzicht van de homoseksualiteit in de film aan de hand van een honderdtal filmfragmenten en gesprekken met een aantal acteurs, actrices, regisseurs en producenten die ermee te maken hadden. Het scenario van Epstein, Friedman en Sharon Wood is gebaseerd op het boek van Vito Russo, die in 1990 op 44-jarige leeftijd aan AIDS overleed. Het commentaar van Armistead Maupin wordt ingesproken door Lily Tomlin. Voor de montage tekenden Friedman en Arnold Glassman, terwijl Nancy Schreiber nieuw beeldmateriaal bezorgde. Bekroond op het Sundance Film Festival in 1996. Dolby Stereo S.R.-Digital.