Kim Barker: scenario en schrijver.
Er zijn 3 films gevonden.

Whiskey Tango Foxtrot

2016 | Komedie, Oorlogsfilm

Verenigde Staten 2016. Komedie van Glenn Ficarra en John Requa. Met o.a. Tina Fey, Margot Robbie, Martin Freeman, Alfred Molina en Christopher Abbott.

‘Whiskey Tango Foxtrot’ staat in het Navo-alfabet voor ‘WTF’, een term die het gemoed van de hoofdpersoon in dit komische drama aardig samenvat. Journalist Kim (Saturday Night Live-komiek Tina Fey) leidt een suf bestaan in New York en grijpt na 9/11 de kans aan om verslaggever in Afghanistan te worden. Als groentje belandt ze non-stop in lastige, gevaarlijke en ongemakkelijke situaties. Wat kluchtige verfilming van The Taliban Shuffle, de memoires van journalist Kim Barker, gaat nauwelijks in op politiek, maar is als persoonlijk verhaal erg amusant.

All About Steve

2009 | Komedie

Verenigde Staten 2009. Komedie van Phil Traill. Met o.a. Sandra Bullock, Bradley Cooper, Thomas Haden Church en Howard Hesseman.

Mary (Bullock) is bijzonder blij dat haar blind date een zeer aantrekkelijk manspersoon is. De gevoelens van tv-cameraman Steve (Cooper) zijn niet wederzijds: hij is blij als hij weggeroepen wordt voor een spoedklus. Mary reist hem goedgemutst achterna, ervan overtuigd dat ze voor elkaar geschapen zijn. De film kreeg bijzonder slechte kritieken en won ook een aantal Razzies, waaronder een voor Bullock. Die ging ook echt naar de uitreiking, en gaf daar een buitengewoon geestige speech, die je eigenlijk voorafgaand aan de film op YouTube moet bekijken.

License to Wed

2007 | Komedie, Romantiek

Verenigde Staten​/​​Australië 2007. Komedie van Ken Kwapis. Met o.a. Robin Williams, Mandy Moore, John Krasinski, Christine Taylor en Eric Christian Olsen.

Een verliefd stelletje met trouwplannen (Moore en Krasinski) onderwerpt zich aan een min of meer verplichte huwelijkscursus, gegeven door haar pastoor Frank (Williams). De humor, het gaat hier volgens de makers om een komedie, komt van de ongebruikelijke geboden en adviezen van de pastoor en van de twijfels bij de aanstaande echtelieden. De uitwerking is bedroevend. Moore en Krasinski zijn tam vanwege het dito scenario, maar het is vooral improvisatiemeester Robin Williams wiens talent werd verspeeld met rigide regie, het slome draaiboek en een verbod op spontaniteit.