Matthew Barry (1962): cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Alpha Dog

2006 | Misdaad

Verenigde Staten 2006. Misdaad van Nick Cassavetes. Met o.a. Bruce Willis, Emile Hirsch, Justin Timberlake, Ben Foster en Matthew Barry.

Groepje rondom tiener-drugsdealer Johnny Truelove ontvoert een vijftienjarige jongen en zit er daarna danig mee in de maag. Wat te doen? Vrijlaten of vermoorden? Het blijkt een serieus dilemma, dat bovendien nog wat aardige spanning en confrontaties oplevert. Het is jammer dat regisseur Nick Cassavetes, die zijn scenario baseerde op het verhaal van de jongste man ooit op de FBI-most wanted list, daar pas zo laat mee komt. Met zijn uitgebreide aanloop lijkt hij een realistisch beeld van een jongerencultuur te willen schetsen, maar stapelt slechts een lading clichés op elkaar.

The Wraith

1986 | Actiefilm, Sciencefiction, Thriller, Horror

Verenigde Staten 1986. Actiefilm van Mike Marvin. Met o.a. Charlie Sheen, Nick Cassavetes, Randy Quaid, Sherilyn Fenn en Griffin O'Neal.

Jaren '80 cultklassieker rond een bende hangjongeren in Arizona die racen tegen onvrijwillige tegenstanders onder het motto: you lose the race, you lose your car. Ze domineren de wegen totdat een mysterieuze vreemdeling opduikt in een monsterlijke Dodge Turbo Interceptor. Een race op leven en dood is onvermijdelijk. Ultieme pulp, afgeladen met kinderen en familie van beroemde acteurs die alle verbale en non-verbale clichés uit de kast halen. De op Duitse leest geschoeide synthesizermuziek maakt het feest compleet. Replica's van de Interceptor zijn te zien op www.thewraithcar.com.

La Luna

1979 | Drama, Muziek, Experimenteel

Italië​/​​Verenigde Staten 1979. Drama van Bernardo Bertolucci. Met o.a. Jill Clayburgh, Matthew Barry, Tomas Milian, Fred Gwynne en Peter Eyre.

Een operazangeres, nog maar kort weduwe, neemt haar puberzoon mee tijdens een tournee door Italië, waar ze zijn heroïneverslaving ontdekt en beseft hoezeer ze van hem vervreemd is. Haar pogingen om weer contact met hem te krijgen doen incestueus aan. De jongen vlucht en vindt tenslotte zijn echte vader. De van Bertolucci onverwachte en daarom voor velen teleurstellende film combineert Freudiaanse psychoanalyse met barokke opera-dramatiek en losse satirische elementen. Elke afzonderlijke scène heeft meer overtuigingskracht dan het geheel. Scenario van Giuseppe Bertolucci, Clare Peploe en Bernardo Bertolucci. Camerawerk van Vittorio Storaro.