Raoul Servais: regie, scenario en productie.
Er zijn 12 films gevonden.

Taxandria

1994 | Animatie, Familiefilm, Fantasy

Duitsland​/​​Frankrijk​/​​Nederland​/​​België 1994. Animatie van Raoul Servais. Met o.a. Armin Mueller-Stahl, Andrew Sachs, Richard Kattan, Elliott Spiers en Katja Studt.

Een 11-jarige jongen hoort van een vuurtorenwachter over Taxandria, waar alle vooruitgang en technologie is uitgebannen. Ook alle beelden en afbeeldingen zijn er verboden, maar iedereen zou gelukkig zijn. Servais plaatste acteurs van vlees en bloed in een volledig getekende wereld, die gemodelleerd is naar het oeuvre van de schilder Paul Delvaux. Het resultaat is een af en toe Kafkaëske lust voor het oog. Jammer dat het geheel nauwelijks ontroert.

Harpya

1979 |

1979. Raoul Servais. Met o.a. Sjoert Schwibethus en Wil Spoor.

Een 11-jarige jongen hoort van een vuurtorenwachter over Taxandria, waar alle vooruitgang en technologie is uitgebannen. Ook alle beelden en afbeeldingen zijn er verboden, maar iedereen zou gelukkig zijn. Servais plaatste acteurs van vlees en bloed in een volledig getekende wereld, die gemodelleerd is naar het oeuvre van de schilder Paul Delvaux. Het resultaat is een af en toe Kafkaëske lust voor het oog. Jammer dat het geheel nauwelijks ontroert.

Het Lied van Halewijn

1975 |

1975. Raoul Servais.

Een 11-jarige jongen hoort van een vuurtorenwachter over Taxandria, waar alle vooruitgang en technologie is uitgebannen. Ook alle beelden en afbeeldingen zijn er verboden, maar iedereen zou gelukkig zijn. Servais plaatste acteurs van vlees en bloed in een volledig getekende wereld, die gemodelleerd is naar het oeuvre van de schilder Paul Delvaux. Het resultaat is een af en toe Kafkaëske lust voor het oog. Jammer dat het geheel nauwelijks ontroert.

Pegasus

1973 |

1973. Raoul Servais.

Een 11-jarige jongen hoort van een vuurtorenwachter over Taxandria, waar alle vooruitgang en technologie is uitgebannen. Ook alle beelden en afbeeldingen zijn er verboden, maar iedereen zou gelukkig zijn. Servais plaatste acteurs van vlees en bloed in een volledig getekende wereld, die gemodelleerd is naar het oeuvre van de schilder Paul Delvaux. Het resultaat is een af en toe Kafkaëske lust voor het oog. Jammer dat het geheel nauwelijks ontroert.

Operation X-70

1971 |

1971. Raoul Servais.

Een 11-jarige jongen hoort van een vuurtorenwachter over Taxandria, waar alle vooruitgang en technologie is uitgebannen. Ook alle beelden en afbeeldingen zijn er verboden, maar iedereen zou gelukkig zijn. Servais plaatste acteurs van vlees en bloed in een volledig getekende wereld, die gemodelleerd is naar het oeuvre van de schilder Paul Delvaux. Het resultaat is een af en toe Kafkaëske lust voor het oog. Jammer dat het geheel nauwelijks ontroert.

To Speak or Not to Speak

1970 |

1970. Raoul Servais.

Een 11-jarige jongen hoort van een vuurtorenwachter over Taxandria, waar alle vooruitgang en technologie is uitgebannen. Ook alle beelden en afbeeldingen zijn er verboden, maar iedereen zou gelukkig zijn. Servais plaatste acteurs van vlees en bloed in een volledig getekende wereld, die gemodelleerd is naar het oeuvre van de schilder Paul Delvaux. Het resultaat is een af en toe Kafkaëske lust voor het oog. Jammer dat het geheel nauwelijks ontroert.

Goldframe

1969 |

1969. Raoul Servais.

Een 11-jarige jongen hoort van een vuurtorenwachter over Taxandria, waar alle vooruitgang en technologie is uitgebannen. Ook alle beelden en afbeeldingen zijn er verboden, maar iedereen zou gelukkig zijn. Servais plaatste acteurs van vlees en bloed in een volledig getekende wereld, die gemodelleerd is naar het oeuvre van de schilder Paul Delvaux. Het resultaat is een af en toe Kafkaëske lust voor het oog. Jammer dat het geheel nauwelijks ontroert.

Sirene

1968 |

1968. Raoul Servais.

Een 11-jarige jongen hoort van een vuurtorenwachter over Taxandria, waar alle vooruitgang en technologie is uitgebannen. Ook alle beelden en afbeeldingen zijn er verboden, maar iedereen zou gelukkig zijn. Servais plaatste acteurs van vlees en bloed in een volledig getekende wereld, die gemodelleerd is naar het oeuvre van de schilder Paul Delvaux. Het resultaat is een af en toe Kafkaëske lust voor het oog. Jammer dat het geheel nauwelijks ontroert.

Chromophobia

1966 |

1966. Raoul Servais.

Een 11-jarige jongen hoort van een vuurtorenwachter over Taxandria, waar alle vooruitgang en technologie is uitgebannen. Ook alle beelden en afbeeldingen zijn er verboden, maar iedereen zou gelukkig zijn. Servais plaatste acteurs van vlees en bloed in een volledig getekende wereld, die gemodelleerd is naar het oeuvre van de schilder Paul Delvaux. Het resultaat is een af en toe Kafkaëske lust voor het oog. Jammer dat het geheel nauwelijks ontroert.

Omleiding november

1963 |

1963. Jean de Cock en Raoul Servais.

Een 11-jarige jongen hoort van een vuurtorenwachter over Taxandria, waar alle vooruitgang en technologie is uitgebannen. Ook alle beelden en afbeeldingen zijn er verboden, maar iedereen zou gelukkig zijn. Servais plaatste acteurs van vlees en bloed in een volledig getekende wereld, die gemodelleerd is naar het oeuvre van de schilder Paul Delvaux. Het resultaat is een af en toe Kafkaëske lust voor het oog. Jammer dat het geheel nauwelijks ontroert.

De Valse noot

1963 |

1963. Raoul Servais.

Een 11-jarige jongen hoort van een vuurtorenwachter over Taxandria, waar alle vooruitgang en technologie is uitgebannen. Ook alle beelden en afbeeldingen zijn er verboden, maar iedereen zou gelukkig zijn. Servais plaatste acteurs van vlees en bloed in een volledig getekende wereld, die gemodelleerd is naar het oeuvre van de schilder Paul Delvaux. Het resultaat is een af en toe Kafkaëske lust voor het oog. Jammer dat het geheel nauwelijks ontroert.

Havenlichten

1959 |

1959. Raoul Servais.

Een 11-jarige jongen hoort van een vuurtorenwachter over Taxandria, waar alle vooruitgang en technologie is uitgebannen. Ook alle beelden en afbeeldingen zijn er verboden, maar iedereen zou gelukkig zijn. Servais plaatste acteurs van vlees en bloed in een volledig getekende wereld, die gemodelleerd is naar het oeuvre van de schilder Paul Delvaux. Het resultaat is een af en toe Kafkaëske lust voor het oog. Jammer dat het geheel nauwelijks ontroert.