Roberto Malenotti: regie.
Er zijn 3 films gevonden.

Liberate mio figlio

1992 | Drama, Misdaad

Frankrijk​/​​Italië 1992. Drama van Roberto Malenotti. Met o.a. Marthe Keller, Jean-Luc Bideau, Laura Marinoni, Howard Ross en Enrico Lo Verso.

Een op 18 januari 1988 gekidnapte tiener werd 743 dagen gevangen gehouden in de bergen van Aspromonte, in het Zuiditaliaanse Calabrië. De moeder probeerde van alles om haar zoon vrij te krijgen. Ze ketende zich uiteindelijk, uit wanhoop en als aanklacht tegen de machteloze regering, vast op een plein in een stadje in Calabrië, naast een bord met het opschrift 'Bevrijd mijn zoon'. Zo daagde zij de krachteloze arm der wet uit, evenals de bevolking van Calabrië, die de haar opgelegde zwijgplicht niet durft te breken. Een realistische film waarin prachtig wordt gespeeld. Alleen de namen van de betrokkenen zijn veranderd. De beste aflevering uit een serie van vijf, overigens enigszins sentimentele reeks tv-films met kinderen in het middelpunt. Naar een waargebeurd verhaal, waarbij Cesare Casella uit Pavia het slachtoffer was. Het scenario is van Malenotti, Salvo Pon de Leon en Chicci Canovai.

Le Sorelle

1969 | Drama, Erotiek

Frankrijk​/​​Italië 1969. Drama van Roberto Malenotti. Met o.a. Susan Strasberg, Nathalie Delon, Massimo Girotti, Giancarlo Giannini en Lars Bloch.

Zusters zijn in zeer nauwe onderlinge verbondenheid opgegroeid. De jongste heeft zich aan de overheersing van haar oudere zuster onttrokken door haar huwelijk met een oudere man met wie ze niet gelukkig is zodat ze troost bij een minnaar zoekt. De oudere zuster wil in die situatie haar machtspositie heroveren. De film hinkt op verschillende gedachten en gebruikt het psychologische drama als alibi voor erotische suggesties, maar schrikt ook daar weer van terug, zodat het blijft bij Strasberg in een regelmatige staat van ontkleding.

Liberate Nio Figlio

-1 | Thriller

Italië. Thriller van Roberto Malenotti.

Zusters zijn in zeer nauwe onderlinge verbondenheid opgegroeid. De jongste heeft zich aan de overheersing van haar oudere zuster onttrokken door haar huwelijk met een oudere man met wie ze niet gelukkig is zodat ze troost bij een minnaar zoekt. De oudere zuster wil in die situatie haar machtspositie heroveren. De film hinkt op verschillende gedachten en gebruikt het psychologische drama als alibi voor erotische suggesties, maar schrikt ook daar weer van terug, zodat het blijft bij Strasberg in een regelmatige staat van ontkleding.