Frances Dee: cast.
Er zijn 29 films gevonden.

Gypsy Colt

1954 | Western, Drama, Familiefilm

Verenigde Staten 1954. Western van Andrew Marton. Met o.a. Donna Corcoran, Ward Bond, Frances Dee, Larry Keating en Lee Van Cleef.

Een soort herverfilming van LASSIE COME HOME, alleen heeft ditmaal niet een hond maar een paard de liefde van het jonge meisje Meggi Weber (Corcoran), de dochter van een farmer. Het paard wordt verkocht aan een renstal en dat breekt het hart van het meisje, maar ook van het paard, dat prompt wegloopt en terugkeert naar zijn vriendinnetje met de zegen van de renstaleigenaar. Ontroerend en in die zin goed gemaakt. Martin Berkeley schreef het script naar een verhaal van Eric Knight. Het camerawerk is van Harold Lipstein.

Mister Scoutmaster

1953 | Familiefilm, Komedie

Verenigde Staten 1953. Familiefilm van Henry Levin. Met o.a. Clifton Webb, Edmund Gwenn, George Winslow, Frances Dee en Veda Ann Borg.

Kinderhater Webb wordt hopman in dit luchtig werkje dat voornamelijk kinderen zal aanspreken.

Because of You

1952 | Drama

Verenigde Staten 1952. Drama van Joseph Pevney. Met o.a. Loretta Young, Jeff Chandler, Alex Nicol, Frances Dee en Mae Clarke.

In deze smartlap van niveau is Young op erewoord vrijgelaten na een gedeelte van haar straf te hebben uitgezeten, maar nu bedreigt haar verleden haar huwelijk.

Reunion in Reno

1951 | Komedie

Verenigde Staten 1951. Komedie van Kurt Neumann. Met o.a. Mark Stevens, Peggy Dow, Gigi Perreau, Frances Dee en Leif Erickson.

Een onderhoudende komedie over Perreau die besluit haar ouders te verlaten om hen niet in de weg te zitten.

Payment on Demand

1951 | Drama

Verenigde Staten 1951. Drama van Curtis Bernhardt. Met o.a. Bette Davis, Barry Sullivan, Peggie Castle, Jane Cowl en Kent Taylor.

Een goed behandelde kroniek over het huwelijk tussen Davis en Sullivan, met de nadruk op de gebeurtenissen die leiden tot een echtscheiding.

Four Faces West

1948 | Western

Verenigde Staten 1948. Western van Alfred E. Green. Met o.a. Joel McCrea, Frances Dee, Charles Bickford, Joseph Calleia en William Conrad.

Rustige western over een vluchteling die op de hielen gezeten wordt door een vastberaden sheriff; met een rolverdeling die een intelligente vertolking geeft van een doorsnee gegeven. Scenario van Graham Baker en Teddi Sherman. Ook bekend als THEY PASSED THIS WAY.

The Private Affairs of Bel Ami

1947 | Romantiek, Drama

Verenigde Staten 1947. Romantiek van Albert Lewin. Met o.a. George Sanders, Angela Lansbury, Ann Dvorak, Frances Dee en Albert Bassermann.

Hartenbreker Sanders is vastberaden carrière te maken en de sociale ladder te bestijgen in het Parijs van het fin de siècle. Vrouwen zijn voor hem de sleutel tot het succes: hij krijgt een baantje bij een krant en huwt de rijke weduwe van de oprichter; daarna probeert hij door te dringen in adellijke kringen, maar in zijn blinde ambitie moet hij de ware liefde ontberen van Lansbury. Een keur van sterren die prachtig spelen, passeert de revue. Naar het verhaal Bel Ami van Guy de Maupassant, tot scenario bewerkt door de regisseur. Mooi camerawerk van Russell Metty.

I Walked with a Zombie

1943 | Horror

Verenigde Staten 1943. Horror van Jacques Tourneur. Met o.a. Frances Dee, Tom Conway, James Ellison, Edith Barrett en Christine Gordon.

Geslaagde, klassieke griezelfilm over enge voodoopraktijken en wandelende doden op een eiland in het Caribisch gebied. Tourneur maakte I Walked with a Zombie, net als Cat People en The Leopard Man in opdracht van maatschappij RKO. Producer was telkens de (in kleine kring) legendarische Val Lewton, die zich vanaf 1942 uitsluitend bezig hield met het produceren van low budget-horrorfilms. Bovengenoemde films horen, samen met Mark Robsons Bedlam (1946) tot het beste wat hij in die periode liet maken. Als producer van 'gewone' B-films had Lewton minder succes.

Happy Land

1943 | Drama

Verenigde Staten 1943. Drama van Irving Pichel. Met o.a. Don Ameche, Frances Dee, Harry Carey, Ann Rutherford en Cara Williams.

Oprechte, maar niet altijd succesvolle Amerikaanse toestanden over een treurende vader die de betekenis van de oorlog ten volle begint te beseffen als hij zich gaat afvragen waarom zijn zoon in WO II is gestorven. Eerste rol van de vijf jaar oude Natalie Wood.

Meet the Stewarts

1942 | Drama

Verenigde Staten 1942. Drama van Alfred E. Green. Met o.a. William Holden, Frances Dee, Grant Mitchell, Anne Revere en Mary Gordon.

Een meisje in goeden doen huwt de zwoegende Holden, kan zich niet neerleggen bij de nieuwe financiële regeling; niet wereldschokkend, toch genietbaar.

So Ends Our Night

1941 | Drama

Verenigde Staten 1941. Drama van John Cromwell. Met o.a. Fredric March, Margaret Sullavan, Frances Dee, Glenn Ford en Anna Sten.

Grootse verfilming van Erich Maria Remarque`s boek over een Duitser (March) die het nazi-regime verwerpt en met Gestapo- agenten op de hielen, uit het land vlucht.

A Man Betrayed

1941 | Drama, Komedie

Verenigde Staten 1941. Drama van John H. Auer. Met o.a. John Wayne, Frances Dee, Edward Ellis, Wallace Ford en Ward Bond.

Lynn Hollister (John Wayne) is een jonge advocaat die naar de grote stad komt om te bewijzen dat de dood van een basketbalspeler geen zelfmoord maar moord was. Tijdens zijn queeste ontmoet hij Sabra (Frances Dee), de dochter van een corrupte politicus (Edward Ellis). Zonder zijn principes op te geven zet Lynn zich aan het versieren van Sabra. Het klinkt als een moordmysterie met een romantisch tintje, maar het is screwball-comedy. Jawel, met John 'Western' Wayne, die zijn dramatisch bereik eens wilde uitbreiden (zonder veel succes). Ondanks of juist vanwege immense B-uitstraling het aankijken waard

Coast Guard

1939 |

1939. Edward Ludwig. Met o.a. Robert Middlemass, Walter Connolly, Frances Dee, Ralph Bellamy en Randolph Scott.

Lynn Hollister (John Wayne) is een jonge advocaat die naar de grote stad komt om te bewijzen dat de dood van een basketbalspeler geen zelfmoord maar moord was. Tijdens zijn queeste ontmoet hij Sabra (Frances Dee), de dochter van een corrupte politicus (Edward Ellis). Zonder zijn principes op te geven zet Lynn zich aan het versieren van Sabra. Het klinkt als een moordmysterie met een romantisch tintje, maar het is screwball-comedy. Jawel, met John 'Western' Wayne, die zijn dramatisch bereik eens wilde uitbreiden (zonder veel succes). Ondanks of juist vanwege immense B-uitstraling het aankijken waard

If I Were King

1938 | Komedie

Verenigde Staten 1938. Komedie van Frank Lloyd. Met o.a. Ronald Colman, Frances Dee, Basil Rathbone, Ellen Drew en C.V. France.

Preston Sturges`scenario over de schelmachtige dichter Fran[KA10]cois Villon (Colman) in een woordenstrijd gewikkeld met koning Lodewijk XI (Rathbone). Op feiten gebaseerd, maar ook goed vertier.

Wells Fargo

1937 | Western

Verenigde Staten 1937. Western van Frank Lloyd. Met o.a. Joel McCrea, Frances Dee, Ralph Morgan, Johnny Mack Brown en Porter Hall.

McCrea probeert koste wat kost de beroemde vrachtdienst op poten te zetten, waarbij hij de liefde van zijn vrouw (Dee) verliest. Een langdurende western, groot opgezet, maar met veel actie. De oorspronkelijke lengte bedroeg 115 minuten.

Souls at Sea

1937 | Actiefilm, Drama

Verenigde Staten 1937. Actiefilm van Henry Hathaway. Met o.a. Gary Cooper, George Raft, Frances Dee, Olympe Bradna en Henry Wilcoxon.

Een prima actiefilm waarin Cooper en Raft mensenlevens redden na een ramp op zee. Cooper wordt vals beschuldigd van onverantwoordelijk gedrag. Beide sterren vormen een goed team in dit onderhoudende verhaal.

The Gay Deception

1935 | Komedie

Verenigde Staten 1935. Komedie van William Wyler. Met o.a. Francis Lederer, Frances Dee, Benita Hume, Alan Mowbray en Lennox Pawle.

Romantisch niemendalletje over een meisje-met-een-baan (Dee) die op stap is in New York en achterna gezeten wordt door een prins, die zich voordoet als arbeider (Lederer). Aardig blijspel, aanstekelijk verfilmd door Wyler.

Becky Sharp

1935 | Drama

Verenigde Staten 1935. Drama van Rouben Mamoulian. Met o.a. Miriam Hopkins, Frances Dee, Billie Burke, Alison Skipworth en Nigel Bruce.

Hopkins is de egocentrische jonge vrouw uit de titel die ten koste van alles en vooral anderen, inclusief haar echtgenoot de maatschappelijke ladder wil beklimmen. Ook haar eigen trots moet het veld ruimen. Een onderhoudend en geestig kostuumstuk naar Thackeray's beroemde roman Vanity Fair. Deze film is ook van historisch belang, omdat het de eerste kleurenfilm is volgens het Technicolor-procédé. Een lange tijd vertoonde men op de tv uitsluitend een ZW-versie van 67m, maar in 1985 is met de negatieven uit het archief een herstelde kleurenversie vervaardigd. Hoedt u voor een kleuren-versie die lang ervoor circuleerde en gemaakt was volgens het inferieure Cinecolor- procédé. In 1923 en 1932 al eerder verfilmd onder de titel VANITY FAIR.

Of Human Bondage

1934 | Romantiek

Verenigde Staten 1934. Romantiek van John Cromwell. Met o.a. Leslie Howard, Bette Davis, Frances Dee, Kay Johnson en Reginald Denny.

Howard, een mislukt schilder, keert terug naar Londen om zijn afgebroken studie geneeskunde weer op te pakken. Hij ontmoet de jonge serveerster Davis. Zijn hartstocht voor haar brengt hem naar de rand van de afgrond. Groots melodrama, naar de klassieker van W. Somerset Maugham. Het betekende een doorbraak voor Davis, terwijl de andere acteurs niet voor haar onder doen. Het scenario van Lester Cohen is redelijk trouw aan de roman, maar werd sterk veramerikaniseerd. Fotografie is van Henry W. Gerrard en Max Steiner zorgde voor de dramatische muziek. Bestaat ook in ingekleurde versie. Opnieuw verfilmd in 1946 en 1964.

Finishing School

1934 | Drama, Romantiek

Verenigde Staten 1934. Drama van Wanda Tuchock en George Nicholls jr. Met o.a. Frances Dee, Bruce Cabot, Ginger Rogers, Beulah Bondi en Billie Burke.

Een interessante kijk op een exclusieve meisjeskostschool, waar huichelarij natuurlijk hoogtij viert. De rijke Dee wordt verliefd op iemand, die intern verbonden is aan het ziekenhuis.

Coming-Out Party

1934 | Drama, Muziek

Verenigde Staten 1934. Drama van John G. Blystone. Met o.a. Frances Dee, Gene Raymond, Alison Skipworth, Nigel Bruce en Harry Green.

Vermoeiend verhaal over een jonge, dure juf Dee die verliefd is op een jazzmusicus en die tegen haar moeders ambities ingaat die wil dat ze binnen haar eigen kringen trouwt.

The Silver Cord

1933 | Drama

Verenigde Staten 1933. Drama van John Cromwell. Met o.a. Irene Dunne, Joel McCrea, Laura Hope Crews, Francis Dee en Eric Linden.

Deze film heeft veel weg van een toneelstuk (Sidney Howard). Hij is interessant als visie op een egocentrische vrouw (Crews) die probeert het leven van haar zoons volledig te domineren, tot ze wordt tegengewerkt door haar nieuwe schoondochter (Dunne), een eigenzinnige carrièrevrouw. Zowel Dunne als Dee spelen voortreffelijk.

Little Women

1933 | Komedie, Romantiek, Drama, Familiefilm

Verenigde Staten 1933. Komedie van George Cukor. Met o.a. Katharine Hepburn, Joan Bennett, Paul Lukas, Frances Dee en Jean Parker.

Deze film biedt oneindig veel plezier hoeveel keren je hem ook gaat bekijken; een trouwe, mooie bewerking van Alcott's roman over vier zusters, die samen met hun moeder wonen, terwijl vader in het leger zit en moet vechten. Victor Heerman en Sarah Y. Mason kregen terecht een Oscar voor het scenario. Uitstekende rolverdeling. Gesitueerd tijdens de Amerikaanse Burgeroorlog in een klein stadje in Massachusetts. In 1949 opnieuw gefilmd en 1978 nog eens als tv-film.

King of the Jungle

1933 |

Verenigde Staten 1933. H. Bruce Humberstone, Max Marcin en Bruce Humberstone. Met o.a. Max Marcin, Buster Crabbe, Frances Dee, Douglass Dumbrille en Sidney Toler.

Deze namaak-Tarzan lukt redelijk met Crabbe die tegen z'n wil de beschaving tegemoet treedt.

Blood Money

1933 | Drama

Verenigde Staten 1933. Drama van Rowland Brown. Met o.a. George Bancroft, Frances Dee, Judith Anderson, Chick Chandler en Blossom Seeley.

Een levendig, maar onwaarschijnlijk verhaal over een onderwereld-advokaat, Bancroft, die verliefd wordt op Dee, waardoor hij moeilijkheden krijgt met Anderson (in een in een glamoureuze rol). Dee's slotscène is geweldig. Lucille Ball speelt een klein rolletje.

Love Is a Racket

1932 | Misdaad

Verenigde Staten 1932. Misdaad van William A. Wellman. Met o.a. Ann Dvorak, Lee Tracy, Frances Dee, Lyle Talbot en Warren Hymer.

In dit vlotte routinewerkje speelt Fairbanks een Walter Winchell-achtige journalist die in de clinch ligt met de mafia. De jonge Doug is uiterst charmant in deze alleraardigste film.

If I Had a Million

1932 | Komedie

Verenigde Staten 1932. Komedie van James Cruze, H. Bruce Humberstone, Stephen Roberts, William A. Seiter en Ernst Lubitsch. Met o.a. Norman Z. McLeod, Gary Cooper, George Raft, Mary Boland en Charles Laughton.

De rijke Richard Bennett geeft zijn geld aan mensen van diverse pluimage (acht 'vogels' ontvangen een cheque van een miljoen dollar) om hun reacties te peilen; al de episoden zijn goed vertolkt, maar de knapste scènes zijn van Laughton, die zich uit de nesten werkt en Fields' wraakneming op snelheidsmaniakken.

Caught

1931 | Western

Verenigde Staten 1931. Western van Edward Sloman. Met o.a. Richard Arlen, Frances Dee, Louise Dresser, Syd Saylor en Edward J. Le Saint.

Magere western over kenau Dresser, eigenares van de saloon en tevens veedievegge. Ze kan drinken als geen man; kortom, legerofficier Arlen krijgt er een kluif aan om haar te snappen bij een veediefstal. De vrouw ontdekt op een gegeven moment dat Arlen haar zoon is, die destijds door haar nietsnut van een man is meegenomen als baby. Agnes Bran Leahy en Keene Thompson verzonnen het; Charles Lang was de cameraman.

An American Tragedy

1931 | Drama, Romantiek

Verenigde Staten 1931. Drama van Josef von Sternberg. Met o.a. Phillips Holmes, Sylvia Sidney, Frances Dee, Irving Pichel en Frederick Burton.

Op de voet gevolgd verhaal van Theodore Dreiser over een jongeman zonder wilskracht die heen en weer gescheurd wordt tussen een arme vrouw en een rijke die verliefd op hem is. Sidney is ideaal voor op het doek, maar de film is koud en vrijblijvend. Een tweede versie, A PLACE IN THE SUN, spreekt meer aan. Het scenario is van Samuel Hoffenstein en regisseur Von Sternberg naar de roman van Theodore Dreiser.