John Aprea: cast en productie.
Er zijn 11 films gevonden.

To the Limit

1995 | Erotiek, Thriller

Verenigde Staten 1995. Erotiek van Raymond Martino. Met o.a. Anna Nicole Smith, Joey Travolta, John Aprea, David Proval en Lydie Denier.

Collette (Smith) werkt bij de CIA. Haar collega en vaste vriend Charlie Smith (Nouri) wordt het dodelijke slachtoffer van een exploderende bom. Na een hele tijd komen we erachter dat een gestoorde ex-medewerker van de Company jacht maakt op een CD-ROM, waarop alle namen en adressen van belangrijke personen staan, zodat hij die kan chanteren. Hij werkt niet alleen en een van zijn beulen denkt nu dat Collette de CD-ROM in haar bezit heeft. Nu is het de beurt aan Frank (Travolta), een Vietnamveteraan en activist: hij wordt neergemaaid en gewond tijdens zijn huwelijksplechtigheid door een van de killers en zijn bruid valt als dodelijk slachtoffer. Philly (Aprea), de vriend van Frank en een maffiabaas, reikt hem de helpende hand om de moordenaar op te sporen; ook Collette is van de partij, maar zij vertrouwt uiteraard uitsluitend Frank. Ze zijn jeugdvrienden en nu is de weg vrij om met elkaar naar bed te gaan. In de finale komt de showdown met de psychopaat en ze schieten hem aan flarden. Het scenario van William Stroum, Travolta en regisseur Martino - de laatste twee waren voor de gelegenheid medeproducent - is belachelijk en verward. Het spel is verschrikkelijk. De enige troost die deze film de kijker biedt is Smith, de fors geboezemde stoot, die ooit Playmate of The Year was en voor wie Playboy extra grote uitklapbladen moest laten drukken. Wie goed oplet, heeft geluk, want in drie scène's kun je genieten van haar monumentale voorgevel en dan de douchescène, die is het beste. Voor het overige kun je deze rommel van Richard Pepin en Joseph Merhi helemaal vergeten. Het camerawerk is van Henryk Cymerman.

Cyber Tracker

1994 | Sciencefiction, Actiefilm

Verenigde Staten 1994. Sciencefiction van Richard Pepin. Met o.a. John Aprea, Joseph Ruskin, Richard Norton, Jim Maniaci en Stacie Foster.

In de toekomst zijn er geen rechters, jury's en rechtbanken meer nodig. De feiten over misdaden worden in de computer gevoerd en de digitale rekenmachine velt zijn onpartijdige oordeel. De doodstraf is weer ingevoerd en wie ter dood wordt veroordeeld, wordt opgespoord door de robot uit de titel, waaraan ontsnappen niet mogelijk is. Toch is er een groep, die de wapens heeft opgenomen tegen deze dodelijke beulsmachines, omdat ze geloven dat de gegevens in de computer worden gemanipuleerd door een gewetenloze groep mensen. Geheimagent Phillips, die aan de kant van de ordehandhavers stond, komt er door een toeval achter dat er gerommeld wordt en voegt zich bij de opstandelingen. Een somber beeld over de toekomst, dat niettemin interessant is uitgewerkt zonder dat de verveling al te gauw toeslaat. Redelijk spel en adequate regie, die bij men dit soort films mag verwachten.

Direct Hit

1993 | Thriller, Actiefilm

Verenigde Staten 1993. Thriller van Joseph Merhi. Met o.a. William Forsythe, Jo Champa, Richard Norton, John Aprea en George Segal.

Beroepsmoordenaar van de CIA Forsythe weigert een opdracht uit te voeren, omdat het slachtoffer volgens hem onschuldig is. Het zou zijn laatste opdracht zijn. Het gaat om de gewezen geliefde van een presidentskandidaat. Zo veroorzaakt hij dat er andere moordenaars achter haar aangaan, en hij neemt haar in bescherming. Routinematig in scène gezet, onderhoudend maar gewelddadig. Scenario van Jacobsen Hart. Camerawerk van Ken Blakey.

Savage Beach

1989 | Avonturenfilm, Actiefilm, Erotiek

Verenigde Staten 1989. Avonturenfilm van Andy Sidaris. Met o.a. Dona Speir, Hope Marie Carlton, Bruce Penhall, Rodrigo Obregon en Michael Mikasa.

Twee knappe blonde stoten, bovendien FBI-agentes(!) komen op een schijnbaar onbewoond eiland in de Stille Oceaan terecht waar een Japanse soldaat al sinds WO II in de Filippijnen gestolen tonnen goud bewaakt. Even later komen ook meedogenloze moordenaars op het eiland de schat opeisen. Exotische actie- avonturen van een bedenkelijk niveau tenzij u springgeil wordt van een aantal priemende borsten die af en toe nadrukkelijk in beeld verschijnen. Sidaris maakte HARD TICKET TO HAWAII.

Picasso Trigger

1988 | Misdaad, Actiefilm

Verenigde Staten 1988. Misdaad van Andy Sidaris. Met o.a. Steve Bond, Dona Speir, Hope Marie Carlton, John Aprea en Harold Diamond.

De peetvader van internationaal onderwereld-netwerk tracht zijn gabber van de elektrische stoel te redden door het laten `verdwijnen` van alle betrokken federale agenten. Bond (niet James maar Steve) krijgt de opdracht de zaak te onderzoeken en komt erachter dat de peetvader moorden als een 'vorm van kunst' beschouwt. Met een team van zeven specialisten klaart Bond de klus. Een allegaartje van geweld, achtervolgingen, stunts, vuurwerk en een vleugje bloot, het vervolg op HARD TO HAWAII en MALIBU EXPRESS. Zeven van de meespelende dames hebben voor Playboy geposeerd, maar acteren is niet hun sterkste kant.

Getting Physical

1984 | Sportfilm, Drama

Verenigde Staten 1984. Sportfilm van Steven Hilliard Stern. Met o.a. Alexandra Paul, Sandahl Bergman, David Naughton, John Aprea en Robert Wagner.

Dit eerste drama rondom bodybuilding voor vrouwen is gewoon FLASHDANCE met gewichten. De mollige Paul zet zich aan het grote oppompwerk om wat orde te scheppen in haar leven, wat door vrienden en familie hoofdschuddend wordt bekeken. Eindeloze montages van trainingssessies op discomuziek leiden naar de belachelijke climax: Paul komt uit tegen Rachel McLish, Candy Csenesits en Lisa Lyon, bb-kampioenen van het werkelijke leven. De film tracht sympathie te wekken, maar slaagt zelfs daar niet in. Kijk liever naar de documentaire PUMPING IRON.

Getting Physical

1984 |

1984. Steven Hilliard Stern. Met o.a. John Aprea, Sandahl Bergman, Sydney Penny, David Naughton en Robert Wagner.

Dit eerste drama rondom bodybuilding voor vrouwen is gewoon FLASHDANCE met gewichten. De mollige Paul zet zich aan het grote oppompwerk om wat orde te scheppen in haar leven, wat door vrienden en familie hoofdschuddend wordt bekeken. Eindeloze montages van trainingssessies op discomuziek leiden naar de belachelijke climax: Paul komt uit tegen Rachel McLish, Candy Csenesits en Lisa Lyon, bb-kampioenen van het werkelijke leven. De film tracht sympathie te wekken, maar slaagt zelfs daar niet in. Kijk liever naar de documentaire PUMPING IRON.

The Act

1982 | Misdaad, Thriller, Komedie

Verenigde Staten 1982. Misdaad van Sig Shore. Met o.a. Robert Ginty, Sarah Langenfeld, Jill St. John, Eddie Albert en Pat Hingle.

Een wat onevenwichtige, maar spannende en humoristische film over een deal tussen de president van de V.S. en een machtige vakbondsvoorzitter, die zowel zijn steun bij de komende verkiezingen belooft als twee miljoen dollar op voorwaarde dat de president ervoor zorgt dat een belangrijke vakbonds-bons uit de gevangenis vrijkomt. Kort na de betaling probeert de corrupte vakbewegingsbestuurder het geld weer af te pakken van de even corrupte president. Echter een slimme derde gaat er met de buit vandoor. Misdaad loont dus toch. Ook bekend als BLESS'EM ALL.

Comeback

1982 | Muziek, Drama, Misdaad

Duitsland 1982. Muziek van Christel Buschmann. Met o.a. Eric Burdon, Julie Carmen, Michael Cavanaugh, Jörg Pfennigwerth en John Aprea.

Deze muziekfilm behandelt de vergeefse pogingen van een popster om zich van de commercie van de muziekindustrie los te maken en terug te keren naar zijn eigen muziek. Eric Burdon, eens de zanger van de Animals, speelt de figuur Rocco.

Crazy Times

1981 | Romantiek, Avonturenfilm

Verenigde Staten 1981. Romantiek van Lee Philips. Met o.a. Michael Paré, David Caruso, Ray Liotta, Talia Balsam en Annette McCarthy.

Nostalgische, maar nogal onaantrekkelijke kijk op drie tieners die samen de goede tijden in 1955 beleven.

The Idolmaker

1980 | Muziek, Biografie, Drama

Verenigde Staten 1980. Muziek van Taylor Hackford. Met o.a. Ray Sharkey, Tovah Feldshuh, Peter Gallagher, Paul Land en Joe Pantoliano.

Sympathieke, maar niet helemaal geslaagde, milieuschildering van het rockwereldje rond 1960. Centraal staat Vincent Vaccardi, een kelner, die zich weet op te werken tot tekst- en muziekschrijver. Hij kan een tweetal zangers (Frankie Avalon en Fabian) tot rockidolen maken, maar als de druk te groot wordt, lopen ze over naar een andere manager. In zijn regiedebuut demonstreert Hackford reeds zijn interesse in hedendaagse muziek, die ook later dikwijls tot uiting zou komen. Maar deze prent is spijtig genoeg te oppervlakkig en te clichématig om een geloofwaardig beeld op te hangen van de ambitieuze managers zonder scrupules, die voor niets terugschrikken om hun doel te bereiken. Het scenario is van Edward Di Lorenzo. Het camerawerk is van Adam Holender.