Julien Mitchell: cast, scenario en geluid.
Er zijn 5 films gevonden.

Wilde

1997 | Biografie, Drama

Verenigd Koninkrijk​/​​Japan​/​​Duitsland 1997. Biografie van Brian Gilbert. Met o.a. Stephen Fry, Jude Law, Vanessa Redgrave, Jennifer Ehle en Gemma Jones.

De film gaat over de belangrijkste periode uit het leven van de grote Ierse schrijver Oscar Wilde (Fry), die leefde van 1854 tot 1900. De film begint op het moment dat hij Dublin in 1883 verlaat om zich in Londen te vestigen. Hij was getrouwd met Constance Lloyd (Ehle) en ze hadden twee kinderen. In de Britse hoofdstad krijgt Wilde eindelijk erkenning voor zijn werk. De rolprent eindigt in 1897 als hij na twee jaar hechtenis ontslagen wordt uit de gevangenis, waarin hij was beland wegens `losbandigheid`. De latente homoseksualiteit van deze gerespecteerde literator en huisvader wordt losgemaakt door de jonge Canadees Robbie Ross (Sheen) en komt tot volledige bloei als hij kennis maakt met de jonge, aantrekkelijke Lord Alfred Douglas (Law). Een verzorgde, ongekunstelde kostuumfilm, waarop de Britten patent lijken te hebben, maar ondanks de uitstekende vertolkingen en de prachtige vormgeving, blijft de film braaf, koel en afstandelijk. Hij haalt nergens het peil van THE TRIALS OF OSCAR WILDE van Ken Hughes uit 1960. Redgrave is heel goed als Speranza, Lady Wilde, de moeder van Oscar Wilde. Julian Mitchell baseerde zijn scenario op de biografie Oscar Wilde van Richard Ellmann. Mooie fotografie van Martin Fuhrer. Dolby Stereo Digital.

The Big Swap

1997 | Romantiek, Komedie

Verenigd Koninkrijk 1997. Romantiek van Niall Johnson. Met o.a. Kevin Howarth, Alison Egan, Richard Cherry, Julie-Ann Gillitt en Sorcha Brooks.

De film gaat over de belangrijkste periode uit het leven van de grote Ierse schrijver Oscar Wilde (Fry), die leefde van 1854 tot 1900. De film begint op het moment dat hij Dublin in 1883 verlaat om zich in Londen te vestigen. Hij was getrouwd met Constance Lloyd (Ehle) en ze hadden twee kinderen. In de Britse hoofdstad krijgt Wilde eindelijk erkenning voor zijn werk. De rolprent eindigt in 1897 als hij na twee jaar hechtenis ontslagen wordt uit de gevangenis, waarin hij was beland wegens `losbandigheid`. De latente homoseksualiteit van deze gerespecteerde literator en huisvader wordt losgemaakt door de jonge Canadees Robbie Ross (Sheen) en komt tot volledige bloei als hij kennis maakt met de jonge, aantrekkelijke Lord Alfred Douglas (Law). Een verzorgde, ongekunstelde kostuumfilm, waarop de Britten patent lijken te hebben, maar ondanks de uitstekende vertolkingen en de prachtige vormgeving, blijft de film braaf, koel en afstandelijk. Hij haalt nergens het peil van THE TRIALS OF OSCAR WILDE van Ken Hughes uit 1960. Redgrave is heel goed als Speranza, Lady Wilde, de moeder van Oscar Wilde. Julian Mitchell baseerde zijn scenario op de biografie Oscar Wilde van Richard Ellmann. Mooie fotografie van Martin Fuhrer. Dolby Stereo Digital.

Owzat

1997 |

Verenigd Koninkrijk 1997. Mark Brierley.

De film gaat over de belangrijkste periode uit het leven van de grote Ierse schrijver Oscar Wilde (Fry), die leefde van 1854 tot 1900. De film begint op het moment dat hij Dublin in 1883 verlaat om zich in Londen te vestigen. Hij was getrouwd met Constance Lloyd (Ehle) en ze hadden twee kinderen. In de Britse hoofdstad krijgt Wilde eindelijk erkenning voor zijn werk. De rolprent eindigt in 1897 als hij na twee jaar hechtenis ontslagen wordt uit de gevangenis, waarin hij was beland wegens `losbandigheid`. De latente homoseksualiteit van deze gerespecteerde literator en huisvader wordt losgemaakt door de jonge Canadees Robbie Ross (Sheen) en komt tot volledige bloei als hij kennis maakt met de jonge, aantrekkelijke Lord Alfred Douglas (Law). Een verzorgde, ongekunstelde kostuumfilm, waarop de Britten patent lijken te hebben, maar ondanks de uitstekende vertolkingen en de prachtige vormgeving, blijft de film braaf, koel en afstandelijk. Hij haalt nergens het peil van THE TRIALS OF OSCAR WILDE van Ken Hughes uit 1960. Redgrave is heel goed als Speranza, Lady Wilde, de moeder van Oscar Wilde. Julian Mitchell baseerde zijn scenario op de biografie Oscar Wilde van Richard Ellmann. Mooie fotografie van Martin Fuhrer. Dolby Stereo Digital.

August

1996 | Drama, Historische film

Verenigd Koninkrijk 1996. Drama van Anthony Hopkins. Met o.a. Anthony Hopkins, Leslie Phillips, Kate Burton, Gawn Grainger en Hugh Lloyd.

De film gaat over de belangrijkste periode uit het leven van de grote Ierse schrijver Oscar Wilde (Fry), die leefde van 1854 tot 1900. De film begint op het moment dat hij Dublin in 1883 verlaat om zich in Londen te vestigen. Hij was getrouwd met Constance Lloyd (Ehle) en ze hadden twee kinderen. In de Britse hoofdstad krijgt Wilde eindelijk erkenning voor zijn werk. De rolprent eindigt in 1897 als hij na twee jaar hechtenis ontslagen wordt uit de gevangenis, waarin hij was beland wegens `losbandigheid`. De latente homoseksualiteit van deze gerespecteerde literator en huisvader wordt losgemaakt door de jonge Canadees Robbie Ross (Sheen) en komt tot volledige bloei als hij kennis maakt met de jonge, aantrekkelijke Lord Alfred Douglas (Law). Een verzorgde, ongekunstelde kostuumfilm, waarop de Britten patent lijken te hebben, maar ondanks de uitstekende vertolkingen en de prachtige vormgeving, blijft de film braaf, koel en afstandelijk. Hij haalt nergens het peil van THE TRIALS OF OSCAR WILDE van Ken Hughes uit 1960. Redgrave is heel goed als Speranza, Lady Wilde, de moeder van Oscar Wilde. Julian Mitchell baseerde zijn scenario op de biografie Oscar Wilde van Richard Ellmann. Mooie fotografie van Martin Fuhrer. Dolby Stereo Digital.

Vigil in the Night

1940 | Drama

Verenigde Staten 1940. Drama van George Stevens. Met o.a. Carole Lombard, Brian Aherne, Anne Shirley, Rhys Williams en Peter Cushing.

Een aangrijpend drama over het leven in een provinciaal ziekenhuis in Engeland met schitterend acteerwerk van Lombard als verpleegster, Shirley als haar luchthartige zus en Aherne als arts. Het melodramatische scenario werd geloofwaardig geregisseerd en vertolkt door een goede bezetting die de kijker bij het verhaal betrekt.