Michal Dočolomanský: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Das Pfauenfeder

1987 | Familiefilm, Fantasy

Duitsland​/​​Tsjechoslowakije 1987. Familiefilm van Petr Weigl. Met o.a. Michal Dočolomanský, Emília Vásáryová, Eva Vejmělková, Tobias Hoesl en Marcello Catalano.

Een machtige, absolute vorst neemt de twee zonen van een visser in dienst omdat hij van een orakel heeft gehoord dat een van hen, Hoesl, op een dag over zijn rijk zal gaan heersen. Hij is van plan diens broer, Catalano, te gebruiken om hem te doden. De dochter van de koning, Vejmělková wordt verliefd op Hoesl. Wanneer de broers opdracht krijgen de drie gouden pluimen van een mythische vogel te bemachtigen, zegt de koning tegen Catalano dat hij alleen moet terugkeren. Hoesl krijgt echter van de prinses een pauweveer die hem voor onheil moet behoeden. Knapgemaakte sprookjesfilm die door de schitterende vormgeving waardoor ook volwassenen er plezier aan zullen beleven. Het scenario van Weigl is voorspelbaar, maar de sobere en toch kleurrijke mise-en-scène vergoedt veel. Briljante fotografie van Richard Valenta.

Julienka a slnko kral

1981 | Familiefilm, Fantasy

Tsjechoslowakije 1981. Familiefilm van Martin [KA5]Tapák. Met o.a. Štefan Skrúcaný, Tereza Pokorná, Michal Dočolomanský, Milan Lasica en Martin Marek.

Naar een sprookje van de gebroeders Grimm over het lot van de zoon van een arme kolenboer, waarvan bij zijn geboorte wordt voorspeld dat hij met een prinses zal trouwen. De koning probeert dit op allerlei manieren te verhinderen, maar de peetmoeder van de jongen steekt er een stokje voor. Om toch met de prinses te kunnen trouwen moet de jongen drie gouden haren van de Zonnekoning bemachtigen, wat nog nooit iemand gelukt is. Scenario van Peter Glocko. Camerawerk van Stanislav Szolmolanyi en Vincent Rosineč.

Adéla ještě nevečeřela

1978 |

Tsjechoslowakije 1978. Oldřich Lipský. Met o.a. Michal Dočolomanský, Rudolf Hrusínský, Miloš Kopecký, Ladislav Pešek en Nada Konvalinková.

In deze parodie op de bekende held uit detectiveromans, Nick Carter, wordt zijn hulp ingeroepen een verdwenen hond in Praag op te sporen. De sleutel blijkt de vleesetende plant van een zich als baron voordoende misdadiger. Heel secuur is de sfeer van Praag aan het begin van deze eeuw nagemaakt. Ook de trucs die Carter gebruikt zijn in stijl, maar ondanks deze uiterlijke perfectie kan de film niet echt boeien.