Cap Anderson: cast.
Er zijn 6 films gevonden.

Spurs

1930 | Western

Verenigde Staten 1930. Western van B.Reeves Eason. Met o.a. Hoot Gibson, Helen Wright, Robert Homans, Frank Clark en Buddy Hunter.

In deze goede western vol actie is Gibson op zijn best. Hij en zijn vriend Holmes gaan op zoek naar de moordenaar van de vader van de jeugdige Hunter. Dat blijkt Gibsons eigen voorman te zijn. De jongen en Holmes vallen in handen van de bende, maar Gibson is de reddende engel. Eason wist inmiddels dat de westernfans graag actie zagen. Hij schreef zelf het scenario, en dat gaf hem voldoende mogelijkheden om een goede western te maken, met prima camerawerk van Harry Neumann.

The Lariat Kid

1929 | Western

Verenigde Staten 1929. Western van B.Reeves Eason. Met o.a. Hoot Gibson, Ann Christy, Cap Anderson, Mary Foy en Walter Brennan.

Na enkele zwakke westernkomedies was dit eindelijk weer een echte actie-western van Hoot. Hij is een hulpsheriff die op jacht is naar de moordenaar van zijn vader. Dat blijkt Ford te zijn, die Christy ontvoert. Hoot maakt met hem en zijn bende korte metten. Buckleigh Fritz Oxford leverde het actierijke verhaal, dat door Jacques Jaccard en Sylvia Bernstein Seid werd bewerkt. Harry Neumann stond achter de camera.

Clearing the Trail

1928 | Western

Verenigde Staten 1928. Western van B. Reeves Eason. Met o.a. Hoot Gibson, Dorothy Gulliver, Fred Gilman, Cap Anderson en Philo McCullough.

Hoot helpt broer Gilman de schurk Anderson te bevechten. Die wil de ranch van hun gestorven vader in handen krijgen. John Natteford bewerkte het verhaal van Charles Maigne, en Harry Neumann deed het camerawerk van deze goede western. Gilman speelde eindelijk eens in een hoofdfilm, na al vanaf 1923 in korte, 20m durende westerns te hebben gespeeld voor Universal. In 26/27 maakte hij zelfs een serie met William Wyler als regisseur (zie: LAZY LIGHTNING). In de periode 27/28 maakte Fred de Texas Ranger-serie, korte actierijke westerns zoals THE LAW RIDER (uit 1927), AMBUSCADE en UNEXPECTED HERO uit '28. Na van 1923 tot 1928 de hoofdrol in vele korte westerns gespeeld te hebben, speelde hij door de jaren dertig heen bijrollen in westerns. Daarna speelde hij hele kleine rolletjes, zoals in 1950 in ANNIE GET YOUR GUN en in SEA OF GRASS uit 1947.

The Love Gambler

1922 | Western

Verenigde Staten 1922. Western van Joseph Franz. Met o.a. John Gilbert, Carmel Myers, Bruce Gordon, Cap Anderson en William Lawrence.

Gilbert was voorbestemd een romantisch idool te worden en na Rudolph Valentino werd hij in de jaren twintig op dat gebied de allergrootste. In deze western met humor weet hij wildebras Myers te temmen zoals in De Getemde Feeks. Een beetje sentiment komt als hij snel trouwt met een stervende vrouw om zo haar kind een naam te geven. De vrouw gaat echter niet dood maar herstelt, beseft de ellende voor Gilbert en pleegt zelfmoord. Jules Furtman bewerkte het verhaal van Lillian Benett-Thompson en George Hubbard. Harts befaamde cameraman Joe August was eveneens van de partij.

Catch My Smoke

1922 | Western

Verenigde Staten 1922. Western van William Beaudine. Met o.a. Tom Mix, Lillian Rich, Claude Peyton, Gordon Griffith en Harry Griffith.

Een boze verrassing wacht Mix, als hij uit Frankrijk terugkeert na daar als soldaat gevochten te hebben in WO I. De ranch van zijn vader is door Lillian Rich geërfd, omdat pa dacht dat zijn zoon gesneuveld was. Louche figuren proberen Rich weg te krijgen om de ranch zelf te bemachtigen. Voldoende te doen dus voor Tom in Jack Strumwassers scenario, gebaseerd op het boek Shoe Bar Stratton van Joseph Bushnell Ames. William Beaudine maakte in dat jaar zijn regiedebuut wat betreft hoofdfilms, na in 1915 al met korte films begonnen te zijn. Dit was zijn tweede hoofdfilm.

The Night Horsemen

1921 | Western

Verenigde Staten 1921. Western van Lynn Reynolds. Met o.a. Tom Mix, May Hopkins, Harry Lonsdale, Joseph Bennett en Sid Jordan.

Een goede western waarin Mix de dag vóór zijn huwelijk de benen neemt en in een schietpartij verzeild raakt. De broer van de neergeschotene wil wraak nemen. De vader van de aanstaande bruid ligt op sterven en wil Tom spreken, die naar hem toe gaat maar met de achtervolgers op zijn hielen. Een dramatische climax, maar met een goed eind. Harder dan in die tijd normaal was. Lynn Reynolds bewerkte het boek van Max Brand. Benjamin Kline was de cameraman.