Wolfgang Böck

1953 Acteur

Wolfgang Böck (1953) is acteur.
Er zijn 16 films gevonden.

Unter dir die Stadt

2010 | Drama

Duitsland/Frankrijk 2010. Drama van Christoph Hochhäusler. Met o.a. Robert Hunger-Bühler, Nicolette Krebitz, Mark Waschke, Wolfgang Böck en Corinna Kirchhoff.

Broeierig verleidingsdrama in de parallelwereld van de Frankfurter haute finance fascineert door raadselachtige personages en fraaie vormgeving. Wanneer topbankier Roland Cordes en de zwoele, wispelturige Svenja elkaar ontmoeten vonkt het. Om de handen vrij te hebben wendt Cordes zijn invloed aan om Svenja's echtgenoot Oliver als interim-manager in Jakarta te stationeren. Naïeve Oliver weet noch van de affaire, noch dat zijn voorganger beestachtig is vermoord. Psychologische benadering van romancier/coscenarist Ulrich Peltzer en esthetisch oog van ex-architectuurstudent Hochhäusler zijn een prikkelende combinatie. Elegant, koel spel van Hunger-Bühler en Krebitz.

Ein halbes Leben

2009 | Drama

Duitsland/Oostenrijk 2009. Drama van Nikolaus Leytner. Met o.a. Josef Hader, Matthias Habich, Franziska Walser, Franziska Weisz en Wolfgang Böck.

Niet zelden sloopt het eigen geweten de mens die een ernstige misdaad heeft begaan zonder ervoor te zijn veroordeeld. Zie de Weense metromachinist Lenz (Hader in een genuanceerde hoofdrol), voor wie de twee verkrachtingen en één veroordeling al een half leven terug liggen. Inmiddels is hij met vrouw en dochter een nieuw leven begonnen, maar wordt door schuld verteerd. Niemand weet namelijk dat hij de tweede misdaad, waarbij het slachtoffer is gedood, op zijn kerfstok heeft. En dan doet de DNA-wetenschap hem uiteindelijk toch nog de das om. Confronterend en sterk bezet psychodrama, gebaseerd op een Oostenrijks politiedossier.

Die Entdeckung der Currywurst

2008 | Drama

Duitsland 2008. Drama van Ulla Wagner. Met o.a. Barbara Sukowa, Alexander Khuon en Wolfgang Böck.

Einde WO II. Na een luchtaanval laat de oudere Lena Brücker een jonge soldaat bij haar onderduiken, die haar aan haar zoon doet denken. Ze worden zelfs verliefd. Bang dat hij zal weggaan als de oorlog voorbij is, besluit ze net te doen alsof de oorlog voortduurt.

Unter Verdacht - Verdecktes Spiel

2003 | Misdaad

Duitsland 2003. Misdaad van Friedemann Fromm. Met o.a. Senta Berger, Gerd Anthoff, Rudolf Krause, Margret Völker en Christoph Gareisen.

Iris Berben is Rosa Roth die in een lange, chique camelkleurige jas en een grote Amerikaanse Chrysler misdaden oplost in Berlijn. Ze heeft een vaste regisseur, Carlo Rola. Nu is het de beurt aan Senta Berger als Dr. Eva Maria Prohacek. Ze zit bij de gevreesde en verguisde afdeling interne zaken van de politie in M[KA3]unchen; Kommissariat 411 wikt en beschikt over hoog en laag. Eva heeft jarenlang les gegeven op de politieacademie in Augsburg, zo`n dertig kilometer ten Noorden van de Beierse hoofdstad. Ze wilde eens iets anders. Haar eerste zaak is tamelijk banaal: een smeris wordt beschuldigd zijn diensttelefoon gebruikt te hebben voor telefoonseks. Hij ontkent in alle toonaarden. Het tweede geval lijkt even banaal: de vrouw van een politieman zou van de positie van haar man gebruik gemaakt hebben om een reparatienota van een garage betaald te krijgen. Ze geeft in een licht benevelde toestand toe, maar zegt dat haar ex in iets ergers verwikkeld zit: moord. Nu heeft Eva te maken met een moeilijke corruptiezaak, die om veel geld gaat. Er valt een tweede slachtoffer als de vrouw wordt vermoord. Haar aanvankelijk stugge medewerker Langner (Krause) lijkt goud waard te zijn en haar baas Dr. Claus Reiter (Anthoff) lijkt sympathiek maar is corrupt. Eva brengt de theorieën van de academie in de praktijk om te zegevieren. Senta die de zestig al gepasseerd is, geeft hem van katoen. Na een carrière als taxichauffeuse, heeft ze het nu bij de politie hogerop gezocht. Tussendoor was ze de geslaagde vrouwenarts Dr. Martin met Friedrich von Thun als haar collega Dr. Schwarz, die soms ook haar minnaar was. Het scenario is van Alexander Adolph. Het camerawerk is van Jo Heim. Vervolg: UNTER VERDACHT - EINE LANDPARTIE.

Tatort - Nichts ist so fein gesponnen

2003 | Mysterie

Oostenrijk 2003. Mysterie van Thomas Roth. Met o.a. Wolfgang Böck, Simon Schwartz, Monika Weinzettl, Erwin Steinhauer en Beatrice Frey.

Trautmann (B[KA3]ock), Tr[KA3]ankler (Weinzettl) en `Burschi` Dolezal (Schwartz) moeten het onderzoek uitvoeren, dat geleid wordt door Oberst Brandner (Wolfgang Berger). Zij moeten de moord op rokkenjager en huistiran Doppler ophelderen. De voor de hand liggende gedachte is om de weduwe Doppler (Friesz) aan de tand te voelen, want zij had immers veel te lijden van potentaat Doppler. Frau Doppler blijkt echter een waterdacht alibi te hebben en bevindt zich voor behandeling van een shock in een psychiatrische inrichting. Het onderzoek zit muurvast totdat het onderzoeksteam ter ore komt dat kamerlid Gr[KA3]unsteidl (Steinhauer) betrokken is bij een zwart geld affaire, waarin bordeelhouder King (Konarek) en onderwerldkoning Wessely de hoofdrol spelen. Blijkt verder dat de vermoorde Doppler via Gr[KA3]unsteidl kennelijk ook bij het zaakje betrokken was en dat Frau Doppler en Frau Gr[KA3]unsteidl (Frey) goed met elkaar overweg kunnen. Weten zij soms meer? Hoe waterdicht is Frau Dopplers alibi eigenlijk? Het scenario van Ernst Hinterberger loopt niet over van de spontane invallen, maar deze Oostenrijkse aflevering is redelijk onderhoudend en het spel is naar behoren. Het camerawerk is van Walter Kindler. Aflevering 539.

Ein Fall für zwei - Alpträume

2002 | Misdaad, Drama

Duitsland 2002. Misdaad van Michael Mackenroth. Met o.a. Claus Theo Gärtner, Paul Frielinghaus, Peter Sattmann, Wolfram Berger en Denise Zich.

Matula (G[KA3]artner) is ingehuurd om Stefanie Wagner te begeleiden in opdracht van haar man Peter Wagner (Berger) uit Wenen. Er moet een transactie met diamanten worden afgesloten in een hotel in Frankfurt. Stefanie heeft een koper, maar direct na aankomst op het vliegveld wijkt zij af van de route en het plan. Eerst bezoekt ze beeldhouwster Verena Roth (Zich) om een sculptuur voor Peters verjaardag uit te zoeken. Dan mag Matula zoals afgesproken niet in de voorkamer van de suite slapen, omdat Stefanie een escapade gepland heeft met een jonge minnaar. Tenslotte doet haar koper een aanbetaling van tienduizend euro en vraagt de transactie uit te mogen stellen tot de volgende dag. Het totale bedrag ligt in de orde van de zevenhonderdduizend euro. Terwijl Matula in de lobby de `wacht` houdt, wordt Stefanie neergeschoten en is de minnaar verdwenen. De gewaarschuwde commissaris Zang (Sattmann) beschuldigt Matula van medeplichtigheid als de diamanten verdwenen zijn. Matula heeft [KA1]e[KA1]en zakje met enkele stenen gevonden. Zijn aandeel in de buit, luidt Zangs oordeel. Matula zit in de klem en kan de advocaat Dr. Lessing (Frielinghaus) niet bereiken, want die heeft na heel veel vijven en zessen eindelijk de officier van justitie Alexandra Jacobs (Weitzenböck) in zijn armen kunnen sluiten. Uitgerekend Alexandra krijgt Matula's zaak toegewezen. Matula is niet van plan om bij de pakken te neer te zitten en smeert hem in een onbewaakt moment van het politiebureau. Hij reist naar Wenen om Peter Wagner aan de tand te voelen en de verdwenen minnaar op te sporen. Je hoeft geen Hercule Poirot of Lieutenant Columbo te zijn om te begrijpen dat Lessing, Zang en Alexandra in beweging komen, ieder een eigen parcours volgend, maar dat Matula natuurlijk zegeviert en zijn onschuld aantoont. Deze lange tv- film, die ter gelegenheid van de tweehonderdste aflevering werd gedraaid is onderhoudend, bevat de nodige actie en profiteert van de diverse locaties. De tv-serie loopt al 21 jaar, behoort tot het tafelzilver van de omroep ZDF en wordt ook goed bekeken buiten Duitsland in o.a. Zwitserland, Oostenrijk, Frankrijk, Italië en Iran. Hij trekt gemiddeld de helft van de kijkers, die bijna wekelijks naar een nieuwe aflevering van TATORT kijken. Het scenario is van Johannes Dräxler en Remy Eyssen. Het camerawerk is van Ingo Hamer.

Der Briefbomber

2001 | Misdaad, Drama, Thriller

Duitsland 2001. Misdaad van Torsten C. Fischer. Met o.a. Sylvester Groth, Bibiana Beglau, Harald Krassnitzer, Karl Fischer en Wolfgang Böck.

Deze tv-film gaat over de gestoorde Oostenrijker Franz Fuchs, die in de film Martin Fechter (Fischer) heet en de bijnaam uit de titel heeft. Hij veroorzaakte met zijn misdadige praktijken dat men in het land uit angst de adem inhield. Ook sloeg hij soms heel wreed toe in het buitenland. Om hem te pakken te krijgen besluit de politie een speciaal team onder leiding van Irina Zehender (Beglau) op te zetten. Ze krijgt assistentie van politiepsycholoog Frank Meyer (Groth), die door de FBI opgeleid is. Collega's van de oude stempel geloven niet, dat een door Frank gemaakt profiel tot de dader kan leiden, maar Irina en Frank kunnen goed met elkaar overweg. Fechter die zowel intelligent als gek is, wil zich bewijzen en speelt een soort schaakspel met het gezag, dat hem dan tenslotte bij zijn kladden kan grijpen. Bij zijn arrestatie verliest Martin Fechter zijn handen door een ontploffing en later hangt hij zich in zijn cel op. Het scenario van Holger Karsten Schmidt levert een somber, gedeeltelijk gefingeerd portret van een psychopaat op. Spel en regie zijn fatsoenlijk en kijkers die geïnteresseerd zijn in realistische psychologische portretten van misdadigers zullen geboeid raken. Het camerawerk is van Rainer Klausmann.

Die Fremde

2000 | Drama, Film noir

Oostenrijk 2000. Drama van Götz Spielmann en Roger Frappier. Met o.a. Goya Toledo, Harry Prinz, Martin Feifel, Nina Proll en Simon Schwarz.

Mexicaanse Mercedes (Toledo) en haar Duitse vriend Rainer (Feifel) arriveren met een vlucht uit New York op de Weense luchthaven. Ze hebben een kilo coca[KA3]ine in hun bagage. Ze kunnen echter ongehinderd de douane passeren. Het grote geld lokt, maar ze zijn amateurs als het op dealen met bendes aankomt en door een onlangs gehouden actie van de politie ligt de markt plat. In de taxi van Harry (Prinz) die het stel van het vliegveld naar de stad neemt, laat Mercedes haar muziekcassette met Mexicaanse muziek liggen. Harry die de cassette later vindt, kan zijn exotische passagiere niet uit het hoofd zetten. Enkele dagen later als Mercedes en Rainer nog steeds geen zaken gedaan hebben, kan Harry, een eenzame gescheiden vader, zijn geluk niet op: Mercedes en Rainer stappen bij hem in de taxi. Als Rainer onderweg de wagen laat stoppen om geld uit de muur te halen, benut Harry de gelegenheid om Mercedes de cassette te geven. Mercedes die dolgelukkig is dat ze haar musictape weer terug heeft, vraagt Harry door te rijden en plankgas te geven. Harry ontpopt zich als de ideale partner voor Mercedes, maar hun geluk is van korte duur. In het scenario van Maria Scheibelhofer en regisseur Spielmann wordt het portret geschilderd van het leven aan de zelfkant van de grote stad. Het spel is geloofwaardig, de decors zijn minimaal, maar sterk genoeg om de sfeer indringend te maken. Een interessante film. Het camerawerk is van Fabian Eder.

Alles Bob!

1999 | Romantiek

Duitsland/Denemarken/Oostenrijk 1999. Romantiek van Otto Alexander Jahrreiss. Met o.a. Martina Gedeck, Gregor Törzs, Tonio Arango, Dieter Landuris en Hasan Ali Mete.

Claudia von Pape (Lahnstein) denkt dat haar nieuwe charmante, vriend Robert Teller, kortweg Bob (T[KA3]orzs), de zoon van de Duitse ambassadeur in Paraguay is en dat hij bij een laboratorium werkt. In werkelijkheid is hij een rokkenjager, die zijn slachtoffers bezwendelt met holle praatjes en gouden beloftes. Claudia met haar mooie en charmante kopje heeft haar zinnen op Bob gezet. Haar vader bankier Arnim von Pape (Hallwachs) weet allang wat voor vlees hij in de kuip heeft, maar als zijn dochter er gelukkig mee is, heeft hij er vrede mee, al wil hij wel voor het wel en wee van Claudia een vinger in de pap houden. Hij maakt dit in een persoonlijk onderhoud duidelijk aan Bob, die ondertussen door Yilmaz (Landuris) en Aykut (Mete), de broers van Lea (Schwiers), bedreigd wordt, omdat hij Lea na een nachtje in de disco onteerd zou hebben. Als Bob hen voorlopig even van zich heeft afgeschud, en Claudia ondertussen het huwelijk voorbereidt en een borstimplantatie wil laten verrichten, ontmoet Bob de gescheiden Barbara (Gedeck), die ouder is dan hij zelf en moeder van drie kinderen. Vervolgens is het laveren naar de gelukkige afloop. Het scenario van Markus Hoffmann en regisseur Jahrreiss is ongecompliceerd, grappig en vlot, al is het een beetje voorspelbaar. Gedeck laat zien dat ze een uitstekende actrice is, die haar personage geloofwaardig gemaakt heeft, terwijl zij van Törsz het juiste tegenspel krijgt. Regisseur Jahrreiss zorgt dat de kijker zich geen moment verveelt en de bijrollen geven de ondersteuning die van hen gevraagd wordt. Sfeervol camerawerk van Egon Werdin. Duits amusement, dat echt leuk is. Widescreen.

Klinik unter Palmen - Karibik: 2. Sarah

1998 | Drama

Duitsland 1998. Drama van Otto Retzer. Met o.a. Klausjürgen Wussow, Harald Juhnke, Dennenesch Zoudé, Michael Lesch en Charles M. Huber.

In dit tweede deel van de driedelige mini heeft Dr. Hofmann (Wussow) in Puerto Plata de leiding van het ziekenhuis op zich genomen, waar zijn overleden vriend Hansen geneesheer-directeur was. Zijn eerste pati[KA3]ent is de vermaarde advocaat Markus Wenger (Naumann), die na een hartinfarct in coma ligt. Sarah (Woytowicz), de knappe vrouw van Wenger, probeert Hofmann te verleiden. Intussen wordt de drankzuchtige havenarts Hendrik Willing (Juhnke) hopeloos verliefd op de aardige Patricia (Freese). Uit frustratie grijpt hij weer naar de fles en belandt na een verkeersongeval in de kliniek. Dr. Hofmanns collega, Dr. Peter Sander (Lesch) krijgt uit de 'Heimat' een boodschap: zijn vrouw wil zich van hem laten scheiden. Zo kabbelt het leven in de Dominicaanse Republiek verder, tussen de leuke, onbezorgde autochtone bewoners en de Duitse kolonie in een regelrechte Amerikaanse dokters-soap-serie-stijl. Het scenario is van Rolf- René Schneider. Het camerawerk is van Fabian Eder.

Hinterholz 8

1998 | Komedie

Oostenrijk 1998. Komedie van Harald Sicheritz. Met o.a. Roland Düringer, Nina Proll, Rudolf Rohaczek, Reinhard Nowak en Alfred Dorfer.

De familie Krcal, bestaande uit de licht kalende vader Herbert (D[KA3]uringer) met bril, de knappe, donkerblonde, nog jonge moeder Margit (Proll) en hun zoon Philipp (Rohaczek), een STAR TREK nerd, wonen in een ouderwetse etagewoning aan de rand van de Weense binnenstad. Herbert en Margit dromen al jaren van een eigen huis, maar het geld (ca 44.000 euro) dat zij bij het bouwspaarfonds bij elkaar geschraapt hebben, is nog niet eens genoeg voor de kelder van hun droomvilla. Dan kunnen ze op het adres uit de titel in een dorpje een oud boerderijtje kopen van Meier (B[KA3]ock), een collega op Herberts werk. Meier en Sepp (Nowak), een andere collega, beloven te helpen met de modernisering. De koopacte is zo geregeld met de hulp van Eberl (Dorfer) van de bank. Margits broer Willi (Resetartis), ontpopt zich ongevraagd als amateur architect. De verantwoording rust echter op Herberts schouders en die heeft twee linkerhanden. Erger nog, zodra ze beginnen stort het dak in en zo wordt het huis een ruïne, stenen om de hals van de familie Krcal. Een Oostenrijkse screwball comedy in de geest van MR. BLANDINGS BUILDS HIS DREAM HOUSE uit 1948 van Henry C. Potter met Cary Grant en Myrna Loy. Deze zwartgallige klucht kwam in het jaar dat hij uitkwam, na het kassucces van TITANIC van James Cameron op de tweede plaats in Oostenrijk te staan. Buiten de Alpen republiek is de film niet zo gemakkelijk te volgen, want hij staat stijf van het dialect. De Duitse distributeur die hiervoor vreesde, voorzag de film van ondertiteling en dat werd hem niet in dank afgenomen - hij had hem opnieuw moeten laten inspreken, maar was de film over gebeurtenissen in een dorpje, waar het gerucht sneller loopt dan de gordijnen dichtgetrokken worden, dan nog wel zo leuk geweest? De rolprent komt traag op gang, maar is voor gelijkgezinde eigenheimers meer dan hilarisch. Alleen de running gag over Captain Kirk begint na een tijdje verschrikkelijk te vervelen. Het scenario is van regisseur Sicheritz naar de succesvolle boulevardklucht van hoofdrol Düringer die daarmee zelf op de planken had gestaan. Het camerawerk is van Walter Kindler.

Baby Rex - Der kleine Kommissar

1997 | Familiefilm, Misdaad, Thriller, Komedie

Oostenrijk/Duitsland 1997. Familiefilm van Oliver Hirschbiegel. Met o.a. Friedrich von Thun, Christine Neubauer, Raphael Ghobadloo, Gertraud Jesserer en Wolfgang Böck.

De tv-serie [KL]Kommissar Rex[KLE] was zo populair in eigen land en de omringende buurlanden, dat men besloot een avondvullende film te maken over wat er gebeurde voordat Rex bij de politie kwam. Als heel kleine pup wordt Rex ontvoerd uit zijn `ouderlijk huis` en komt na zijn heldhaftige ontsnapping terecht bij Benny Nachmann (Ghobadloo), die twaalf is. Zo klein als Rex is, weet hij in het grootste gevaar zijn nieuwe baasje tegen schurken te beschermen. We weten het dan allemaal: Rex is de ideale politiehond. Voor de talloze liefhebbers van de serie een gefundendes fressen... Peter Hajek en Peter Moser schreven het scenario voor de prequel en het camerawerk is van Marcus Kanter en Michael Riebl, die met de populaire voornaam Michi op de aftiteling vermeld staat. Kwam voor het eerst op de buis op de eerste Kerstdag van het première jaar.

Tatort - Kolportage

1996 | Mysterie

Oostenrijk 1996. Mysterie van Hans Noever. Met o.a. Michael Janisch, Sulvia Haider, Michael Bukowsky, Gerhard Dorfer en Krista Posch.

Een dodelijk verkeersongeval, waarbij een Pakistaanse krantenverkoper betrokken is, blijkt een ijskoude moord te zijn. Enkele weken eerder werd zijn broer op gelijkaardige wijze uit de weg geruimd. Het onderzoek, verricht door Oberinspektor Fichtl (Janisch) en zijn lekkere assistente, Inspektorin Kern (Haider), leidt naar een spoor in het Oostenrijks wereldje van mensenhandel en gesjoemel met asielzoekers. Tamelijk naïeve plot, geschreven door Peter Zingler, te weinig spanning en personages die nooit echt tot leven komen. Muziek van Nellis du Biel, Camerawerk van Wolfgang Koch.

Die Ameisenstraße

1995 | Drama

Oostenrijk 1995. Drama van Michael Glawogger. Met o.a. Robert Meyer, Bibiane Zeller, Nikolaus Paryla, Monika Tajmar en Wolfgang Böck.

In de straat uit de titel, ergens in Wenen, staat het gebouw dat dateert uit ca 1880. De ouden van dagen, die er wonen zijn in de meerderheid. Er zijn ook kinderener en Oosteuropeanen, w.o. Poolse gastarbeiders en ontheemde Joegoslavi[KA3]ers. Iedereen blijkt een geheim, een eigenaardigheid of een merkwaardige gewoonte te hebben. Hoe het ook zij iedere bewoner is gehecht aan zijn stek. De eigenaar van het pand is een chique oude heer, die zijn bewoners met rust laat totdat hij komt te overlijden en zijn jonge neef het bezit erft. Er breken nieuwe tijden aan. Dat betekent dat het gebouw gerenoveerd moet worden, de huurders moeten ophoepelen en ieder appartement met een dikke winst moet worden verkocht. Hoewel de bewoners beslist niet in harmonie met elkaar leven, sluiten ze voor [KA1]e[KA1]en keer de rijen aaneen en gaan in verzet, dat in de finale zijn beslag krijgt. De gehele geschiedenis wordt met ironie verteld door Alfred Navratil (Meyer), een ambtenaar wiens job bestaat uit het bijhouden van statistieken. Hij heeft alles met grote precisie opgetekend. Een film die met oog voor detail gemaakt is en opgebouwd is uit kleine sketches, sommigen beter dan anderen, maar die aan het einde naadloos in elkaar overgaan. Met verve gespeeld, vooral door Meyer, en Zeller als Frau Gerhart een koopzieke vrouw, die van overbodige aankopen wordt afgeholpen door de arme, stelende Polen... Vaardig geregisseerd en heel plezierig om naar te kijken. Het camerawerk is van Jíri Stibr. De Weense muziek van Marcus Davy verhoogt de pret.

Indien

1993 | Komedie

Oostenrijk 1993. Komedie van Paul Harather. Met o.a. Josef Hader, Alfred Dorfer, Maria Hofstätter, Roger Murbach en Ursula Rojek.

In 1991 trokken de Oostenrijkse cabaretiers Josef Hader en Alfred Dorfer door hun land met de tweemansvoorstelling uit de titel. Ze hadden een gigantisch succes met hun verhaal over Heinzi B[KA3]osel (Hader), een oudere inspecteur van de Keuringsdienst voor waren, die met zijn jongere collega Kurt Fellner (Dorfer) diep in de Oostenrijkse provincie hotels en restaurants moet verrassen met een inspectiebezoek. De oude Bösel is een zwijgzame, oer-burgerlijke, kettingrokende ambtenaar, die weinig spreekt en verzot is op schnitzel, terwijl zijn jongere collega, een yup is van deze tijd. Het duo is zo verschillend van karakter dat het onbegrijpelijk is hoe het afdelingshoofd hen samen op pad heeft kunnen sturen. Geleidelijk echter groeien ze naar elkaar toe en zijn dan onafscheidelijk tot aan de dood toe als de jonge Kurt met een ongeneeslijke kanker in het ziekenhuis belandt. De verfilming van het theaterstuk leek een onwaarschijnlijke aangelegenheid, maar bij het uitkomen was de rolprent in eigen land een eclatant succes. In de versie die in Duitsland de bioscoop inging, zijn bepaalde dialogen in dialect ondertiteld. Het scenario is van regisseur Harather, Josef Hader en Alfred Dorfer naar het toneelstuk met een lach en een traan van Hader en Dorfer. Het camerawerk is van Hans Selikovsky. Meervoudig bekroond.

Der Nachbar

1992 | Thriller

Oostenrijk/Duitsland 1992. Thriller van Götz Spielmann. Met o.a. Rudolf Wessely, Dana Vávrová, Wolfgang Böck, Hana Cainer en Josefine Pilecky.

Een oudere weduwnaar leidt in een voorstad van Wenen een rustig leventje. Dat verandert op slag als zijn buurvrouw sterft. Er komen andere huurders: een onsympathiek, pooierachtig type met zijn vriendin en haar dochtertje. De oude man wordt verliefd op de veel jongere vrouw. Het wordt een obsessie en algauw heeft hij nog maar één gedachte - hij wil haar voor zich alleen hebben... Een aangrijpend psycho-drama met voortreffelijk spel, vooral van Wessely, die het karakter van de oude man tot in de kleinste details heeft uitgediept. Scenario van de regisseur, camerawerk van Peter Zeittinger.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Wolfgang Böck op televisie komt.

Reageer