Sammy Fain: cast en muziek.
Er zijn 7 films gevonden.

If He Hollers, Let Him Go

1968 | Drama, Misdaad

Verenigde Staten 1968. Drama van Charles Martin. Met o.a. Raymond St. Jacques, Kevin McCarthy, Barbara McNair, Dana Wynter en Arthur O'Connell.

Ontsnapte gevangene James Lake (St. Jacques) probeert zijn onschuld te bewijzen inzake een valse aanklacht van aanranding. Heel veel clichés en McNairs naaktscènes haalden het herenblad Playboy. Het scenario is van regisseur Martin naar een misdaadroman van Chester Himes, die internationaal bekend werd door Cotton comes to Harlem. Het camerawerk is van William W. Spencer. Ook bekend als DEAD RIGHT en NIGHT HUNT. Eastmancolor, Mono.

Marjorie Morningstar

1958 | Drama

Verenigde Staten 1958. Drama van Irving Rapper. Met o.a. Gene Kelly, Natalie Wood, Claire Trevor, Ed Wynn en Everett Sloane.

De ambitieuze titelfiguur Wood droomt ervan een gevierde actrice te worden. Ze hoopt haar kans te krijgen in een vakantiekamp dankzij entertainer Kelly, die de ambitie koestert ooit een musical te schrijven. Ze beleven een kortstondige, hartstochtelijke romance, maar uiteindelijk zullen ze geen van beiden hun droom verwezenlijkt zien en bovendien verliezen ze elkaar. Een zeer sentimentele love-story naar een roman van Herman Wouk, die gered wordt door de vinnige, plezierige dialogen die Everett Freeman in zijn scenario verwerkte en een speelse regie. Enkele bijfiguren, zoals Wynn en Sloane, leveren topprestaties. Mooie fotografie van Harry Stradling en een knappe, romantische score van Max Steiner. De song 'A Very Private Love' van Sammy Fain en Paul Francis Webster werd beloond een Oscarnominatie.

Mardi Gras

1958 | Musical

Verenigde Staten 1958. Musical van Edmond Goulding en Edmund Goulding. Met o.a. Pat Boone, Christine Carère, Tommy Sands, Sheree North en Gary Crosby.

Een zwierige, pretentieloze musical met een energieke rolbezetting. Boone trekt het winnend lot voor een afspraakje met filmster Carère.

Lucky Me

1954 | Komedie, Muziek

Verenigde Staten 1954. Komedie van Jack Donohue. Met o.a. Doris Day, Robert Cummings, Phil Silvers, Eddie Foy Jr. en Nancy Walker.

Een koormeisje zonder werk vindt een geliefde inplaats van een baan. Deze musical zonder pit met het toen als nieuwigheid bestempelde widescreen formaat gaat aan de kijkers voorbij. Angie Dickinsons eerste film. Scenario van James O'Hanlon, Robert O'Brien en Irving Elinson. Camerawerk van Wilfrid M. Cline. Gefilmd in CinemaScope.

The Jazz Singer

1953 | Drama, Muziek

Verenigde Staten 1953. Drama van Michael Curtiz. Met o.a. Danny Thomas, Peggy Lee, Mildred Dunnock, Eduard Franz en Tom Tully.

Een goed gemaakte, nieuwe versie van de beroemde eerste geluidsfilm over een jongeman die het lef heeft om een carrière als zanger te maken in plaats van als voorzanger. De muziek kreeg een Oscar. Vanwege enkele grote namen in de rolverdeling kan deze film interessant zijn.

Calamity Jane

1953 | Western, Musical

Verenigde Staten 1953. Western van David Butler. Met o.a. Doris Day, Howard Keel, Allyn McLerie, Philip Carey en Gale Robbins.

Calamity Jane (Day), de stoerste vrouw van het wilde westen - naar eigen zeggen bijvoorbeeld zeer bedreven in het neerschieten van Indigenous Americans - gaat in Chicago op zoek naar een bekende zangeres om haar in de saloon van Deadwood City te laten optreden, en dat loopt helemaal anders dan gepland. Een muzikale western, met een amusante rol van Day die door Wild Bill Hickok (Keel) wordt 'getemd'. Het liedje 'Secret Love' van Sammy Fain en Paul-Francis Webster won een Oscar.

Dames

1934 | Musical

Verenigde Staten 1934. Musical van Ray Enright. Met o.a. Joan Blondell, Dick Powell, Ruby Keeler, Zasu Pitts en Hugh Herbert.

Een Amerikaanse miljardair wil het morele verval van zijn land bestrijden. Samen met zijn neef richt hij een vereniging op ter Bescherming van de Amerikaanse zeden. Op de treinreis naar de eerste vergadering van de vereniging ontmoet de neef echter het knappe chorus-girl Blondell, die uitgerekend deel uitmaakt van de cast van de show die zijn oom wil stopzetten. Een mager scenario wordt goed gemaakt door de onvergetelijke choreografie van Busby Berkeley die al zijn fantasie inzet om van nummers als o.a. 'I Only Have Eyes For You' een feest voor oog en oor te maken. Delmer Daves schreef het niet veel ter zake doende scenario. De dansnummers werden magistraal gefilmd door Sid Hickox, George Barnes en Sol Polito.