Simone Berthier: cast.
Er zijn 4 films gevonden.

Règlements de comptes

1962 | Misdaad, Actiefilm

Frankrijk 1962. Misdaad van Pierre Chevalier. Met o.a. Daniel Gélin, Dany Carrel, René Dary, Bryant Haliday en Noël Roquevert.

Een Amerikaanse gangster ontsnapt uit de gevangenis in Marseille. Hij wil de poet van een jaren eerder gepleegde Parijse overval ophalen, maar anderen zijn daar ook in geïnteresseerd en zij proberen hem quasi-behulpzaam op een dwaalspoor te leiden. Het weinig oorspronkelijke, maar in de verfilming kansrijke scenario gaat de mist in door de houterige regie. Door dit laatste mislukt zelfs een spectaculair bedoelde scène op de daken van de Notre-Dame.

Marchandes d'illusions

1954 | Drama

Frankrijk 1954. Drama van Raoul André. Met o.a. Nicole Courcel, Raymond Pellégrin, Giselle Pascal, Philippe Lemaire en Louise Carletti.

Parijse prostituées hebben twee jongemannen ontmoet die niets van hun beroep weten, tot een moordzaak dat bekend maakt. De zorg van een lekezuster van de reclassering brengt voor een van beiden een verzoening met haar vriend tot stand en weet de ander tot een nieuw leven te brengen. De fletse relatie van het traktaat-achtig drama steunt op een overdadige en nietszeggende dialoog en geeft geen van de personages enige authenticiteit.

Les Impures

1954 | Drama, Misdaad

Frankrijk 1954. Drama van Pierre Chevalier. Met o.a. Micheline Presle, Raymond Pellegrin, Dora Doll, René Sarvil en Jo Dest.

Handelaars in blanke slavinnen hebben het op een nachtclubzangeres voorzien die in opdracht verleid moet worden door een aan lager wal geraakte jongeman. Hoewel hij echt verliefd op haar wordt, belandt ze toch in Tanger, waar de aanbidder haar met verlies van zijn leven weet te redden. De kwaliteitsacteurs en de uitstekende fotografie (van Henri Alékan) zijn verspild aan het driestuiversscenario waar de regie óók niets van weet te maken.

Les Clandestines

1954 | Drama

Frankrijk 1954. Drama van Raoul André. Met o.a. Nicole Courcel, Philippe Lemaire, Maria Mauban, Dominique Willms en Michèle Philippe.

Een uit de gevangenis ontslagen man onderzoekt de redenen voor de zelfmoord van zijn grootvader en ontdekt een call-girl-centrale waar ook de vrouw van een vriend en zijn eigen vriendin - bijna - bij horen. Deze zogenaamde waarschuwende zelfkantfilm in de traditie van de jaren vijftig is redelijk sfeervol gemaakt, ondanks de zwaar aangedikte dramatiek.